فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

6 نکته طلایی برای افزایش چشمگیر نمره تافل خود

آیا مردم اغلب هنگام فکر کردن به امتحان تافل احساس اضطراب می کنند؟ بله، خبر خوب این است که همه کسانی که در تافل شرکت می کنند احتمالاً همین احساس را دارند. به حداکثر رساندن توانایی خود قبل یا در طول آزمون تافل می تواند تفاوت زیادی در نمره شما ایجاد کند.

به حداکثر رساندن پتانسیل خود به این معنی است که شما کاملا آماده خواهید بود تا بهترین عملکرد خود را داشته باشید. و این خیلی جالب به نظر می رسد، درست است؟ اگر علاقه مند به یادگیری نحوه انجام این کار هستید، در زیر نحوه انجام آن را توضیح خواهیم داد.

تمرین کنید و سپس کمی تمرین کنید

هیچ راه حلی وجود ندارد، هر چه بیشتر تمرین کنید، امتیاز بیشتری کسب می کنید! اما آیا می دانید چگونه می توانید از زمان، پول، انرژی و سایر منابع خود برای آماده سازی استفاده کنید؟
اما سعی کنید بدون تمرین کافی در امتحان شرکت نکنید، اگر بتوانید امتحان را چند ماه به تعویق بیندازید زمان بیشتری برای آماده شدن خواهید داشت. تا زمانی که 99% آمادگی شرکت در آزمون را ندارید ثبت نام نکنید. این بدان معنی است که شما احتمالاً امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. اما مراقب باشید: باید متعهد شوید که از زمان اضافی برای مطالعه فشرده استفاده کنید وگرنه ممکن است آموخته های خود را فراموش کنید.
یک برنامه مطالعاتی تهیه کنید و به آن پایبند باشید. ببینید چند تست و مجموعه تست می توانید پیدا کنید و برای آن آماده شوید. شما باید به طور منظم در امتحانات آزمایشی شرکت کنید. سعی کنید هر هفته یا هر دو هفته یک بار تست آزمایشی بدهید. سوالاتی که اغلب اشتباه می کنید را به خاطر بسپارید و آنها را تمرین کنید. بقیه زمان خود را صرف بهبود انگلیسی عمومی خود کنید. اگر به نمونه های زیادی دسترسی ندارید، می توانید نمونه های خود را بسازید.

وانمود به شرکت در آزمون. هفت تست تمرینی را برای هفته قبل از آزمون ذخیره کنید. هر روز مثل یک روز امتحان واقعی بیدار شوید و وانمود کنید که واقعی است.
در شرایط امتحان، هر روز در یک آزمون جامع شرکت کنید و سعی کنید در جلسه امتحان از خود برتر باشید. دیکشنری، تلفن همراه یا سایر وسایل کمک شخصی همراه خود نخواهید داشت. زمان خود را برنامه ریزی کنید و زمانی که زمان تمام شد متوقف شوید. ممکن است شوکه شوید، اما این چیز خوبی است! چون برای کنترل اعصاب باید تمرین کنید. هنگامی که یاد گرفتید سطح استرس خود را کنترل کنید، چالش واقعی می تواند مانند یک جلسه تمرین دیگر احساس شود. احساس آگاهی بیشتری نسبت به موقعیت خواهید داشت و ممکن است احساس اطمینان و آمادگی بیشتری داشته باشید.
یک معلم یا دوست برای صحبت کردن و نوشتن پیدا کنید. ممکن است بتوانید به تنهایی خواندن و مطالعه را تمرین کنید، اما به کسی نیاز دارید که نمونه نوشتاری شما را بخواند، به شما گوش دهد و به شما بازخورد بدهد. در حالت ایده‌آل، این فرد باید یک معلم یا انگلیسی زبان مادری باشد، اما هر کسی که به خوبی انگلیسی صحبت کند می‌تواند کمک کند.

همه جهات را بدانید

تمامی آزمون های تافل از نظر سختی و مراحلی که باید طی کنید طراحی شده اند. برای هر آزمون تافل که شرکت می کنید، دستورالعمل های مشابهی را خواهید خواند. این دستورالعمل ها به شما می گوید که چه کاری انجام دهید (بخوانید، بنویسید، به سوالات پاسخ دهید) و چقدر زمان برای انجام آن دارید.
اگر تست های تمرینی زیادی را پشت سر بگذارید، نیازی به خواندن دفترچه راهنما نخواهید داشت. این بدان معنی است که می توانید آنها را خیلی سریع بخوانید، به محض ظاهر شدن دکمه Continue را کلیک کنید و از آن زمان اضافی برای سؤالات استفاده کنید. وقت اضافی برای خواندن، فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات همیشه چیز خوبی است!
وقتی در آزمون آزمایشی شرکت می کنید، دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. سعی کنید دستورالعمل های مربوط به هر قسمت را به خاطر بسپارید. هنگامی که در آزمون واقعی شرکت می‌کنید، دستورالعمل‌های مربوط به هر بخش را دوباره بخوانید تا مطمئن شوید که چه کاری باید انجام دهید.
تأیید کنید که دستورالعمل ها را دنبال کرده اید و متوجه شده اید. اگر آزمون اسپیکینگ از شما می خواهد که «دلایل و مثال هایی برای تأیید پاسخ خود بیاورید»، دلایل و مثال های خاص را بیان کنید! برای هر نکته اصلی باید حداقل یک دلیل و یک مثال بیاورید.
همچنین فراموش نکنید که این یک آزمون زبان است، بنابراین نمی توانید از همان کلمات در دستورالعمل ماموریت استفاده کنید. شما باید نشان دهید که به کلمات مختلف انگلیسی مسلط هستید. از کلمات “چرا” و “مثال” بارها و بارها در نوشته خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است برای شنونده آزاردهنده باشد. سعی کنید با استفاده از مترادف های زیاد نشان دهید که واژگان زیادی می دانید.

