تقویت رایتینگ آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

10 نکته برای تقویت رایتینگ آیلتس

کسب نمره مورد نظر در آیلتس به این معنی است که در هر چهار بخش بهترین عملکرد را داشته باشید. با توجه به اینکه بخش رایتینگ آیلتس اغلب توسط داوطلبان به عنوان چالش‌برانگیزترین بخش آزمون ذکر می‌شود، در اینجا، 10 نکته برای تقویت رایتینگ آیلتس را بیان می کنیم. توصیه ما به شما شرکت در دوره آیلتس هیراد می باشد.

تقویت رایتینگ آیلتس

بخش رایتینگ آیلتس چیست؟

قبل از اینکه به نکات بپرازیم، ارزش آن را دارد که برای درک هر چیزی که بخش رایتینگ آیلتس مستلزم آن است، وقت بگذارید.

اولاً، دو نوع بخش نوشتاری آیلتس وجود دارد: آموزش عمومی آیلتس (IELTS General Training) و آیلتس آکادمیک (IELTS Academic). با موسسه ای که برای آن درخواست می دهید بررسی کنید تا ببینید به کدام نسخه نیاز دارید. هر نوع که انجام می دهید، باید دو تکلیف رایتینگ را تکمیل کنید.

تکلیف یکم: برای آموزش آیلتس جنرال شما یک نامه می نویسید. برای آیلتس آکادمیک داده ها را از نمودار، جدول یا شکل انتخاب، مقایسه و خلاصه می کنید.

تکلیف دوم: برای هر دو نوع آزمون شما یک مقاله می نویسید، اگرچه آموزش عمومی آیلتس از موضوعات عمومی تری استفاده می کند.

در مرحله بعد، درک معیارهای ارزیابی مهم است. چهار معیار کلیدی وجود دارد.

دستیابی به کار: چقدر به طور مؤثر به نکات اصلی در کار پرداخته اید و نشان داده اید.

ارتباط و انسجام: چقدر خوب ایده های خود را سازماندهی کرده و پیوند داده اید و چگونه از کلمات پیوند دهنده و ابزارهای منسجم استفاده کرده اید (مثلاً “in addition”، “for instance”، “furthermore”، “however”، “moreover” و “nevertheless”).

منبع واژگانی: دامنه واژگان شما چقدر گسترده و دقیق است و آیا از واژگان کمتر رایج استفاده کرده اید (مثلاً عبارات اصطلاحی یا اصطلاحات حرفه ای).

گستره و دقت گرامری: محدوده و دقت ساختارهای دستوری (به عنوان مثال جملات شرطی، جملات who/which/that، modal phrases و inversion) که استفاده کرده اید.

نکات مهم برای تقویت نمره رایتینگ

  • از زمان خود عاقلانه استفاده کنید

برای تکمیل کل بخش 60 دقیقه فرصت دارید. تکلیف دو بیشتر به نمره شما کمک می کند، بنابراین توصیه می شود بیش از 20 دقیقه برای تکلیف یک و 40 دقیقه برای تکلیف دوم صرف نکنید. زمانی را برای برنامه ریزی و بررسی آنچه نوشته اید در نظر بگیرید. خوب است هنگام انجام تست های تمرینی عادت به تعیین محدودیت های زمانی 60 دقیقه ای داشته باشید.

  • تعداد کلمات را بررسی کنید

شما باید حداقل 150 کلمه برای تکلیف اول و 250 کلمه برای تکلیف دوم بنویسید. اگر از این تعداد کمتر باشد نمره خود را از دست می دهید.

  • تکلیف را درک کنید

دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و زیر کلمات کلیدی خط بکشید. بدانید که چه سوالاتی را باید پوشش دهید و چه اطلاعاتی را باید لحاظ کنید.

  • ایده های خود را به طور منطقی سازماندهی کنید

حداکثر پنج دقیقه به ایده‌ها و انتخاب اطلاعاتی که قرار است در آن بگنجانید، اختصاص دهید. ایده های خود را به طور منطقی سازماندهی کنید و کلمات و ابزارهای منسجم را بین پاراگراف ها، جملات و عبارات به هم پیوند دهید.

مدرک OET در کدام مراکز در دنیا مورد پذیرش است ؟مدرک OET در کدام مراکز در دنیا مورد پذیرش است ؟

نکات لازم برای تقویت و بهبود رایتینگ آیلتس

  • روش خود را بشناسید

هر تکلیف به یک رویکرد خاص نیاز دارد.

