بخش های آزمون آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

معرفی بخش های آزمون آیلتس ( بخش های مختلف آزمون IELTS)

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت، تحصیل و کار در کشورهایی مانند بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزیلند است. این آزمون توسط سه سازمان، به نام های بریتیش کانسل، آئلتس استرالیا و کمبریج آسسسمنت ارائه می‌شود و در بیش از ۱۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

آیلتس شامل چهار بخش اصلی است که شامل شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. این آزمون به دو صورت عمومی و تخصصی برگزار می‌شود. آزمون عمومی برای افرادی که می‌خواهند به عنوان مهاجر، کارمند یا دانشجو در خارج از کشور فعالیت کنند و آزمون تخصصی برای افرادی است که می‌خواهند در رشته‌های خاصی مانند پزشکی، مهندسی و… تحصیل کنند.

نمره‌دهی در آزمون آیلتس از ۰ تا ۹ است و نمره‌ی حداقلی مورد نیاز برای قبولی در هر بخش ۵.۵ است. تعداد دفعاتی که می‌توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید، محدود نیست ولی باید به محدودیت‌های زمانی بین دو آزمون توجه داشته باشید.

بخش های آزمون آیلتس شامل:

در این مقاله بصورت کامل به معرفی بخش های آزمون آیلتس می پردازیم، با ما همراه باشید.

  • IELTS Listening (لیسنینگ آیلتس)

زمان : حدودا 30 دقیقه

تعداد سوال : دفترچه ای حاوی چهل سوال در 4 بخش

نوار امتحان Listening فقط یکبار پخش می شود .

قبل از پخش نوار فرصت دارید تا سوالهارا مرور کنید .

پس از پایان یافتن هر بخش ، فرصت دارید تا جوابهای خود را بازبینی نمائید .

پاسخها باید در دفترچه سوالات نوشته شود .

با پایان گرفتن نوار، ده دقیقه فرصت مجزا دارید تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نمائید .

دو بخش اول شامل موضوعاتی اجتماعی است که بخش اول مکالمه دو یا چند نفره و بخش دوم سخنرانی تک نفره ای را شامل میشود .

دو بخش دوم شامل موضوعاتی دانشگاهی است . بخش سوم یک مکالمه حداکثر چهار نفره و بخش چهارم یک کنفرانس دانشگاهی را شامل می شود .

  • General Training Reading (ریدینگ جنرال آیلتس)

زمان : 60 دقیقه برای 40 سوال

دفترچه ای شامل متونی که مجموعا شامل 2000 تا 2700 می شوند به داوطلب داده می شود .

برخلاف بخش Listening ، زمان اضافه ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی شود .

متون به کار رفته در دفترچه سوالات از مجلات ، جزوات ، کتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است .

1.درمورد امور روزمره اجتماعی است .

2. درمورد جزوات آموزشی و یا احتیاجات رفاهی است .

3. شامل یک متن بلند با موضوعی عمومی و یا علمی است .

  • Academic Reading ( ریدینگ آکادمیک آیلتس)

زمان : 60 دقیقه برای 40 سوال

دفترچه حاوی 3 متن می باشد که مجموعا شامل 2000 تا 2700 کلمه می باشند .

برخلاف بخش Listening ، زمان اضافه ای جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نمی شود .

متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات ، جزوات ، کتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غیر متخصص است .

هر 3 متن جنبه علمی دارند .

حدالقل یکی از سه متن ، نوشتاری استدلالی است .

درصورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد ، واژه نامه ای کوتاه نیز همراه آن خواهد آمد .

  • General Training writing ( رایتینگ جنرال آیلتس)

زمان : 60 دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید .

در موضوع اول ( Task 1 ) باید نامه ای به شخصی فرضی بنویسید و در آن مساله یا مشکلی را شرح دهید . نامه شما باید حدالقل 150 کلمه داشته باشد اگر نامه ای کمتر از 150 کلمه داشته باشد ، از آن نمره کم خواهد شد بهتر است 20 دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید .

در موضوع دوم ( Task 2 ) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کنید و باید حدالقل 250 کلمه در مورد آن بنویسید . اگر انشائی کمتر از 250 کلمه داشته باشد ، از آن نمره کسر خواهد شد . بهتر است 40 دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید .

