اشتباه در یادگیری زبان خارجی
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

6 اشتباه رایج در یادگیری زبان خارجی

اشتباه رایج در یادگیری زبان خارجی چه می باشد؟ برای جلوگیری از اشتباهات در یادگیری زبان چه کارهایی باید انجام داد ؟؟؟ همه ما اشتباه می کنیم ! این احتمالاً خبر مهمی نیست؛ اما وقتی یک زبان خارجی یاد می گیرید، ممکن است از تعداد اشتباهاتی که در نهایت مرتکب می شوید شگفت زده شوید. بسیاری از زبان آموزان تصور می کنند که این چیز بدی است و در نهایت احساس دلسردی می کنند. اما اشتباهات می توانند بسیار سازنده باشند!

اشتباه در یادگیری زبان خارجی

بهترین راه برای بهبود مهارت های زبانی و استفاده حداکثری از فرآیند یادگیری این است که این اشتباهات را شناسایی کنید، از آنها درس بگیرید و سعی کنید تا جایی که می توانید از آنها اجتناب کنید. حتی اگر در مدرسه یا آموزشگاه زبانی را مطالعه می‌کنید که در آن اساتید حرفه‌ای به شما کمک می‌کنند تا با مشکلات مقابله کنید، باز هم اشتباهاتی در کلاس و بعد از کلاس برای شما اتفاق می‌افتد. اکنون، ما قصد داریم در مورد چگونگی تبدیل این اشتباهات به تجربیات یادگیری سازنده بحث کنیم.

مطالعه زبان را نمی توان یک فرآیند یکسان نامید. سبک‌های یادگیری متفاوت است، تکنیک‌های یادگیری توسعه می‌یابند و ارتقا می‌یابند و دانش‌آموزان راه‌های جدیدی را برای یادگیری باز می‌کنند، اما همه ما یک چیز می‌خواهیم: تسلط بر زبانی که یاد می‌گیریم. ما یک چیز مشترک دیگر داریم. برخی از اشتباهات رایج وجود دارد که خیلی از ما مرتکب می شویم! در اینجا 6 اشتباه رایجی که باید در حین یادگیری زبان به خاطر بسپارید و از آنها اجتناب کنید، آورده شده است. اینها آنقدر رایج و بسیار ظریف هستند که اغلب به عنوان اشتباهاتی که بر یادگیری تأثیر می گذارند، تشخیص داده نمی شوند.

6 اشتباه رایج در زمان مطالعه که باید از آنها اجتناب کرد

  1. به خاطر سپردن همزمان هزاران کلمه
  2. حفظ کردن تمام گرامر
  3. فراموش کردن تمرین شنیداری
  4. خواندن ادبیات کلاسیک برای یادگیری لغات جدید
  5. صرف تمام وقت بر روی کتاب درسی
  6. اجباری و رفع تکلیف نبودن فرآیند یادگیری زبان

رفع اشتباهات در یادگیری زبان خارجی

  • به خاطر سپردن همزمان هزاران کلمه

هنگامی که یک زبان خارجی یاد می گیرید، به خاطر سپردن همه کلمات بی مورد و عملا غیرممکن است. حتی گویشوران بومی از همه آنها استفاده نمی کنند، فقط مرتبا به طور متوسط ​​با 2000 تا 3000 کلمه سروکار دارند. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است یک فرد بزرگسال که زبان مادری اش انگلیسی است، ده ها هزار کلمه در مغز خود ذخیره کند، شما فقط به 3000 کلمه نیاز دارید تا بتوانید اکثریت قریب به اتفاق متون مدرن انگلیسی موجود را بخوانید.

همین امر در مورد بیشتر زبان‌ها صدق می‌کند: برای درک و صحبت کردن یک زبان، چندین هزار کلمه برای گذر از مکالمه و خواندن نوشتار مدرن کافی است. اگر می خواهید به نوشتن تخصصی یا آکادمیک تری بپردازید، یا اگر می خواهید مترجم شوید، به چیزهای بیشتری نیاز خواهید داشت. اما همه ما باید از یک جایی شروع کنیم.

