کلاس PTE

دوره PTE - آموزش آزمون پی تی ای - کلاس آنلاین و حصضوری pte

5/5

آزمون PTE که مخفف Pearson Test of English است آزمون جایگزین مناسبی برای آیلتس خواهد بود اگر که شما قصد مهاجرت به اقیانوسیه و به طور اخص کشورهای نیوزلند یا استرالیا را داشته باشید مدرک آزمون PTE مورد تایید دانشگاه ها ، مراکز آموزشی و البته دولت های نیوزلند و استرالیا جهت مهاجرت است .این آزمون به وسیله انستیتو پیرِسِن ارائه شده است و در سرتاسر دنیا بیش از 250 کشور آزمون PTE را برگزار می نمایند . متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی شود ولی کشور های همسایه ما مانند ترکیه ،عمان ،امارات ، کویت و حتی عراق مراکز برگزاری آزمون PTE وجود دارد. جهت آمادگی در آزمون PTE می توانید از دوره های PTE مرکز تخصصی زبان هیراد استفاده نمایید . افرادی که داوطلب شرکت در آزمون PTE هستند ابتدا باید به یکی از شعب مرکز تخصصی زبان هیراد مراجعه نمایند و توسط مدیران آموزشی این مرکز تعیین سطح شوند اگر سطح زبانشان در سطح Upper Intermediate باشد می توانند مستقیماً وارد دوره های PTE شوند ولی اگر سطح زبانشان ضعیف باشد باید در دوره های زبان عمومی به طور فشرده و عادی شرکت کنند و پس از گذراندن دوره های مذکور وارد دوره های PTEشوند . کلاس PTE در مرکز تخصصی زبان هیراد به صورت گروهی و هم به صورت خصوصی برگزار می شود ،این مرکز کل مواد آزمون PTE را طی 30 جلسه آموزش می دهد . اما اگر زبان آموز نیاز به کلاس های Fundamental داشته باشد توسط مدیران آموزشی این مرکز هدایت تحصیلی خواهد شد .

مشاوران هیراد آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند!

جهت دریافت مشاوره و ثبت نام در آزمون آزمایشی ماک آیلتس با کارشناسان موسسه هیراد تماس بگیرد. 

کارشناسان هیراد آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما می‌باشند 

برگزاری کلاس هایPTE  به صورت گروهی :

دوره PTE آموزشگاه زبان هیراد به صورت کلاس گروهی PTE طی 27 جلسه به صورت فشرده و چهار مهارت همزمان برگزار می گردد.

لازم به ذکر است که کلاسهای Listening IELTS, PRE-IELTS, PTE  این مرکز مجهز به سیستم مدرن شنیداری هستند!

برنامه کلاس گروهی pte (برگزاری دوره گروهی pte)

عنوان دوره
زمان برگزاری دوره
تعداد جلسات
مدت زمان هر جلسه
مهارت های دوره
طول دوره

دوره PTE

روز های زوج ( 19 الی 20:30 )

22 جلسه

90 دقیقه

تدریس 4 مهارت اصلی همزمان

2 ماه (فشرده)

 

   

توضیحاتی پیرامون کلاس های PTE :

متقاضیان شرکت در کلاس PTE پس از تعیین سطح اگر که سطح زبان انگلیسی آنان  پایین تر از متوسط باشد باید در دوره های Fundamental شرکت کنند . دپارتمان آموزشی مرکز تخصصی زبان هیراد برای تقویت زبان عمومی 2 سیستم را به فراگیران زبان انگلیسی معرفی می نماید .

نخست: دانش پژوهان در کلاس های مکالمه فشرده هیراد در دوره های Practical English Training هیراد PET(Intensive1) و PET(Intensive2) شرکت کرده و سپس می توانند وارد کلاس های Pearson Test of English) PTE) و دوره های آمادگی آزمون PTE شوند . این سیستم بسیار سریع و کاربردی بوده و در این دوره از پرداخت به حاشیه پرهیز می شود.

سیستم نخست:

  1. شرکت در دوره مکالمه فشرده زبان انگلیسی (Intensive 1)  و تقویت چهار مهارت زبان انگلیسی (28 جلسه)
  2. شرکت در دوره مکالمه فشرده زبان انگلیسی (Intensive 2)  و تقویت چهار مهارت زبان انگلیسی (28 جلسه)

کلاس PTE دوره آمادگی آزمون PTE

در دوره PTE آموزش بسیار مختصر و مفید صورت می گیرد و در ابتدا چهارچوب امتحان PTEو نکات موثری تدریس می گردد و سپس دانش پژوهان در ۴ مهارت وارد مرحله تمرین و تست زنی و آمادگی آزمون PTEمی شوند و زیرا دانش پژوهان باید کاملاً در مدت زمان استاندارد آزمون PTE به سوالات پاسخ دهند در غیر این صورت به نمره مطلوبشان نخواهند رسید.

