فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

چگونه لیسنینگ باعث تقویت اسپیکینگ آیلتس می‌شود؟

زبان یک سیستم ارتباطی است. درک روابط و فرآیندهای اجتماعی در سطح بین المللی مستلزم زبان مشترک است. انگلیسی محبوب ترین زبان در جهان است. وقتی انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیریم و آموزش می دهیم، اغلب در مورد چهار مهارت زبانی صحبت می کنیم. مهارت های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن LSRW نامیده می شود.

برای دستیابی به این چهار مهارت زبانی، دانش‌آموزان در تمامی مقاطع و معلمان زبان انگلیسی با درگیری‌های زیادی در کلاس مواجه می‌شوند. ما در موسسه زبان ایران-اروپا سعی می کنیم به دانشجویان کمک کنیم تا مهارت های گفتاری و سایر مهارت های زبانی خود مانند بهبود مهارت های خواندن، نوشتن و شنیدن با استفاده از روش های نوین آموزشی و همکاری اساتید مجرب و مجرب را بهبود بخشند. انگلیسی زبانان غیر بومی معمولا در تلفظ کلمات انگلیسی مشکل دارند زیرا مهارت شنیداری خوبی ندارند. گوش دادن یک مهارت پیچیده پر از جزئیات و ظرافت است که دانش آموزان باید از طریق تمرین آن را توسعه دهند.

آزمون لیسنینگ آیلتس و اهمیت آن

برای برقراری ارتباط باید یک زبان مشترک بدانیم و فرآیند یادگیری زبان با گوش دادن آغاز می شود. گوش دادن همچنین یک مهارت ضروری برای تقویت سایر مهارت های زبانی از جمله صحبت کردن است. هنر گوش دادن، دانستن و درک آنچه دیگران می گویند است. این نمایشنامه بر سه عامل عمل می کند:

  • درک تلفظ و لهجه گوینده
  • گرامر و واژگان
  • و منظور گوینده را درک کنید

شنونده خوب کسی است که بتواند وظایف فوق را به طور همزمان انجام دهد. وقتی فردی برای اولین بار با زبان دوم روبرو می شود، فقط صداهای بی معنی را می شنود. او علاقه ای به تشخیص آنچه می شنود نشان نمی دهد. اما وقتی زبان آموز به طور مرتب به زبان خاصی گوش می دهد، شروع به تشخیص صداها یا کلماتی می کند که قبلا شنیده است.

چگونه می توانم از مهارت های شنیداری خود برای بهبود مهارت های گفتاری خود استفاده کنم؟

شما واقعاً می توانید با توجه به آنچه که دیگران در مورد آن صحبت می کنند، به انواع مختلف محتوا و منابع، و به طور کلی به کارهایی که افراد هنگام صحبت کردن انجام می دهند، به دست آورید.

گوش دادن دقیق به آنچه که زبان مادری می گویند و اینکه چه زمانی و چگونه خودتان آن را بگویید می تواند به شما کمک کند. بسیاری از مردم به شما می گویند که برای بهبود مکالمه خود باید بیشتر به انگلیسی گوش دهید، اما به شما نمی گویند به چه چیزی گوش دهید.

در مرحله بعد، در مورد آنچه برای بهبود صحبت کردن از طریق گوش دادن لازم است صحبت می کنیم: گفتار را از طریق مهارت های گوش دادن تقویت می کند.نکات زیر می تواند به شما در بهبود صحبت کردن از طریق گوش دادن کمک کند:

  • به مفهوم کلی گوش دهید
  • به جزئیات گوش دهید
  • به توضیحات گوش کن
  • به صدای صدا گوش دهید
  • به راه‌هایی گوش دهید که می‌توانید طرف مقابل را به صحبت ادامه دهید.
  • هنگام شنیدن عبارات و کلماتی که انتخاب می کنید توجه کنید.
  • به اصطلاحات و جملات گوش دهید
  • به جملات و عبارات گوش دهید
  • به روش صحیح سؤال کردن گوش دهید

1. به ایده های کلی گوش دهید

منظور از مفهوم کلی، یک ایده کلی است که با گوش دادن به یک موضوع خاص، بخشی از یک محتوا یا یک منبع صوتی به دست می آید. به یاد داشته باشید که آنچه می شنوید می تواند بسیار کوتاه یا طولانی باشد. مهم نیست!

چه در حال گوش دادن به یک ویدیوی پنج دقیقه ای یا یک مستند 15 دقیقه ای باشید، باید به تصویر بزرگ گوش کنید. شما باید با گوش دادن به صحبت های مردم یا توصیف چیزها به درک کلی دست پیدا کنید. اگر مانند اکثر مردم هستید، این همان کاری است که امروز با مهارت های شنیداری خود انجام می دهید: احتمالاً در حال گوش دادن هستید تا ببینید آیا می توانید به اصل حرف های گفته شده پی ببرید یا نه، و سپس تصمیم بگیرید که آیا کم و بیش متوجه آنچه گفته می شود هستید یا خیر. چه خبر است هست یا نه؟ اولین بار که چیزی را می شنوید به معنای کلی آن توجه کنید و دفعه بعد با دقت بیشتری گوش کنید. حتی افراد بومی این کار را انجام می دهند!

