فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

روش‌ های قبولی در کنکور زبان

آزمون معلم زبان، آزمون ورودی داوطلبان دانشگاه در رشته زبان های خارجی، ادبیات زبان و مترجمی است. نکته تکمیلی در این زمینه این است که آزمون زبان یک آزمون شناور است و افراد و داوطلبان می توانند از هر چهار حوزه تخصصی، ریاضی انسانی و هنری در این آزمون شرکت کنند. در این مقاله سعی داریم مطالب جامعی در رابطه با کنکور زبان خارجی در اختیار شما قرار دهیم.

ثبت نام در کنکور زبان های خارجی در ایران

ثبت نام آزمون زبان همزمان با ثبت نام سایر دوره ها انجام می شود. در حالی که بسیاری از افراد فقط برای کمک به خود در این آزمون ثبت نام می کنند، کسانی نیز هستند که می خواهند با مطالعه یک زبان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد، آینده خود را برنامه ریزی کنند. اگر جزو دسته دوم هستید، پس این مقاله به شما کمک زیادی می کند تا به مهمترین هدف خود برسید. پس مقاله را تا آخر بخوانید.

آزمون انگلیسی

انگلیسی اولین گروه از زبان های خارجی است که بیشترین تقاضا را دارد و با شرکت در آزمون زبان شانس ورود به دانشگاه در این رشته را خواهید داشت. اگر رتبه سه رقمی کسب کنید، شانس شما برای ورود به یک دانشگاه معتبر در این رشته بسیار بالاست.

70 سوال از پرسشنامه مربوط به دروس تخصصی و 100 سوال به دروس عمومی است.
به طور کلی، یادگیری زبان انگلیسی با تحصیلات متوسطه، مانند گذراندن دوره TTC انگلیسی، می تواند آینده هر زبان شناس را تضمین کند. علاوه بر این، داشتن مدرک زبان می تواند شما را برای آزمون های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل آماده کند، بنابراین نیازی به شرکت در دوره های مختلف برای آزمون آیلتس ندارید. در این راستا، برای یادگیری اصل موضوع، فقط باید در کارگاه های بهبود رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس شرکت کنید. نکته آخر اینکه یادگیری زبان انگلیسی می تواند درآمد افراد را تا 35 درصد افزایش دهد. پس معطل نکنید و بیشتر به فکر آمادگی آزمون زبان باشید.

آزمون زبان فرانسه

آزمون زبان فرانسه سومین زیرگروه زبان های خارجی شامل دو حوزه زبان و ادبیات فرانسه و مترجمی فرانسه محسوب می شود. با شرکت در آزمون زبان انگلیسی می توانید با توجه به وضعیت خود در این رشته اقدام نمایید. پس از دریافت نتیجه آزمون، می توانید ارزیابی کنید که آیا شانس ورود به دانشگاه سراسری یا آزاد برای پایتخت فرانسه را دارید یا خیر.

به طور متوسط، داوطلبان بین 1800 تا 3200 پذیرش دانشگاه سراسری بسته به شبانه یا روز بودن دوره دارند. بدیهی است که برای پذیرش در دانشگاه بهتری مثل شهید بهشتی بهترین نمره را می گیرید. در این راستا شرکت در کلاس نمایندگی فرانسه می تواند راهی کوتاه برای متخصص شدن در زبان معروف دنیا باشد. فرانسوی بعد از انگلیسی و چینی سومین زبان مهم دنیاست که با یادگیری این زبان محبوب می توانید به سرعت سطح خود را بالا ببرید. بر اساس مطالعات اجتماعی، یادگیری این زبان سیزده برابر شانس بیکاری افراد را کاهش می دهد.

