تقویت مکالمه و مکاتبه تجاری
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

11 نکته برای تقویت مکالمه و مکاتبه تجاری

زندگی در مورد اولویت هاست. مهم نیست که روز شما چقدر شلوغ است. شما هنوز موفق می شوید دندان های خود را مسواک بزنید، سر کار بروید و چیزی بخورید. ممکن است سه دقیقه کامل را صرف مسواک زدن نکنید. ممکن است بهترین هفته کاری را نداشته باشید یا سالم ترین وعده های غذایی را نخورید، اما مطمئن شوید که این وظایف ضروری را انجام می دهید.ما به شما روش های تقویت مکالمه و مکاتبه تجاری را می گوییم.

این روشی است که باید به یادگیری یک زبان جدید نزدیک شوید. انتظار برای زمان مناسب برای یادگیری بی فایده است. و غیر واقعی. در عوض، وقتی همه چیز شلوغ می شود، حتی به دنبال کوچکترین راه برای گنجاندن تمرین انگلیسی در برنامه روزانه خود باشید. برای اینکه شما را به پیش ببریم، ما چند راه عالی برای کمک به شما در انجام این کار جمع آوری کرده ایم.

با کلیک بر روی >>> مکالمه تجاری انگلیسی << بصورت جامع با مباحث این سرفصل آشنا شوید.

تقویت مکالمه و مکاتبه تجاری

  • اولویت بندی کنید

شما نمی توانید تمام عبارات تجاری را به یکباره یاد بگیرید. آنچه را که باید بیاموزید انتخاب کنید و از شر همه چیزهایی که نیاز ندارید خلاص شوید. این چیزی است که به آن می گویند استفاده از آن یا از دست دادن آن قانون. فهرستی از سناریوهای خاصی تهیه کنید که در آنها به مکالمات انگلیسی، مکالمات تلفنی، نوشتن ایمیل، مذاکره، ارائه سخنرانی، درک کنفرانس یا ارتباط با همکارانتان نیاز دارید. هنگامی که اهداف و جهت خود را تعیین کردید، می توانید رایج ترین عباراتی را که افراد بومی در آن موقعیت ها استفاده می کنند جمع آوری کنید. نگران به خاطر سپردن تمام عبارات یکجا نباشید. با یک یا دو مورد برای هر موضوع خاص شروع کنید و همانطور که اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید، آن را تقویت کنید. اگر مایل به گذراندن دوره‌های انگلیسی تجاری هستید، مرکز تخصصی زبان هیراد بهترین گزینه است. در اینجا می توانید بصورت آنلاین و یا حضوری در دوره های تخصصی BEC شرکت کنید و در کمترین زمان به اهداف خود دست یابید. مطمئن شوید که با استاد خود صحبت کرده و اولویت‌های خود را روشن کنید. با این کار مشخص می کنید که آموزش شما چقدر موثر خواهد بود.

  • منابعی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است

همه ما سبک ها و برنامه های یادگیری متفاوتی داریم. آیا شما بیشتر یک فرد ویدیویی هستید یا ترجیح می دهید اطلاعات را بخوانید؟ آیا برای پیوستن به انواع رویدادها وقت دارید یا به سختی می توانید چند دقیقه تمرین را در روز خود صرف کنید؟ به ویژگی های خاص خود فکر کنید و سپس منابع مناسب را برای خود انتخاب کنید. زمان استراحت خود را به فرصت های یادگیری زبان تبدیل کنید. امشب، وقتی به خانه رسیدید و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که دراز بکشید و چیزی را آنلاین تماشا کنید. حتماً آن را به زبان انگلیسی تماشا کنید. لازم نیست آموزشی یا آموزنده باشد. نکته این است که چیزی را به زبان انگلیسی تماشا کنید، حتی اگر صرفاً برای استراحت باشد. این مجموعه از ایده ها را بررسی کنید تا وسواس رسانه ای خود را به طلای تمرین انگلیسی تبدیل کنید.

