تقویت دیکته لغات Listening آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

تقویت دیکته لغات در مهارت Listening آیلتس

چگونگی تقویت دیکته لغات در مهارت IELTS Listening

تقریباً همه دانش پژوهان در این زمینه مشکلات زیادی دارند و جواب این سوال را  نمی دانند که چگونه در مهارت آیلتس IELTS Listening به خاطر غلط دیکته ای کاهش نمره پیدا نکنند. به عنوان مثال بعضی از دانش آموزان مستحق گرفتن نمره 7 در این مهارت هستند اما به خاطر غلط دیکته ای نمره شان به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند و بسیار ناراحت می شوند.

جواب این سوال بسیار راحت است. توجه به این نکته مهم است که لغاتی که به عنوان جواب برای همه سوالات در این مهارت مدنظر قرار می گیرند لغات ساده و خیلی مرسومی هستند ،توجه به این نکته مهم است که لغات ساده و خیلی مرسومی هستند بنابراین دانش پژوهان با توجه به یکسری tips میتوانند این نقطه ضعف خود را به صورت قابل توجهی بر طرف کنند. بعضی از دانش پژوهان حتی در امتحان به خاطر استرس از دیکته لغتهای ساده و مرسوم غافل میشوند .

به عنوان مثال کلمه dollar  را به اشتباه doller  مینویسند و نمره یک سوال را کاملا از دست میدهند و بسیار احساس تاسف می کنند. حتی بعضی از دانش پژوهان به خاطر ضعف در تلفظ لغات دچار این اشتباه می شوند. به عنوان مثال دیگر دیکته کلمه treat  به معنی رفتارکردن یا در درمان کردن  را با دیکته کلمه threat  به معنی تهدید را اشتباه می کنند. از این رو با مشکلات زیادی مواجه می شوند. بر اساس کسب تجربه 20 ساله در تدریس آزمون آیلتس دانش پژوهان می توانند با توجه به tips  زیر این مشکل را برطرف کنند.

1-  از دانش پژوهان محترم درخواست می شود کتابهای IELTS Cambridge  5 تا 14 را خریداری کرده ، هم جنرال و هم آکادمیک زیرا مهارت Listening  و سوالات در هر دو یکی می باشد و به آخر کتب ذکر شده قسمت answer key  مراجعه کرده و تمام لغت های را که در این بخش ارائه شده اند را تمرین کرده و برای ایجاد ثبات اطلاعاتی در ذهن آنها را چندین بار نوشته و تکرار کنند. به عنوان مثال در امتحان IELTS mock test  بارها مشاهده شده است که دانش پژوهان دیکته کلمه barbecue  را اشتباه نوشته اند. لازم به ذکر است که این لغات مکرراً تکرار می شوند و حتی به دانش پژوهان محترم توصیه می گردد .

کتابهایIELTS practice test (1-2)  – IELTS plus (1-2)  و IELTSfocus on  را خریداری کرده و همین سیاست را دنبال کنند با انجام این فرایند در منزل می توانند نقطه ضعف خود را در این زمینه یه طور قابل توجهی بر طرف کنند . بعضی از دانش پژوهان در کلاسهای IELTS  مرکز تخصصی زبان هیراد بارها به این نکته اشاره کرده اند که ما نمیتوانیم دیکته تمام لغات موجود در یک Dictionary را تمرین کنند. کاملا درست است و انجام این کار غیر ممکن است .

به عنوان مثال به کتاب IELTS Cambridge  در بخش Listening Answer key  مراجعه کرده و لغات زیر را نوشته و تمرین کنید. چندین لغات در این کتاب برای شما دانش پژوهان محترم در زیر ارائه می گردد تا درک بهتری از این نوع تمرین داشته باشید . صفحه 152 بخش Listening Answer key   کتاب شماره 9

صفحه 154 کتاب ذکر شده در بالا

همانطور که ملاحظه می کنید لغات فوق ، لغات مرسوم و ساده ای هستند بنابراین با اطمینان خاطر می توانید این سیاست را دنبال کرده ودر کمترین مدت زمان این نقطه ضعف بزرگ را برطرف کنید. لطفاً در مدت دو هفته متد آموزش داده شده را دنبال کنید وبه هدف دستیابید. باید روزانه سایت CNN را بازدید نمایید و خیلی با دقت به تلفظ کلمات دقت کنید تا از لحاظ تلفظ صحیح کلمات اطمینان حاصل نمایید. به امید موفقیت شما دانش پژوهان عزیز در این مهارت.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30