یادگیری زبان آلمانی با فیلم
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

10 فیلم عالی برای یادگیری آلمانی واقعی ( یادگیری زبان آلمانی با فیلم )

شناخت لهجه های منطقه ای و زبان عامیانه کلید درک زبان آلمانی است. با چیزی بین 50 تا 250 گویش، بهتر است شروع کنید به آنها عادت کنید! یکی از راه های آشنایی با انواع لهجه های مناطق مختلف و یادگیری الفاظ روزمره آنها از طریق فیلم های آلمانی است. ما در این مقاله به شما 10 فیلم برتر برای یادگیری زبان آلمانی با فیلم را معرفی می کنیم.

10 توصیه را برای شروع بخوانید!

یادگیری زبان آلمانی با فیلم

چرا آلمانی را با فیلم یاد بگیریم؟

ساده است، واقعا در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد:

  • فیلم ها فقط سرگرم کننده هستند. می‌توانید آن‌ها را برای مواقعی رزرو کنید که خیلی خسته هستید و نمی‌توانید کارهای شدیدتر انجام دهید (مثلاً صحبت کردن با شریک زبان خود یا انجام فلش کارت). مثل این است که ساده ترین تمرینات خود را برای پایان تمرین بگذارید، زمانی که کمترین انرژی را دارید.
  • در فیلم ها از مکالمه محاوره ای استفاده می‌کنند.
  • همچنین، فیلم‌ها راهی فوق‌العاده برای تسلط فرهنگی هستند. صحبت کردن در مورد یک فیلم محبوب راهی عالی برای ارتباط با دوستان آلمانی است. فقط به تمام مکالمات فارسی فکر کنید که اگر افراد مشهور فارسی زبان را نمی شناختید، نمی توانستید در آنها شرکت کنید.

نکاتی در مورد یادگیری زبان آلمانی از طریق فیلم

برای یادگیری هر چه مؤثرتر آلمانی، فقط تماشای فیلم و انتظار برای جذب واژگان کافی نیست. شما باید آنها را به طور فعال تماشا کنید و واژگان جدید را دنبال کنید. اگر کلمه ای ناآشنا شنیدید، باید آن را یادداشت کنید و در یک فرهنگ لغت خوب جستجو کنید. آنها را به طور منظم مرور کنید و در گفت و گو با دوستان آلمانی خود استفاده کنید.

  • فرار کن لولا (“Lola rent”) (1998)

اگر می خواهید به برلین سفر کنید و می خواهید طعم گویش برلینی را بچشید، این فیلم ممکن است برای شما مناسب باشد. این فیلم کلاسیک آلمانی لولا را دنبال می کند که برای نجات جان دوست پسرش باید در بیست دقیقه 100000 مارک آلمانی پیدا کند. دوست پسر او، یک جنایتکار کوچک، پول رئیس خود را از دست داده است و اکنون کشته خواهد شد مگر اینکه لولا پول را به دست آورد.

این فیلم سه بار در سه نمایش متفاوت روایت می‌شود، که هر کدام با یک پیش‌فرض شروع می‌شوند، اما پایانی کاملا متفاوت دارند. وقتی که از صرف افعال حوصله‌تان سر رفته است، این فیلم سریع و پراتفاق، حواس‌تان را پرت می‌کند!

  • زندگی دیگران (“Das Leben der Anderen”) (2006)

آیا نمی دانید زندگی در آلمان شرقی کمونیست سابق چگونه بود؟ این تریلر درام و سیاسی داستان کاپیتان استاسی گرد ویزلر را روایت می کند که مأمور جاسوسی از نمایشنامه نویس گئورگ دریمن می شود. داستان فیلم زمانی است که ویزلر از نظر احساسی درگیر زندگی افرادی می شود که قرار است از آنها جاسوسی کند و از تاکتیک های دولت آلمان شرقی سرخورده شده است. این فیلم نه تنها با قرار دادن طیف وسیعی از لهجه‌ها، مهارت‌های آلمانی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه محبوبیت آن در بین آلمانی‌ها باعث می‌شود زمانی که می‌خواهید زبان خود را تمرین کنید، به یک مکالمه عالی تبدیل شود!

