ترفندهای مهم آزمون آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

ترفندهای مهم آزمون آیلتس ( نکات 100% کاربردی برای آیلتس )

اگر انگلیسی زبان مادری شما نیست و می خواهید با مدرک زبان انگلیسی در خارج از کشور تحصیل کنید، باید در آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) شرکت کنید. فرمت و قوانین آزمون آیلتس تا حدودی با آزمون‌های معمولی مدارس متفاوت است، بنابراین ما نکات و توصیه‌هایی برای امتحان آیلتس آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند برای آزمون کاملاً آماده شوید و نمره دلخواه خود را به دست آورید. در این مقاله ترفندهای آزمون آیلتس را به همراه مهم ترین نکات هر 4 مهارت آیلتس برای شما آماده کرده ایم.

آموزش ترفندهای آزمون آیلتس

1- نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید

روی نقاط ضعف خود کار کنید تا مطمئن شوید که بر نمره کل شما تأثیر منفی نمی گذارد. به عنوان مثال، اگر در خواندن به زبان انگلیسی کندتر هستید، بیشتر بر روی بخش Reading تمرکز کنید تا بخش های Writing، Listening و Speaking.

2- برنامه مطالعاتی داشته باشید

قبل از شروع مطالعه برای آزمون آیلتس برنامه ریزی کنید و بر اساس نقاط قوت و ضعف خود یک برنامه مطالعه مناسب داشته باشید.

3- مطالب را مطالعه کنید

در صورت امکان در دوره آمادگی آیلتس شرکت کنید. مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های آمادگی آزمون آیلتس چهار مهارت را بصورت گروهی و خصوصی در قالب کلاس های حضوری و آنلاین برای تمامی متقاضیان با سطوح مختلف زبانی برگزار میکند. در دوره های آمادگی، تمامی مطالب آیلتس و همچنین نکات و ترفندهایی را که باید بدانید در اختیار شما قرار می دهیم. یک معلم زبان انگلیسی نیز به شما کمک می کند تا یک برنامه مطالعه داشته باشید.

شرکت در انواع آزمون آیلتس

آزمون IELTS (International English Language Testing System) یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی جهان است که برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی افراد غیر بومی زبان انگلیسی استفاده می شود. این آزمون، توسط سه سازمان بین المللی شامل بریتانیایی آیلتس (British Council IELTS)، ایدلس (IDP) و کمبریج آیلتس (Cambridge IELTS) تدارک دیده می شود.

انواع آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک (Academic) و عمومی (General) برگزار می شود. در آزمون آکادمیک، سطح زبان افرادی که می خواهند برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آکادمیک در خارج از کشور اقدام کنند، سنجیده می شود. در آزمون عمومی، سطح زبان افرادی که می خواهند برای مهاجرت، کار و تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان، به ویژه کانادا، استرالیا و نیوزیلند، اقدام کنند، سنجیده می شود.

در آزمون IELTS، چهار مهارت زبانی شامل شنیداری، خواندن، نوشتاری و مکالمه سنجیده می شود. هر کدام از این مهارت ها در قالب تست هایی با پاسخ های چند گزینه ای، تشریحی و همچنین مصاحبه با برخی از سوالات ارزیابی می شوند.

برای شرکت در آزمون IELTS، می توانید به سایت سازمان های آیلتس مراجعه کنید و ثبت نام کنید. همچنین، می توانید به مراکز آموزشی و آمادگی آزمون IELTS مراجعه کنید تا با روش های آموزشی و تمرینات مناسب، برای شرکت در آزمون آماده شوید.

ترفندها و نکات مهم در روز آیلتس

  • تمرین کنید تا زمانی که احساس اطمینان کنید

تمرین اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. برای آزمون اسپیکینگ، دوستی پیدا کنید تا مکالمه انگلیسی را با او تمرین کنید. در حین خواندن مجلات انگلیسی، متن های تست ریدینگ را تمرین کنید. هر شب فیلم‌هایی را به زبان انگلیسی تماشا کنید و اطراف خود را با اخبار و آهنگ‌های انگلیسی محاصره کنید تا مهارت‌های شنیداری خود را بهبود ببخشید.

  • تحت فشار زمان تمرین کنید

درست مانند روز امتحان، خود را در یک بازه زمانی 2 ساعت و 45 دقیقه آزمایش کنید. این به شما کمک می کند تا بدانید چه حسی دارد که تست های خواندن، نوشتن و شنیدن را به طور متوالی انجام دهید. هرچه بیشتر تحت فشار زمان تمرین کنید، بهتر می توانید زمان خود را مدیریت کنید.

