فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

آیا می دانستید که دو نوع مختلف آیلتس وجود دارد؟ آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. تفاوت اصلی بین این دو هدف از شرکت در آنها است. خوب، اولین و بزرگترین تفاوت بین دو نوع آیلتس محتوای بخش ریدینگ و رایتینگ آنهاست. این مقاله به تفاوت های اصلی بین آیلتس آکادمیک و جنرال، مقایسه نمرات و پاسخ به سوال “کدامیک راحت تر است؟” هزینه های ما آکادمیک و آیلتس معمولاً با توجه به هدف آزمون متفاوت است. در ادامه با جزئیات بیشتری در این مورد صحبت خواهیم کرد.

هدف از آیلتس آکادمیک چیست؟ (تحصیل آیلتس)

شاید بدانید که هدف از شرکت در آیلتس آکادمیک درخواست و اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف یا هر دوره زبان انگلیسی است. اما ورود به دانشگاه تنها هدف از گرفتن آیلتس آکادمیک نیست. در دنیای حرفه ای و تجارت، بسیاری از کارفرمایان از کارمندان خود نمره آیلتس آکادمیک می خواهند. در برخی کشورها، یکی از این رشته های شغلی ورود به حرفه پزشکی است. اگر قصد دارید حرفه پزشکی را به صورت حرفه ای در کشورهایی مانند ایرلند، استرالیا، انگلیس، نیوزلند یا کانادا انجام دهید، باید مدرک آیلتس آیلتس داشته باشید. طیف گسترده ای از رشته ها در زمینه پزشکی مانند پزشکی، پرستاری، داروسازی و حتی تکنسین آزمایشگاه بیمارستانی برای درخواست این گواهینامه مورد نیاز است.

اهداف آیلتس جنرال چیست؟ (آیلتس جنرال)

برای فعالیت هایی مانند اشتغال و مهاجرت به کانادا، آمریکا، ایرلند، انگلستان، نیوزلند، استرالیا و … داوطلبان باید مدرک آیلتس جنرال داشته باشند. برای مثال کسانی که قصد دارند با فرزندان و نوه های خود در استرالیا بمانند، گرفتن آیلتس جنرال برایشان کافی است. اما این آزمون فقط در مورد مهاجرت نیست. بسیاری از شرکت ها و سازمان های معتبر در سراسر جهان از آزمون آیلتس برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی کارکنان خود استفاده می کنند.
ضمناً در اکثر این نوع سازمان ها داشتن این مدرک یکی از عوامل ضروری برای استخدام افراد محسوب می شود. آزمون عمومی آیلتس بر روی کامپیوتر انجام نمی شود، بنابراین اگر قصد شرکت در این نسخه از آزمون آیلتس را دارید، باید به سراغ روش سنتی آیلتس بروید.

فرمت آیلتس آکادمیک یا جنرال، دو نسخه متفاوت، چهار مهارت

هر دو نسخه از این تست فرمت و ظاهر کلی یکسانی دارند. در هر دو نسخه، چهار مهارت خواندن، گفتار، نوشتن و شنیدن در چهار بخش مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است. تفاوتی در بخش شنیداری و گفتاری آنها وجود ندارد. تمام موضوعات و سوالات بخش Speaking در هر دو نسخه یکسان است و می توان آن را امتحان کرد. در دو بخش باقیمانده یعنی خواندن و نوشتن، قالب کلی سوالات یکسان است. در قسمت رایتینگ هر دو نسخه دارای دو متن متفاوت و در قسمت ریدینگ در مجموع 40 سوال مطرح می شود.

