آزمون های زبان فرانسه
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

انواع آزمون های زبان فرانسه ( تقویت زبان فرانسه )

آیا می خواهید زبان فرانسه بخوانید یا مهارت های زبان فرانسه خود را بهبود ببخشید و دوست دارید دستاوردهای شما با مدرکی مانند DELF یا DALF شناخته شود؟ در اینجا مروری بر آزمون های اصلی زبان فرانسه و برخی از دوره های آمادگی برای امتحان می کنیم . در این مقاله شما را با آزمون های زبان فرانسه اشنا می کنیم تا بتوانید در این زبان پیشرفت داشته باشید.

آزمون های زبان فرانسه

انواع آزمون های رسمی فرانسه: DELF / DALF

چندین آزمون فرانسوی وجود دارد که سطح تسلط شما بر زبان فرانسه را تایید می کند. این مدارک تحصیلی می تواند تاییدی بر تخصص شما و یک مزیت واقعی از نظر حرفه ای باشند، به خصوص که آزمون های فرانسوی مانند DELF/DALF در سطح بین المللی شناخته شده است.

 

  1. Le Diplôme Initial de Langue Française (DILF)

این گواهینامه زبان فرانسه به عنوان یک زبان خارجی است که سطح شما را هنگام شروع مطالعه زبان فرانسه ارزیابی می کند و مطابق با سطح A1 چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها است که توسط شورای اروپا ایجاد شده است. این اولین قدم به سمت DELF و DALF است.

این گواهینامه، که فقط در سرزمین های فرانسه ارائه می شود، توسط وزارت آموزش فرانسه ارائه می شود. این آزمون چهار مهارت زبان را ارزیابی می کند: گوش دادن، درک مطلب، صحبت کردن، نوشتن. گذراندن دوره آمادگی آزمون به بهترین وجه شما را برای DILF آماده می کند و علاوه بر آن از مشاوره و راهنمایی یک معلم زبان فرانسه نیز بهره مند می شوید.

  1. Le Diplôme d’Etudes en Langue Française (DELF tout public)

یک دیپلم رسمی که توسط وزارت آموزش فرانسه نیز داده می شود، مهارت های زبان فرانسه متقاضیان خارجی و شهروندان فرانسوی از کشورهای غیر فرانسوی زبان را ارزیابی و گواهی می کند.

DELF از چهار مدرک مستقل از یکدیگر تشکیل شده است (به این معنی که حتی اگر سطح A1 یا A2 را نگرفته باشید، می توانید سطح B1 را بگیرید)

سطوح زبان فرانسه

A1/A2 مربوط به یک سطح پایه است

B1/B2 مربوط به یک سطح متوسط ​​است

در هر سطح، چهار مهارت زبانی ارزیابی می شود. در اینجا خلاصه ای کوتاه از آنچه می توان در هر سطح انتظار داشت آورده شده است:

DELF A1 سطح اول است. شما قادر به تعامل ساده هستید. در این سطح، باید بتوانید خودتان را معرفی کنید و در مورد جزئیات شخصی مانند محل زندگی، افرادی که می شناسید و چیزهایی که دارید، سؤال کنید و به آنها پاسخ دهید.

مدت زمان ارزیابی: 1:20

DELF A2 نیز یک سطح پایه است. علاوه بر مهارت های A1، شما قادر به انجام کارهای ساده زندگی روزمره هستید.

مدت زمان ارزیابی: 1:40

DELF B1 یک سطح متوسط ​​است. شما یک کاربر مستقل در نظر گرفته می‌شوید که قادر به مدیریت موقعیت‌های آشنا در محل کار، مدرسه، اوقات فراغت و غیره است. می توانید تجربیات، رویدادها، رویاها، امیدها و جاه طلبی ها را توصیف کنید و به طور خلاصه دلایل و توضیحاتی برای نظرات و برنامه ها ارائه دهید.

مدت زمان ارزیابی: 1:45

DELF B2 درجه بالاتری از استقلال است. می‌توانید ایده‌های اصلی یک متن پیچیده را در موضوعات عینی و انتزاعی، از جمله بحث‌های فنی در زمینه تخصصی خود، درک کنید. شما می توانید روان صحبت کنید. شما می توانید مزایا و معایب دیدگاهی را در گزینه های مختلف توضیح دهید.

اخذ گواهینامه سطح DELF B2 به عنوان آزمون سطح فرانسه برای پذیرش در دانشگاه های فرانسه عمل می کند.

مدت زمان ارزیابی: 2:30

 

سطح زبان فرانسوی شما هر چه باشد، بهتر است یک دوره آمادگی برای امتحان را دنبال کنید تا اینکه خودتان برای امتحانات زبان فرانسه مطالعه کنید، زیرا هر آزمون دارای ویژگی ها و روش های خاص خود است که کشف و درک آنها به تنهایی دشوار است.

معیارهای نمره دهی در آزمون OETمعیارهای نمره دهی در آزمون OET

آزمون های خاص زبان فرانسه

سپس امتحانات فرانسوی خاص تر وجود دارد:

  1. DELF جونیور

این مدرکی است که توسط وزارت آموزش فرانسه برای به رسمیت شناختن مطالعات زبان فرانسه صادر می شود. امتحانات با سبک زندگی نوجوانان سازگار است و با علایق نوجوانان مطابقت دارد.

