آموزش زبان چینی

آموزش زبان چینی

امروزه زبان چینی به پرگوینده ترین زبان جهان تبدیل شده است. چراکه یک پنجم از جمعیت دنیا در چین زندگی می کنند، این امر باعث شده تا این کشور به یک ابر قدرت تبدیل شود. به همین دلیل است که یادگیری زبان چینی بسیار حائز اهمیت است. شاید به این فکر کنید که یادگیری این زبان سخت باشد، ولی این یک تصور کاملا اشتباه است. زبان چینی فقط از نظر نوشتاری سخت است.

زبان چینی ماندارین، زبان رسمی کشور چین است که حدود ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می کنند. اغراق نیست بگوییم با یادگیری زبان چینی می توانید با حدود یک سوم مردمان جهان ارتباط برقرار کنید! زبان ماندارین بیش از هر زبان دیگری، زبان مادری قالب در این کشور است و حدود ۷۰ درصد افراد بومی چین به این زبان صحبت می کنند. چینی ماندارین علاوه بر چین در تایوان، سنگاپور و مالزی نیز استفاده می شود. همچنین به طور گسترده در بسیاری از جوامع چینی در سراسر جهان استفاده می شود. چینی ماندارین نیز یکی از شش زبان رسمی مورد استفاده توسط سازمان ملل است. همراه بازرگانی ایجاب باشید.

چینی ماندارین گاهی اوقات به عنوان “گویش” نامیده می شود نه زبان اما تمایز بین گویش ها و زبان ها همیشه واضح نیست. نسخه های مختلفی از زبان چینی در سرتاسر چین وجود دارد که معمولاً به عنوان گویش ها طبقه بندی می شوند. گویش های چینی دیگری مانند کانتونی که در هنگ کنگ صحبت می شود وجود دارد که بسیار متمایز از ماندارین است. با این حال، بسیاری از این گویش ها از حروف چینی برای شکل نوشتاری خود استفاده می کنند، به طوری که زبان ماندارین و کانتونی زبانان (به عنوان مثال) می توانند یکدیگر را از طریق نوشتن درک کنند، حتی اگر زبان های گفتاری متقابل نامفهوم باشند.

جالب است بدانید زبان انگلیسی یک دوره الزامی آموزش در چین است و از محبوبیت زیادی برخوردار است. امروزه بسیاری از مردم چین می توانند به زبان انگلیسی پایه صحبت کنند، به ویژه جوانان، دانشجویان و کارکنان مشاغل خدماتی مانند هتل ها، رستوران ها، خطوط هوایی، بانک ها و دفاتر پست. برخی از آنها ممکن است به یک زبان خارجی دوم مانند فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، ایتالیایی و اسپانیایی تسلط داشته باشند. با این حال، در مناطق روستایی یا دورافتاده، افراد کمی می توانند انگلیسی یا سایر زبان های خارجی صحبت کنند.

هدفتان از یادگیری زبان چینی چیست؟

چین کشوری وسیع است که روابط گسترده‌ای با سراسر دنیا دارد. بنابراین یادگیری زبان چینی می‌تواند دنیای ارتباطات شما را بسیار وسیع‌تر کند. علاوه بر چین، زبان رسمی کشورهای کوچک دیگری در آسیا، مثل تایوان نیز چینی است. در سنگاپور نیز زبان چینی یکی از مهم ترین زبان ها می‌باشد.

 زبان چینی گویش‌های متعددی دارد، اما اصلی‌ترین گویشی که در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گیرد و در روابط تجاری و بین‌المللی به کار می‌رود ماندارین است.

هدفتان را واضح و روشن روی کاغذ بنویسید. یعنی بنویسید می‌خواهید زبان چینی را برای چه کاری و کجا به کار ببرید، در چه مدت زمانی باید بتوانید به زبان چینی صحبت کنید، و تا چه حد باید به آن مسلط باشید. دقت کنید که هدفی واقع‌بینانه در نظر بگیرید.

شایان ذکر است که ما در مرکز تخصصی زبان هیراد برای آموزش ساده و کارامد زبان چینی از کتابهای HSK  استفاده می شود. این کتاب ها در حال حاضر بهترین منبع برای آموزش زبان چینی در دنیا می باشند. کتایهای HSK  در شش جلد چاپ شده اند که شامل شش سطح از ابتدا تا سطح عالی می باشند. این کتاب ها زبان چینی را به سادگی و روانی تدریس می کنند.

لازم به ذکر است که اگر صبور باشید و پشتکار داشته باشید می توانید در عرض یک سال و نهایتا دو سال زبان چینی را یاد بگیرید. البته زمان یاد گیری بر اساس مهارت ها و سن افراد متفاوت است.

کلاسهای چینی در مرکز تخصصی زبان هیراد به صورت گروهی و عمدتا خصوصی به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند. با توجه به میزان آگاهی شما از زبان چینی و نیازتان تعداد جلسات لازمه توسط مشاور واستاد  تعیین و سپس با بهترین کیفیت برگزار می شوند. کلاسهای آنلاین چینی با استفاده از نرم افزار ADOBE CONNECT برگزار می شوند و هر جلسه ضبط  می شود و دانشجو می تواند در صورت نیاز دوباره آن را تماشا کند.