  • Academic Writing (رایتینگ آکادمیک آیلتس)

زمان : 60 دقیقه

برای دو موضوع باید انشاء بنویسید .

در موضوع اول ( Task 1 ) باید درمورد جدول یا نموداری که به شما داده شده است ، توضیح دهید . انشاء شما باید حدالقل 150 کلمه داشته باشد . اگر انشائی کمتر از 150 کلمه داشته باشد ، از آن نمره کم خواهد شد بهتر است 20 دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید .

در موضوع دوم ( Task 2 ) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کند و باید حدالقل 250 کلمه درمورد آن بنویسید . اگر انشائی کمتر از 250 کلمه داشته باشد ، از آن نمره کسر خواهد شد بهتر است 40 دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

  • Speaking (اسپیکینگ آیلتس)

زمان : 11 تا 14 دقیقه

امتحان بصورت یک مصاحبه رو در رو میباشد و شامل سه بخش است .

بخش اول 4 تا 5 دقیقه بطول می انجامد و باید به سوالات عمومی و شخصی درمورد محل زندگی ، شغل ، وضعیت خانوادگی و علایقتان جواب دهید .

در بخش دوم باید به مدت 2 دقیقه درمورد موضوعی که به شما داده می شود صحبت کنید . قبل از آن یک دقیقه فرصت دارید تا درمورد موضوع فکر کنید و یادداشت بردارید . پس از پایان 2 دقیقه ، به یک یا دو سوال در مورد موضوع صحبتتان باید پاسخ دهید .

در بخش سوم به مدت 4 تا 5 دقیقه با مصاحبه کننده صحبت خواهید کرد . محور گفتگوی شما موضوعی است که در بخش دوم به آن پرداخته اید . ( کل مصاحبه برروی نوار ضبط می شود . )

مرکز تخصصی زبان هیراد تمام این موارد را در دوره آیلتس به شما تدریس می کند و شما را در رسیدن به هدف مطلوبتان همیاری می کند . برای آشنایی بیشتر با ترفندهای مهم آزمون آیلتس حتما از کارشناسان هیراد مشاوره بگیرید.

امتیاز و نمره بخش های اصلی امتحان آیلتس

برای هر بخش از امتحان آیلتس یک نمره جداگانه در نظر گرفته می‌شود. نمره شما برای هر بخش از 0 تا 9 است و مجموع نمرات چهار بخش، نمره نهایی شما را تشکیل می‌دهد. با این حال، برای قبولی در امتحان آیلتس، باید نمره کلی حداقل 6.5 باشد و برای ورود به برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، نمره بالاتری مورد نیاز است. بنابراین، باید تلاش کنید در تمامی بخش‌ها به خوبی عمل کنید تا نمره کلی خوبی کسب کنید.

آیا برای کسب نمره بالاتر در آیلتس، باید به بخش‌های خاصی بیشتر تمرکز کنم؟

بله، برای کسب نمره بالاتر در آیلتس، باید به تمامی بخش‌ها به یک اندازه توجه کنید، اما در عین حال باید بدانید که هر بخش از آزمون آیلتس به مهارت خاصی نیاز دارد و برای کسب نمره بالاتر در هر بخش باید به آن مهارت به خوبی تسلط داشته باشید. برای مثال، در بخش شنیداری باید توانایی شنیدن و درک مطلب را در محیط‌های گوناگون داشته باشید. در بخش خواندن باید توانایی خواندن و درک مطلب از متون مختلف را داشته باشید. در بخش نوشتاری باید توانایی نوشتن یک نامه شخصی و یک مقاله را داشته باشید و در بخش صحبت کردن باید توانایی بحث کردن و پاسخ به سوالات صحیح را داشته باشید.

بنابراین، برای کسب نمره بالاتر در آیلتس، بهتر است به تمامی بخش‌ها به یک اندازه توجه کنید و در عین حال به مهارت‌های خاص هر بخش به خوبی تسلط داشته باشید. همچنین، شرکت در کلاس‌های آموزشی آیلتس و استفاده از منابع آموزشی مناسب نیز می‌تواند به شما در کسب نمره بالاتر کمک کند.

با شرکت  در کلاس های آموزشگاه زبان هیراد نمره قبولی خود را در آزمون آیلتس به راحتی کسب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​​​​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30