  • وب سایت رسمی آیلتس را بررسی کنید

وب سایت رسمی آیلتس بهترین منبع اطلاعات برای داوطلبان آیلتس است. می توانید قوانین و مقررات آزمون و فرمت آزمون را بخوانید و نکات و مطالب مفید آزمون آیلتس مانند کتاب، تست و فیلم را در وب سایت بیابید

  • مکان امتحان را بررسی کنید

برای اینکه در روز امتحان به موقع حاضر شوید، مطمئن شوید که مرکز آزمون آیلتس دقیقاً کجاست و نحوه دسترسی به محل را پیدا کنید.

  • شب راحت بخوابید

اطمینان حاصل کنید که شب قبل از آزمون آیلتس استراحت کافی داشته باشید. خستگی به طور مستقیم بر توانایی شما برای تمرکز تأثیر می گذارد.

  • صبحانه بخورید

قبل از امتحان یک غذای خوب بخورید. بدون شک مغز شما زمانی که گرسنه نیستید بهتر عمل می کند.

  • لباس راحت بپوشید

لباس مناسب بپوشید که حواس شما را از تمرکز بر امتحان منحرف نکند. لباس های خیلی تنگ نپوشید و این واقعیت را در نظر بگیرید که اتاق امتحان ممکن است سرد یا گرم باشد، بنابراین چند لایه لباس بپوشید.

  • به املا و نقطه گذاری توجه کنید

املا و علائم نگارشی در کل آزمون آیلتس بسیار مهم هستند و اگر املای پاسخ های شما نادرست باشد یا از علائم نگارشی اشتباه استفاده کنید، امتیاز از دست خواهید داد.

  • به حدود کلمات توجه کنید

به خاطر داشته باشید که اگر از حد مجاز کلمات فراتر بروید، نمره خود را از دست خواهید داد. بنابراین توجه کنید که پاسخ ها باید «سه کلمه بیشتر نباشد» و همچنین تکلیف های نوشتاری باید 250 و 150 کلمه باشند.

ترفندها و نکات مهم 4 مهارت آزمون آیلتس

در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره آیلتس با حضور اساتید مجرب و با تجربه بصورت گروهی و خصوصی، حضوری و آنلاین، متناسب با شرایط متقاضیان برگزار میشود. همچنین پکیج های متنوعی با توجه به زمان و نیاز افراد طراحی و اجرا می شوند.

با مطالعه ادامه مقاله به شما نکات ریز مهارت های آیلتس گفته شده است.

ترفندها و نکات رایتینگ آزمون آیلتس

  • در نوشتار خود از انگلیسی گفتاری استفاده نکنید.
  • ابتدا Task 2 را بنویسید، زیرا کمک بیشتری به نمره کل شما می کند.
  • مطمئن شوید که دست خط شما خوانا و مرتب باشد.​

ترفندها و نکات اسپیکینگ آزمون آیلتس

  • قبل از پاسخ دادن به سوالات به دقت گوش دهید.
  • اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی پاسخ دهید، به این سوال پاسخ ندهید. می توانید از ممتحن بخواهید که سوال را برای شما تکرار یا روشن کند.
  • اعتماد به نفس و آرامش داشته باشید و بهترین کار را انجام دهید.

ترفندها و نکات ریدینگ آزمون آیلتس

  • زمان زیادی را برای سوالاتی که نمی توانید پاسخی برای آنها پیدا کنید، صرف نکنید. به سؤال بعدی بروید و اگر در پایان فرصت دارید، به آن سؤال بازگردید.
  • قبل از خواندن هر متن، تمام سوالات را بخوانید و زیر کلمات کلیدی خط بکشید.

ترفندها و نکات لیسنینگ آزمون آیلتس

  • قبل از گوش دادن به موارد ضبط شده، سؤالات را سریع مرور کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که می توانید تاریخ ها را با فرمت صحیح بنویسید.
  • اگر در شنیدن صدای ضبط شده مشکلی دارید، دست خود را بالا ببرید و کمک بخواهید.
  • در هر دو تلفظ انگلیسی و آمریکایی تمرین کنید، زیرا برخی از اعداد و کلمات متفاوت تلفظ می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره رایگان با آموزشگاه زبان هیراد تماس حاصل فرمایید یا از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاورین ما در تماس باشید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30