مهارت گفتاری آزمون آیلتس.نکاتی کلیدی برای تقویت اسپیکینگ آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

مهارت گفتاری آیلتس + نکاتی کلیدی تقویت اسپیکینگ آیلتس

مهارت گفتاری آزمون آیلتس یکی از قسمت‌های مهم آزمون آیلتس است. همانطورکه می‌دانید یکی از نگرانی‌های اصلی تمامی زبان آموزان داشتن تسلط در اسپیکینگ آزمون آیلتس می‌باشد. اسپبیینگ آیلتس یکی از پراسترس‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی برای زبان آموزان تلقی می‌شود. باشرکت در کلاس‌ها و دوره‌های مرکزتخصصی زبان هیراد به راحتی می‌توانید این مهارت را بیاموزید. چرا که این مجموعه تخصصی زبان که به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز آموزشی زبان‌های خارجه در نظرگرفته می‌شود و تحت نظارت مدیران آموزشی خبره و کادری مجرب می‌باشد.

با برگزاری دوره‌های آموزش حرفه‌ای مهارت گفتاری (Speaking) توسط اساتیدی باتجربه و زبردست می‌توانید زبان‌های خارجه را متفاوت‌تر از دیگر موسسات بیاموزید.

شایان ذکر است که در مرکز تخصصی زبان جزوات و بسته‌های آموزشی جامع و کاملی به زبان آموزان برای یادگیری هرچه بهتر آن‌ها ارائه می‌شود. برگزاری دوره‌های حرفه‌ای مهارت گفتاری از مبتدی تا پیشرفته زیرنظر اساتیدی حرفه‌ای و تمرین و تکرار فراوان مطالب و ایجاد محیطی شبیه‌سازی شده با محیط آزمون بین المللی آیلتس به همراه دادن برنامه‌ای دقیق به زبان آموزان و بررسی نمودار پیشرفت آن‌ها بعد از گذراندن این دوره‌های آموزشی است که مرکز تخصصی زبان هیراد را از دیگر موسسات متمایز کرده است.
کادر آموزشی مرکز تخصصی زبان هیراد در این بخش درصدد است تا در ذیل با ارائه نکاتی کلیدی به شما زبان آموزان برای ارتقای این مهارت زبانی کمک کند.

نکات مهم اسپیکینگ آیلتس

نکات مهم اسپیکینگ آیلتس

  • تمام ۳ قسمت آزمون را تمرین کنید

همانطور که می‌دانید در بخش آزمون آیلتس با سه بخش روبه رو هستیم. بنابرین می‌بایست برروی هر سه بخش تمرکزکنید. متاسفانه بعضی از زبان آموزان تمامی حواس و تمرکز خود را برروی یک بخش می‌گذارند و از بخش‌های دیگر غافل می‌شوند در حالیکه از زمانیکه شما وارد جلسه آزمون می‌شوید، ممتحن به تمامی مهارت گفتاری شما دقت می‌کند. بنابرین می‌بایست برروی هر سه بخش بطور کامل تمرکزکرده و وقت بگذارید.

  • تسلط مهمتر از تصحیح است

دایره لغات و قواعد دستوری زبان انگلیسی و روان صحبت کردن ازمعیارهای سنجش مهارت گفتاری یا همان Speakingمی باشد. اگر هنگامی که دارید صحبت می‌کنید اشکالات گرامری خود را تصحیح کنید، اشکالی ندارد اما اگر بطور مکرر این کاررا تکرارکنید و تمام تمرکز خود را برروی Accuracy یعنی تصحیح اشکالات گرامری خود کنید، از Fluency یا روان صحبت کردن دور می‌مانیدو همین امر سبب می‌شود تا نمره کمتری بگیرید. بنابرین تمرکز و دقت خود را برروی Fluency (روان صحبت کردن) بگذارید تا Accuracy (تصحیح اشکالات گرامری).

  • در پاسخ‌های خود از زمان صحیح استفاده کنید

۲۵درصد نمره امتحانSpeaking شما را به کاربردن قوائد دستوری صحیح یا همان گرامر به همراه دایره لغات تشکیل می‌دهد. سوالاتی که از شما توسط ممتحن پرسیده می‌شودنیازمند پاسخ با زمان‌های مختلف زبانی می‌باشد. اگر ممتحن از شما سوالی با زمان گذشته ساده (Simple Past) می‌پرسد شما نیز می‌بایست به همان زمان پاسخ دهید. بنابرین می‌بایست با دقت کامل به سوالات گوش داده وسپس شروع به پاسخ دادن کنید.
باشرکت در کلاس‌های تخصصی مرکز زبان هیراد می‌توانید مهارت Speaking خود را تقویت کنید و از پس این دسته از سوالات بربیایید چرا که سوالات متعدد و گوناگونی به همراه تمام زمان‌های زبانی با شما کار خواهد شد.

