یادگیری زبان ترکی استانبولی با فیلم
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

13 فیلم عالی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی ( یادگیری زبان ترکی استانبولی با فیلم )

تماشای فیلم بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری یک زبان جدید است، زیرا به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های فرهنگ زبان را درک کنید. وقتی صحبت از ترکیه می شود، تاریخ پرفراز و نشیب این کشور با فرهنگ بصری آن پیوند ناگسستنی دارد و می توان این ارتباط را در سینمای ترکیه مشاهده کرد.

با لیست ما در بهترین فیلم های ترکی برای یادگیری زبان غرق شوید – اینجا چیزی برای همه وجود دارد! ما به شما 13 فیلم عالی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را معرفی می کنیم.

یادگیری زبان ترکی استانبولی با فیلم

بهترین فیلم های ترکی برای یادگیری زبان

  • گربه kedi

این مستند با حساسیت ساخته سیدا تورون به بررسی زوایای زندگی روزمره می پردازد که به ندرت در نور دیده می شوند. این فیلم ترکی که از منظر گربه‌های ولگرد استانبول روایت می‌شود، به عنوان نامه‌ای عاشقانه به شهر عمل می‌کند و بینشی درباره گربه‌ها و رابطه آن‌ها با شهروندان شهر ارائه می‌کند. دیالوگ های این فیلم مختصر است و واژگان ساده در مورد زندگی روزمره این فیلم را به فیلم خوبی برای مبتدیان و متوسطان برای یادگیری زبان ترکی اولیه تبدیل می کند و همچنین درک آنها را از شلوغ ترین کلان شهر کشور غنی می کند.

  • لمس ادویه

با توجه به قوانین سختگیرانه سانسور در ترکیه، بسیاری از بهترین فیلم ها برای آشنایی با فرهنگ ترکیه توسط فیلمسازان غیرترکی ساخته می شوند. با A Touch of Spice اثر تاسوس بولمتیس کارگردان یونانی آشنا شوید. این فیلم تصویری لطیف از کسانی را ارائه می دهد که زندگی آنها در قتل عام استانبول در سال 1955 از هم پاشیده شد، جایی که خشونت سازمان یافته اوباش در استانبول به اقلیت یونانی شهر حمله کرد. این فیلم چند زبانه که قهرمان داستانی را دنبال می کند که بین دو جهان گیر افتاده است، بینش ارزشمندی را در مورد تأثیر درگیری یونان و ترکیه به زبان آموزان ترک می دهد. این امر به ویژه مهم است زیرا جنبه های این درگیری را می توان امروز در هر دو طرف مرز احساس کرد.​

  • خواب زمستانی “Kış Uykusu

Kış Uykusu اثر Nuri Bilge Ceylan یک درام جذاب است که به بررسی نابرابری اجتماعی-اقتصادی بسیار رایج در ترکیه می پردازد. آیدین شخصیت اصلی و ضدقهرمان خواب زمستانی است و موقعیت ممتاز او به عنوان یک بازیگر ثروتمند بازنشسته است که به طور همزمان او را بیگانه می کند و به اطرافیانش متصل می کند. این فیلم که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، با برنده شدن نخل طلای 2014 در صدمین سالگرد سینمای ترکیه، تاج رنسانس سینمای ترکیه محسوب می شود. با وجود زبان و مضامین پیچیده فیلم، Kış Uykusu طرح جذابی ارائه می دهد که بیننده را کاملا جذب می کند و آن را به منبعی عالی برای زبان آموزان ترکی در سطح متوسط ​​تا پیشرفته تبدیل می کند.

فیلم های موثر برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

  • G.O.O.R.A

نوشته یکی از برجسته ترین کمدین های ترکیه، جم یلماز، فیلم جعلی G.O.R.A. به طور همزمان ژانر علمی تخیلی را جشن می گیرد و سرگرم می کند. این کمدی عجیب و غریب، عارف، فروشنده فرش و جاعل سریالی عکاسی بشقاب پرنده را دنبال می کند که با ربودن بیگانگان به سرنوشتی طعنه آمیز دچار می شود. علیرغم برخی واژگان چالش برانگیز و ارجاعات مکرر به اکتشاف فضا، دنبال کردن دیالوگ نسبتاً آسان است و این فیلم را به یک فیلم طنز عالی برای زبان آموزان ترکی متوسط ​​تا پیشرفته تبدیل می کند.