آزمون زبان آلمانی

زیرگروه دوم آلمانی به عنوان زبان خارجی در دو رشته زبان و ادبیات آلمانی و ترجمه به زبان آلمانی است. با توجه به اهمیت زبان آلمانی و کشور آلمان در روابط بین الملل، شاید تحصیل در این رشته بتواند موفقیت آینده شما را در ادامه تحصیل در رشته های اصلی آلمان تضمین کند. زبان آلمانی یکی از سخت ترین زبان های خارجی است، اما با تلاش و کار می توانید به این زبان مسلط شوید. این مهارت درهای زیادی را به روی شما باز خواهد کرد. مشابه آنچه در بالا گفته شد، شما در آزمون زبان انگلیسی شرکت می کنید و شانس خود را برای پذیرش در دوره های آلمانی بر اساس نمره خود می سنجید. دانشگاه های زیر این دوره ها را ارائه می دهند:
دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه تهران
دانشگاه اصفهان

آزمون زبان سایر زبان ها

زیرگروه چهارم شامل سایر زبان‌های دنیا از جمله روسی، چینی، اردو، ارمنی، ایتالیایی و اسپانیایی است. مشابه موارد فوق با شرکت در آزمون زبان می توانید در رشته های مورد نظر خود تحصیل کنید. با توجه به نیاز روزافزون به زبان های روسی و چینی، به نظر می رسد زبان روسی و چینی ماندارین می تواند یکی از بهترین رشته ها از نظر بازار کار در آینده نزدیک باشد. همچنین پس از تحصیل و تسلط بر این زبان ها امکان ادامه تحصیل در روسیه و چین وجود دارد. شاید بد نباشد که کمی بیشتر در مورد زبان چینی با توجه به اهمیت آن در عصر امروز توضیح دهیم. چینی قوی ترین زبان دنیا و اولین زبان دنیا از نظر جمعیتی است که به این زبان صحبت می کنند. برای کسب و کار از چین تا مالزی، سنگاپور و کشورهای آسیای جنوب شرقی، در مورد دانستن زبان چینی ده قدم از رقبای خود جلوتر هستید. بنابراین در دنیای امروز چین، دانستن زبان چینی تنها می تواند یک روش زندگی باشد.

چگونه در آزمون زبان موفق می شوید؟

برای قبولی در آزمون زبان ابتدا باید به واژگان و گرامر زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. همچنین می توانید درک بهتری از مهارت های زبانی خود داشته باشید، که لازمه شرکت در کلاس های پیشرفته انگلیسی است. شواهد نشان می دهد که حتی سه ساعت در هفته در یک کلاس انگلیسی در شرکت شما می تواند شانس شما را برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه برای دوره های زبان خارجی بسیار افزایش دهد.

همچنین سعی کنید به دروس عمومی تسلط داشته باشید. در واقع، تعادل مناسب بین دروس عمومی و تخصصی می تواند شانس قبولی در آزمون زبان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در واقع اشتباه رایج داوطلبان آزمون زبان جدی نگرفتن دروس عمومی به خصوص زبان عربی است. با افزایش عملکرد خود در درس زبان عربی تنها به میزان 10 درصد، می توانید بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارید. علاوه بر این، سخت ترین درس یعنی. پرسی باید خیلی خوب انجام شود زیرا هر سال کار سخت تر می شود و باید زمان بیشتری را برای آن صرف کنید.
استاندارد طلایی در این مورد تمرین تست های تمرینی سال ها و دوره های گذشته زبان انگلیسی است و با یادگیری این نوع سوالات شانس موفقیت خود را بسیار افزایش خواهید داد. از زمان قبل از امتحان آگاه باشید؛ شما مجبور نیستید به همه سوالات پاسخ دهید زیرا زبان شما خوب است. هر زمان که گیر کردید و متوجه شدید که زمان زیادی را صرف می کنید، به محض اینکه بتوانید دفترچه یادداشت را تا انتها بخوانید، از این سوال صرفنظر کنید. اگر خیلی طول کشید، به عقب برگردید و زمان بیشتری را برای سؤالات سخت صرف کنید.

اخرین حرف

در این مقاله سعی شده است نشان دهیم که چگونه آزمون های زبان خارجی امکان پذیر است. اگر می خواهید در آزمون زبان خارجی شرکت کنید، شرکت در دوره های رسمی زبان انگلیسی و فرانسه می تواند به آمادگی شما کمک کند. تجربه زبان آموزانی که با Ambassador شروع کرده اند و اکنون به خوبی از طریق زبان شناسی در جایگاه خوبی قرار گرفته اند به ما می آموزد که Ambassador می تواند پلی به سوی آینده ای چند زبانه باشد. پس دیگر فرصت را از دست ندهید و برای ثبت نام در دوره زبان به یکی از دو روش آنلاین و حضوری همین حالا با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30