زمان دشمن شما نیست

اگر می دانید چگونه از زمان استفاده کنید، می توانید آن را دوست خود قرار دهید. سعی کنید روی سؤالات تمرکز کنید، اما در عین حال مراقب عناوین و دستورالعمل های موجود در صفحه رایانه خود باشید. وقت خود را برای چیزهای کوچک تلف نکنید، مانند یک کلمه خاص که معنی آن را نمی دانید یا نمی توانید به خاطر بسپارید. به جای اینکه 5 دقیقه ارزشمند خود را صرف فکر کردن درباره یک سوال کنید، سعی کنید پاسخ را حدس بزنید.
فقط تصور کنید که در عرض 5 دقیقه چند پاسخ صحیح می توانید دریافت کنید. می توانید سوالات ساده تر را سریعتر پاک کنید و امتیاز بیشتری کسب کنید.
اگر در آزمون آنلاین شرکت می کنید، باید روی مهارت های تایپ خود کار کنید. قبل از امتحان آن را شروع کنید تا بتوانید زمان نوشتن خود را به حداکثر برسانید. اگر تست های تمرینی زمان بندی شده زیادی انجام دهید، متوجه خواهید شد که زمانی که می گیرید به موقع است.

روی گرامر و واژگان تمرکز کنید

فراموش نکنید که این آزمونی است که نشان می دهد چقدر به زبان انگلیسی تسلط دارید. تمام زبان ها در نهایت مربوط به کلمات (واژگان) و نحوه ارتباط این کلمات از طریق دستور زبان با یکدیگر است. شما باید ثابت کنید که دانش انگلیسی شما در سطح مناسبی برای قبولی در آزمون است. حالا چطور باید انجامش داد؟
هر روز چند کلمه و عبارت جدید یاد بگیرید. با آنها صحبت کنید. اگر بخواهید این کلمات و عبارات را بدون استفاده از آنها حفظ کنید، نمی توانید آنها را حفظ کنید. تبدیل کلمات جدید به واژگان فعال را تمرین کنید. واژگان کاری شما کلماتی است که به راحتی می توانید آنها را به خاطر بسپارید و در مکان های مختلف استفاده کنید. بنابراین می توانید بدون فکر زیاد از آن در مکالمه و نوشتن استفاده کنید.
ثابت کنید که کلمات را یاد گرفته اید. سعی کنید آنها را در تمرین گفتاری و نوشتاری خود بگنجانید.
فقط از کلماتی که می دانید استفاده کنید. در امتحان از کلمات و ساختارهایی که در مورد آنها مطمئن نیستید استفاده نکنید.

نکات مهم را یادداشت کنید

یادداشت برداری را هنگام مطالعه و گوش دادن در اوقات فراغت تمرین کنید. می توانید این کار را در خلال استراحت با یک مقاله مجله یا مستند مورد علاقه خود انجام دهید. همچنین می توانید با متون امتحانی و سایر سخنرانی های دانشگاهی کار کنید. برای صرفه جویی در زمان، اطلاعات را با استفاده از کلمات کلیدی (مهم ترین نکات) و نمادها ثبت کنید.
لازم نیست همه چیز را کلمه به کلمه بنویسید. شما حتی اگر بخواهید نمی توانید آن را انجام دهید زیرا زمان کافی برای انجام آن ندارید. نوشتن جملات کامل زمان زیادی می برد.

نگرش خود را بهبود بخشید

همه اعصاب کنترل می شوند. مقداری استرس خوب است زیرا می تواند به شما کمک کند روی اهداف خود تمرکز کنید و به شما انگیزه دهد.
اما اگر بیش از حد نگران باشید، نمی توانید سطح واقعی زبان انگلیسی خود را در امتحان نشان دهید. شما به سوالات اشتباه پاسخ می دهید و هر بار اشتباه می کنید زیرا بیش از حد عصبی هستید و توجه کافی به آزمون ندارید. پس سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد!
خبر خوب این است که اگر شرایط امتحان را با انجام تست های تمرینی زیاد شبیه سازی کنید، در امتحان آرامش بیشتری خواهید داشت.
با اطمینان به جلسه امتحان واقعی بیایید. احساس قوی تر و باهوش تر کنید به تمام زمانی که صرف مطالعه می کنید فکر کنید.
در مورد موضوعاتی که در امتحان نمی دانید نگران نباشید. این یک مسابقه دانش عمومی نیست، بنابراین لازم نیست در مورد هر موضوع یا موضوعی بدانید. این یک آزمون زبان است. لازم نیست بر دانش، نظرات یا ایده های خود تمرکز کنید. شما باید روی ارتباط شفاف تمرکز کنید.
با در نظر گرفتن این نکات، برنامه تحصیلی خود را شروع کنید. آن را یادداشت کنید و در جایی نزدیک نصب کنید تا بتوانید هر روز آن را ببینید. به یاد داشته باشید که مهارت‌های زبانی یک شبه بهبود نمی‌یابند، اما قطعاً می‌توانید هر روز به ارتقای سطح استاندارد آنها کمک کنید. پس وقت را از دست ندهید و از همین امروز شروع کنید. خوب باش!

در این مقاله به بررسی نکات مهمی که رعایت آن‌ها در آزمون تافل بر روی نمره نهایی شما تأثیرگذار است پرداختیم. درصورتی که در روند آمادگی آزمون تافل خود نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30