اهمیت آمادگی داشتن برای تقویت مکالمه و مکاتبه تجاری

  • آماده کنید

اگر صحبت کردن و گوش دادن دشوار به نظر می رسد به این دلیل است که آنها زنده هستند. آنها در مورد عملکرد هستند. لغو وجود ندارد. بدون تجدید نظر. ما نمی توانیم به عقب برگردیم و کلمه ای را که متوجه نشده ایم بررسی کنیم. ما نمی توانیم آن جمله را با گرامر ضعیفی که گفتیم حذف کنیم. این می تواند کمی ترسناک باشد، به خصوص اگر در یک جلسه با ریسک بالا هستید. برای خودت یادداشت بنویسید، برای غلبه بر این چالش، از قبل آماده شوید. با سناریوهای احتمالی بیایید و آنچه را که می توانید در آن موقعیت ها بگویید بنویسید. وانمود کنید که می خواهید ایده ای را برای مدیر خود مطرح کنید. آن را یادداشت و تمرین کنید. به این ترتیب، می توانید ایده های خود را به طور واضح و با اطمینان در زمانی که لحظه مناسب فرا می رسد ارائه دهید. اکثر مکالمات یک مسیر قابل پیش بینی با چند تغییر را طی می کنند. آن تغییرات و پاسخ های مناسب را در یادداشت خود بگنجانید. می توانید هر بار که در موقعیت های انگلیسی تجاری روزمره خود با عبارات یا سناریوهای جدیدی روبرو می شوید، به یادداشت های مختلف خود اضافه کنید.

  • آرام باشید

هنگام صحبت کردن به یک زبان خارجی، اضطراب بزرگترین دشمن شماست. وقتی می نویسیم، می توانیم وقت بگذاریم و به کلماتی که می خواهیم انتخاب کنیم فکر کنیم. می توانیم از فرهنگ لغت استفاده کنیم یا از کسی کمک بخواهیم. با صحبت کردن و گوش دادن، زمانی برای فکر کردن وجود ندارد و این اغلب باعث اضطراب می شود و می تواند باعث از دست دادن اعتماد به نفس شما شود، که باعث می شود بدتر از آنچه که می خواهید صحبت کنید (یا بفهمید). محل کار همیشه آرام‌ترین مکان نیست و انگلیسی تجاری گاهی اوقات می‌تواند دلهره‌آور باشد. اولین قدم این است که از وسواس در مورد جزئیات دست بردارید. زیاد نگران اشتباهات کوچک نباشید. اگر کلمه خاصی را فراموش کردید، سعی کنید آن را با کلمات مختلف توضیح دهید. اگر متوجه شدید که از حرف اضافه اشتباه استفاده کرده اید، جمله “[حرف اضافه صحیح درج کنید] Oh, I meant” را به کار ببرید و ادامه دهید. اگر چیزی را متوجه نشدید، از آنها بخواهید که توضیح دهند. خوبه. حتی انگلیسی زبانان بومی نیز انگلیسی را عالی صحبت نمی کنند. خیلی تند نباشید و به یاد داشته باشید که اولویت شما باید درک کردن خودتان باشد، نه کامل کردن هر چیزی که می‌گویید. هنگامی که به سطح مکالمه رسیدید، می توانید به سمت دقیق تر و دقیق تر حرکت کنید.

اهمیت تمرین کردن برای تقویت مکالمه و مکاتبه تجاری

  • تمرین کنید

یکی از دلایلی که از صحبت کردن به زبان انگلیسی 100% مطمئن نیستید ممکن است این باشد که به اندازه کافی صحبت نکرده اید. تغییر از یادگیری غیرفعال به فعال. آیا با خواندن کتاب دستور آشپزی یاد می گیرید؟ احتمالا نه. شما به احتمال زیاد با آشپزی و سوزاندن چند ظرف، استفاده بیش از حد نمک و بهم ریختن چیزهایی یاد خواهید گرفت. در مورد انگلیسی تجاری هم همینطور است – ما باید گاهی وارد آشپزخانه شویم و کمی سوخته باشیم. منظورم این است که هر زمان که فرصت داشتید تمرین کنید، از اشتباه کردن نترسید و زیاد نگران این نباشید که در اولین بار کامل شوید.