مقایسه آیلتس آکادمیک یا جنرال، بر اساس محتوا

دانشجویان و متخصصان دانشگاه و به طور کلی کلیه متقاضیان آیلتس آکادمیک باید آماده کار با مطالب تخصصی و آکادمیک در زمینه های مختلف تخصصی مانند کتاب های تخصصی، مجلات و روزنامه های معتبر باشند، زیرا مطالب خواندنی نسخه آکادمیک آیلتس مستقیماً از منابع گرفته شده است. این منابع برای آزمایش درک متقاضیان از حوزه های حرفه ای تر استفاده می شود.
به همین ترتیب، بخش رایتینگ آیلتس آکادمیک از شما نمونه های رایتینگ می خواهد. هر متنی که در این نسخه نوشته می‌شود، برای اطمینان از دانش متقاضی برای نوشتن مقالات آکادمیک حرفه‌ای و تخصصی طراحی شده است. از سوی دیگر، داوطلبان آیلتس عمومی در معرض محتوایی از مکان‌های کمتر حرفه‌ای مانند تبلیغات، روزنامه‌های روزانه، کتابچه‌های راهنما و دستورالعمل‌ها و عموماً محتوایی هستند که مردم به صورت روزانه با آن‌ها در ارتباط هستند. بخش رایتینگ آیلتس جنرال نیز بر مهارت های نوشتاری عمومی مانند نامه نگاری و نکات اساسی در مقاله نویسی تمرکز دارد.

مقایسه نمرات آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک

شاید بزرگترین تفاوت بین این دو نسخه نحوه خواندن آنها باشد. توجه داشته باشید که نمرات در بخش شنیداری، گفتاری و نوشتن در هر دو نسخه یکسان است. اما در قسمت Reading که 25 درصد از نمره کل شما را به خود اختصاص می دهد، تفاوت زیادی در دو نسخه مختلف آیلتس وجود دارد.
به عنوان مثال، فرض کنید در بخش Reading توانسته اید به 30 سوال از 40 سوال پاسخ صحیح بدهید. یعنی نمره خام شما در این بخش 30 است. در آیلتس جنرال باند آیلتس شما در این قسمت 5 است اما در آیلتس آکادمیک اگر به 30 سوال از 40 سوال پاسخ صحیح دهید، نمره آیلتس شما 6 در نظر گرفته می شود. به خاطر داشته باشید که بسته به نسخه ای که برای آن درخواست می دهید، امتیاز خام شما ممکن است معنای دیگری داشته باشد.

آیلتس جنرال سخت تر از آکادمیک است یا آسان تر؟

این دو تست به قدری شبیه به هم هستند که تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ساده تر است واقعا سخت است. همچنین، توانایی‌های افراد در بخش‌ها و مواد مختلف یکسان نیست و این بر نظر آن‌ها در مورد سختی یا آسانی هر یک از این نسخه‌ها تأثیر می‌گذارد.
اما با تمام این تفاسیر، پاسخ به سوال بالا این است که احتمالا آزمون عمومی آیلتس نسبت به نسخه آکادمیک راحت تر است. تقریباً همه داوطلبان آیلتس متوجه می شوند که آیلتس آکادمیک نسبت به سایر نسخه ها دشوارتر است. به عنوان مثال، خلاصه کردن یک نمودار یا نمودار خاص مطمئناً دشوارتر از نوشتن یک نامه کوتاه است.
طراحان سوالات آیلتس کاملا با این نکته موافق هستند. به عنوان مثال، نمره 30 از 40 در آیلتس جنرال در قسمت Reading معادل نمره 23 از 40 در آیلتس آکادمیک است. بنابراین نمره 30/40 در آیلتس جنرال و 23/40 در آیلتس آکادمیک هر دو برابر با 6 امتیاز است.
البته نباید فکر کنید که این مورد مانند قسمت های دیگر مانند Listening و Speaking است. فرمت و محتوای این بخش ها در هر دو نسخه آیلتس کاملاً یکسان است و سختی یکسانی دارند.
در نهایت آیلتس جنرال را انتخاب نکنید چون راحت تر از آکادمیک است، این دو آزمون در 70 درصد یکسان هستند، پس حتماً قبل از انتخاب نسخه آیلتس به این فکر کنید که چرا آن را می گیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30