  • استانبول متحد

استانبول متحد یک مستند ترکی-آلمانی محصول 2013 توسط فرید اسلام و اولی والدهاور است که حول محور هواداران سه تیم فوتبال رقیب است که در اعتراضات پارک گزی گرد هم آمده بودند. این فیلم پرسرعت، تفسیرهای جذابی درباره زندگی در ترکیه تحت رژیم اردوغان ارائه می‌کند – به ویژه اینکه چگونه دشمنان سنتی علیه تهدید مشترک سرکوب خشونت‌آمیز حقوق اولیه بشر توسط دولت متحد شدند. نه تنها استانبول یونایتد یکی از بهترین فیلم‌های ترکی برای دانش‌آموزان است که می‌توانند از شرایط سیاسی فعلی کشور مطلع شوند، بلکه این فیلم چند زبانه ابزاری آسان برای یادگیری زبان عامیانه ترکی و واژگان روزمره است.

  • موستانگ

درام تحسین‌شده دنیز گامزه ارگوون، تصویری صمیمی از دختران نوجوانی را ارائه می‌دهد که در یک شهر روستایی محافظه‌کار در منطقه دریای سیاه بزرگ می‌شوند. پس از گذار دشوار پنج خواهر سرکش از دوران نوجوانی به بزرگسالی، این اثر سینمایی جذاب به بررسی نقش‌های جنسیتی سنتی در ترکیه و ارتباط آنها در جامعه امروزی می‌پردازد. این فیلم با فیلمبرداری زیبای خود که مناطق کمتر اکتشاف شده ترکیه را به نمایش می گذارد، تصویری جذاب و جایگزین از زندگی در ترکیه معاصر به بینندگان ارائه می دهد. در همین حال، زبان محاوره ای روزمره، موستانگ را برای زبان آموزان متوسط ​​مناسب می کند.

توصیه می شود از مقاله مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی دیدن نمایید

آموزش زبان ترکی استانبولی با فیلم

  • مردی که جهان را نجات می دهد Dünyayı Kurtaran Adam

Dünyayı Kurtaran Adam ساخته چتین اینانچ که در سال 1982 منتشر شد، به لطف استفاده آشکار از موسیقی و فیلم‌های مشهور وسترن، به یک کلاسیک کالت تبدیل شد. در واقع، استفاده آزادانه از صحنه‌های دزدیده شده و ارجاعات سنگین به مجموعه جنگ ستارگان همان چیزی است که به این فیلم نام غیررسمی، «جنگ ستارگان ترکیه» را داده است.

در این ترن هوایی از یک فیلم، قهرمان‌های داستان مورات و علی خود را در سیاره‌ای بیابانی سرگردان می‌بینند و برای فرار از اسارت باید در برابر انبوهی از هیولاهای شیطان صفت متحد شوند. این فیلم اکشن خیلی بد-خوب است، با نقاط طرح به راحتی قابل تشخیص و دیالوگ های بدون عارضه، برای زبان آموزان در تمام سطوح قابل دسترسی است، و آن را به راهی سرگرم کننده برای مبتدیان برای شروع یادگیری ترکی تبدیل می کند.

  • راهزن Eşkıya

راهزن که برای ورود رسمی ترکیه به هفتادمین دوره جوایز اسکار شناخته شده است، داستان مردی است که پس از 35 سال خدمت از زندان آزاد شده است. او پس از اینکه روستای زادگاهش را به دلیل ساختن یک سد جدید غرق شده در آب می‌یابد، برای انتقام قدیمی خود به استانبول می‌رسد. این فیلم با واژگان پیچیده ای برای زبان آموزان سطح متوسط تا پیشرفته زبان ترکی مناسب است. اگر دوست دارید فیلم های هیجان انگیز و جنایی ناطق را ببینید، مطمئناً می توانید آن را به لیست مورد علاقه خود اضافه کنید.

