فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

چگونه ترجمه را در ذهن خود متوقف کنید؟

اگر به طور کامل متوجه صحبت های انگلیسی زبان نمی شوید، ممکن است به این دلیل باشد که هنوز همه چیز را در ذهن خود ترجمه می کنید. هنگامی که برای اولین بار شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردید، ترجمه به فارسی بخشی طبیعی از این فرآیند بود. اما به خاطر داشته باشید که با پیشرفت به سمت درک و تفکر مستقیم به زبان انگلیسی مهم است. اما اگر این تغییر هرگز برای شما اتفاق نیفتاد چه؟ اگر هنوز ناامید از ترجمه هستید چه؟ نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. با ما همراه باشید تا بدانید چگونه ترجمه را در ذهن خود متوقف کنیم؟

با شرکت در دوره آیلتس خودآموز مهارت زبان انگلیسی خود را افزایش دهید.

جالب است بدانید که زبان اول و دوم شما در نواحی مختلف مغز قرار دارند. البته درصد زبان مادری شما بسیار بیشتر از انگلیسی است. بنابراین وقتی هر چیزی را که می شنوید و می گویید تفسیر می کنید، همیشه از اولین قسمت مغز خود استفاده می کنید. با این کار هرگز اجازه نخواهید داد زبان انگلیسی خود را بهبود بخشد.

راه حل این است که همیشه صدای انتقال را خاموش کنید. اما به جای اینکه او را مجبور به سکوت کنید (این هم جواب نمی دهد)، باید قسمت انگلیسی را تمرین دهید تا زمانی که او به اندازه کافی قوی شود. به این ترتیب هر زمان که بخواهید می توانید آن را کنترل کنید. با پیروی از نکاتی که امروز با شما به اشتراک می گذاریم، مکالمه به زبان انگلیسی کمتر خسته کننده و لذت بخش تر خواهد بود. پس از مدتی، به طور طبیعی به زبان انگلیسی فکر خواهید کرد، آنچه را که می شنوید بیشتر درک خواهید کرد، اشتباهات کمتری مرتکب خواهید شد و انگلیسی را سریع تر و روان تر صحبت خواهید کرد. برای اطلاع از این موارد به خواندن ادامه دهید:

  • برای توقف معنا، باید تسلیم شوید.
  • یک نکته آموزشی که زبان انگلیسی شما را طبیعی تر می کند.
  • اولین تکنیکی که انگلیسی زبانان مسلط از آن استفاده می کنند، بهبود زبان انگلیسی است.
  • یک تمرین ساده برای آموزش مغز شما برای تفکر به زبان انگلیسی.
  • چگونه شجاعت بیرون رفتن از منطقه امن خود را پیدا کنید.

نکاتی برای توقف ترجمه در ذهن شما

1. از فرهنگ لغت انگلیسی استفاده کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی استفاده نکنید. برخی از دیکشنری ها بخشی برای دانش آموزان دارند که توضیح ساده ای از انگلیسی ارائه می دهد، این دیکشنری ها انتخاب خوبی برای آموزش هستند. دو دیکشنری خوب Merriam-Webster و Longman Dictionary of Contemporary English هستند. با دیکشنری که همه چیز را به زبان انگلیسی توضیح می‌دهد، به بخش انگلیسی مغزتان کمک می‌کنید تا ارتباطات لازم برای رشد و قوی‌تر شدن را ایجاد کند.

2. به جای کلمات عبارات انگلیسی را یاد بگیرید!

یادگیری کامل کلمات بیشتر از یادگیری تک کلمات به شما کمک می کند. با یادگیری جملات کامل، نه تنها معنی کلمات را دریافت می کنید، بلکه نحوه استفاده از آنها را نیز یاد می گیرید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از این کلمات در مقایسه با کلمات دیگر استفاده می شود، که به شما کمک می کند تا به زبان انگلیسی فکر کنید و در نهایت زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. به این ترتیب گرامر شما به طور غیرمستقیم بهبود می یابد و یاد می گیرید که از حروف اضافه به درستی استفاده کنید.

