فلوچارت لیسنینگ آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

تکنیک تکمیل کردن flow chart در لیسنینگ آیلتس ( فلوچارت لیسنینگ آیلتس )

Flow chart ارائه دهنده اطلاعات مربوط به فرآیند تولید، انجام یا شکل گیری چیزی می باشد. در این نمونه سوال، لازم است جاهای خالی، با توجه به اطلاعاتی که در مکالمه عنوان می شوند و در نظر گرفتن محدوده لغات و یا اعداد مشخص شده در دستورالعمل سوال، تکمیل گردند. در این مقاله نحوه تکمیل فلوچارت لیسنینگ آیلتس (ielts flowchart listening ) را می گوییم.

در نمونه ای از این سوالات نیز جاهای خالی با گزینه هایی که از قبل داده شده اند، تکمیل می گردند. طریقه ارائه اطلاعات در این نمونه سوالات نیز مانند سوالات Note Completion به صورت خلاصه و نکته وار می باشند و اطلاعات داده شده لزوما در قالب جملات کامل ارائه نمی شوند. در کلاس آیلتس هیراد شرکت کنید.

تکمیل کردن flow chart در لیسنینگ آیلتس ( فلوچارت لیسنینگ آیلتس )

جمله بندی و نحوه ارائه اطلاعات در مکالمه تا اندازه ای متفاوت از نحوه ارائه همان اطلاعات در Flow chart می باشد. این نمونه سوال، از جمله نمونه سوالاتی است که غالبا در بخش اول آزمون Listening مطرح نمی گردد.

دستورالعمل:

  • با خواندن دستورالعمل سوال، تعداد محدوده لغات لازم برای تکمیل Flow chart را مشخص نمایید.
  • ضمن توجه به عنوان فلوچارت داده شده، به مجموعه کلی سوالات نگاهی بیندازید تا از موضوع کلی آن آگاه شوید.
  • به نحوه دسته بندی اطلاعات، قیود و نشانه های ترتیبی که در مکالمه عنوان می شود و یا در اطراف سوالات وجود دارند توجه کنید، چرا که این قیود و نشانه ها، به ترتیبِ مراحل موجود در آن فرآیند اشاره می کنند و بدین وسیله می توانید گفتگو یا سخنرانی مربوط را تحت کنترل داشته باشید.

(let’s begin what else, after that, in addition, after this initial process, then, next, finally, the first step is to, incidentally, first stage, second stage…)

به جملاتی که با کلماتی از جمله once, after, when, as شروع می شوند نیز توجه کافی داشته باشید، چرا که این نوع جملات نیز می توانند شامل اطلاعاتی شوند که به مراحل فلوچارت اشاره داشته باشند.

از مقاله >>> بررسی سوالات Labelling a map or plan در لیسنینگ آیلتس <<< حتما دیدن فرمایید

موارد مهم در تکمیل فلوچارت لیسنینگ آیلتس

  • با توجه به نشانه های دستوری اطراف جای خالی، نقش دستوری (اسم، فعل، قید، صفت، عدد و …) لغاتی که قرار است مکمل جای خالی باشند را مشخص نمایید. دراین نوع سوال نیز لازم نیست تغییری در نقش دستوری لغات و اصطلاحاتی داشته باشید که از مکالمه استخراج می نمایید.
  • کلیدواژه های مربوط به هر جای خالی را مشخص کنید.
  • اگر میخواهید کنترل مکالمه از دستتان خارج نشود، ضمن توجه به نشانه های ترتیب که در بالا بدان ها اشاره کردیم، اطلاعات مراحل داده شده شده ای که در فواصل جاهای خالی قرار دارند را در مکالمه دنبال کنید تا نهایتا به جای خالی مورد نظر برسید.
  • ضمن اینکه مراحل داده شده در فلو چارت را در مکالمه دنبال می کنید، گوش به زنگ شنیدن مترادف و یا خود لغات بلافاصله قبل یا بعد از جای خالی باشید.
  • درحالیکه به مکالمه گوش می دهید، جاهای خالی را تکمیل کنید.

در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های چهارمهارت آیلتس با حضور اساتید مجرب و با تجربه بصورت گروهی و خصوصی، حضوری و آنلاین، متناسب با شرایط متقاضیان برگزار میشود. همچنین پکیج های متنوعی با توجه به زمان و نیاز افراد طراحی و اجرا می شوند. با رعایت این موارد در فلوچارت لیسنینگ آیلتس ( فلوچارت لیسنینگ آیلتس ) موفق می شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل فرمایید یا از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاورین ما در تماس باشید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.​

                      خوشحال خواهیم  در صورتی که این مقاله را دوست داشتید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30