  • با یک هم‌گروهی و شریک خود تمرین کن

هنگامی که نوبت به مهارت Speakingمی رسد توصیه می‌شودکه با فردی که در حال یادگیری زبان انگلیسی و آماده شدن برای امتحان آیلتس می‌شود تمرین کنید. بنابرین با کمک کردن به یکدیگرو تمرین وتکرار می‌توانید سطح زبانی خود را ارتقا دهید.

  • از آزمون‌های اسپیکینگ آیلتس معتبر استفاده کنید

برای تمرین مهارت گفتاری یا Speaking بهتر است از منابع موثق و مطمئن استفاده کنید. از سایت‌ها ومنابع معتبری برای تمرین این مهارت استفاده کنید.

  • صدای خود را در هنگام صحبت کردن ضبط کنید

هنگامی که اقدام به تمرین مهارت گفتاری یا Speaking می‌کنید، یکی از موثرترین روش‌های یادگیری و اجتناب از اشتباهات زبانی این است که صدای خود را ضبط کنید. بنابرین بسیار توصیه می‌شود تا صدای خود را با گوشی‌های تلفن خود ضبط کنید سپس با دقت به آن گوش کرده و تمام مطالبی که ضبط کردید را به دقت یادداشت کنید. البته اگر اشکالات زیادی داشتید ناامید نشویداین کاررا بطورمرتب ادامه دهیدتا به مرور متوجه میزان پیشرفت خود باشید.

  • بیشتر وقت خود را صرف صحبت کردن کنید

بسیاری از زبان آموزان زبان انگلیسی ساعت‌ها وقت خود را صرف خواندن نمونه سوالات امتحانی زبان انگلیسی می‌کنند. درحالی‌که در عمل اصلا شروع به صحبت کردن نمی‌کنند.
سعی کنید تا سوالاتی را که تمرین می‌کنید پاسخ آن‌ها را باصدای بلند برای خود تکرارکرده همانطور که درجلسه امتحان به سوالات پاسخ می‌دهید. حواستان باشد که در جلسه امتحان مهارت گفتاری می‌توانید نکات و کلمات کلیدی را برای خود یادداشت کنید. ولی مطلب اساسی این است که سعی کنید بیشتر زمان خود را در جلسه امتحانی به صحبت کردن اختصاص بدهید. بنابرین هرچه بیشتربتوانید بااطرافیان خود، دوستانتان و در خانه با زبان انگلیسی صحبت کنید در جلسه امتحانی ترس کمتری داشته و به راحتی می‌توانید از پس امتحان بربیایید.

  • نحوه یادداشت برداری و استفاده از آن را یاد بگیرید

این نکته بخصوص برای قسمت دوم یاهمان Part 2امتحان Speaking شما بسیار ضروری می‌باشد. از یک دقیقه‌ای که به شما برای یادداشت کردن مطالب و یا کلمات کلیدی به شما داده می‌شود بادقت استفاده کنید.
حتی اگر باخودتان فکر می‌کنید که موضوعی که به شما داده‌اند تادرمورددآن صحبت کنید بسیار ساده است حتما نیز می‌بایست یادداشت برداری کنید. همچنین که دربخش دوم این امتحان که دارید صحبت می‌کنید می‌توانید به یادداشت‌های خود نگاهی بیندازید اما به یاد داشته باشید که به هیچ وجه از روی آن یادداشت‌ها روخوانی نکنید.

  • هرگزازهدف خود عقب نشینی نکنید

هرگزازهدف خود عقب نشینی نکنید و دست از تلاش کردن برندارید. اگر چه که آزمون بین المللی آیلتس امتحانی سخت است. اما باتکرارکردن و تلاش هرچه بیشتر می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. بنابرین بهتر است تا همیشه به تلاش کردن ادامه بدهید و به راحتی تسلیم نشوید.

  • معیارهای علامت گذاری را درک کنید

لازمه شرکت درهر آزمونی این است که بدانید معیارهای سنجش آن آزمون چیست. متاسفانه بعضی اززبان آموزان براین باورند که هرچه بیشتر در آزمون مهارت گفتاری صحبت کنند نمره قابل قبول‌تری می‌تواننددریافت کنند. درحالیکه چنین مطلبی اصلادرست نمی‌باشد.

برای بهبود مهارت خود در اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و شنیداری می‌توانید در دوره آیلتس هیراد شرکت کنید.

چهار معیار اصلی برای سنجش توانایی و مهارت شما در آزمون اسپیکینگ

چهار معیار اصلی برای سنجش توانایی و مهارت شما در آزمون اسپیکینگ

ممتحن‌های آزمون بین المللی آیلتس معیارهای خاص خود را برای سنجش توانایی زبان آموزان در صحبت کردن را دارند. چهار معیار اصلی برای سنجش توانایی ومهارت شما در آزمون Speakingعبارتند از:

1)Fluency And Coherence
2)Lexical Resource
3)Grammar Range And Accuracy
4)Pronunciation

  • روان صحبت کردن و انسجام داشتن مطالب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • همچنین داشتن دایره لغات نیز نقش چشمگیری بازی می‌کند.
  • مطلب مهم بعدی تسلط برگرامر و قوائددستوری زبان انگلیسی می‌باشد.
  • در آخر تلفظ صحیح کلمات نیز بسیارمهم و کلیدی می‌باشد.