  • سقوط (“Der Untergang”) (2004)

هیتلر در 10 روز آخر عمرش به چه فکر می کرد و چه می کرد؟ این فیلم دقیقا همین داستان را روایت می کند. اگر به دنبال یک درام تاریخی هستید، دیگر نگردید. این تصویر بحث برانگیز اما جذاب از هیتلر شما را وادار می کند که از ترس ملحفه خود را بفشارید. همچنین ممکن است کمی در مورد لهجه اتریشی بیاموزید زیرا برونو گانز بازیگر معروف است که با مطالعه ویدیوهای پیشوا به شدت برای به تصویر کشیدن هیتلر آماده شده است. شاید آنطور که می خواستید در مورد اتریش بدانید نباشد اما باید این فیلم را ببینید!

حتما از مقاله 10 دلیل برای یادگیری زبان آلمانی دیدن نمایید

فیلم های موثر برای یادگیری زبان آلمانی

  • روبان سفید (“Das weiße Band”) (2009)

از یکی از مشهورترین کارگردانان اروپا، میشائیل هانکه، این تصویر هشیارکننده از مذهب، اقتدار و خشونت در شهر کوچک شمال آلمان در اوایل دهه 1910 آمده است. سلب مسئولیت: این فیلم را در یک روز بارانی تماشا نکنید! نگاه تاریک فیلم به جامعه و خانواده، اگرچه زیبا و قدرتمند است، اما تماشای آن سخت است. با این حال، اگر به‌دنبال فیلمی هستید که در آن تاثیرگذار باشد، «روبان سفید» آن را به شما ارائه می‌کند و شما را در میان مجموعه‌ای از رویدادهای غیرقابل توضیحی که شروع به آفت این دهکده کوچک پروتستان می‌کند، هدایت می‌کند. این فیلم برای دانشجویان آلمانی نیز عالی است زیرا بازیگران بسیار آهسته و واضح و در مورد موضوعاتی صحبت می کنند که به راحتی قابل پیگیری است.

  • خداحافظ لنین! (2003)

اگر بیشتر در حال و هوای یک فیلم کمدی هستید، این فیلم ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد! مادر الکس که از حامیان سرسخت حزب اتحاد سوسیالیست در آلمان شرقی است، در اکتبر 1989 دچار حمله قلبی می شود و به کما می رود. در طول کما، دیوار برلین فرو می ریزد و آلمان شرقی خانه رستوران های برگر کینگ، تبلیغات کوکاکولا و مهاجران آلمان غربی می شود.. وقتی مادر الکس از خواب بیدار می شود، پزشک به او اطلاع می دهد که اگر مادرش شوک دیگری را متحمل شود، ممکن است باعث حمله قلبی کشنده شود. الکس به تاکتیک‌های پوچ و اغلب طنزآمیز متوسل می‌شود تا سعی کند مادر بستری خود را از دنیای در حال تغییر اطرافش محافظت کند. باز هم اگر می خواهید از برلین یا آلمان شرقی سابق دیدن کنید، این فیلم باید در صدر فهرست شما باشد!

  • اشک تلخ پترا فون کانت (“Die Bitteren Tränen der Petra von Kant”) (1972)

این فیلم یکی دیگر از کلاسیک های آلمانی و معرفی عالی سینمای آلمان است. راینر ورنر فاسبیندر، کارگردان سینمای جدید آلمان، سرزمین رویایی جزیره‌ای از حسادت، جنون و سلطه را خلق می‌کند که تنها در داخل دیوارهای خانه پترا فون کانت اتفاق می‌افتد. بدون اینکه متوجه شوید، فاسبیندر شما را به روان پیچیده پترا می کشاند، زیرا او به خدمتکارش مارلین آزار روانی می زند و دیوانه وار عاشق کارین زیبای طبقه کارگر می شود. اگر به سفر به جنوب آلمان فکر می کنید، این فیلم شما را با لهجه دمدمی و زیبای باواریایی از طریق کارین گریزان آشنا می کند!