محدوده نمره آزمون PTE بین 10 تا 90 است و نمره 9 آزمون آیلتس معادل نمره 86 در آزمون PTE است. برای دریافت جزئیات نمره آزمون PTE لطفاً از بخش نمره دهی آزمون PTE در وبسایت هیراد دیدن فرمایید.

 

توضیحات جامع درمورد کلاس PTE مرکز تخصصی زبان هیراد

نمایش ویدئو توضیحات کلاس PTE

لازم به ذکر است که دوره های intensive1 و intensive2 به صورت گروهی برگزار می شود ولی در صورت تمایل زبان آموز ، دوره فشرده زبان انگلیسی یعنی Intensive به صورت خصوصی نیز برگزار خواهد شد.

تعداد جلسات دوره intensive 1 و 2 به صورت خصوصی 35 جلسه به طور مجموع برای هر دو دوره می باشد و به فرا گیرانی که نیاز به سرعت بیشتری برای شرکت در کلاس های PTE دارند توصیه می شود .

سیستم دوم : سیستم دوم سیستم مکالمه زبان انگلیسی و دوره های عادی مکالمه زبان انگلیسی است که بر پایه کتب American English File بنا شده است .در این سیستم زبان آموزان پس از شرکت در آزمون تعیین سطح در دوره های نام برده شرکت می کنند و پس از اتمام Book 3 وارد کلاس PTE و دوره های آمادگی آزمون PTE آکادمیک خواهند شد.

نمایش چارت آموزشی کلاس PTE 

ویژگی های منحصر به فرد دوره آزمون PTE 

1 –  سازماندهی دقیق اطلاعات در ارائه آموزش مختص این آزمون

2 –  ارائه Templates های متعدد برای آمادگی هر چه سریعتر دانش پژوه

3 –  ارائه مواد آموزشی مختصر و مفید به دانش پژوه به جهت تمرین در کلاس

4 –  آشنایی کامل دانش پژوهشان با چهارچوب کلی آین آزمون و زمانبندی  و معیارهای نمره دهی در این آزمون

5 –  آموزش بسیار کاربردی و مفهومی –  Practical Training

6 –  حل سوالات 100 درصد منطبق یا آزمون اصلی در این دوره

7 –  ارائه تکنیک های موثر در حل سریعتر و دقیق تر سوالات مختص این آزمون

8 – تقویت مداوم زبان عمومی دانش پژوه در طول دوره به جهت کسب نمره مورد نظر

9 – آموزش از طریق حل تمرین مداوم و مستمر در طول دوره

10 – برگزاری یک آزمون شبیه سازی ( PTE Mock ) بدون هزینه چند روز بعد اتمام دوره

11 – ارائه طرح درس مطالعه روزانه در منزل (  Study Lesson Plan)

12 –  قرار دادن دانش پژوه در مسیر صحیح یادگیری و پیشرفت با ارائه منابع آموزشی دقیق و کامل

13 – نظارت مستمر این مرکز روی عملکرد اساتید محترم در طول برگزاری دوره PTE

( دپارتمان آموزش آزمون PTE )

 

چرا آزمون PTE آکادمیک ؟

سریع

نتایج معمولا طی 5 روز کاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

انعطاف پذیر

آزمون در 365 روز سال در 250 مرکز در سرتاسر چهان برگزار می‌شود.

عادلانه

تصحیح کامپیوتری، بی طرفی و دقت را برای همه شرکت کنندگان تضمین می‌کند.

امن

سامانه palm vien، فرم‌های تست تصادفی و بهره‌گیری از اطلاعات قانونی امنیت این آزمون را تضمین می‌کند.

نکات Read Aloud آزمون PTE

نکات Read Aloud آزمون PTE به شما در سرعت صحبت کردن، کمک بسیار زیادی می کند.

بررسی اجمالی بخش Read Aloud آزمون PTE :

در بخش Read Aloud چه وظیفه ای به ما محول می شود؟

وظیفه محوله بسیار ساده و پیش پا افتاده است. یک متن در نمایشگر ظاهر می شود و ما باید آن متن را با صدای بلند بخوانیم.