ما در مدرسه بیشتر وقت خود را صرف خواندن و نوشتن می کنیم و زمان زیادی را صرف صحبت کردن نمی کنیم. روش‌های آموزشی سنتی بیش از حد بر روی کتاب‌ها تمرکز می‌کنند و بر موقعیت‌های واقعی زندگی بسیار کم. آنچه شما نیاز دارید این است که تا حد امکان به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. افرادی را پیدا کنید که بتوانید با آنها انگلیسی صحبت کنید و به نحوه صحبت آنها توجه کنید. پاتوق های مجازی را با همکاران خارج از کشور برنامه ریزی کنید، در جلسات کاری صحبت کنید، جلسات ایده پردازی سازماندهی کنید. با ما تماس بگیرید تا آموزش های متناسب با نیازهای خاص خود را دریافت کنید. به یاد داشته باشید، یادگیری از طریق انجام کار مؤثرترین راه برای درک چگونگی عملکرد یک زبان و فرهنگ آن است.

انگلیسی فکر کردن برای تقویت مکالمه تجاری

چت کردن با یک انگلیسی زبان راهی موثر برای تمرین زبان و یادگیری عبارات جدید است. اما اگر شریک مکالمه ای نداشته باشید چه؟ ساده ترین راه حل برای نداشتن شریک زبان این است که خود را شریک زبان خود کنید. فقط با خودت حرف بزن! ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، اما نیازی نیست کسی بداند. با پرسیدن سوال از خود و سپس ارائه پاسخ به آن سوالات، نقش دو نفر را بازی کنید. این یک راه مفید برای شناسایی نقاط ضعف شماست. برخی از زبان آموزان در پاسخ به سوالات عالی هستند اما با پرسیدن آنها مشکل دارند یا برعکس. و اگر نگران این هستید که صحبت کردن با خودتان ناسالم است، نگران نباشید! صحبت کردن با خودتان در واقع مزایای انگیزشی و آموزشی دارد. تا جایی که می توانید به انگلیسی فکر کنید. تعجب خواهید کرد که چقدر برای اهداف یادگیری زبان و کاهش استرس مفید است. تفکر به زبان انگلیسی به دلایل واضح مفید است. شما باید حافظه خود را برای انواع افعال، صفت ها و اسم ها جستجو کنید. مزیت روانشناختی این است که شما مجبور می شوید افکار خود را اولویت بندی کنید، قبل از اینکه متوجه شوید، به طور ذهنی پروژه بعدی خود را برنامه ریزی می کنید و در مورد وظایف کاملاً به زبان انگلیسی فکر می کنید.

گوش دادن به سخنرانی و یادگیری لغات جدید برای تقویت مکالمه تجاری

  • در زمینه یاد بگیرید

وقتی یاد می گیریم، به یک موقعیت، یک معنا نیاز داریم. ما باید چیزی را که می آموزیم معنا کنیم. اگر تمام لغات فرهنگ لغت را یاد بگیرید، می‌دانید چگونه به آن زبان صحبت کنید؟ احتمالا نه. این به این دلیل است که شما باید بدانید که کلمات چگونه به هم متصل می شوند، چگونه می توانید آنها را به هم پیوند دهید و معمولاً چه ترکیباتی با هم استفاده می شوند. وقتی کلمه جدیدی می شنوید یا می خوانید، به متن توجه کنید.

  • در چه شرایطی استفاده می شود؟
  • عبارتی که در آن ظاهر می شوند چیست؟
  • آیا آنها یک collocation دارند؟ ما نمیگوییم make business بلکه میگوییم do business. مجموعه ها ترکیبی از کلمات هستند که معمولاً با هم ترکیب می شوند. اگر به اینها تسلط داشته باشید، بسیار نزدیکتر خواهید بود که شبیه یک زبان مادری باشید.

به جای یادگیری فهرستی از کلمات بدون زمینه، سعی کنید واژگان خود را در یک جمله برای یک موقعیت خاص یاد بگیرید. عبارات یا تکه‌ها آسان‌تر و سریع‌تر به خاطر سپرده می‌شوند و مردم شما را بهتر درک می‌کنند (در نتیجه میزان موفقیت بالاتری خواهد داشت).

