پر کردن جدول در لیسنینگ آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

تکنیک های پر کردن جدول در لیسنینگ آیلتس

پر کردن جدول در لیسنینگ آیلتس

در نحوه پر کردن جدول در لیسنینگ آیلتس ، شما موظف به تکمیل اطلاعات جدولی هستید که بعضی از اطلاعات آن نیز از قبل تکمیل شده اند تا بتوانند کمکی در تکمیل سایر اطلاعات جدول باشند.

نحوه پر کردن جدول در لیسنینگ آیلتس

  • دستورالعمل مربوط به سوال را با دقت بخوانید و محدوه لغات یا اعداد لازم برای تکمیل جدول را مشخص نمایید.

نکته 1 : توجه داشته باشید که اعداد می‌توانند به حروف و یا عدد نوشته شوند و این مسئله تفاوتی در ارزیابی پاسخ شما ایجاد نمی کند.

  • به ساختار کلی جدول نگاهی بیندازید تا از نحوه طبقه بندی اطلاعات موجود در جدول مطلع شوید
  • به جای خالی و عنوان مربوط به هر ستون از جدول نگاهی بیندازید تا زمینه اطلاعات لازم برای تکمیل جای خالی را مشخص کنید. چنانچه از تیتر یکی ستون های جدول متوجه نشدید که چه نوع اطلاعاتی برای تکمیل آن قسمت از جدول نیاز است، به دیگر اطلاعات مشابهی که در همان ستون داده شده است، توجه داشته باشید. بدین طریق می توانید حوزه اطلاعات لازم برای تکمیل آن قسمت را نیز مشخص نمایید.
  • کلیدواژه های مربوط به هر جای خالی را با توجه به لغات داده شده در همان ردیف (از چپ به راست) از جدول مشخص نمایید. به بیان دیگر، کلیدواژه های مربوط به هر جای خالی، از اطلاعات ارائه شده در ستون هم ردیف با آن سوال انتخاب نمی شوند بلکه با توجه به لغات داده شده در یک ردیف (از چپ به راست) از جدول مشخص می گردند. در هر ردیف از جدول، یک یا دو کلیدواژه حتما اصلی خواهند بود (یعنی به همان صورت در مکالمه شنیده خواهند شد)، لغات و عبارات دیگر داده شده در آن ردیف نیز کلیدواژه های ثانوی می‌باشند که مترادف آن ها را در مکالمه خواهید شنید.

تکنیک های پر کردن جای خالی در لیسنینگ آیلتستکنیک های پر کردن جای خالی در لیسنینگ آیلتس

دستورالعمل پر کردن جدول در لیستنینگ آیلتس

  • توجه داشته باشید که با اینکه سوالات به ترتیب در مکالمه عنوان می‌شوند، لیکن اطلاعات مرتبط با هر جای خالی که در یک ردیف (از چپ به راست جدول) داده شده اند، ممکن است به همان ترتیب ارائه شده در جدول، عنوان نشوند.
  • برای تکمیل هر قسمت از جدول، توجه شما صرفا نباید روی لغات و عبارات اطراف جای خالی باشد، بلکه بهتر است پا به پای تمامی کلیدواژه ارائه شده ای که هم ردیف با سوال مورد نظر می باشند، یعنی قسمت های قبلی آن، پیش بروید تا کم کم به سوال مورد نظر و جواب آن برسید و کنترل مکالمه از دستتان خارج نشود.

نکات مهم پر کردن جدول در لیسنینگ آیلتس

نکته 2: به غیر از دنبال کردن اطلاعات و کلیدواژه های که از تمامی اطلاعات داده شده هم ردیف با سوال مورد نظر انتخاب شده اند، توجه ویژه ای به لغات بلافاصله قبل و یا بعد از جای خالی داشته باشید و ضمن به خاطر سپردن آن ها، گوش به زنگ شنیدن مترادف آن لغات و حتی در برخی موارد شنیدن خود آن لغات باشید. پاسخ مورد نظر معمولا در پی اشاره به این لغات شنیده خواهد شد.

نکته 3: از آنجاییکه کلیدواژه های مناسبی در قسمت های مختلف جدول برای تکمیل آن در اختیار است که تشخیص اطلاعات لازم و کنترل مکالمه را برای شنونده هرچه ممکن تر می سازد، پاسخ به این نمونه سوالات کار پیچیده‌ای نیست و در مقایسه با انواع سوالات دیگر آسانتر است.

نکته 4: توجه به اینکه مهم داشته باشید که مشخص کردن نوع اطلاعاتی که از نظر دستوری و معنایی مکمل جای خالی خواهند بود، نقش مهمی در دریافت اطلاعات مرتبط از مکالمه خواهند داشت، به خصوص که در این نمونه سوال بسیار به ندرت دیده می شود که لازم باشد تغییری در نقش دستوری لغاتی که برای تکمیل جدول از مکالمه استخراج کرده اید، داشته باشید.

  • درحالیکه به مکالمه گوش می دهید، اطلاعات مربوط به جدول را تکمیل نمایید.

                              خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30