تکلیف 1 (آکادمیک): گرایش ها و ویژگی های اصلی را شناسایی کنید. در مقدمه، اطلاعات مربوط به کار را با استفاده از مترادف ها و تبدیل دستور زبان بازنویسی کنید. پاراگراف های اصلی خود را به طور منطقی سازماندهی کنید. همه داده ها را توصیف نکنید (فقط آنچه که به سوال مربوط می شود). روندهای اصلی پاراگراف های تنه اصلی متن را در نتیجه گیری خلاصه کنید

تکلیف 1 (جنرال): سوال را تجزیه و تحلیل کنید. ایده پردازی کنید. پاراگراف‌ها را برنامه‌ریزی کنید و به نکات مهم خود بپردازید. نامه را بنویس.

تکلیف 2: باید شامل یک مقدمه، حداقل دو پاراگراف اصلی و یک نتیجه باشد. در مقدمه، سوال را دوباره بیان کنید و بر اساس نظر خود یک بیانیه بسازید. جملات موضوعی را بنویسید و ایده های اصلی خود را بیان کنید (یک جمله موضوعی برای هر ایده) و از یک جمله موضوعی برای شروع هر پاراگراف تنه اصلی استفاده کنید. در ادامه پاراگراف از توضیحات و مثال هایی برای پشتیبانی از جمله موضوعی استفاده کنید. ایده های خود را در نتیجه گیری خلاصه کنید.

  • به سبک فکر کنید

هر نوع کار به یک سبک مناسب (رسمی، نیمه رسمی یا غیر رسمی) نیاز دارد که انتخاب ساختارهای دستوری و منابع واژگانی شما را تعیین می کند.

مهمترین نکات برای تقویت رایتینگ ایلتس

  • کار خود را بررسی کنید!

وقتی هر کار را تمام کردید، همیشه یک بررسی کامل انجام دهید. پرسیدن سوالات زیر کمک می کند.

گرامر و املا رو چک کردید؟

آیا همه چیز مورد نیاز در کار را پوشش دادید؟

آیا اطلاعات را در پاراگراف ها سازماندهی کردید؟

آیا برای هر پاراگراف یک جمله موضوعی نوشتید؟

آیا ایده های کلیدی خود را در نتیجه گیری خلاصه کردید؟

آیا تکلیف را در مقدمه بازنویسی کردید؟

آیا از کلمات پیوند دهنده و نشانگرهای گفتمان استفاده کردید؟

آیا تکرارها را بررسی کردید؟

آیا از جملات پیچیده استفاده کردید؟

  • روی محدوده دستوری و منبع واژگانی خود کار کنید

در روز قبل از آزمون، برای یادگیری کلمات جدید در زمینه‌های مختلف، زمانی را صرف خواندن منابع مختلف مانند تبلیغات، مقالات، کتابچه‌های راهنما، مجلات، گزارش‌ها و مدل‌های نمونه از آزمون‌های تمرینی کنید. ایجاد جملات را با استفاده از ساختارهای پیچیده و کلمات جدید تمرین کنید. ساختارهای دستوری مربوط به سطوح C1 و C2 را بازبینی کنید.

  • طول جمله خود را تغییر دهید

هنگامی که انواع جملات را شناختید، باید استفاده از آنها را تمرین کنید. سخت ترین آنها جمله مرکب-مختلط (compound-complex sentence) است، اما حتی اگر آن را نمی دانید، باز هم می توانید با ترکیبی از جملات ساده، مرکب و پیچیده نمره خوبی کسب کنید. نکته کلیدی، تغییر طول و نوع جمله است تا طبیعی به نظر برسد.

  • از اشتباهات خود درس بگیرید

یک مجله آموزشی برای ثبت اشتباهات writing خود راه اندازی کنید. با اصلاح آنها از این اشتباهات درس بگیرید، شاید با دوستان یا همکارانی که در حال آماده شدن برای آیلتس هستند کار کنید. به این ترتیب می توانید نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید.

در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های چهارمهارت آیلتس با حضور اساتید مجرب و با تجربه بصورت گروهی و خصوصی، حضوری و آنلاین، متناسب با شرایط متقاضیان برگزار میشود. همچنین پکیج های متنوعی با توجه به زمان و نیاز افراد طراحی و اجرا می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل فرمایید یا از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاورین ما در تماس باشید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30