چگونه می دانید کدام کلمات را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید؟ ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم که اینترنت همه جا ما را احاطه کرده است. بنابراین، فهرست پرکاربردترین کلمات را در زبانی که یاد می‌گیرید بررسی کنید یا برنامه‌هایی را دانلود کنید که کلمات محبوبی را به شما نشان می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا در طول مسیر آنها را به خاطر بسپارید.

نکته: استفاده از عناصر بصری بهترین روش برای یادگیری کلمات جدید است، زیرا آنها باعث ایجاد تداعی در ذهن ما می‌شوند و باعث می‌شوند که به یاد آوردن دائمی آن آسان‌تر شود، نه اینکه صرفاً یادگرفتن را به صورت مکرر انجام دهیم.

رفع اشتباهات گرامی در یادگیری زبان خارجی

  • حفظ کردن تمام گرامر

مطمئناً گرامر مهم است و هیچ کس قرار نیست بگوید که شما نباید آن را یاد بگیرید. صرف نظر از زبان، گرامر برای افراد غیر بومی همیشه دشوار است (خوب، بیایید صادق باشیم: اغلب برای افراد بومی نیز مشکل است). همه این حروف، زمان‌ها، مصدرها و استثناها هنگام نوشتن مقالات دانشگاهی، انجام تحقیق یا نوشتن ایمیل‌های حرفه‌ای مفید هستند. برای اینکه بتوانید درست صحبت کنید و بنویسید، باید پایه ای از دستور زبان عالی بسازید. با این حال، اگر هدف اصلی شما برقراری ارتباط، آماده شدن برای یک سفر خارج از کشور یا تسلط بر اصول اولیه است، در این مورد زیاد استرس نداشته باشید. اگر گرامر به طور جدی شما را ناراضی کرده است، سعی نکنید همه قوانین را به یکباره به خاطر بسپارید.

بسیاری از زبان آموزان از ایده مطالعه گرامر دلسرد می شوند و در نهایت از تمرین روزانه خود اجتناب می کنند. معطل نکنید، در روزهایی که گرامر شما را مملو از ترس می‌کند، خود را با برخی فیلم‌ها، بازی‌ها یا موزیک ویدیوها به زبان موردنظرتان سرگرم کنید. اگر هر روز با زبان در ارتباط باشید به طور طبیعی گرامر را شروع خواهید کرد.

برخی از مربیان توصیه می‌کنند که با غوطه‌وری کامل شروع کنید، قرار گرفتن در معرض مداوم زبان از طریق انواع منابع معتبر، و هرگز کتاب درسی را باز نکنید یا مطالعه دستور زبان رسمی را شروع نکنید تا زمانی که مهارت اولیه را در زبان ایجاد کنید. شما همیشه می توانید این مسیر را امتحان کنید!

نکته: هر روز چیزی بنویسید. پست های وبلاگ، یادداشت های روزانه، لیست خرید، یادداشت ها را برای خود یا هر چیز دیگری که در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره شماست بنویسید، اما همه آن را به زبان موردنظر خود انجام دهید. استفاده كردن گرامر در عمل مهارت های شما را چندین برابر بهبود می بخشد.

آمادگی سریع در آزمون آیلتس9 روش برای 🔸 آمادگی سریع در آزمون آیلتس 🔸

تاثیر تمرین شنیداری برای رفع اشتباهات یادگیری زبان

  • فراموش کردن تمرین شنیداری

در حین یادگیری یک زبان خارجی، معمولاً به واژگان و دستور زبان توجه زیادی می کنیم. هدف ما یادگیری خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. توجه به این موارد خوب است، اما ما اغلب گوش دادن به زبان مقصد را فراموش می کنیم، علیرغم اینکه گوش کردن به زبان کلید درک و ارتباط است. زبان آموزان اغلب به سختی متوجه می شوند که صحبت کردن به یک زبان و درک آن یکسان نیست. گاهی اوقات فرد می تواند صحبت کند، اما در حین گوش دادن به آهنگ ها یا تماشای یک فیلم به زبان مقصد، به سختی می تواند متوجه شود. هرگز اهمیت مهارت های گوش دادن را دست کم نگیرید. شما باید آنها را به صورت روزانه تمرین کنید.

