تقویت زبان آلمانی
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

7 نکته موثر برای تقویت زبان آلمانی

چگونه زبان آلمانی خود را سریعتر بهبود بخشید؟؟؟؟ ما به شما 7 نکته موثر و کاربردی را برای تقویت زبان آلمانی آموزش می دهیم که با رعایت این نکات به راحتی می توانید در یادگیری و بهبود زبان آلمانی پیشرفت بسزایی داشته باشید.

نکات تقویت زبان آلمانی

  • ترجمه تحت اللفظی کلمات را بیاموزید

متأسفانه یادگیری زبان آلمانی به سادگی تعویض هر کلمه فارسی با یک کلمه آلمانی نیست. هر زبانی منطق و ساختار خاص خود را دارد. وقتی می گویند برای یادگیری واقعی آلمانی باید بتوانید به آن فکر کنید، در مورد ویژگی های اصطلاحی آن صحبت می کنند که معمولاً در زبان های دیگر یافت نمی شوند.

دانستن ترجمه تحت اللفظی جمله، حتی اگر در فارسی خنده دار به نظر برسد، می تواند به شما کمک کند تا در ساختار جمله جا بیوفتید. این کار به خاطر سپردن آن را آسان‌ تر می ‌کند و پرده‌ ها را از ساختار آلمانی دور می‌ کند.

به عنوان مثال، حالت ساده گفتن « حالتان چطور است؟ » به دوستانتان را در نظر بگیرید:

Wie geht es dir?  

حتی اگر قبلاً در مورد آن شنیده باشید، می تواند مانند یک عبارت عجیب و غریب به نظر برسد که معنی زیادی ندارد. با این حال، مانند بسیاری از بخش های دیگر زبان آلمانی، یک منطق ذاتی برای آن وجود دارد. بیایید آن را تجزیه کنیم:

Wie (چطور)

geht (پیش می رود)

es (این)

dir (برای شما)

وقتی شما این قسمت را دقیق ترجمه میکنید می شود: « این برای شما چطور پیش می رود؟ » در حالی که در فارسی ناخوشایند به نظر می رسد، شروع به ایجاد حسی می کند. صدایش شبیه تبریک است. یافتن ترجمه تحت اللفظی آن می‌ تواند پس از آشکار شدن منطق، جذب آن را آسان ‌تر کند و کمک می‌ کند تا لغات بیشتری را از یک عبارت دریافت کنید.

  • گرامر را درک کنید.

به نظر می رسد اکثر مردم از دستور زبان می ترسند. اما این دسته از قوانین در واقع می توانند یادگیری زبان را آسان تر کنند. در اینجا دلیلی است که یادگیری گرامر زودتر و بهتر میسر شود:

هر چه بخش‌های بیشتری از یک عبارت برای شما معنی نداشته باشد، به خاطر سپردن آن عبارت سخت‌تر است و احتمال استفاده از آن کمتر است.

بیایید این مثال را در نظر بگیریم:

Ich schaue ihm zu (من او را تماشا می کنم.) .

زبان آموز مبتدی آلمانی احتمالاً متوجه خواهد شد که یک فعل به شکل “I” مزدوج شده است. اما چرا جمله به zu ختم می شود؟ (Zuschauen) یک فعل قابل تفکیک است، بنابراین پیشوند zu زمانی که ساقه مزدوج می شود به انتهای جمله می رود. در مورد ihm چطور؟ (این شکل مفعولی er یا “he” است که در اینجا معادل “او” است. در این مورد، به آن پیشوند zu نیز مربوط می شود، اما می توانید بعداً در مورد آن بیشتر بدانید.)

آیا دانستن این موارد باعث می شود جمله را راحت تر به خاطر بسپارید؟ در غیر این صورت شما در حال به خاطر سپردن یک سری صداهایی هستید که هنوز برای شما اهمیت زیادی ندارند.

