هزینه-آزمون-آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

هزینه آزمون آیلتس در سال 1402

هزینه آزمون آیلتس همیشه دغدغه داوطلبان این آزمون است. در حال حاضر در ایران سازمان سنجش آموزشی کشور تنها مرجع رسمی است که مجوز کلیه دوره های مربوط به برگزاری آزمون آیلتس را صادر می کند. بنابراین هزینه ای که متقاضیان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس پرداخت کنند توسط سازمان سنجش آموزشی کشور محاسبه و تعیین می شود.

هزینه آزمون آیلتس چگونه حساب می شود؟

هزینه-آزمون-آیلتس-2023-قیمت-آیلتس-1402

هزینه آزمون آیلتس معمولاً شامل هزینه‌های مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم:

  • هزینه ثبت‌نام: این هزینه برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس پرداخت می‌شود.
  • هزینه برگزاری: این هزینه برای برگزاری آزمون پرداخت می‌شود.
  • هزینه ارسال نمرات: این هزینه برای ارسال نمرات آزمون به مراکز آموزشی یا سازمان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • هزینه ترجمه: اگر شما برای مهاجرت یا تحصیل در کشوری دیگر از نمرات آیلتس خود استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به ترجمه آن داشته باشید.
  • هزینه مشاوره و آمادگی: برای آماده شدن برای آزمون آیلتس، ممکن است نیاز به مشاوره و آمادگی داشته باشید که هزینه‌ای را به همراه دارد.

همچنین، باید توجه داشت که هزینه آزمون آیلتس در هر کشور و شهری که برگزار می‌شود ممکن است متفاوت باشد. برای بدست آوردن اطلاعات دقیقتر و به‌روزتر، به وبسایت رسمی آیلتس در کشور مورد نظر خود مراجعه کنید.

مهمترین مدرک لازم برای ثبت نام آزمون آیلتس

passport

برای ثبت نام در آزمون آیلتس، شما نیاز به مدارک زیر دارید:

1. اصل پاسپورت: شما باید اصل پاسپورت خود را برای ثبت نام در آزمون آیلتس ارائه دهید. پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

2. عکس پاسپورت: شما باید یک عکس رنگی با اندازه 35mm×45mm برای ثبت نام در آزمون آیلتس ارائه دهید.

3. شماره ملی یا شماره شناسنامه: در برخی کشورها، شما باید شماره ملی یا شماره شناسنامه خود را نیز برای ثبت نام در آزمون آیلتس ارائه دهید.

4. هزینه ثبت نام: شما باید هزینه ثبت نام خود را پرداخت کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

لطفا توجه داشته باشید که این مدارک ممکن است در برخی کشورها متفاوت باشند. برای اطلاعات دقیقتر، به وبسایت رسمی آیلتس در کشور مورد نظر خود مراجعه کنید.

زمان و هزینه آزمون آیلتس در کشورهای مختلف

هزینه آزمون آیلتس در کشورهای مختلف

مدت زمان آزمون آیلتس در سراسر جهان حدوداً 2 ساعت و 45 دقیقه است و شامل چهار بخش اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ می‌شود. اما باید توجه داشت که زمان بندی هر بخش متفاوت است و برای هر بخش مدت زمان خاصی تعیین شده است.

هزینه آزمون آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است و به عواملی مانند شرایط بازار، ارزش پولی کشور و میزان رقابت در بازار آزمون‌های زبان بستگی دارد. در بسیاری از کشورها، هزینه آزمون آیلتس حدود 170 تا 250 دلار آمریکا است. با این حال، برای بدست آوردن اطلاعات دقیقتر و هزینه‌های بروز شده بر اساس کشور و شهر محل برگزاری آزمون، به وبسایت رسمی آیلتس در کشور مورد نظر خود مراجعه کنید.

در کل، هزینه آزمون آیلتس و زمان آن در کشورهای مختلف متفاوت است و بسته به محل برگزاری آزمون و شرایط بازار ممکن است تغییر کند. برای اطلاع از قیمت دوره آیلتس و آزمون های مرتبط با آن با موسسه هیراد تماس بگیرید.

هزینه آزمون آیلتس در ترکیه

هزینه آزمون آیلتس در ترکیه بسته به شهر محل برگزاری آزمون متفاوت است. با این حال، در حدود 230 تا 270 دلار آمریکا برای نسخه آکادمیک و 200 تا 240 دلار آمریکا برای نسخه جنرال هزینه آزمون آیلتس در ترکیه محسوب می‌شود. برای اطلاعات دقیقتر و به‌روزتر، به وبسایت رسمی آیلتس در ترکیه به نشانی ielts.org مراجعه کنید.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

 با این حال، معمولاً هزینه آزمون آیلتس در ایران بین 5.800 تا 6.800 میلیون تومان است که با توجه به قیمت دلار قیمت آن بالا پایین می شود. هزینه آزمون آیلتس در شهرهای مختلف ایران ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، هزینه آیلتس در شهرهای بزرگتر مثل تهران و مشهد معمولاً بیشتر از شهرهای کوچکتر است. همچنین، هزینه آیلتس همیشه ثابت نیست و ممکن است با توجه به شرایط بازار، تغییر کند.

