نمره دهی در آزمون OET
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

معیارهای نمره دهی در آزمون OET

آزمون زبان انگلیسی شغلی  که عموما به عنوان آزمون OET شناخته می شود یک سیستم آزمایشی است که برای اندازه گیری صلاحیت زبان انگلیسی متخصصان مراقبت های بهداشتی (کادر درمان) طراحی شده است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان و کار در آنها را دارند. در این مقاله ما به شما معیارهای نمره دهی در آزمون OET را می گوییم.

این آزمون به توانایی‌های داوطلبان در چهار زمینه، صحبت کردن، نوشتن، خواندن و شنیدن، برای ارزیابی توانایی کلی انگلیسی آنها می‌پردازد، این آزمون برای داوطلبانی که در زمینه‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند طراحی شده است. 

نمره دهی در آزمون OET

بخش شنیداری و درک مطلب

بخش شنیداری بر اساس معیارهای تعیین شده توسط طراحان سوالات بررسی می شود. نمره دهی براساس صحت ارائه اطلاعات لازم توسط داوطلب انجام میشود. بخش درک مطلب توسط رایانه تصحیح میشود.

بخش گفتاری و نگارش

بخش گفتاری آزمون شما کاملا ضبط میشود و توسط دو ممتحن مجرب بررسی و نمره ای از 1 تا 6 به داوطلب اختصاص داده می شود (مصاحبه کننده نقشی در تصحیح ندارد). هیچ یک از این دو تصحیح کننده از نمره ی تصحیح کننده دیگر، یا نمره‌ی کسب شده توسط آزمون دهنده در بخش های دیگر اطلاع ندارد. سپس نرم افزار FACETS  تحلیلی چندجانبه در مورد نمرات خام آزمون دهندگان صورت داده، و نمره ی آن دسته از تصحیح کنندگانی که با توجه به الگوی رفتاری جمع آوری شده از آن ها، در طول روند تصحیح بیش از حد سختگیر بوده اند یا انعطاف نشان داده اند را تغییر می دهد. در صورت عدم تناسب نمره ی به دست آمده توسط نرم افزار، تصحیح کننده ی سومی گفتار یا نگارش مورد نظر را بررسی می کند و نرم افزار نمره ی تصحیح کننده ی سوم را دوباره مورد تحلیل قرار می دهد تا تناسب آن را بسنجد.

نمره نهایی در آزمون OET

نمره ی نهایی آزمون دهنده میانگین نمره ی خام دو (یا سه) تصحیح کننده نیست، بلکه «نمره ای منصفانه» جهت رفع مشکل سخت گیری یا انعطاف بیش از حد تصحیح کننده می باشد.

لذا نمره ی نهایی آزمون دهنده میانگین نمره ی خام دو (یا سه) تصحیح کننده نیست، بلکه «نمره ای منصفانه» جهت رفع مشکل سخت گیری یا انعطاف بیش از حد تصحیح کننده می باشد.

در بخش های شنیداری و درک مطلب آزمون OET به دلیل استفاده از سوالات امتحانی مختلف در هر نوبت آزمونی، رابطه ی ثابتی بین تصحیح و نمره دهی این بخش ها وجود ندارد. بر اساس امتیازات کسب شده، داوطلبان به ترتیب از قوی ترین به ضعیف ترین رتبه بندی می شوند.

تا آگوست 2018، به داوطلبان OET نمرات از E-A اختصاص داده شد. با این حال، یک سیستم امتیازدهی جدید پیاده سازی شده است که به داوطلبان یک نمره عددی از 0-500 اختصاص می دهد.​

نمره بالا در اسپیکینگ آیلتسنمره بالا در اسپیکینگ آیلتس

جدول نمره دهی در آزمون OET

از سپتامبر 2018، OET در مقیاس 0-500 برای هر یک از چهار بخش، که به عنوان “آزمون فرعی” شناخته می شوند، درجه بندی شده است. بالاترین امتیاز ممکن 500 و کمترین آن 0 است که از جدول زیر قابل مشاهده است:

OET نمره معادل در آیلتس سطح زبان انگلیسی
نمره OET درجه OET
450-500 A 9 سطح بالایی از مهارت در زبان. قادر به برقراری ارتباط روان و دقیق. می تواند گفتار نوشتاری یا شفاهی را به راحتی درک کند.
8.5
8
350-440 B 7.5 قادر به برقراری ارتباط موثر است، اگرچه برخی از نادرستی ها یا تردیدها ممکن است رخ دهد که مانع از برقراری ارتباط نمی شود.
7
300-340 C+ 6.5 قادر به برقراری ارتباط مناسب با وجود خطاهای گاه و بیگاه.
200-290 C 6 قادر به درک ورودی استاندارد است اما ممکن است نیاز به توضیح در زبان سطح بالاتر داشته باشد.
5.5
100-190 D 5 قادر به تعامل و درک وظایف ساده و معمول است، اما ممکن است نیاز به توضیح داشته باشد. خطاها اغلب رخ می دهند و باعث ایجاد فشار در ارتباطات می شوند.
4.5
4
0-90 E 0-4 قادر به درک عبارات آشنا و اساسی است. تنها در صورتی می تواند تعامل داشته باشد که طرف مقابل آماده شفاف سازی اطلاعات باشد.

 

این سیستم درجه بندی به برنامه های مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان اجازه می دهد تا از سطح انگلیسی کارمندان آینده اطمینان حاصل کنند. همانطور که از این جدول مشاهده می شود، امتیاز 350 یا بالاتر نشان دهنده نوع توانایی مورد نظر اکثر سیستم های مراقبت بهداشتی است.

در مرکز تخصصی زبان هیراد میتوانید متانسب با برنامه زمانی خود در دوره های تخصصی آمادگی آزمون OET که توسط اساتید مجرب و متخصص برگزار می شوند شرکت کنید. کلاس های خصوصی OET بصورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند.

جهت مشاوره رایگان با واتساپ 09123341513 در تماس باشید و برای اطلاع از جدیدترین دوره ها پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish را دنبال کنید​

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30