  • اجازه ندهید گرامر در راه اشتباه باشد.

به حفظ کردن گرامر و مکانیسمی که در حال حاضر نمی‌ دانید معطل نشوید. به سادگی جمله را حفظ کنید و اعتماد کنید که بعداً منطقی می شود که چرا اینطور نوشته شده است.

یادگیری آلمانی، مانند هر زبان دیگری، نیاز به ایمان دارد.

گرامر ممکن است برای یک زبان آموز مبتدی بسیار پر جزییات و گاهی طاقت فرسا شود. با این حال، ممکن است مفید باشد که یک بومی آلمانی آن را برای شما توضیح دهد، حتی اگر در آن لحظه کاملاً منطقی نباشد.گاهی اوقات فقط دانستن اینکه یک منطق پشت مکانیزم یک جمله وجود دارد، اعتماد به نفس شما را تقویت می کند.​

بکار بردن لغات جدید و تن صدا در تقویت زبان آلمانی

  • از کلمات جدید در جملات قدیمی استفاده کنید.

همانطور که آلمانی را بهبود می بخشید، دائماً در حال ساختن بر روی آنچه قبلاً می دانید هستید. هنگامی که یک جمله را یاد گرفتید، خود را به چالش بکشید تا کلمات جدیدی را برای جایگزینی در ساختار آن پیدا کنید. مثلا:

Ich mag Äpfel essen (من عاشق خوردن سیب هستم) .

برای استفاده از این جمله در مکالمه، نیازی نیست که حتما سیب بخورید و این جمله را بگویید. به جای Äpfel  هر تعداد غذا، مانند Bananen (موز)، Käse (پنیر) جایگزین کنید یا آن را ساده نگه دارید: pizza (پیتزا).

Ich mag Pizza Essen.

تقریباً خیلی بدیهی به نظر می رسد که ذکر شود، اما کار کردن با جملات به این روش شما را مجبور می کند با آنها درگیر شوید و احتمال اینکه آنها را به خاطر بسپارید و همچنین از آنها استفاده کنید بیشتر می شود. با آزمودن تغییرات ساده، پتانسیل هر عبارتی را که یاد می گیرید به حداکثر برسانید.

  • با صدای بلند و افتخار بگویید.

مطالعات روانشناسی نشان می دهد که عمل حفظ کردن را می توان با بیان کردن با صدای بلند جملاتی که می خواهید بر آنها مسلط شوید، بهبود بخشید. هنگام یادگیری زبان یک دلیل اضافی برای صحبت کردن وجود دارد: به هر حال می خواهید به گفتن آنها در مکالمه عادت کنید.

شکستن عادات طبیعی یک زبان مادری مانند فارسی می تواند سخت باشد، گفتن جملات به صورت صوتی نه تنها ارتباطات بیشتری را در مغز شما ایجاد می کند و آنچه را که فکر می کرد می داند دوباره تصحیح می کند، بلکه به رشد زبان شما کمک می کند تا به ساخت آن صداهای آلمانی ناآشنا، مانند “ch” یا “z” عادت کند.

و از آنجایی که مردم از فردی دیوانه که با خودش به آلمانی صحبت کند فرار می کنند، شما زمان بیشتری برای مطالعه خواهید داشت.​

بایدها و نبایدهای اسپیکینگ OETبایدها و نبایدهای اسپیکینگ OET

عبارات ، جملات و کلمات مشابه در تقویت زبان آلمانی

  • عبارات را به صورت بلند بنویسید.

آیا تا به حال متوجه شده اید که می توانید لیست کارهای خود را بدون نگاه کردن به آن به خاطر بسپارید، اما نمی توانید نیمی از آن را به خاطر بسپارید، اگر فقط در ذهن شما وجود داشته باشد؟

چیزی در مورد نوشتن چیزها وجود دارد که به ماندن آنها در مغز ما کمک می کند. چرا در زمان یادگیری لغات و جملات جدید آلمانی به مدرسه قدیمی نروید و از این به نفع خود استفاده نکنید؟ نوشتن عبارات جدید فقط یک دقیقه طول می کشد، سرمایه گذاری زمانی که ارزش مزایایی که به ارمغان می آورد را دارد.