هزینه آزمون آیلتس چند دلار است؟

هزینه آزمون آیلتس در سال 1402 بسته به کشور و شهر محل برگزاری آزمون متفاوت است. به طور کلی، هزینه آزمون آیلتس در سال 1402 در بسیاری از کشورها حدود 170 تا 250 دلار آمریکا است. با این حال، برای بدست آوردن اطلاعات دقیقتر و هزینه‌های بروز شده بر اساس کشور و شهر محل برگزاری آزمون، به وبسایت رسمی آیلتس در کشور خود مراجعه کنید.

آموزشگاه زبان هیراد ارائه دهنده انواع آزمون های تستی و اصلی آیلتس می باشد که می توانید در کمترین زمان ممکن مهارت زبان خود را تقویت و در آزمون آیلتس نمره قبولی را کسب کنید.

نکاتی در مورد آزمون آیلتس

آزمون-آیلتس-

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای افرادی که می‌خواهند در محیط‌های آکادمیک یا کاری انگلیسی صحبت کنند، ضروری است. در ادامه، نکاتی کلیدی در مورد آزمون آیلتس آمده است:

  1. ساختار آزمون: آزمون آیلتس شامل چهار بخش اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ است.
  2. مدت زمان آزمون: مدت زمان آزمون آیلتس حدود 2 ساعت و 45 دقیقه است.
  3. نمره‌دهی: نمره آزمون آیلتس از 0 تا 9 است که به نمرات صحیح و نیم نمره هم بخش می‌شود.
  4. مدت اعتبار نمره: نمره آزمون آیلتس به مدت دو سال اعتبار دارد.
  5. تفاوت بین نسخه آکادمیک و جنرال: دو نسخه آزمون آیلتس وجود دارد. نسخه آکادمیک برای دانشجویانی که می‌خواهند در مقاطع تحصیلی بالاتر در کشورهای خارجی درس بخوانند و نسخه جنرال برای افرادی که به دنبال کاری در کشورهای خارجی هستند، مناسب است.
  6. آمادگی برای آزمون: برای آمادگی برای آزمون آیلتس بهتر است از منابع آموزشی معتبر و متنوع استفاده کنید و آزمون‌های شبیه‌سازی شده را همراه با بازخورد به صورت مداوم انجام دهید.
  7. تمرین اسپیکینگ: برای تمرین اسپیکینگ، می‌توانید با دوستانتان یا استاد زبان صحبت کنید و همچنین از ویدئوهای آموزشی اینترنتی استفاده کنید.
  8. تمرین رایتینگ: برای تمرین رایتینگ، بهتر است مقالات، نامه‌ها، گزارش‌ها و … بنویسید و سعی کنید از گرامر و واژگان مناسب استفاده کنید.
  9. تمرین ریدینگ و لیسنینگ: برای تمرین ریدینگ و لیسنینگ، بهتر است متون آکادمیک و خبری را بخوانید و برنامه‌های شنیداری آموزشی را برای گوش دادن به آن‌ها استفاده کنید.
  10. زمان بندی و برنامه‌ریزی: قبل از آزمون آیلتس، برنامه‌ریزیدقیقی برای زمان بندی و آمادگی بهتر است. سعی کنید زمان کافی برای تمرین‌های مختلف در نظر بگیرید و آزمون‌های شبیه‌سازی شده را به صورت دوره‌ای تکرار کنید تا با فرمت و ساختار آزمون آشنا شوید. همچنین باید حواس خود را به مدت طولانی در طول آزمون حفظ کنید و بهتر است زمان‌بندی مناسبی برای هر بخش از آزمون تعیین کنید.

دوره آمادگی آزمون آیلتس چقدر زمان می برد؟

مدت زمانی که برای آماده شدن برای آزمون آیلتس نیاز است، به شدت از فرد به فرد متفاوت است و بستگی به تجربه و سطح زبانی فرد دارد. با این حال، به طور کلی، اگر شما سطح زبانی خوبی دارید و تنها نیاز به آشنایی با ساختار و نحوه برگزاری آزمون دارید، دوره آمادگی آزمون آیلتس شما بین 4 تا 8 هفته است.

اما اگر سطح زبانی شما پایین است و نیاز به تقویت مهارت‌های زبانی دارید، باید زمان بیشتری را برای آماده شدن در نظر بگیرید. در این صورت، می‌توانید به مدت 6 ماه یا بیشتر به آماده شدن برای آزمون آیلتس بپردازید.

لازم به ذکر است که برای آماده شدن بهتر برای آزمون آیلتس، می‌توانید از دوره‌های آموزشی آیلتس استفاده کنید. این دوره‌ها معمولاً برای 6 تا 12 هفته طراحی شده‌اند و شامل تمرین در ساختار آزمون، تقویت مهارت‌های زبانی و راهنمایی در مورد روش‌های پاسخگویی به سوالات آزمون هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​​​​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30