در بخش Read Aloud آزمون PTE چه مهارت هایی مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

در این بخش مهارت های Speaking و Reading مورد ارزیابی قرار میگیرد.

طول متن که در نمایشگر ظاهر می گردد چقدر است ؟

متن به نمایش درآمده می تواند تا 60 واژه ( لغت ) باشد.

چقدر برای پاسخ دادن فرصت داریم؟

با توجه به آیتم ها، متفاوت است و بدیهی است که بستگی به طول متن ظاهر شده در نمایشگر دارد.در آیتم Read Aloud همانطور که از نام آن بر می آید شما باید نوشته روی صفحه نمایش را با صدای بلند بخوانید.

آیتم Read Aloud آزمون PTE چگونه اجرا می شود ؟

کادر جزئیات ضبط ، در زمانی که میکروفون شما روشن است شمارش معکوس را نمایش می دهد. شما 30 تا 40 ثانیه ( با توجه به طول متن ) فرصت دارید تا خودتان را آماده سازید. پس از آن شما یک صدای بوق کوتاه را خواهید شنید بلافاصله پس از صدای بوق گفتار خود را آغاز نمایید. توجه داشته باشید که پیش از روشن شدن میکروفون گفتار خود را آغاز ننمایید، زیرا سخنان شما ضبط نخواهد شد. توجه داشته باشید باید خیلی تمیز و واضح سخن بگویید و نیازی نیست که عجله کنید. قبل از اینکه نشانگر محدوده زمانی روی صفحه به پایان برسد، گفتار خود را به پایان برسانید. در روی صفحه نمایش نوشته از Recording به Completed تغییر حالت می دهد. به خاطر داشته باشید که شما فقط یک بار فرصت ضبط پاسخ خود را دارید.

نکته مهم :

اگر بیش از 3 ثانیه سکوت کنید. ضبط صدا به صورت خودکار متوقف می شود.

نکات مهم در بخش Read Aloud آزمون PTE ( آزمون PTE بخش خواندن با صدای بلند ) :

1 – از نقطه گذاری(punctuation) بهره بجویید تا به شما یاری دهد که در زمان خواندن متن چه زمانی باید خواندن را متوقف کنید :

شما بین 30 تا 40 ثانیه پیش از این که میکروفون روشن شود فرصت دارید تا نگاهی اجمالی به متن بیندازید از این فرصت استفاده کنید و متن را به تکه های معناداری قسمت بندی کنید از کاماگذاری ( Punctuation )به عنوان یک راهنما بهره بجویید. این کار به شما نشان خواهد داد چه زمانی در خواندن متن باید مکث کوتاهی داشته باشید و این که در زمان شروع هر بخش کمی ریتم صدای خود را بم تر کنید و در زمانی که متن به پایان می رسد ریتم و تنالیته صدای خود را آرام تر کنید که نشان دهنده پایان جمله است.

استفاده از مکث در زمان مناسب به شما کمک می کند که متن را روان تر و سلیس تر بخوانید و معنای کامل متن را برسانید. و این امر قطعاً بر نمره PTE شما خواهد افزود. در ویدیو آموزشی پایین که توسط استاد مجید سیدیان تدریس شده است نکات ذکر شده در مورد بخش Read Aloud آزمون PTE به وضوح تدریس می شود.

نکات Read Aloud آزمون PTE (رید الود آزمون پی تی ای ) زبان هیراد

به شما اطمینان می دهیم که با شرکت در دوره های PTE مرکز زبان هیراد نمره مطلوب مورد نظر خود را کسب خواهید کرد.

2 – شدت تلفظ لغات حامل اطلاعات مهمی است!

زمانی که یک متن را می خوانید شدت تلفظ واژه ها بر انتقال معنا کمک می کند. از این طریق که کمی آنها را با صدای بلندتر بخوانید بر روی هجاهای کلیدی تاکید کنید. همچنین استفاده از ریتم منظم فراز و فرود زیر و بم صدا ارتباط مفهومی مطالب و زمان پایان آن را نشان می دهد.

3- آیتم Read Aloud در آزمون PTE چگونه نمره دهی می شود؟

نمره Read Aloud شما به سه عامل بستگی دارد:

عامل محتوایی :

آیا پاسخ شما همه واژه هایی که در متن به نمایش گذاشته شده و فقط همان واژه ها را شامل می شود؟ محتوا بر اساس شمارش واژه های صحیح شما محاسبه می شود. درج جابجا و یا حذف واژه ها تاثیر منفی بر نمره PTE شما خواهد داشت.