  • سخنرانی ها را با صدای بلند بخوانید

نمادین ترین سخنرانی ها هم به خاطر کلامشان و هم به خاطر ارائه شان مشهور هستند. وزن و آهنگ گوینده و سبک و ریتم سخنران چیزی است که به یک سخنرانی قدرت می دهد. به سخنرانی های معروف آنلاین گوش دهید (مخصوصاً آنهایی که توسط تاجران مشهور مانند وارن بافت یا شریل سندبرگ ارائه می شود). رونوشت ها را خط خطی کنید و خواندن آنها را با صدای بلند تمرین کنید. این تمرین از طرق مختلف به شما کمک می کند. کلمات جدید را یاد بگیرید، تلفظ خود را تمرین کنید، و مهارت های سخنرانی خود را در جمع بهبود ببخشید.

اگر می‌خواهید حتی فراتر بروبد، سایه زدن را امتحان کنید (Shadowing). این یک تکنیک بسیار قدرتمند برای بهبود زبان انگلیسی تجاری شماست. این کار شامل تکرار یک قطعه صوتی انگلیسی در حین گوش دادن به آن است. باید سریعا بعد از سخنران تکرار کنید. اجازه ندهید گوینده جمله را تمام کند و سعی کنید تقریباً همزمان صحبت کنید. شبیه زمانی است که همراه آهنگ مورد علاقه خود می خوانید. اگر یادداشت را داشته باشید بسیار ساده تر است، زیرا می توانید همزمان با گوش دادن آن را بخوانید. اگر همه چیزهایی را که می گویید متوجه نمی شوید نگران نباشید، این فقط در مورد تلفظ انگلیسی است و به شما کمک می کند تا تلفظ، ریتم و آهنگ و همچنین مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید. هنگامی که بر این امر مسلط شدید، اعتماد به نفس تان بالا و بالاتر خواهد رفت.

از مقاله تقویت مکالمه تجاری هم دیدن نمایید. به شما بسیار کمک خواهد کرد

روش های آسان برای تقویت مکالمه و مکاتبات تجاری

  • عناوین اخبار را به زبان انگلیسی بخوانید

اکثر مردم به سرعت اخبار برتر را در صبح مرور می کنند. اگر انگلیسی زبان دوم شماست، بررسی کل مقالات خبری چندان آسان نخواهد بود. از آنجایی که می‌خواهید به سرعت از اخبار روز مطلع شوید (و وقت ندارید یک قطعه کامل را ترجمه کنید)، یک سایت خبری انگلیسی زبان پیدا کنید و سرفصل‌ها را بخوانید. در حین یادگیری بسیاری از اسم ها و افعال مفید، متوجه خواهید شد که در دنیا چه اتفاقی می افتد.

  • هر روز یک عبارت را یاد بگیرید

اگر می خواهید مانند یک انگلیسی زبان به نظر برسید، هر روز مدتی را به یادگیری اصطلاحات و عبارات جدید اختصاص دهید. با شنیدن یک عبارت جدید، لیست خود را ایجاد کنید. سپس، سعی کنید در اسرع وقت از آن عبارت استفاده کنید تا مطمئن شوید که آن را یاد گرفته اید.

شاید ناامید کننده ترین بخش مکالمه به زبان دوم، عدم درک معنای مورد نظر یک جمله باشد، حتی اگر همه کلمات آن جمله را بدانید. به عنوان مثال، ممکن است کسی کلمات “barking”، “wrong” و “tree” را بداند، اما هیچ ایده ای نداشته باشند که “barking up the wrong tree” به چه معناست. اینها اصطلاحات نامیده می شوند و هیچ میانبری برای یادگیری آنها وجود ندارد. فقط باید درست شیرجه بزنید.

داشتن آمادگی ذهنی برای یادگیری سریع مکالمه و مکاتبات تجاری

  • یک مسابقه واژگان ذهنی انجام دهید

در ترافیک گیر کرده اید؟ آیا شما یکی از ده ها نفری هستید که در یک تماس کنفرانسی خسته کننده هستند؟ درست کردن صبحانه؟ در حالی که ذهن شما سرگردان است، یک بازی واژگانی را در ذهن خود انجام دهید. به این فکر کنید که چند شی را می‌توانید در انگلیسی نام ببرید یا چند فعل مرتبط (“to drive”، “to listen”، “to toast”) را می‌توانید به خاطر بسپارید. این یک راه آسان برای تبدیل کارهای بی فکر به تمرینات مفید حافظه است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره های خصوصی مکالمه تجاری (BEC) می توانید با موسسه تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30