  • کلاس آشوب Hababam Sinifi

طبق نامش، کلاس آشوب شما را به گذشته می برد و شما را مجبور می کند روزهای خوب مدرسه خود را به یاد بیاورید. یک دسته دیوانه از دانش آموزان تنبل علیه مدیر جدید خود متحد می شوند. آنها با شوخی های معصومانه خود شما را با صدای بلند می خندانند. زبان بومی استفاده شده توسط دانش آموزان در فیلم به شما امکان می دهد در آزمون های تسلط زبان ترکی سطح مبتدی شرکت کنید. دیالوگ های ساده تماشای آن را آسان و سرگرم کننده می کند. در نتیجه یکی از پرمخاطب ترین فیلم های ترکی است.

  • پدرم و پسرم Hababam Sinifi

یک درام خانوادگی با تحولات عاطفی ناگهانی در میان اعضای خانواده، پدرم و پسرم را به یکی از پردرآمدترین فیلم های سینمای ترکیه تبدیل کرده است. درد و عواطف یک پدر او را به ریشه های خود باز می گرداند. این فیلم رابطه قوی بین یک پدر و یک پسر را با صداقت فوق العاده به تصویر می کشد. این فیلم جنبه قابل توجهی از فرهنگ ترکیه را پوشش می دهد و با واژگان اولیه و احساسات فراوان، هم به دانش آموزان ابتدایی و هم متوسطه زبان ترکی کمک می کند.

آموزش ترکی استانبولی با فیلم های کاربردی

  • تلویزیون Vizontele

یلماز اردوغان نویسنده ترکیه ای خاطرات دوران کودکی خود را در قالب ویزونتله می نویسد. این فیلم درباره دهه 1970 است، زمانی که تلویزیون در ترکیه معمولی نبود. معرفی تلویزیون به یک روستای ترکیه هیجان و چالش را به همراه داشت. فیلم با استفاده از زبان تراژیک، احساسات مختلف را همزمان برمی انگیزد. دیالوگ های طبیعی و ساده ای که توسط روستاییان استفاده می شود، آن را به انتخاب مناسبی برای علاقه مندان به زبان ترکی سطح مبتدی تبدیل می کند.

  • برادران فاستر Süt Kardesler

یک کمدی کلاسیک سینمای ترکیه، برادران فاستر داستانی است که در مورد آشفتگی هویت و غول غوطه ور در خانه سرگرمی ایجاد می کند. این فیلم به کارگردانی Ertem Egilmez یکی از با استعدادترین کارگردانان سینمای ترکیه است. دیالوگ های فیلم طبیعی هستند و درک واژگان آن ساده است. این کتاب The Foster Brothers را به یک منحنی یادگیری شگفت انگیز برای زبان آموزان مبتدی زبان ترکی تبدیل می کند.

  • مسیر Yol

این فیلم که در جشنواره کن و بعداً در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد، استبداد سیاسی ترکیه را به سینمایی ترین شکل ممکن به تصویر می کشد. Yol که به «سفر زندگی» ترجمه می‌شود، سفر پنج زندانی به قید وثیقه و تراژدی‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوند را نشان می‌دهد. شما را با سناریوی سیاسی اجتماعی ترکیه و سرکوب زنان آشنا می کند. این فیلم با واژگان مشکل دار اما دیالوگ های ساده می تواند به زبان آموزان سطح متوسط زبان ترکی کمک کند.

در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های زبان ترکی با بروز ترین مواد آموزشی و بهره مندی از تدریس اساتید حرفه ای و مجرب با لهجه native برگزار میشود.

علاقه مندان میتوانند از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاوران آموزشی این مرکز تماس حاصل کرده و از مشاوره رایگان بهره مند شوند.

همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی آنلاین و حضوری/ گروهی و خصوصی مطلع شوید.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30