نکات کلیدی مهارت رایتینگ آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

نکات کلیدی مربوط به بخش دوم مهارت رایتینگ آیلتس

نکات کلیدی مهارت رایتینگ آیلتس

در این مقاله ما به شما نکات کلیدی مهارت رایتینگ آیلتس را به صورت کاملا جامع و حرفه ای آموزش می دهیم.

بررسی نکات کلیدی مهارت رایتینگ آیلتس

  • نوشتن انشای مربوط به بخش دوم مهارت writing در آزمون آیلتس، با توجه به تعداد لغات بالاتری که نسبت به بخش اول شامل می شود، زمان بیشتری را می طلبد و مسلما ضریب نمره بیشتری را نیز به خود اختصاص می دهد.
  • موضوعی که به شما داده می شود را از دیدگاه های متفاوتی می توان مورد بحث قرار داد و به شیوه های مختلفی نوشت، ولی همیشه سعی کنید متن خود را به گونه ای بنویسید، و راجع به جنبه هایی از مسئله صحبت کنید، که متفاوت از متن سایر داوطلبین باشد؛ به بیان دیگر، سعی کنید متن شما کمی متفاوت از چیزهای بدیهی باشد که اکثریت فکر می کنند. چرا که بدین صورت، انگیزه بیشتری در خواننده برای خواندن متن ایجاد می کنید.
  • توجه به این نکته داشته باشید که متنی که می نویسید حتما مرتبط با موضوع مطرح شده باشد، چرا که در غیر این صورت امتیازی نخواهد داشت هرچند که یک متن کامل و از هر لحاظ ایده آل نوشته باشید.
  • یکی از مشکلات و نکات مهم در بخش دوم مهارت writing، مربوط به این مهم است که معمولا داوطلبین در رابطه با تمامی موضوعات، ایده پردازی سریعی ندارند. این مشکل، باید با خواندن سوالات و موضوعات مطرح شده در آزمون های writing، که در سنوات گذشته ارائه شده اند، و نیز خواندن نمونه انشاهای ایده آلی که در ارتباط با این موضوعات نگاشته شده است، برطرف گردد، چراکه غالب موضوعاتی که در آزمون مهارت writing ارائه می شوند، موضوعاتی اجتماعی و تکراری هستند که تنها طریقه طرز بیان یا ارائه آن موضوع یا سوال ممکن است متفاوت باشد (Paraphrased in words and structure).
  • در نظر داشته باشید که اعتقادات و نظرات شما قرار نیست مورد ارزیابی قرار بگیرد، بنابراین موضوع مطرح شده را به گونه‌ای بسط دهید که از نظر زبانی و ایده پردازی تسلط بیشتری در پرداختن به آن داشته باشید.

تکنیک های پر کردن جدول در لیسنینگ آیلتس

ادامه بررسی نکات کلیدی مهارت رایتینگ آیلتس

  • تنوع گرامری و واژگانی بسیار مهم است و می تواند تاثیر زیادی در نمره شما داشته باشد اما این بدین معنا نیست که باید با ساختارهای گرامری پیچیده و لغات سنگین، متن را چنان ثقیل کنید که دیگر به راحتی ارتباطی با خواننده برقرار نکند. چرا که یکی از هدف های اصلی قسمت نوشتاری (writing) همان ارتباط مناسب برقرار کردن با خواننده می باشد، به نحوی که به خوبی او را قانع کنید که عقیده شما را در رابطه با آن موضوع بپذیرد. از سوی دیگر، نا آگاهی در به کارگیری درست و بجا از ساختارها و واژگان پیچیده، اشتباهات بیشتری را در متن شما به همراه خواهد داشت که به جای بالا بردن نمره شما، باعث از دست دادن همان امتیازی می شود که می توانستید با نوشتن یک متن ساده بدست آورید. بنابراین ساده و درست بنویسید.
  • ممکن است در دفعات اول، برایتان مشخص نباشد که یک متن 250 لغتی چه حجمی خواهد داشت. از آنجایی که دست خط افراد با یگدیگر متفاوت است، نمی توان به طور دقیق اشاره کرد که یک متن 250 لغتی شامل چند خط می شود، ولی می توانید با شمردن لغات چند متن اولی که به عنوان تمرین می نویسید و یا محاسبه تعداد لغات هر خط و ضرب آن در تعداد کل خط ها، از حجم تقریبی یک متن 250 لغتی که با دست خط شما منطبق باشد، مطلع شوید تا در جلسه آزمون، کنترل دقیق تری بر روی حجم انشای خود داشته باشید. برای شمردن لغات نیز توجه داشته باشید که تمامی لغات از جمله حروف ربط (but, and, or…)، حروف اضافه (of, at, in, on…) و حتی حروف تعریف (a, an, the) نیز، در شمارش لغات محسوب خواهند شد. درضمن، چنانچه در اواسط متن احساس کردید که متن شما به 250 لغت نخواهد رسید، لازم است مثال هایی که در پاراگراف های دوم و سوم متن عنوان کرده اید را بیشتر بسط دهید.

مرحله آخر نکات کلیدی مهارت رایتینگ آیلتس

  • تا آنجایی که ممکن است از به کار بردن عبارات یا جملات کلیشه ای مانند ضرب المثل و یا شعر خودداری کنید، چرا که این عبارات و جملات حفظی، خلاقیت و ایده پردازی شما را در پاسخ به سوال مطرح شده نشان نخواهد داد.
  • این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با اینکه متن شما از نظر کاربردی لغات، گرامر، نشانه گذاری و دیکته ارزیابی می شود، ولی این بدان معنا نیست که در ازای هر غلط املایی یا گرامری امتیازی از شما کسر خواهد شد، بلکه این مسائا بطور کلی سطح زبانی شما ره مشخص می کنند و مورد سنجش قرار می گیرند.

اصلی ترین نکته کلیدی مهارت رایتینگ آیلتس

  • طبق زمان بندی مطرح شده در این بخش، که بیشتر به آن اشاره کردیم، قبل از آن که دست قلم شوید و انشای مورد نظر را بنویسید، مدت زمان 5 دقیقه را به فکر کردن و برنامه ریزی در رابطه با چگونگی ایده پردازی در ارتباط با موضوع مطرح شده اختصاص دهید، تا بتوانید متنی پیوسته، منسجم و مرتبط با موضوع موردنظر ارائه دهید. پس از نگارش انشای مورد نظر در یک زمان بندی 30 دقیقه‌ای، 5 دقیق آخر را نیز برای بازخوانی و ویرایش انشایی که می نویسید در نظر داشته باشید تا اشکالات پیش پا افتاده مربوط به نکات گرامری، دیکته و نشانه گذاری که از آن ها آگاهید را تصحیح نمایید. همانطور که پیشتر نیز اشاره داشتیم، این دوباره خوانی، برای تصحیح اشکالاتی است که غالبا به دلیل کم دقتی در متن دیده می شوند و لزوما ربطی به ضعف دانش زبانی شما ندارند، بنابراین تصحیح این اشکالات می تواند تا اندازه‌ای زیاد کیفیت متن شما را ارتقا دهد.

                              خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30