فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

۱۴ ویژگی منحصربه‌فرد زبان‌آموزان موفق

هر کسی که برای اولین بار شروع به یادگیری یک زبان خارجی می کند، می خواهد موفق شود و به عنوان یک دانشجوی موفق زبان شناخته شود، زیرا دانستن زبان انگلیسی یا فرانسوی درهای جدیدی را به روی شما باز می کند: فرصت های شغلی فراوان، دوستان و آشنایان زیاد و فرصتی برای آشنایی با دیگران. کشورها و فرهنگ ها
اما متأسفانه همه نمی توانند در این روند خیلی موفق باشند. تعداد زیادی از زبان آموزان با هدف و اراده شروع می کنند، اما به دلایل مختلف در میانه راه ناامید می شوند و ادامه نمی دهند. برخی می گویند یادگیری زبان دشوار است و برخی دیگر از کمبود وقت برای مطالعه شاکی هستند. واقعیت این است که یادگیری زبان می تواند دشوار باشد و به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. اما از طرفی تعداد افرادی که به یک زبان خارجی کاملا تسلط دارند و روان صحبت می کنند کم نیست.

ویژگی های یک زبان آموز موفق

مسئول

یک زبان آموز موفق مسیر خود را پیدا می کند و مسئولیت یادگیری خود را بر عهده می گیرد. آنها راه هایی را شناسایی می کنند که در یادگیری آنها مؤثر بوده است و به دنبال راهنمایی دیگران در این زمینه هستند. اگر یکی از روش ها در یادگیری آنها موثر نبود، ناامید نشوید و روش های دیگر را امتحان کنید.

با نظم

این افراد مطالعات رسمی دارند و اغلب دانش خود را در مورد زبان به اشتراک می گذارند. به عبارت دیگر، دانش آنها از زبان پراکنده نیست و نقشه راه از ابتدا تا انتها مشخص است. مثلاً هر چیزی که به دستور زبان مربوط می شود به صورت صفحه ای در کتاب نوشته می شود یا موارد مهم در کلمات مانند معنا، تلفظ و مثال ها به درستی و منظم تقسیم بندی شده اند.

خلاق

زبان آموزان خوب و موفق خلاق هستند و می دانند که زبان نیز خلاق است. آنها سپس با زبان آزمایش می کنند و با کلمات، دستور زبان و صداها بازی می کنند تا بیشترین بهره را از دانش خود در مورد زبان ببرند.

زبان آموزان موفق موقعیت هایی را ایجاد می کنند

زبان آموزان خوب موقعیت هایی را برای تمرین انگلیسی در داخل و خارج از کلاس ایجاد می کنند. به عبارت دیگر، آنها منتظر نیستند تا معلم به آنها تمرین کند، آنها سعی می کنند همه چیز را از مکالمات ساده انگلیسی تلفنی گرفته تا مکالمات تجاری پیچیده به زبان انگلیسی انجام دهند. آنها با دوستان خود انگلیسی صحبت می کنند، به زبان انگلیسی ایمیل می زنند و به زبان انگلیسی با یکدیگر صحبت می کنند.

زبان آموزان موفق صبور هستند

دانش آموزان خوب یاد می گیرند که با عدم اطمینان زندگی کنند. آنها فقط بر روی معنای جملات تمرکز می کنند و بدون دانستن معنای هر کلمه انگلیسی به خواندن، گوش دادن و حتی صحبت کردن ادامه می دهند. به عبارت دیگر، کلمات جدید در جملات، زبان آموزان موفق را گیج نمی کنند و عصبی نمی کنند، به شرطی که معنی جمله را بفهمند، به گفتگو ادامه دهند و به تدریج به فکر افزایش دایره لغات انگلیسی خود باشند.

آنها استراتژی های مناسب را پیدا می کنند

زبان آموزان موفق از انواع تکنیک های یادگاری مانند نشانه گذاری برای به خاطر سپردن و به خاطر سپردن مطالبی که آموخته اند استفاده می کنند.

زبان آموزان موفق اشتباه می کنند

زبان آموزان موفق کسانی هستند که از اشتباه کردن نمی ترسند. آنها اشتباهات را ضعف نمی دانند و آنها را نشانه ای از یادگیری مستمر می دانند. بنابراین زبان آموزان موفق از اشتباهات خود درس می گیرند و از ریسک کردن نمی ترسند

از دانش زبانی استفاده می کنند

یک زبان آموز خوب هنگام یادگیری زبان دوم از آنچه در مورد زبان می داند، از جمله دانش خود از زبان مادری خود، بهترین استفاده را می کند.

از محیط خود استفاده می کنند

زبان آموزان خوب از محیط برای تقویت درک خود از زبان استفاده می کنند. آنها سعی می کنند معنی کلمات را در قالب جملات و موقعیت های مختلف درک کنند و از تمام قدرت محیط برای درک بهتر زبان استفاده کنند.

آنها عاقل هستند

درک متن و مکالمه به زبان دوم و روان در مکالمه یکی از ویژگی های زبان آموزان موفق است. آنها از زمینه برای استنباط معنای کلمات و عبارات تا حد امکان استفاده می کنند.

آنها وارد جزئیات نمی شوند

یک زبان آموز خوب قسمت های مختلف زبان را به صورت کلی و نه جزئی و فرمولی می آموزد و این به او کمک می کند تا در مکالمات خارج از زبان شناسی شرکت کند. مثلاً معنی کلی اصطلاحات، ضرب المثل ها و دیگر عبارات را بدون اینکه معنی اجزای آنها را بفهمند، یاد می گیرند.

آنها از تکنیک های مکالمه استفاده می کنند

زبان آموزان موفق اسرار و تکنیک های لازم برای برگزاری یک مکالمه را می دانند به عنوان مثال، آنها در گفتگو سؤالاتی می پرسند، به موضوع گفتگو علاقه نشان می دهند و می دانند اگر چیزی را متوجه نشدند، چگونه جهت مکالمه را تعیین کنند.

زبان آموزان موفق از تکنیک های تولید زبان استفاده می کنند

زبان آموزان موفق از تکنیک های مختلفی برای پر کردن شکاف در مهارت های گفتاری و نوشتاری انگلیسی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر آنها یک کلمه را در زبان انگلیسی نمی دانند، از نزدیک ترین معادل آن استفاده می کنند یا کلمه را در یک جمله توضیح می دهند.

آنها سبک های مختلف را یاد می گیرند

افرادی که در یادگیری زبان انگلیسی موفق هستند، سبک های نوشتاری و گفتاری مختلفی را یاد می گیرند و با توجه به رسمی بودن موقعیت از آنها استفاده می کنند.

آخرین حرف

امیدواریم نکات و راهکارهایی که در این مقاله به آن ها پرداخته ایم به موفقیت شما کمک کند و بتوانید در یادگیری زبان انگلیسی به نتیجه مطلوب برسید. به یاد داشته باشید که تمام نکاتی که با هم مرور کرده ایم، زمانی که با یک سیستم آموزشی قابل اعتماد و برنامه ریزی شده ترکیب شوند، نتایج عالی به همراه خواهند داشت.​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30