بیان سلیس:

آیا پاسخ شما یک ارزیابی بدون مشکل و بی دغدغه و با سرعت طبیعی از گفتار شما را به نمایش می گذارد؟ بیان سلیس با تاثیر مستقیم از صحیح بودن ریتم، انتخاب مناسب واژه ها و شدت تلفظ آنها، نمره دهی می شود. بهترین پاسخها آنهایی هستند که در آنها، ثبات و سرعت طبیعی گفتار به همراه واژه گزینی مناسب رعایت شده باشد. مکث و درنگ نابجا، تکرار واژه ها و شروع ناصحیح تاثیر منفی بر نمره PTE شما در بخش Read Aloud آزمون PTE خواهد داشت.

طرز تلفظ :

آیاطرز تلفظ شما نمایانگر توانایی شما در صداسازی و تلفظ صحیح ،همانند سحنگویان عادی زبان انگلیسی است؟ تلفظ شما با تاثیر مستقیم از اینکه به سادگی برای بیشتر سخنگویان عادی و محلی قابل فهم باشد، نمره دهی می شود.

بهترین پاسخ ها آنهایی هستند که در آنها :

حروف صدا دار و بی صدا مانند سخنگویان بومی و محلی تلفظ شود و شدت تلفظ واژه ها و عبارات صحیح ادا گردد. همچنین پاسخ ها باید برای انگلیسی زبانان بلافاصله قابل فهم باشد. PTE آکادمیک لهجه ملیت ها و مناطق مختلف را تا حدی که برای بیشتر انگلیسی زبانان قابل فهم باشد، تشخیص می دهد.

نکات Repeat Sentence آزمون PTE

نکات Repeat Sentence آزمون PTE مربوط به مهارت اسپیکینگ پی تی ای می باشد.

بررسی اجمالی Repeat Sentence در آزمون PTE :

در بخش Repeat Sentence یا همان بازگفتار جمله چه وظیفه ای به ما محول شده است؟

این تسک بسیار ساده است ، جمله ای ضبط شده در هدست شما گفته می شود و شما جمله ای که شنیده اید را باید با صدای رسا تکرار کنید.

در بخش repeat Sentence چه مهارتی مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

در این آیتم مهارت شنیداری یا همان Listening شما مورد ارزیابی قرار می گیرد .

طول جمله های پخش شده در گوشی شما چند ثانیه است؟

در بخش Repeat Sentence مدت زمان پخش جمله ضبط شده بین 3 تا 9 ثانیه است.

برای پاسخ دادن به این task چقدر فرصت داریم؟

برای پاسخ دادن به این آیتم 15 ثانیه فرصت دارید.

برای این آیتم شما باید جمله ای را که از طریق هدستتان می شنوید را با صدای رسا تکرار نماید! حال چگونگی این امر را با جزئیات بیشتر برایتان توضیح می دهیم.

فایل صوتی ضبط شده به صورت خودکار پخش خواهد شد. زمانی که پخش فایل صوتی پایان می پذیرد کادر ضبط صدا نمایش داده می شود و میکروفون در حالت روشن قرار می گیرد به خاطر داشته باشید که پس از شروع ضبط صدا درنگ نکرده و جمله را تکرا نمایید .نکته بسیار مهم این است که این بخش مانند بخش Read Aloud نیست و صدای بوق کوتاه که نشان دهنده شروع ضبط است را نخواهید شنید پس بلافاصله پس از نمایش کادر شروع ضبط شروع به سخن گفتن نمایید و هر آنچه که شنیده اید را عیناً تکرار کنید.

خیلی واضح سخن بگویید و از تعجیل بیهوده بپرهیزید.پیش از آنکه نشانگر محدوده زمانی روی صفحه نمایشگر ،پایان زمان را نشان بدهد گفتار خود را به پایان برسانید .توجه داشته باشید در روی صفحه نمایش نوشته از Recording به Completed تغییر حالت می دهد.این نکته را هیچگاه فراموش نکنید هرگز نمی توانید جمله را تکرار کنید و فقط یک بار فرصت ضبط پاسخ خود را دارید.

نکات مهم در بخش Repeat Sentence آزمون PTE :

1- به عبارات موجود در جمله ای که خوانده می شود گوش کنید : در این آیتم شما از توالی صحیح واژه هایی که می سازید نمره می گیرید ، بنابراین هرچقدر عبارات بیشتری را بفهمید به همانندسازی بهتر جمله شما مانند جمله اصلی منتج خواهد شد.اگر شما به عبارات معنادار گوش کنید از شانس بیشتری برای بازگفتار صحیح آنچه که شنیده اید برخوردار خواهید شد.