  1. حرفه ای DELF

این یک نسخه حرفه ای از دیپلم DELF است. این به طور خاص به کسانی که مایل به جذب در یک محیط حرفه ای فرانسوی زبان هستند، می پردازد. این آزمون به ارزیابی مهارت های ارتباطی لازم برای موقعیت های حرفه ای در زندگی روزمره کمک می کند.

  1. DELF prim

این نسخه از DELF برای کودکانی در نظر گرفته شده است که در زبان فرانسه به عنوان یک زبان خارجی مبتدی هستند و در مقطع ابتدایی فرانسه مشغول به تحصیل هستند. آزمون ها بر اساس همان مدل DELF tout public ایجاد می شوند، اما موضوعات با سن داوطلبان تطبیق داده می شوند.

  1. اسکولار DELF

برای نوجوانانی که در مدارس دولتی یا خصوصی ثبت نام کرده اند. ارزش این مدرک دقیقاً به همان ارزش عمومی DELF است. هیچ اشاره خاصی در سند وجود ندارد که آن را از DELF عمومی متمایز کند .

  1. Le Diplôme Approfondi de Langue Française (DALF)

DALF شامل دو مدرک مستقل C1 و C2 است که مربوط به استفاده با تجربه از زبان فرانسوی است.

سطوح آزمون های خاص زبان فرانسه

 در سطح DALF C1، کاربر می تواند به راحتی نظرات خود را روان بیان کند. دامنه واژگان آنها گسترده است، گفتار واضح و ساختارمند است.

مدت زمان ارزیابی: 4 ساعت

مدرک  DALF C2، دقت، تسلط و سهولت در بیان را در زبان فرانسوی نشان می دهد. آنها می توانند از زبان فرانسه برای مقاصد آکادمیک و سطح پیشرفته استفاده کنند.

مدت زمان ارزیابی: 3:30

این آزمون‌های زبان فرانسه اغلب برای برخی از برنامه‌های درسی مدارس درخواست می‌شوند و مهم است که با گذراندن یک دوره آمادگی برای امتحان یا به طور خاص یک دوره آمادگی آزمون DALF، آن را برطرف کنید. شما به درک منطق فرانسوی و آنچه از شما انتظار می رود نیاز دارید. بنابراین، شما نه تنها باید زبان فرانسه را مطالعه کنید، بلکه واقعاً باید خود را در روشی غوطه ور کنید که برای همه نیازهای شما را پاسخگو باشد ، به خصوص اگر می خواهید در مدرسه ای در فرانسه تحصیل کنید.

  1. Le Diplôme de Compétences en Langue (DCL)

DCL یک دیپلم حرفه ای ملی است که مختص بزرگسالان است و نیازهای خاص دنیای حرفه ای را برآورده می کند. این به طور خاص مهارت ها را در موقعیت هایی ارزیابی می کند که تا حد ممکن واقعیت دنیای کار را شبیه سازی می کند.

DCL  مربوط به سطوح مختلف چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها است که توسط شورای اروپا وضع شده است.

  1. Le Test de connaissance du français (TCF)

این آزمون از سه آزمون اجباری (درک مطلب شفاهی، تسلط بر ساختارهای زبان و درک مطلب) و دو آزمون اضافی (شفاهی و کتبی) تشکیل شده است.

 

سه آزمون اجباری شامل تست های چند گزینه ای 76 سوالی با تنها یک پاسخ صحیح از چهار سوال ارائه شده می باشد. سوالات به ترتیب افزایش سختی، از سطح A1 تا سطح C2 در چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها ارائه شده اند.

در قسمت شنیداری ، اسناد و سوابق مربوط به ارتباطات گفتاری ، واقعی است . که در فرانسه شنیده شده است . به همین ترتیب برای درک مطلب اسناد معتبر کمک می کند.

به طور خلاصه، هدف این آزمون زبان فرانسه ارزیابی شما در محیطی است که موقعیت هایی را که در زندگی روزمره در فرانسه با آن مواجه می شوید، شبیه سازی می کند.

تست های اضافی اسپیکینگ (12 دقیقه) و رایتینگ (60 دقیقه) به صورت جداگانه با یک ممتحن انجام می شود . بهتر است قبل از آزمون با یک مرکز تست تماس بگیرید تا بدانید دقیقا چه چیزی در انتظار شماست.

برای این آزمون، مطالعه ساده زبان فرانسه به شما این امکان را می دهد که در زمینه های زندگی اجتماعی، گردشگری، کار یا تحصیل دانش لازم را داشته باشید. بنابراین، هر تمرین زبان فرانسه آمادگی برای این آزمون فرانسوی است.

در خاتمه، برای اینکه شانس موفقیت را به نفع خود قرار دهید، توصیه می شود قبل از شرکت در آزمون های زبان فرانسه خود را آماده کنید. این برای DELF B1 و B2 و حتی بیشتر برای DALF C1 و C2 صادق است.

لازم به ذکر است مرکز تخصصی زبان هیراد با به روز ترین منابع آموزشی زبان فرانسوی برگزار کننده تمام کلاس های آمادگی زبان فرانسوی برای تمام سطوح است و مجرب ترین اساتید را در این راه در کنار شما قرار می دهد .

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30