فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

چطور هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، استرس خود را کنترل کنیم؟

با توجه به اینکه حتی سخنرانان حرفه ای نیز قبل از رفتن به صحنه برای شروع سخنرانی خود دچار استرس می شوند، می توانیم احساس زبان آموز را زمانی که می خواهد برای اولین بار در حضور یک فرد یا کلاس انگلیسی صحبت کند، درک کنیم. آنها احتمالا ساعت ها یا حتی روزها را صرف تمرین برای این سخنرانی کرده اند و در لحظات منتهی به سخنرانی، ممکن است هنوز نتوانند خونسردی خود را آنطور که باید حفظ کنند. بنابراین برای همه این نگرانی وجود دارد که چگونه می توانیم آرامش روانی خود را در اولین آزمون اسپیکینگ به درستی حفظ کنیم.

چرا با سخنرانی در جمع استرس می گیرید؟

در کتابی که در سال 1977، چیزهایی که مردم را می ترساند، سخنرانی عمومی در صدر فهرست قرار دارد. پس به عنوان یک زبان آموز باید بدانید که در این ترس تنها نیستید. صحبت کردن در مقابل یک گروه یا جمعیت یک ترس اجتماعی تلقی می شود که در بین اکثر مردم رایج است. فراموش کردن مطالب، لکنت زبان، کف کردن، صف های طولانی، گریه کردن و حتی مشکل در صحبت کردن از رایج ترین ویژگی ها هستند. این نشان می دهد که فرد در شرایط بسیار استرس زا قرار دارد.

اما چرا در مکالمات به زبان انگلیسی یا هر زبان جدیدی که یاد گرفته ایم اینقدر استرسی می شویم:

خودآگاهی و اعتماد به نفس

ترس از صحبت کردن در جمع دلایل زیادی دارد که مهم ترین آن عدم اعتماد به نفس است. یکی از مهم ترین توصیه ها به معلمان این است که در نظر داشته باشید مخاطبی که در مقابل شما با آنها صحبت می کنید، با همکلاسی هایتان که هر روز می بینید یکسان باشد و تفاوت چندانی با آنها نداشته باشد. همچنین باید بدانید که مخاطبان سخنرانی شما برای شنیدن مطالب حضور دارند، نه برای انتقاد از نحوه صحبت شما.

ترس از ظاهر شدن اضطراب شما

یکی دیگر از دلایل ترس مردم از صحبت کردن، ترس از ظاهر شدن مضطرب در مقابل حضار است. این ترس ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما برای افرادی که قبل از صحبت کردن استرس دارند، این احساسات بسیار واقعی است. یکی از دلایل اصلی این ترس این است که فرد بر این باور است که اگر جلوی جمعی مضطرب به نظر برسد، به این نتیجه می رسند که دلیل اضطراب او به این دلیل است که از آنچه می گوید مطمئن نیست یا به اندازه کافی انجام نمی دهد. دانش برای غلبه بر این ترس، همیشه باید باور داشته باشیم که همه افراد حاضر در یک جمعیت به احتمال زیاد همان احساس را در جای گوینده تجربه خواهند کرد.

با شرکت در دوره آیلتس هیراد مهارت های خود را در زبان تقویت کنید

ترس از قضاوت شدن

بسیاری از سخنرانان برای اولین بار، از قضاوت شدن توسط جمعیت می ترسند. معلم شما در حین صحبت کردن، کیفیت صحبت شما را یادداشت می کند. همکلاسی های شما اغلب به نحوه صحبت کردن شما توجه زیادی می کنند تا نقاط قوت و ضعف سخنرانی شما را با آنها مقایسه کنند. بنابراین، پس از پایان سخنرانی شما، چیزی به دانش آنها اضافه می شود. آنها گوش می دهند تا یاد بگیرند، نه اینکه عملکرد شما را قضاوت کنند.

شکست های قبلی

شکست های گذشته یک فرد می تواند ترس از سخنرانی در جمع را چند برابر کند. زیرا شکست های قبلی و رفتار ناخوشایند معمولا در دقایق پایانی قدم گذاشتن روی سکو به ذهن گوینده می رسد و او را مضطرب می کند.

آمادگی ضعیف

اگر آمادگی صحبت کردن ندارید، طبیعی است که احساس اضطراب و استرس کنید. راه حل این ترس واضح است: درک این موضوع که همه موفقیت ها به تلاش و صبر نیاز دارد. آمادگی ضعیف منجر به کمبود اعتماد به نفس می شود که بزرگترین عامل تأثیرگذار بر یک مکالمه یا مکالمه است.

نارضایتی از توانایی ها

یکی از ترس های فلج کننده افرادی که از آنها خواسته می شود در مقابل مخاطبان زیادی صحبت کنند، باور نکردن به توانایی های خود است. اگر فکر می کنید آنچه را که برای یک سخنرانی خوب لازم است ندارید، همیشه از مکان هایی که شما را در آن موقعیت قرار می دهد فرار خواهید کرد. به عنوان یک معلم زبان، باید بدانید که موقعیت و توانایی های شما کم و بیش مانند سایر افراد کلاس است. باور کنید که دانش کافی دارید، آمادگی خوبی دارید و Speaking را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت.

خود را با سایر همکلاسی ها مقایسه کنید

مقایسه مهارت های خود با سایر همکلاسی ها اشتباه دیگری است که بسیاری از افراد مرتکب می شوند. باید بدانید که لازم نیست شما بهترین سخنران باشید، چیزی که واقعاً از شما خواسته می شود این است که مهارت های گفتاری خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهید، معلم می تواند نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی کرده و روی آنها کار کند. تنها چیزی که کلاس باید نشان دهد این است که شما توانستید با کلاس همگام شوید و عقب نمانید.

البته این ویژگی در بین سخنرانان حرفه ای نیز رایج است. بسیاری از آنها خود را با دیگر سخنرانان مقایسه می کنند و توانایی های خود را پایین می بینند. اگر آنها باید بدانند که هرکس مهارت ها و روش های صحبت کردن خود را دارد، مهم ترین چیز این است که پیام و محتوا را به طور کامل و موثر به مردم منتقل کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30