فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

تمام سطح های زبان انگلیسی به‌ترتیب استاندارد CEFR

“چقدر انگلیسی میدانی؟” این سوال کوتاه جواب ساده ای ندارد! به خصوص زمانی که معیار دقیقی برای تعیین سطح وجود نداشته باشد. بهترین استاندارد برای تعیین سطح زبان انگلیسی استانداردی است که توسط شورای اتحادیه اروپا معرفی شده و به اختصار CEFR نامیده می شود. بر اساس این معیار می توانید میزان تسلط یک فرد به زبان انگلیسی را تعیین کنید.

معرفی استاندارد CEFR در تعیین سطوح زبان انگلیسی

وقتی صحبت از یادگیری زبان دوم می شود، برای اندازه گیری به استانداردهای متفاوتی نیاز داریم. برخی می توانند متون را به خوبی درک کنند، در حالی که برخی دیگر در مکالمات روزمره بهتر عمل می کنند. چگونه باید مهارت های این دو نفر را با هم مقایسه کنیم؟
تنها راه سنجش مهارت شرکت در آزمون سطح داوطلبانه است. اما باید به خاطر داشته باشید که کیفیت اندازه گیری در چنین تلاشی بسیار مهم است. به عنوان مثال، آزمون آنلاین Ambassador بر اساس استانداردهای CEFR است.
تعیین سطح زبان انگلیسی مختص گروه سنی خاصی نیست. در واقع مهم نیست هدف ما آموزش زبان انگلیسی به کودکان باشد یا بزرگسالان! با این حال، هر زبان آموزی که دانش قبلی انگلیسی را داشته باشد، می تواند در یکی از سطوح CEFR طبقه بندی شود.

بر اساس این استاندارد، سطح زبان انگلیسی بر اساس 5 مهارت طبقه بندی می شود:

  • درک قسمت شنیداری
  • درک بخش خواندن
  • مهارت های ارتباط کلامی
  • مهارت های کلامی بخش تولید
  • توانایی نوشتن و ایجاد متن

بر این اساس زبان آموزان را می توان به گروه های زیر تقسیم کرد. توجه داشته باشید که مهارت ها به ترتیبی که در هر دسته فهرست شده اند، فهرست می شوند.

سطح A1 یا سطح پایه زبان انگلیسی

این گروه برای مبتدیانی است که مهارت های زیر را در زبان انگلیسی دارند:

اگر کسی ساده و با کلمات کم صحبت کند، متوجه می شود که چه می گوید. در متون ساده و کوتاه، اصطلاحات آشنا را می شناسند و مفاهیم کلی را درک می کنند. مکالمات بسیار ساده، ابتدایی هستند و از کلمات تکراری و پیش پا افتاده استفاده می کنند. انسان فاقد خلاقیت تولید کلامی است. در عوض، از عبارات حفظ شده برای صحبت در مورد مسائل روزمره استفاده می کند. یک فرد توانایی ساخت جملات کوتاه در موضوعات بسیار ساده را دارد.

سطح A2 یا سطح مقدماتی زبان انگلیسی

در این سطح از زبان انگلیسی، کمی فراتر از سطح مبتدی یاد بگیرید. افراد در این مرحله:

این شامل مکالمات در مورد موضوعات عادی مانند خانواده، خرید و کار است. البته به شرطی که با آرامش بیان شوند. متون ساده و کوتاه حاوی عبارات ساده را درک کنید. می تواند مطالب روزمره را بخواند یا چاپ کوچک و ساده را درک کند. امکان گفتگوهای معمول و قابل پیش بینی با طرف مقابل وجود دارد. اما او نمی تواند وارد جزئیات شود. ممکن است خروجی دهانی محدودی داشته باشد. مثلاً در مورد خانواده، محل کار، محل زندگی و… به زبان ساده صحبت کنید. می تواند متون کوتاه در اندازه پاراگراف تولید کند و از انواع لینک ها در آن استفاده کند.