3. اطراف خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید

طبق تجربه من، دانش آموزانی که بیشترین پیشرفت را در زبان انگلیسی دارند این کار را انجام می دهند: آنها هر روز در معرض انگلیسی قرار می گیرند. تماشای یک فیلم انگلیسی (بدون زیرنویس)، گوش دادن به پادکست انگلیسی، خواندن مقاله یا حتی یک پست اینستاگرام! بدون اینکه خود را در معرض زبان روزمره قرار دهید، واقعاً برای شما سخت خواهد بود که انگلیسی خود را به اندازه کافی تقویت کنید تا در نهایت ترجمه را متوقف کنید.

خوب است هر از چند گاهی چیزی گوش دهید یا بخوانید، به خصوص در روزهایی که وقتتان کم است. مطمئنا از هیچی بهتره اما گوش دادن فعال یا خواندن مؤثرتر است. به عنوان مثال، وقتی می خوانید یا گوش می دهید، آنچه را که یاد می گیرید یادداشت می کنید. کلمات ناآشنا را یادداشت کنید و همانطور که قبلا در مورد آن صحبت کردیم آنها را جستجو کنید. همچنین می توانید عباراتی را که به شما کمک می کند یادداشت کرده و با صدای بلند بخوانید.

4. به زبان انگلیسی فکر کنید

تفکر به زبان انگلیسی یک تکنیک ساده و در عین حال قدرتمند است. مزیت آن این است که نیاز به آماده سازی یا زمان زیادی ندارد. برخی از دانش آموزان من با 10 دقیقه در روز شروع می کنند و نتایج شگفت انگیزی می گیرند. به عنوان مثال، می توانید 5 دقیقه در ابتدا یا انتهای روز وقت بگذارید و با یکدیگر به زبان انگلیسی در مورد آنچه امروز انجام می دهید یا فردا انجام خواهید داد صحبت کنید. برخی از دانش آموزان به انگلیسی آنچه را که در آن زمان انجام می دادند، شرح دادند.

5. معلم بگیرید

اگر برای مدت طولانی در موقعیتی گیر کرده اید و نمی توانید بفهمید که چه اشتباهی انجام می دهید، گرفتن یک مربی می تواند به شما کمک زیادی کند. ممکن است کارهای خاصی را انجام دهید بدون اینکه متوجه باشید که آنها روی پیشرفت شما تأثیر می گذارند. به همین دلیل است که دریافت بازخورد از معلم یا کسی که بر موانعی که با آن روبرو هستید غلبه کرده است مهم است. این خیلی مهمه.

به چالش کشیدن خود برای خارج شدن از منطقه راحتی به اندازه کافی سخت است. و گاهی چیزی که ما نیاز داریم کمی فشار به جلو یا راهنمایی در جهت درست است. مطمئن شوید که معلمی را با لهجه دلخواه خود انتخاب کرده اید. به عنوان مثال، اگر می خواهید روزی در کانادا یا ایالات متحده زندگی کنید، بهتر است با معلمی کار کنید که لهجه کانادایی یا آمریکایی دارد.

چرا باید ترجمه را متوقف کنید؟

مشکل ترجمه در ذهن شما این است که واقعاً سرعت شما را کاهش می دهد.همچنین در هنگام ترجمه کلمه به کلمه از فارسی به احتمال زیاد از ساختار کلمات و جملات غیردقیق یا غیر طبیعی در انگلیسی استفاده می کنید.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، ترجمه کلمات و عبارات جدید در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی ضروری و مفید است. با این حال، هنگامی که به سطح متوسط ​​می رسید، مهم است که به این روند اعتماد نکنید زیرا مانع تسلط شما بر زبان انگلیسی می شود.​

برای کسب اطلاعات بیشتر به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30