2- از الگوی Intonation و Stress ای که در جمله می شنوید کپی برداری کنید: شکل و روش ادای stress (شدت بیان واژه) و Intonation (شکل و ضرب آهنگ بیان جمله) گوینده جمله را به ذهن خود بسپارید.این الگو به شما کمک می کند تا مفهوم را برسانید . به آرامی سخن بگویید stress و intonation را همانند گوینده متن ضبط شده شبیه سازی کنید و در ثانی مانند گوینده جمله ضرب اهنگ و ریتم جمله را همانند سازی نمایید . به عنوان مثال در پایان جمله باید شدت بیان را کاهش دهید تا نمایانگر پایان جمله باشد.

آیتم Repeat Sentence چگونه نمره دهی می شود ؟
به ذهن خود 3 عامل را بسپارید :

عامل محتوایی :

آیا پاسخ شما همه واژه هایی که در متن به نمایش گذاشته شده و فقط همان واژه ها را شامل می شود؟ محتوا بر اساس شمارش واژه های صحیح شما محاسبه می شود. درج جابجا و یا حذف واژه ها تاثیر منفی بر نمره PTE شما خواهد داشت.

بیان سلیس:

آیا پاسخ شما یک ارزیابی بدون مشکل و بی دغدغه و با سرعت طبیعی از گفتار شما را به نمایش می گذارد؟ بیان سلیس با تاثیر مستقیم از صحیح بودن ریتم، انتخاب مناسب واژه ها و شدت تلفظ آنها، نمره دهی می شود. بهترین پاسخها آنهایی هستند که در آنها، ثبات و سرعت طبیعی گفتار به همراه واژه گزینی مناسب رعایت شده باشد. مکث و درنگ نابجا، تکرار واژه ها و شروع ناصحیح تاثیر منفی بر نمره PTE شما در بخش Repeat Sentence آزمون PTE خواهد داشت.

طرز تلفظ :

آیاطرز تلفظ شما نمایانگر توانایی شما در صداسازی و تلفظ صحیح ،همانند سحنگویان عادی زبان انگلیسی است؟ تلفظ شما با تاثیر مستقیم از اینکه به سادگی برای بیشتر سخنگویان عادی و محلی قابل فهم باشد، نمره دهی می شود.

بهترین پاسخ ها آنهایی هستند که در آنها :

حروف صدا دار و بی صدا مانند سخنگویان بومی و محلی تلفظ شود و شدت تلفظ واژه ها و عبارات صحیح ادا گردد. همچنین پاسخ ها باید برای انگلیسی زبانان بلافاصله قابل فهم باشد. PTE آکادمیک لهجه ملیت ها و مناطق مختلف را تا حدی که برای بیشتر انگلیسی زبانان قابل فهم باشد، تشخیص می دهد.

نکته:

در بخش Repeat Sentence نمره دهی جز به جز اعمال می شود .به پاسخ های بی ربط و عدم پاسخ نمره تعلق نمی گیرد . این آیتم بر نمره نهایی Listening ، Speaking ، Oral fluency و Pronunciation شما تاثیر می گذارد. در این آیتم مهارت نوشتاری شما مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و مهارت خواندن شما فقط صرف مطالعه دستور العمل های نوشته شده روی صفحه نمایشگر می شود.

Describe Image آزمون PTE

Describe Image آزمون PTE بدین صورت می باشد که شما باید تصویر را با تمام جزییات شرح دهید.

بررسی اجمالی بخش Describe image آزمون PTE

در بخش Describe Image چه وظیفه ای به ما محول می شود؟

این بخش نیز مانند سایر بخش های آمون PTE بسیار واضح و بدون هرگونه پیچیدگی است یک تصویر بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود و شما باید با جزئیات تصویر را شرح دهید. این آیتم جز بخش Speaking آزمون PTE محاسبه می شود

چقدر برای پاسخ دادن به هر سوال این تسک فرصت داریم؟

برای پاسخ دادن به تسک Describe Image شما 40 ثانیه فرصت دارید.