هر زبان آموز وفادار آلمانی منبع خوبی از مطالبی خواهد داشت که خود را با آن به چالش می کشد، خواه یک کتاب درسی باشد، یک مقاله خبری آلمانی یا یک وب سایت با فهرست لغات. از هر کجا که آنها را تهیه کردید، این عبارات را روی یک تکه کاغذ در جیب خود نگه دارید. وقتی می توانید عبارات آلمانی را کپی کنید، چرا در مطب دندانپزشکی یا در حالی که منتظر اتوبوس هستید، نگاه گذرا و سریع به آن نیاندازید؟

اگر لازم است آنها را بنویسید روی یخچال بچسبانید. بله! این کار یادگیری زبان است.

در نهایت سعی کنید بدون نگاه کردن به کلمات، کار را از حافظه کامل کنید. درگیر شدن با جملات از این طریق فرصت دیگری است که با زبان آلمانی دست و پنجه نرم کنید و پیشرفت خود را به سمت تسلط سرعت دهید.

  • جملات و کلمات مشابه را در یک گروه جمع کنید.

هدف از یادگیری هر زبان جدید این است که بتوانید از آن برای برقراری ارتباط موثر و بیان خود استفاده کنید. راه دیگر برای آماده کردن خود برای استفاده در دنیای واقعی، سازماندهی عباراتی است که معانی مشابهی دارند یا می توانند در موقعیت های مرتبط استفاده شوند.

برای مثال، Ich habe schon gegessen (من قبلاً خورده ام) را می توان با Ich habe keinen Hunger (من گرسنه نیستم) جفت کرد، زیرا احتمالاً هر دو در یک مکالمه استفاده می شوند. آنها را با هم در دفترچه یادداشت خود بنویسید (اگر دارید)، فلش کارت ها را در همان قسمت یخچال قرار دهید یا به سادگی عبارات را در کنار یکدیگر روی یک کاغذ بنویسید (در صورتی که شماره 6 را نخوانده اید) .

روش مطالعه در بهبود یادگیری زبان آلمانی

روش‌ های مطالعه ‌تان هر چه که باشد، کمی هم به آن بی افزایید و از تلاش ‌های خود بیشترین بهره را ببرید.

بدیهی است که کتاب های درسی بسیاری از این تطابق را برای شما انجام می دهند، به طور کلی واژگان و عبارات را در مورد یک موضوع منحصر به فرد ارائه می دهند. با این حال، ایجاد این ارتباطات با عباراتی که از منابع مختلف با آن مواجه می‌ شوید، شما را مجبور می‌ کند تا با زبان به روشی شهودی و مفید کار کنید، که منجر به نتایج بهتری می ‌شود.

بهبود زبان آلمانی همیشه آسان نیست. نمی توان از نشستن و یادگیری کلمات و عبارات جدید اجتناب کرد. با این حال، اگر به آن پشت کنید و مدام خود را به روش ‌های خلاقانه به چالش بکشید، در نهایت پاداش دریافت خواهید کرد.

پشتکار داشته باشید، هر وقت می توانید از گرامر استفاده کنید و وقتی می توانید و وقتی نمی توانید را به هم وصل کنید. به دنبال راه هایی برای انجام کارهایی بیشتر از خواندن بی سر و صدا برای خود باشید و خواهید فهمید که چگونه آلمانی خود را خیلی سریعتر از آنچه انتظار داشتید بهبود ببخشید.

در موسسه تخصصی زبان هیراد برای تمامی سطوح زبان آلمانی دوره های گروهی و خصوصی با مجرب ترین اساتید برگزار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30