نمره خوب اسپیکینگ آیلتس به چه چیزی بستگی دارد؟

نمره خوب اسپیکینگ آیلتس به چه چیزی بستگی دارد؟

نمره خوب در بخش اسپیکینگ آیلتس به عوامل زیرعامل بستگی دارد:

  1. استفاده از واژگان و عبارات مناسب: استفاده از واژگان و عبارات مناسب و مرتبط با موضوع سوال بسیار مهم است. یکی از نکات مهم، استفاده از عبارات و واژگان تخصصی و چند قسمتی می‌باشد.
  2. گرامر و تلفظ: استفاده صحیح از گرامر و تلفظ مناسب نیز در بهبود نمره شما موثر است. باید به تلفظ صحیح و رعایت قواعد گرامری با دقت توجه کنید.
  3. توانایی پاسخ دادن به سوالات: باید به سوالات به صورت کامل پاسخ دهید و به جزییات بپردازید و توانایی ارائه نظر شخصی خود را نیز داشته باشید.
  4. ساختار پاسخ: رعایت درست ساختار پاسخ به تناسب یا سوال یکی دیگر از نکات طلایی است.
  5. توانایی مکالمه: توانایی مکالمه و ارتباط برقرار کردن با مخاطب نیز در بهبود نمره شما مهم است.
  6. اطلاعات عمومی: اطلاعات عمومی خود را نیز باید بهبود بخشید. باید با مطالعه و دنبال کردن اخبار و رویدادهای روز، اطلاعات عمومی خود را تقویت کنید.
  7. توانایی مدیریت زمان: توانایی مدیریت و پاسخ به سوالات در زمان محدود در بخش اسپیکینگ آیلتس بسیار مهم است.

مهم‌ترین نکات تاثیر گذار برای نمره 8 به بالا در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس

۱. لهجه داشتن را ملاک قرار ندهید:
قطعا شما که در آزمون آیلتس شرکت میکنید از بومیان کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند نیستید. متصدی نیز به این موضوع کاملا ولقف است و انتظار لهجه تیتیو از شما ندارد. پس به جای آن سعی کنید روی گرامر، طیف کلمات و وایگان و همینطور ساختار پاسختان کار کنید.

۲. سریع حرف زدن نشانه مهارت زبانی شما نیست:
یکی از اشتباهات رایج داوطلبان آیلتس این است که فکر میکنند تند و یریع صحبت کردن باعث افزایش نمره می‌شود. این عقیده کاملا اشتباه است.

۳. از زمان فکر کردنتان هوشمندانه استفاده کنید:
در بخش دوم اسپیکینگ پس از شنیدن سوال ۱ دقیقه زمان دارید. از این ۱ دقیقه هوشمندانه و درست استفاده کنید تا بتوانید ساختار صحبت خود را بچینید و آن را مدیریت کنید. گاهی اوقات نیز ممکن است که درباره سوال پرسیده شده اطلاعات و یا تجربه کافی نداشته باشید. اصلا جای نگرانی نیست. در این یک دقیقه فرصت شما میتوانید خود را جای فرد دیگری که میشناسید که در این زمینه تجربه دارد بزارید و داستان را به زبان ایشان از طرف خودتان تعریف کنید.

۴. آرامش خود را حفظ کنید:
یکی دیگر عواملی که بر عملکرد شما میتواند تاثیر منفی بزاردعدم حفظ آرامش در آزمون آیلتس به خصوص در بخش اسپیکینگ میباشد. عدم حفظ آرامش میتواند باعث فراموشی لغات، عدم دقت به گرامر و همینطور ایجاد دست پاچگی شود که همه این‌ها تاثیر مستقیم روی نمره شما دارد.

به طور کلی، برای بهبود نمره در بخش اسپیکینگ آیلتس، باید به توانایی‌های زبانی و مکالمه‌ای خود توجه کنید و با تمرین مستمر بهبود آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

همانطور که درمطالب بالا ذکر شد باتوجه به نکات گفته شده شما می‌توانید تاحدزیادی مهارت گفتاری خود راتقویت کنید.
همچنین مرکزتخصصی زبان هیراد مفتخراست تا با برگزاری دوره‌های تخصصی برای آمادگی آزمون بین المللی آیلتس و دوره‌های تدریس حرفه‌ای واژگان و گرامر به شما زبان آموزان عزیز این فرصت را بدهد تا بتوانید به سهولت چنین امتحانی را پشت سربگذارید. چرا که لازمه‌ی آزمون مهارت گفتاری داشتن تسلط در گرامر و دایره لغات وسیعی می‌باشد.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30