برای این آیتم لازم است که شما یک تصویر را توضیح دهید:

کادر وضعیت ضبط صدا تا زمانی که میکروفون روشن شود شمارش معکوس را به نمایش می گذارد شما 25 ثانیه فرصت دارید تا تصویر را مطالعه نمایید و پاسخ خود را آماده سازید . شما یک صدای بوق کوتاه خواهید شنید پس از شنیدن صدای بوق بی درنگ پاسخ خود را بگویید .به خاطر داشته باشد که پیش از روشن شدن میکروفون سخن نگویید زیرا پاسخ شما ضبط نخواهد شد.همیشه به خاطر بسپارید که باید واضح سخن بگویید و از تعجیل بیهوده بپرهیزید . پیش از آنکه نشانگر محدوده زمانی پایان زمان پاسخدهی را نشان دهد کلام خود را به پایان برسانید .در زمان پایان، نوشته روی صفحه نمایشگر از Recording به Completed تغییر حالت می دهد . نکته بسیار مهم که همیشه در تسکهای مختلف آزمون PTE آن را گوشزد می کنیم این است که شما فقط یکبار فرصت پاسخ دادن به سوالات را دارید.

نکات بسیار مهم در بخش Describe Image :

1 – برروی اطلاعات اصلی تصویر تمرکز کنید .هنگامی که به تصویر می نگرید این پرسش را برای خود مطرح سازید که ایده اصلی نشان داده شده در تصویر چیست یا به عبارت دیگر مهم ترین محتوایی که تصویر نمایش می دهد چیست؟و چه جزئیاتی با ایده اصلی مرتبط هستند ؟ از یک دفترچه یادداشت قابل پاک شدن برای یادداشت برداری از ایده و اصطلاحات مرتبط با اطلاعات اصلی جزئیات قابل توضیح تصویر استفاده نمایید .

2 – توضیحات خود را درمورد تصویر سازماندهی کنید . پاسخ خود را سازماندهی نمایید نمره بهتری کسب خواهید کرد زیرا سازماندهی بهینه سبب خواهد شد که شما بهتر اطلاعات اصلی و همچنین جزئیات مازاد را پوشش دهید .

پاسخ خود را در 3 بخش سازماندهی کنید :

1 – محتوای عمومی تصویر 2 – نکته اصلی موجود در تصویر 3 – سایر جزئیات و استنتاجات.

آیتم Describe Image چگونه نمره دهی می شود؟

نمره شما در بخش Describe Image به 3 عامل بستگی دارد:

عامل محتوایی :

این عامل در صورتی که ، اگر به تمام جنبه ها و عناصر موجود در تصویر ، در پاسختان پرداخته باشید نمره دهی می شود . توضیح شما در مورد ، ارتباطات تحولات ممکن و استنتاج ها و مفاهیم بر پایه جزئیات تصویر نیز نمره دهی می شود .

بهترین پاسخ ها آنهایی هستند که:

تمامی بخش های تصویر شامل اطلاعات خاص و منطقی محتمل استنتاج ها یا مفاهیم را پوشش می دهند . ذکر تنها معدودی از ایده های گسسته و نامرتبط تاثیر مخربی بر نمره شما خواهد داشت .

بیان سلیس:

آیا پاسخ شما یک ارزیابی بدون مشکل و بی دغدغه و با سرعت طبیعی از گفتار شما را به نمایش می گذارد؟ بیان سلیس با تاثیر مستقیم از صحیح بودن ریتم، انتخاب مناسب واژه ها و شدت تلفظ آنها، نمره دهی می شود. بهترین پاسخها آنهایی هستند که در آنها، ثبات و سرعت طبیعی گفتار به همراه واژه گزینی مناسب رعایت شده باشد. مکث و درنگ نابجا، تکرار واژه ها و شروع ناصحیح تاثیر منفی بر نمره PTE شما در بخش Describe Image آزمون PTE خواهد داشت.

طرز تلفظ :

آیا طرز تلفظ شما نمایانگر توانایی شما در صداسازی و تلفظ صحیح ،همانند سخنگویان عادی زبان انگلیسی است؟ تلفظ شما با تاثیر مستقیم از اینکه به سادگی برای بیشتر سخنگویان عادی و محلی قابل فهم باشد، نمره دهی می شود.

نکته پایانی :

– نمره دهی جز به در بخش Describe Image انجام می پذیرد .پاسخ های بی ربط و عدم پاسخ دهی به سوالات این بخش نمره ای برای شما در بر نخواهد داشت.

– این بخش بر نمره نهایی Speaking ، oral fluency و Pronunciation شما تاثیر گذار خواهد بود.

در بخش Describe Image مهارت writing شما مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و مهارت Reading شما تنها صرف مطالعه ی دستورالعمل های روی صفحه نمایش جهت راهنمایی پاسخ به پرسش ها می شود