سطح B1 یا سطح متوسط ​​انگلیسی

در این بخش فراگیران وارد سطح متوسط ​​یادگیری می شوند. افراد در این مرحله:

با صحبت کردن در مورد موضوعات آشنا مانند کار، تحصیل، سفر و غیره. گوش کن، آنها را درک می کنند. البته به شرطی که گفتار طرف مقابل لحن و سرعت غیر منطقی نداشته باشد. خواندن یک متن در یک زمینه آشنا، مانند کار یا تحصیل، در این مرحله آسان تر می شود و افراد متن را با دقت درک می کنند. قادر به بیان موضوعات آشنا خواهد بود. به عنوان مثال، آنها می توانند هنگام سفر به خارج از کشور تبادل اطلاعات کنند. در تولید سخنرانی، آنها بهتر عمل می کنند و می توانند در مورد موضوعات، ایده ها و ایده های مورد علاقه خود صحبت کنند. آنها متون نسبتا طولانی را با استفاده از کلمات و عبارات ساده در حوزه مورد علاقه تولید می کنند.

سطح B2 یا بالاتر از حد متوسط ​​توانایی زبان انگلیسی

این گروه که در سطح متوسط ​​انگلیسی به حساب می آیند دارای مهارت های زیر هستند:

حتی با عبارات نسبتاً جدید و دستور زبان پیچیده، آنها می توانند آنچه را که طرف مقابل در مورد موضوعات آشنا و ناآشنا می گوید، درک کنند. مگر اینکه با صدای بلند، از اصطلاحات خاص استفاده شود یا عوامل خارجی مانند نویز در فرآیند گوش دادن اختلال ایجاد کند. اگر متن کلمات خیلی سخت نباشد، می توانند آن را درک کنند. هر چند طولانی و خاص. امکان برقراری ارتباط با افراد بومی و استفاده از زبان رسمی. آنها می توانند گفتار خوبی را در منطقه خود تولید کنند و آنها را توضیح دهند. آنها متون طولانی، مفصل، روان و مستند را در مورد موضوعات تخصصی خود می نویسند.

مقدمه ای به زبان انگلیسی C1 یا سطح پیشرفته

می توانیم این مرحله از سطوح زبان انگلیسی را مقدمه ای برای یک سطح پیشرفته در نظر بگیریم که در آن فرد دارای مهارت های زیر است:

او می تواند هر سخنرانی طولانی را با محتوا و اصطلاحات مختلف درک کند. مگر اینکه عوامل خارجی، اصطلاحات تخصصی یا سلیقه ناآشنا به وجود بیایند، کار تا حدودی دشوار خواهد بود، اما درک کلی مشکلی نخواهد داشت. آنها تمام متون فنی طولانی در زمینه های مختلف را درک می کنند. فقط کافی است عبارات بسیار تخصصی را با دقت جستجو کنید.

مکالمات کلامی را به راحتی برای اهداف حرفه ای و اجتماعی مدیریت کنید. آنها ممکن است در هنگام بیان موضوعات بسیار خاص نیاز به توضیح بیشتری داشته باشند. افراد در این سطح به راحتی در مورد موضوع مورد علاقه خود سخنرانی می کنند و می توانند آن را با استدلال و نتیجه گیری قابل قبول به پایان برسانند. برای افراد در این سطح، متن با کیفیت، ساختار یافته و نتیجه گرا امکان پذیر خواهد بود.

سطح C2 یا سطح پیشرفته

آخرین سطح از سطح زبان انگلیسی، سطح پیشرفته است که زبان آموز با توجه به زبان خود این زبان را یاد می گیرد. فرصت ها در این مرحله شامل موارد زیر است:

آنها تمام زبان انگلیسی را می‌فهمند، حتی اگر حاوی لهجه‌های ناآشنا، لهجه‌های خارجی و اصطلاحات پیچیده باشد.
انواع متون ادبی، فنی، پیچیده و طولانی را به راحتی می خواند و درک می کند. علاوه بر ارتباط کلامی، ارتباط کلامی در این مرحله کاملاً واضح، متقاعدکننده و مملو از اصطلاحات طعنه آمیز و دشوار است. در این مرحله دانش آموز می تواند انگلیسی را به صورت ساختارمند، جالب، دقیق و موثر صحبت کند. او توانایی نوشتن مقالات پیچیده و دشوار را دارد و می تواند مقاله یا گزارشی خاص و موثر بنویسد.

تعیین سطح زبان انگلیسی برای آیلتس

اگر قصد دارید برای کار یا تحصیل به کشور دیگری سفر کنید، باید در یک آزمون استاندارد برای اثبات تسلط خود به زبان آن کشور شرکت کنید. آیلتس آزمونی برای سنجش مهارت زبان انگلیسی است. افراد با سطوح مختلف زبان انگلیسی می توانند برای این آزمون درخواست دهند، اما همه نمی توانند در کلاس آیلتس یکسان شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30