نکته: برای تقویت مهارت های شنیداری خود، می توانید فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی را با زیرنویس تماشا کنید، به یک برنامه رادیویی به زبان مقصد خود گوش دهید، بازی کنید، سعی کنید همه کلمات آهنگ های مورد علاقه خود را بفهمید و غیره. آن را سرگرم کننده و گاه به گاه نگه دارید! گوش دادن به سخنرانی های TED نیز همیشه یک تصمیم خوب است.

موارد مهم و اساسی برای رفع اشتباهات در یادگیری زبان خارجی

  • خواندن ادبیات کلاسیک برای یادگیری لغات جدید

استاد زبان تان از شما می خواهد که یک کتاب به زبان مقصد را بخوانید و فهرستی از لغات جدید آن تهیه کنید، آن ها را یاد بگیرید و در کلاس درباره کتاب بحث کنید. چنین تمرین هایی عالی هستند مگر اینکه معلم شما از شما بخواهد ادبیات کلاسیک را به زبان مقصد بخوانید. آنها اغلب این کار را نمی کنند و در عوض مطالب خواندنی خلاصه شده و ساده شده را انتخاب می کنند؛ چراکه، اول از همه، اگر معنی اکثر کلمات را ندانید، درک یک طرح و لذت بردن از خواندن کتاب ممکن است دشوار باشد. روش “خواندن گسترده” فراگیران را تشویق می کند تا متن هایی را انتخاب کنند که 95٪ از کلمات هر صفحه را می دانند. ثانیاً، کتاب‌های کلاسیک ممکن است حاوی واژگان باستانی زیادی باشند (برای مثال، شکسپیر را در نظر بگیریم). واقعا نیازی به یادگیری همه کلمات کلاسیک وجود ندارد، زیرا دیگر کسی از آنها در زبان روزمره استفاده نمی کند. با این حال، بسیاری از زبان‌آموزان اشتباهی را مرتکب می‌شوند که معلمان بسیار تلاش می‌کنند از آن اجتناب کنند؛ آنها به ادبیات عمیق و پیچیده و سایر متونی می‌پردازند که بسیار خارج از سطح خواندن شان هستند. آنها می خواهند آنچه را که می خواهند بخوانند، حتی اگر نتوانند آن را بخوانند، بخوانند! همانطور که قبلاً می دانید، زمانی که بیشتر مطالبی را که می خوانید متوجه نمی شوید، می تواند بسیار دلسرد کننده باشد.

شما به خود فرصتی برای ایجاد عادات خوب خواندن نمی دهید. اگر دائماً برای استفاده از فرهنگ لغت توقف کنید، یاد نخواهید گرفت که چگونه وارد جریان یک متن بومی شوید. همچنین اگر بیشتر متن در حال حاضر از سطح زبان شما بالاتر باشد نمی‌توانید کلمات را از طریق متن انتخاب کنید، و این نوع کار قیاسی برای یادگیری مؤثر یک زبان حیاتی است. پس چه باید کرد؟ اگر در سطح مبتدی یادگیری هستید، کتاب های کودکان بهترین گزینه برای شما خواهد بود. زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته همیشه می توانند خواندن نسخه های ساده شده کلاسیک را امتحان کنند تا برخی از کلمات و قوانین دستور زبان جدید را بیاموزند. اگر بسیار پیشرفته هستید، می توانید به سمت متون کلاسیک متمایل شوید. با کلاسیک مدرن شروع کنید. فارغ از سطح شما، همیشه کتاب هایی را بخوانید که متناسب با سطح یادگیری شما باشد.

