فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

چطوری در آزمون آیلتس نمره بالایی بگیریم؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً می خواهید در آینده در آزمون آیلتس شرکت کنید و به دنبال نمره آیلتس بالا هستید. درست است که آزمون آیلتس یک آزمون زبان است. اما اگر در کنکور ایران شرکت کرده اید، باید بدانید که آزمون قصد دارد شما را در زمانی محدود بسنجد تا مواردی فراتر از دانش را بسنجد. این بدان معناست که شما می توانید مهارت های زبانی بالایی داشته باشید، اما موفق به کسب نمره بالا در آزمون آیلتس نشوید. در آزمونی مانند آیلتس، باید بدانید که در آزمون از ابتدا تا انتها چه خبر است. چگونه سوال بپرسیم، چگونه پاسخ دهیم. نگران نباشید ما این مقاله را برای پاسخ به این شبهات نوشته ایم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با شرکت در دوره آیلتس هیراد هر چهار مهارت خود را تقویت کنید.

برای کسب نمره آیلتس بالا، فرمت آزمون را درک کنید

آیلتس آکادمیک مهارت زبان انگلیسی افراد غیر بومی را که قصد تحصیل در دانشگاه یا کالج در یک کشور انگلیسی زبان را دارند (که در آن انگلیسی رسانه آموزش است) اندازه گیری می کند. آیلتس توسط بسیاری از موسسات دانشگاهی و انجمن های حرفه ای در اروپا، استرالیا، کانادا، نیوزلند و ایالات متحده به رسمیت شناخته شده است.

آیلتس جنرال مهارت زبان افراد غیر بومی انگلیسی را که قصد رفتن به خارج از کشور برای برنامه های حرفه ای (غیر از مدارک دانشگاهی)، کار یا مهاجرت، به ویژه به کشورهای انگلیسی زبان را دارند، اندازه گیری می کند. کارفرمایان، سازمان های حرفه ای و مقامات مهاجرت در استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و بیش از 140 کشور دیگر آزمون آیلتس را به عنوان مدرکی برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی می پذیرند.

هر دو ماژول آیلتس آکادمیک و جنرال از چهار بخش Listening، Reading، Writing و Speaking تشکیل شده اند. بخش Speaking و Listening برای هر دو ماژول یکسان است.
نحوه نمره دهی در آزمون آیلتس

شما می توانید در هر بخش از آزمون (گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) بین 1 تا 9 امتیاز بگیرید. نمره کل گروه برابر با میانگین 4 بخش است. هر بخش از آزمون می تواند یک نوار کامل (مثلاً 6.0، 7.0، 8.0) یا نیم (مثلاً 6.5، 7.5، 8.5) دریافت کند.

چگونه در لیسنینگ آیلتس نمره بالایی کسب کنیم؟

قبل از آزمون لیسنینگ آیلتس

گوش دادن به برنامه های رادیویی، اخبار و سخنرانی ها؛ تماشای فیلم انگلیسی و ویدیوهای آنلاین به زبان انگلیسی. سعی کنید انگلیسی بریتانیایی را یاد بگیرید. برای این کار می توانید از کانال های خبری بریتانیا مانند بی بی سی کمک بگیرید. Listening آشنایی با هر نوع تست شنیداری، مانند چند گزینه ای، تطبیق و علامت گذاری.

در آزمون لیسنینگ آیلتس

قبل از هر بخش به دستورالعمل های صوتی با دقت گوش دهید. این دستورالعمل در دفترچه آزمون چاپ نشده است. دستورالعمل های دفترچه آزمون را با دقت بخوانید تا بدانید چند کلمه در پاسخنامه بنویسید اگر بیشتر از مقدار مورد نیاز کلمات بنویسید، امتیاز از دست خواهید داد. قبل از گوش دادن سوال را بخوانید. 30-60 ثانیه برای خواندن سوالات و دستورالعمل ها وقت بگذارید. زیر کلمات کلیدی سوال خط بکشید. اما به مترادف ها و نقل قول ها نیز توجه کنید. موقعیت را تجسم کنید و سعی کنید پاسخ را پیش بینی کنید.

به نکات منفی توجه ویژه ای داشته باشید. پاسخ های خود را در 30 ثانیه استراحت بعد از هر قسمت بررسی کنید. تبدیل پاسخنامه از کتاب تست به پاسخنامه در 10 دقیقه. اطمینان حاصل کنید که تمام پاسخ ها را به برگه پاسخ منتقل کرده اید. پاسخ سوالات را خالی نگذارید، حتی اگر پاسخ آن را نمی دانید. بهترین حدس خود را برای هر سوال بنویسید. مطمئن شوید که از شکل دستوری و املای صحیح کلمه ها در پاسخ خود استفاده کرده اید.