توجه داشته باشید که ترم های گروهی و خصوصی حضوری و آنلاین زبان چینی 12 جلسه 90 دقیقه ای می باشد. همان طور که قبلا ذکر شده برای تدریس ساده و کارآمد زبان چینی از کتاب های استاندارد HSK در مرکز تخصصی زبان هیراد بهره گرفته می شود.

کتاب های انتشارات دانشگاه Beijing Language and Culture University با نام HSK Standard Course به نویسندگی خانم Jiang Liping  می باشد.

 HSK   به عنوان آزمون استاندارد بین‌المللی مهارت زبان چینی شناخته می‌شود که بر توانایی متقاضیانی که زبان مادری آنها چینی نیست تمرکز می‌کند. این توانایی در موضوعاتی مثل برقراری ارتباط در زندگی، تحصیل و کار سنجیده می‌شود. برای این که دانشگاه‌های چین بتوانند به دانشجویان بین‌المللی اجازه بدهند که در برنامه‌های آموزشی شرکت کنند، به مدرک HSK نیاز دارند البته در صورتی که دوره شما به زبان چینی برگزار شود اما اگر دوره شما به زبان انگلیسی باشد، نیازی به این مدرک  ندارید. بعضی از شرکت‌های چینی، HSK   رو به عنوان یکی از شرط‌های استخدام متقاضیان بین‌المللی برای کار در دفترهای چین در نظر می‌گیرند.

شایان ذکر است که در هر ترم دوره های ترمیک گروهی زبان چینی بسطه به سطح کتاب 3 تا 5 Unit  تدریس می شوند. درکلاسهای خصوصی این زبان هم معمولا همین تعداد unit تدریس می شوند البته تعداد unit  ها در کلاسهای خصوصی حضوری و آنلاین بسته به نظر سوپروایزر، استاد و همچنین سطح دانشجو می تواند متغیر باشد تا آموزش سریعتر و یا کند تر صورت گیرد.

طبقه بندی کتاب های HSK

  • HSK Standard Course 1 (volume 1)
  • HSK Standard Course 2 (volume 2)
  • HSK Standard Course 3 (volume 3)
  • HSK Standard Course 4A (volume 4)
  • HSK Standard Course 4B (volume 5)
  • HSK Standard Course 5A (volume 6)
  • HSK Standard Course 5B (volume 7)
  • HSK Standard Course 6A (volume 8)
  • HSK Standard Course 6B (volume 9)

پس کتاب های HSK  برای آموزش زبان چینی شامل  9 VOLUME  هستند.

توضیحات بیشتر در راستای کتاب های آموزش چینی HSK

این کتاب ها با ترکیب ایده های آموزش همراه با تمرین و آزمون، مکالمه های جذاب، لغات و دستور زبان سطح بندی شده و مشخص، زبان چینی را از ابتدایی ترین مطالب به شما آموزش می دهد. موضوعاتی نظیر سلام و احوال پرسی، سن، محل زندگی، تمایلات، زمان حال و گذشته، فعالیت های روزمره، مالکیت، تاریخ و ساعت، شغل، آب و هوا و … در این کتوب آموزش داده می شود. در این سطح زبان آموز به تلفظ در زبان چینی مسلط شده است، ساختار نویسه های چینی را درک کرده، می تواند عبارات چینی روزمره و عبارات بسیار اساسی را با هدف تأمین نیازهای روزمره درک و استفاده کند. ضمنا، زبان آموز می تواند خودش و دیگران را معرفی کند و می تواند در مورد جزئیات شخصی مانند اطلاعات شخصی، تمایلات و ……… خود و دیگران سوال کند و به آنها به راحتی پاسخ دهد.

هزینه های دوره های گروهی و خصوصی (حضوری /آنلاین) زبان چینی در مرکز تخصصی زبان هیراد

شایان ذکر است که هزینه هر ترم حضوری و آنلاین گروهی (ترمیک) شامل 12 جلسه 90 دقیقه ای 2500000 تومان می باشد. در ضمن، هزینه هر جلسه خصوصی حضوری و آنلاین 90 دقیقه ای این زبان  600000 تومان می باشد.

یادگیری زبان چینی قویا به تجار، بازرگانان و افرادیکه می خواهند در این کشور در رشته های متعددی تحصیل و کار کنند توصیه می شود.

برای دریافت مشاوره، تعیین سطح، دریافت جزئیات بیشتر و ثبت نام با مرکز تخصصی زبان هیراد تماس بگیرید و یا در شبکه اینستاگرام هیراد به آدرس hiradenglish@ دایرکت دهید.

شایان ذکر می باشد که منابع آموزشی زبان چینی کتاب های HSK  را می توانید از اینترنت دانلود و یا از موسسه هیراد تهیه کنید.

البته مرکز تخصصی زبان هیراد در صورت در خواست شما عزیزان فایل های PDF  این کتاب ها را در اختیار شما قرار می دهد.