آموزش زبان آلمانی با فیلم

  • هیچ جا در آفریقا (“Nirgendwo in Afrika”) (2001)

این فیلم دلخراش تصویری منحصر به فرد از فرهنگ آلمان در خارج از اروپا را ارائه می دهد. داستان یک خانواده یهودی را دنبال می کند که در سال 1938 از آلمان نازی فرار می کنند و برای اداره یک مزرعه به کنیا مهاجرت می کنند. این فیلم تجربه مهاجرت به جایی جدید، به ویژه جایی متفاوت از شرق آفریقا را ارائه می دهد. خانواده با زندگی بین دو دنیا، خاطرات آلمان و واقعیت کنیا، باید خود را با هم تطبیق دهند و سعی کنند زندگی جدیدی خلق کنند. اگر به پناهندگان یهودی و تاریخ جنگ جهانی دوم علاقه دارید، هیچ فیلم آلمانی دیگری وجود ندارد که دیدگاهی دلسوزانه تر داشته باشد. اگرچه شخصیت‌های «هیچ‌جا در آفریقا» با زبان سواحیلی و انگلیسی آمیخته شده‌اند، در درجه اول به زبان آلمانی واضح و صریح صحبت می‌کنند که برای دانش‌آموزان آلمانی عالی است!

  • مجموعه بادر ماینهوف (“Der Baader Meinhof Komplex “) (2008)

این فیلم اکشن که بر اساس کتاب استفان اوست ساخته شده است، سال های اولیه فعالیت گروه مبارز چپ افراطی بدنام، جناح ارتش سرخ، از سال 1967 تا 1977 را پوشش می دهد. اگر به دنبال فیلمی با اسلحه و انفجار هستید، آن را در “مجموعه بادر ماینهوف” پیدا خواهید کرد. این کنش های سیاسی رادیکال انقلابیون جوان پس از نازیسم را به تصویر می کشد که معتقدند امپریالیسم آمریکا چهره جدید فاشیسم است. اگر چیز زیادی درباره RAF نمی‌دانید، گروهی که تا به امروز در آلمان بحث‌برانگیز باقی مانده است، این فیلم شما را روی صندلی‌تان می‌چسباند و شما را با بسیاری از کلمات عامیانه آشنا می‌کند!

  • در مقابل دیوار (“Gegen die Wand “) (2013)

کاهیت تومرک یک آلمانی ترک در 40 سالگی است. او پس از مرگ همسرش زندگی را رها کرده و در کوکائین و الکل به دنبال آرامش است. یک شب او عمداً ماشینش را به دیوار می زند و به سختی زنده می ماند. در کلینیک روانپزشکی که او را به آن می برند، سیبل گونر، آلمانی ترک دیگری که قصد خودکشی داشته است، به او نزدیک می شود. او از کاهیت می خواهد که با او ازدواج رسمی کند تا بتواند از قوانین سختگیرانه خانواده محافظه کار خود خارج شود. کاهیت در ابتدا با این ایده خاموش می شود، اما سپس موافقت می کند که در این طرح شرکت کند.

  • آزمایش (“Das Experiment”) (2013)

به مدت دو هفته، 20 شرکت‌کننده مرد برای بازی زندانیان و نگهبانان در یک زندان استخدام می‌شوند “زندانی ها” باید قوانین به ظاهر ملایم را رعایت کنند و به “نگهبانان” گفته می شود که نظم را بدون اعمال خشونت فیزیکی حفظ کنند.

در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های کامل زبان آلمانی در تمامی سطوح با مجرب ترین اساتید و بهترین مواد آموزشی بصورت گروهی و خصوصی، حضوری و آنلاین برگزار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاورین ما در ارتباط باشید یا با شماره تلفن های 02126709719 و 02126709719 تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از جدیدترین دوره های آموزشی پیج اینستاگرام hiradenglish و سایت hiradenglish.com را دنبال کنید.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30