چگونه در ریدینگ آیلتس نمره بالایی کسب کنیم؟

قبل از شرکت در آزمون ریدینگ آیلتس

روزنامه ها، مجلات و کتاب ها را به زبان انگلیسی بخوانید. هنگام مطالعه، زیر کلمات کمتر رایج خط بکشید یا زیر آنها خط بکشید. حدس زدن معنای یک کلمه ناآشنا را تمرین کنید. اگر هنوز معنی کلمه را متوجه نشدید، آن را در فرهنگ لغت جستجو کنید. ادامه بده موضوعات در قسمت های خواندن اغلب به امور جاری می پردازد.
هر نوع سوالات آزمون ریدینگ یا آموزش عمومی را بدانید. خواندن را در یک دوره زمانی تمرین کنید. شما باید هر سه قسمت را بخوانید و بتوانید سریع بخوانید تا در 60 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهید. روش های درک زبان انگلیسی مانند خواندن روان، اسکن، خواندن فشرده را تمرین کنید.

در طول آزمون ریدینگ آیلتس

دستورالعمل ها را در طول آزمون به دقت بخوانید، زیرا ممکن است کمی با دستورالعمل هایی که در طول تمرین با آنها آشنا هستید متفاوت باشد. در قسمت خواندن دفترچه آزمون زیر اطلاعات کلیدی خط بکشید و/یا یادداشت بردارید. زمان خود را عاقلانه تقسیم کنید. اگر بیش از یک دقیقه برای پاسخ دادن به سوالی وقت گذاشتید و باز هم پاسخی دریافت نکردید، آن را رد کنید و به سراغ سوال بعدی بروید. اگر مشاهده کردید که پس از پاسخ دادن به سوالات باقی مانده زمان باقی مانده است، می توانید به سوال مورد نظر برگردید. مطمئن شوید که تمام پاسخ ها را در برگه پاسخنامه خود قرار دهید. پاسخ سوالات را خالی نگذارید، حتی اگر پاسخ آن را نمی دانید. حدس خود را برای هر سوال بنویسید.

چگونه در رایتینگ آیلتس نمره بالایی بگیریم؟

قبل از آزمون رایتینگ آیلتس

اگر قصد شرکت در آیلتس آکادمیک را دارید، به دنبال نمودارها و نمونه پاسخ ها به صورت آنلاین بگردید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا تطابق بین ایده ها و واژگان پیدا کنید. اگر قصد دارید در ماژول مطالعات عمومی آیلتس شرکت کنید، متون نمونه را پیدا کنید و آنها را برای ایده ها و واژگان تجزیه و تحلیل کنید. نمونه مقالات آیلتس را به صورت آنلاین پیدا کنید و آنها را برای پاسخ به هر کار، ساختار و نوشتار مقاله، انسجام، واژگان و تنوع جملات مطالعه کنید.

در آزمون رایتینگ آیلتس

هر کار را به دقت تجزیه و تحلیل کنید و زیر کلمات کلیدی خط بکشید. در صورت امکان سعی کنید در نامه خود از کلمات به صورت سوال (تکلیف) استفاده نکنید. مترادف ها را جایگزین کنید و از کلمات و ساختار جمله خود استفاده کنید.

چگونه در اسپیکینگ آیلتس نمره بالایی کسب کنیم؟

قبل از آزمون اسپیکینگ آیلتس

تا حد امکان صحبت کردن را تمرین کنید. کتاب بخوانید، فیلم و تلویزیون تماشا کنید، به رادیو گوش دهید، بهتر انگلیسی صحبت کنید. در حین خواندن، تماشا کردن یا گوش دادن، به این فکر کنید که چرا آن را دوست داشتید یا آن را دوست نداشتید. قبل از ورود به اتاق امتحان با سایر دانش آموزان به زبان انگلیسی صحبت کنید. این به شما کمک می کند تا راحت تر به زبان انگلیسی سوئیچ کنید.

در طول آزمون اسپیکینگ آیلتس

آرام باش. اگر مجرد هستید، می توانید بهتر عمل کنید. هنگام صحبت کردن، تا جایی که می توانید بگویید؛ جواب طولانی بده. به گرامر یا واژگان فکر نکنید. روی پاسخ دادن به سوالات تا حد امکان تمرکز کنید. اگر اشتباه کردید، خودتان آن را اصلاح کنید. از ممتحن بخواهید اگر چیزی را متوجه نشدید، سوال را روشن کند یا تکرار کند. به زبان بدن خود توجه کنید؛ در استفاده از ژست ها زیاده روی نکنید. روی موضوع بمانید و به آن ادامه دهید. از آنجایی که امتحان یک وضعیت رسمی است از زبان خنثی یا نیمه رسمی استفاده کنید.​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30