اهمیت یادگیری زبان انگلیسی از کودکی
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی از کودکی ( یادگیری زبان برای کودکان و نوجوانان )

همانطور که میدانید زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است و هر انسانی در یک مقطع زمانی ممکن است به آن نیاز پیدا کند. به خصوص که در دنیای امروز و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ضرورت آشنایی با ارتباطات این نیاز بیش از پیش حس می شود. از نظر علمی و روانشناختی توانایی یادگیری در سنین پایین تر به مراتب بیشتر از هر بازه سنی دیگری است، پس هوشمندانه است که حداکثر استفاده را در این سنین داشته باشیم.در این مقاله ما به شما اهمیت یادگیری زبان انگلیسی از کودکی را بصورت علمی و ثابت شده توضیح می دهیم.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی از کودکی

  • باعث رشد مغز می شود

بر اساس تحقیقات بسیاری که بر روی یادگیری زبان انگلیسی در کودکی انجام شده است، اغلب آن ها نشان میدهند که یادگیری زبان دوم در سنین پایین موجب رشد مغز و افزایش تمرکز می شود. افراد بطور طبیعی در شرایط مختلف از زبان مرتبط با همان شرایط استفاده میکنند. هنگامی که کودکان زبان انگلیسی را فرا می گیرند، در شرایط مختلفی به دنبال کاربرد آن بوده و این بازی ذهنی موجب افزایش تمرکز و دقت آن ها می شود.

  • خلاقیت آن ها را افزایش میدهد

دو زبانه شدن در سنین پایین به ظهور خلاقیت در کودکان کمک می کند. هنگامی که کودکان در کنار زبان مادری خود، زبان انگلیسی را نیز فرا می گیرند، ذهن آن ها اطلاعات بیشتری نسبت به الگوهای ارتباطی دیگر کودکان در اختیار داشته و موجب بروز خلاقیت، تنوع در برخورد با پدیده های اطراف و گسترش الگوهای ارتباطی آن ها می شود.

حتما از صفحه مکالمه کودکان برای کسب اطلاعات بیشتر دیدن فرمایید

اهمیت یادگیری زبان برای کودکان و نوجوانان

  • باعث بهبود عملکرد تحصیلی می شود

با توجه به بررسی های زیادی در این زمینه انجام شده است مشاهده می شود که یادگیری زبان دوم تاثیر مثبتی بر روی تحصیل کودکان در مدارس دارد. در این بررسی ها مشخص شده است کودکان دو زبانه عملکرد بهتری در برخی دروس از خود نشان داده اند. یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی می تواند علاوه بر افزایش مهارت های ارتباطی و خلاقیت کودکان، یادگیری آن ها را نیز بهبود داده و تاثیر مثبتی بر روی عملکرد تحصیلی آن ها داشته باشد.

  • نه تنها زبان مادری را تضعیف نمیکند بلکه آن را تقویت میکند

اغلب تصور میشود که یادگیری زبان انگلیسی در کودکی در روند یادگیری و تسلط کودک به زبان مادری تاثیر منفی گذاشته و مانع یادگیری کامل زبان مادری می شود؛ اما تحقیقات اخیر خلاف این موضوع را نشان می دهند. زمانی که کودکان با زبان دوم آشنا می شوند، الگوهای یادگیری آن ها توسعه یافته و گنجایش پذیرش اطلاعات جدید توسط آن ها افزایش می یابد. از این رو کودکان پتانسیل بیشتری برای یادگیری زبان مادری خود نیز در اختیار دارند. از طرف دیگر، کودکان می توانند تمام تجربیات و اطلاعاتی که از طریق زبان انگلیسی آموخته اند را به زبان مادری انتقال داده و در مسیر تسلط بیشتر و بهتر بر روی زبان مادری نیز از آن ها استفاده کنند. دو زبانه بودن به کودکان این امکان را می دهد یادگیری ها و اطلاعات خود را بین این دو زبان به اشتراک گذاشته و بین آن ها ارتباط برقرار کرده و نقص های هر کدام را توسط دیگری بپوشانند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان

  • مهارت های ارتباطی و درک فرهنگی را افزایش میدهد

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، باعث شکوفا شد الگوهای ارتباطی آن ها و تعامل بهتر آن ها با محیط و اطرافیان آن ها می شود. کودکان در سنین پایین به شدت نیازمند برقراری ارتباط با دنیای اطراف و انسان ها هستند و نیازهای ذهنی آن ها به دنبال ایجاد ارتباط های مختلف و رشد الگوهای مغزی است. زمانی که کودکان زبان خارجی را در کنار زبان مادری فرا می گیرند، الگوهای ارتباطی آن ها فعال تر شده و تجربیات و اطلاعات دریافتی آن ها به شکل گسترده تری در ارتباط با دنیا قرار می گیرد. همچنین یادگیری زبان انگلیسی، کودکان را از همان سن پایین با فرهنگ ها، آداب و رسوم و زندگی میلیون ها انسان در سرتاسر دنیا آشنا کرده و باعث می شود کودکان از دید آن ها دنیا را دیده و درک فرهنگی آن ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

  • موجب افزایش قدرت تفکر و حل مسئله میشود

کودکان دو زبانه قدرت تفکر و حل مسئله بیشتری نسبت به دیگر کودکان دارند. افرادی که از سنین کودکی دو یا چند زبانه شده اند،در برخورد با مشکلات و معضلات زندگی، می توانند از ابعاد دیگر و با دیدگاه های متفاوت به زندگی، دنیا و مشکلات نگاه کرده و توانایی مقایسه و حل مسئله بالاتری نسبت به باقی افراد در اختیار دارند.

مرکز تخصصی زبان هیراد برای تمامی سنین کودک و نوجوان در تمامی سطوح کلاس های گروهی آنلاین و کلاس های خصوصی بصورت آنلاین یا حضوری برگزار میکند. برای مشاوره و تعیین سطح رایگان با موسسه تماس حاصل فرمایید.​ اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان بسیار موضوع مهمی می باشد.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30