نمودار یا جدول در رایتینگ آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

شرح نمودار یا جدول در رایتینگ آیلتس

در این بخش، نمودار یا جدولی خواهید داشت که نشان دهنده روابط عددی و نسبی اقلام هستند که خواننده را قادر به درک معنای خاص انباشتی از اطلاعات پیچیده می کنند. متنی که در این بخش می نویسید در تشریح اطلاعات داده شده در یک نمودار یا جدول خواهد بود. با توجه به تعداد کمتر لغاتی که می بایست در این متن گنجانده (دست کم 150 لغت) و نیز نمره کمتری که برای نگاشتن متن مربوط به این بخش در نظر گرفته شده است، اختصاص دادن 20 دقیقه زمان برای نگاشتن این متن زمان بندی ایده آلی خواهد بود.ما به شما نمودار یا جدول در رایتینگ آیلتس را توضیح می دهیم.

نمودار یا جدول در رایتینگ آیلتس

توجه به این مهم داشته باشید که بیش از اندازه طولانی نوشتن این متن، معیار مثبتی برای ارزیابی متن نخواهد بود، بلکه نشان دهنده این موضوع است که نویسنده قادر نبوده است تا حق مطلب نمودار را در محدوده لغات مشخص شده ادا کند و حاشیه پردازی کرده است. در ضمن تفاوتی ندارد که متن مربوط به این بخش در ابتدا نگاشته شود و یا به بعد از نگاشتن بخش دوم موکول شود (زمان بندی به عهده خودتان می باشد)، بلکه بهتر آن است که متنی را در ابتدا بنویسید که مهارت بیشتری در نگاشتن آن دارید تا دست کم، امتیاز مربوط به آن بخشی که تسلط بیشتری روی آن دارید را کسب نمایید.​

حتما از مقاله نمونه های رایتینگ آیلتس نمره 9 دیدن فرمایید

تحلیل نمودار یا جدول در رایتینگ آیلتس

این گزارش معمولایک متن 4 پاراگرافی خواهد بود، و نکته بسیار مهم در رابطه با این متن این است که به غیر از نکاتی که در نمودار دیده می شوند، نباید نظر شخصی خود را در شرح اطلاعات نمودار وارد نمایید (برخلاف بخش دوم مهارت writing)، بلکه اطلاعات شرح داده شده در تمامی متن بر اساس اطلاعاتی است که عینا در نمودار داده شده دیده می شوند.

در این قسمت، به غیر مهارت نوشتاری، نحوه تجزیه و تحلیل اطلاعات یک نمودار و یا جدول، جمع بندی آن اطلاعات و نیز پی بردن به پیام اصلی داده شده در آن نمودار و یا جدول از اهمیت بالایی برخوردار است و روی امتیاز بندی متن شما تاثیر بسزایی دارد. به غیر از این نکات، کاربرد مناسب و صحیح جملات و استفاده از واژگان مرتبط به سیاق نوشتاری توصیف هر نمودار، از جمله معیارهای دیگر ارزیابی متن شما در این بخش خواهند بود.

نمودار خطی ، میله ای ، دایره ای و میله ای در رایتینگ آیلتس

در این بخش اطلاعات مربوط به یک نمودار خطی، نمودار دایره ای، نمودار میله ای، فلوچارت، نمودار تصویری و یا جدول را می بایست تشریح کنید، و گاهی با ترکیبی از 2 یا 3 نوع مختلف این نمودارها مواجه خواهید بود. بار دیگر خاطر نشان می شویم که در نظر گرفتن سیاق نوشتاری خاص مربوط به گزارش هر نمودار بسیار مهم است که بهترین راه تقویت این مسئله، خواندن نمونه متن هایی است که از هر جهت ایده آل می باشند.

در دوره های رایتینگ مرکز تخصصی زبان هیراد علاوه بر بررسی متون تخصصی با نمرات 8 و 9 در آزمون آیلتس، اساتید ما با دقت تمام رایتینگ های زبان آموزان را بررسی می کنند.

ثبات کلید بهبود مهارت های نوشتاری شماست. در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های چهارمهارت آیلتس با حضور اساتید مجرب و با تجربه بصورت گروهی و خصوصی، حضوری و آنلاین، متناسب با شرایط متقاضیان برگزار میشود. همچنین پکیج های متنوعی با توجه به زمان و نیاز افراد طراحی و اجرا می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل فرمایید یا از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاورین ما در تماس باشید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30