اهمیت وقت گذاشتن برای یادگیری زبان خارجی

  • صرف تمام وقت بر روی کتاب درسی

مطالعه کتاب درسی یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید هنگام یادگیری یک زبان خارجی مرتکب شوید. کتاب درسی می تواند تمام اجزای سازنده ضروری را به شما بدهد، اما نمی تواند شما را خیلی دورتر ببرد. آیا تا به حال شنیده اید که افراد در فایل های صوتی همراه کتاب های درسی انگلیسی صحبت کنند؟ آنها انگلیسی کاملاً درست صحبت می کنند، اما گاهی اوقات کمی اجباری و ناجور به نظر می رسند. این به این دلیل است که آنها در حال خواندن متنی هستند که برای زبان آموزان طراحی شده است. این برای گوش آسان است، و برای آشنایی با اصول زبان عالی است، اما احتمالا هرگز نخواهید شنید که یک فرد بومی کاملاً اینطور صحبت کند. عامیانه، اصطلاحات، جوک ها، گویش های منطقه ای، ارجاعات فرهنگ پاپ … معمولاً نمی توان آنها را از کتاب های درسی استاندارد یاد گرفت. برای درک واقعی زبان ثانوی، باید زبان معمولی را یاد بگیرید. این بدان معنا نیست که شما به هیچ وجه نباید از کتاب های درسی استفاده کنید. برخی از آنها ارزش امتحان کردن را دارند و می توان دلایل زیادی برای استفاده از کتاب های درسی مدرن پیدا کرد: آنها به خوبی طراحی شده اند، محتوای مفید و نقشه راه برای یادگیری، فرصت های تمرین زیادی و معمولاً اجزای صوتی را ارائه می دهند. فقط آنها را به تنها ابزاری که برای یادگیری زبان هدف استفاده می کنید تبدیل نکنید.

علاقه داشتن به یادگیری زبان خارجی

  • در نظر گرفتن یادگیری زبان را به عنوان تکلیف و اجبار ندانید.

برخی از زبان آموزان علاقه زیادی به زبان ندارند و در عوض رسیدن به تسلط را تنها یک تکلیف اجباری در نظر می گیرند. این فقط یک کار دیگر در لیست زندگی و طرح ساخت رزومه است. در این مورد چند مشکل قابل توجه وجود دارد:

  • تعیین لحظه دقیق رسیدن به تسلط بسیار دشوار است، بنابراین ممکن است هرگز نتوانید کادر «تکمیل کار» را علامت بزنید.
  • کسب نمره کامل به این معنا نیست که شما آن زبان را کاملا بلد هستید.
  • برای تسلط بر زبان بدون از دست دادن تمرکز، باید انگیزه ای شخصی از درون پیدا کنید.

شما نمی توانید فقط برای آزمون مطالعه کنید. تا زمانی که مهارت های زبانی خود را عملی نکنید، ساعت ها با افراد بومی صحبت نکنید، به سخنوران بومی به شدت گوش ندهید و دستورالعمل های آنها را دنبال نکنید تسلط حاصل نمی شود. همچنین باید فرهنگ پشت زبان را تا حدی یاد بگیرید، در غیر این صورت در حین برقراری ارتباط، شکاف بزرگی بین خود و افراد بومی پیدا خواهید کرد.

ناگفته نماند، شما باید دائماً دانش زبان خود را به روز کنید. زبان ها همیشه تغییر می کنند و توسعه می یابند. فرصتی را از دست ندهید تا فرهنگ افرادی را که زبان آنها را یاد می گیرید یاد بگیرید، با دوستان بومی زبان خود چت کنید، فیلم تماشا کنید، آهنگ گوش دهید، به کشورها سفر کنید و با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. اگر زبان را لذت بخش کنید، تسلط بر چیزی که واقعاً مشتاق مطالعه آن هستید، برای شما آسان تر خواهد شد.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30