مقدمه در رایتینگ آیلتس تسک 2
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

نحوه نوشتن مقدمه در رایتینگ آیلتس تسک 2

مقدمه در رایتینگ آیلتس تسک 2

مقدمه در رایتینگ آیلتس تسک 2 دارای 3 مرحله می باشد:

  • Introduction (the first paragraph):
  1. Restating the topic
  2. Indicating your position
  3. Providing blueprint

بخش های مقدمه در رایتینگ آیلتس تسک 2

  • در قسمت اول از مقدمه، ارائه موضوع مورد بحث میتواند همراه با ارائه پیش زمینه (back ground) باشد که مرتبط به دانش عمومی شما در آن زمینه است. در این قسمت، میتوانید از اطلاعات داده شده در صورت سوال نیز بهره ببرید، ولی به هیچ عنوان، صورت سوال را کپی نکنید، بلکه تنها با بهره گیری از ساختار لغوی و گرامری متفاوت، اشاره‌ای به موضوع مطرح شده در صورت سوال داشته باشید. این بخش به هیچ عنوان نباید طولانی شود بلکه یک مقدمه کوتاه و خلاصه در حد 2 یا 3 جمله کافی خواهد بود.​
  • قسمت دوم مقدمه، همان main idea و به بیانی، عقیده نویسنده در رابطه با موضوع مورد بحث میباشد. این قسمت خصوصیات مربوط به خود را خواهد داشت:

1.اولین خصوصیت مهم main idea، بدین شرح است که این جمله نباید بیش از اندازه کلی (too general) باشد چرا که در این صورت قادر نخواهید بود موضوع مورد بحث را در یک انشا 4 یا 5 پاراگرافی جمع کرده و به نتیجه برسانید. بنابراین، با مشخص کردن حوزه موضوع مورد بحث، سعی کنید جمله مورد نظرتان را تا حد امکان از حالت کلی گویی خارج کنید. این مشکل، با ارائه blueprint در بخش مقدمه، برطرف خواهد شد ( در ادامه، توضیحات مربوط به ساختار و خصوصیت blueprint ارائه خواهد شد). برای نمونه، به مثال داده شده که نمونه‌ای از یک main idea بیش از حد کلی است، توجه نمایید:

نمونه غلط:

British and American English are not the same. (too general)

نمونه درست:

There are some minor differences between American and British spelling.

2-دومین خصوصیت main idea، بدین شرح است که این جمله نباید خیلی هم جزئی و محدود (too specific) باشد، چرا که اگر این جمله خیلی هم محدود و در رابطه با یک مسئله جزئی باشد، نمی توان به اندازه کافی آن موضوع را بسط داد و در یک پاگراف یا یک انشای کامل به توضیح آن پرداخت. در حقیقت، گاهی به اشتباه، جمله‌ای که می تواند به عنوان مثالی برای بحث موردنظر ارائه شود، در جایگاه main idea مطرح میگردد و به علت محدود بودن و یا جزئی بودن بیش از حد، نویسنده قادر به بسط دادن موضوعی که مطرح کرده است نخواهد بود.

نمونه غلط:

Most Americans consider ‘neighbor’ a correct spelling, but a British characteristically adds a u and spells the word ‘neighbour’. (too specific)

نمونه درست:

There are some minor differences between American and British spelling.

نکات کلیدی مربوط به بخش دوم مهارت رایتینگ آیلتسنکات کلیدی مربوط به بخش دوم مهارت رایتینگ آیلتس

بخش آخر مقدمه در رایتینگ آیلتس تسک 2

بخش سوم مقدمه که blueprint نام دارد، اشاره به موضوعات پاراگراف های بعدی (بدنه متن) خواهد داشت، که قرار است در پشتیبانی از موضوع یا ایده اصلی مطرح شده در قسمت مقدمه، به آن ها پرداخته شود. به بیان دیگر، برای اثبات ایده خود، دلایل و منطق هایی خواهید داشت، که با پرداختن به توضیح هر کدام از این منطق در پاراگراف هایی که بدنه اصلی متن را تشکیل می دهند، ایده‌ای را که در رابطه با موضوع مربوطه داده اید، مشخص تر اثبات می نمایید.

مثال:

I highly agree with keeping pets at home because it can bring remarkable advantages to children and elderly people in the family.

همانطور که در مثال اشاره شده است، در این متن قرار است عقیده نویسنده، که موافق با موضوع مورد بحث است بر اساس 2 مزیتی که حیوانات خانگی می توانند داشته باشند، به اثبات برسد. یعنی در یک پاراگراف قرار است مزیت حیوانات خانگی برای بچه ها و در پاراگراف دیگر نیز مزیت این حیوانات برای افراد پیر در خانواده مورد بحث قرار گیرد تا بدین وسیله، نویسنده بتواند منطقی بودن نظریه خود را در رابطه با مفید بودن این حیوانات در بین اعضای خانواده برای خواننده اثبات نماید.

                              خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30