گاهی اوقات ما فقط به دنبال پیام یا ایده اصلی هستیم که درک می کنیم. اما اگر نیازی به توجه به تک تک جزئیات ندارید، فقط به پیام کلی توجه کنید. بسیاری از سخنرانان خارجی هنگام تلاش برای بهبود مهارت های شنیداری خود دچار استرس می شوند زیرا فکر می کنند باید تمام جزئیات را درک کنند. اگر همیشه به زبان مادری خود ارتباط برقرار نمی کنید، گوش دادن به مفهوم کلی می تواند به گوش شما کمک کند تا نکات مهم را تشخیص دهد. زیاد به خودتان فشار نیاورید. از گوش دادن فقط به حس کلی آنچه می فهمید لذت ببرید.
اگر وقتی برای اولین بار مطالب را می شنوید، بیش از حد روی جزئیات تمرکز کنید، ممکن است چند کلمه را از دست بدهید یا نکته اصلی را از دست بدهید.

2. به جزئیات گوش دهید

وقتی دوباره به منبع یا محتوا گوش می دهید، روی دریافت جزئیات بیشتر تمرکز کنید. این جزئیات بسته به آنچه که به آن گوش می دهید (مثلاً مصاحبه، ویدیوی زنده، کمدی یا پادکست) کاملاً متفاوت خواهد بود. وقتی برای جزئیات گوش می دهید، باید در مورد آنچه می خواهید به دست آورید دقیق تر باشید.

به عنوان مثال، اگر در حال گوش دادن به یک سخنرانی، مصاحبه یا گفتگوی TED هستید، به آنچه که شخص می گوید یا چگونه آن را می گوید گوش دهید. به این ترتیب می توانید از ایده کلی به اطلاعات خاصی که او برای اثبات نظر خود استفاده می کند بروید. بنابراین اولین باری که چیزی می شنوید، گوش کنید تا اصل مطلب را بفهمید. در موارد دیگر، سعی کنید چیزهایی را که برای اولین بار یا دو بار شنیده اید، انتخاب کنید.

3. به شکل بیان گوش دهید

سعی کنید برای بهبود گفتار خود به روش بیان گوش دهید: رسمی یا غیر رسمی؟ حرفه ای یا معمولی؟
پس از شنیدن جزئیات باید به نحوه صحبت کردن توجه کرد. درباره آنچه می شنوید چند سوال از خود بپرسید:

این کلمه ای که من شنیدم رسمیه یا غیر رسمی؟

آیا این یک بیان معمولی است یا یک بیان حرفه ای؟

آیا این یک بیان آکادمیک است یا بیشتر محاوره ای؟

این عبارت کجا می آید؟

چه نوع افرادی از این نوع بیان استفاده می کنند؟

با گوش دادن به سبک صحبت متوجه می شوید که شیوه صحبت رسمی است یا غیررسمی، غیررسمی یا حرفه ای، خواه در بین جوانان، بزرگترها یا افراد مسن. از منظر زبان شناختی، نحوه بیان خود اغلب هویت شما را منعکس می کند. اگر به سبک توجه نمی کنید، می توانید سبک صحبت رسمی تری را انتخاب کنید اما در محیط های غیررسمی از آن استفاده کنید یا سبک غیر رسمی را انتخاب کنید و زمانی که می خواهید محترمانه تر و رساتر باشید از آن استفاده کنید. به صورت قانونی در یک زبان سبک های مختلف بیان وجود دارد! تعیین کنید که نحوه صحبت کردن رسمی است یا غیر رسمی، مؤدبانه یا غیر مودبانه، معمولی یا حرفه ای، آکادمیک یا بیشتر محاوره ای. همچنین، باید بدانید که آیا چیزی که به آن گوش می دهید انگلیسی آمریکایی، انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی کانادایی یا انگلیسی منطقه ای است.

4. به لحن صدا گوش دهید

لحن صدا علاوه بر مهم بودن، می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های گفتاری و ارتباطی خود را بهبود ببخشید، به خصوص زمانی که برای کاهش لهجه خود کار می‌کنید. هنگام استفاده از اصطلاحات، زبان و اصطلاحات، لحن صدای شما بر نحوه درک دیگران از آنچه می گویید تأثیر می گذارد و می تواند به شما در برقراری ارتباط مؤثرتر کمک کند.

وقتی به مکالمه، مصاحبه یا پادکست بین دو نفر گوش می دهید، می توانید به لحن صدا و احساس آن شخص توجه کنید. همانطور که از لحن صدا بیشتر آگاه می شوید، متوجه می شوید که برخی از افراد لحن صدایی دارند که شما آن را دوست ندارید یا از نحوه صحبت آنها با شما خوشتان نمی آید. شاید لحن صدای خود را دوست داشته باشید.

با گذشت زمان متوجه خواهید شد که چگونه صدای افراد هنگام پرسیدن سوال یا ابراز خوشحالی، هیجان، استرس، دلخوری و غیره تغییر می کند. همانطور که می بینید، انواع مختلفی از احساسات وجود دارد که می توانیم از طریق لحن صدای خود بیان کنیم. همانطور که به منابع صوتی خود گوش می دهید، به این فکر کنید که مردم چگونه از صدای خود برای انتقال ایده ها یا رفتارهای خاص استفاده می کنند.

5. به راه های وادار کردن طرف مقابل به ادامه صحبت گوش دهید

مکالمه خوب بودن در زبان انگلیسی مستلزم صحبت طرف مقابل است! ممکن است در حین مکالمه انگلیسی استرس داشته باشید زیرا فکر می کنید باید پاسخ های کامل را بدهید یا سوال کامل را بپرسید. مهمترین کاری که باید در مکالمه انجام دهید تشویق طرف مقابل به ادامه صحبت است. برای تمرین این کار، دو نفر را در حال تعامل در یک پادکست، در طول مصاحبه در یک برنامه گفتگو، یا در یک ویدیوی زنده یا مجموعه مصاحبه مشاهده کنید. به نحوه انجام مکالمه با دقت گوش دهید و به استراتژی هایی که به طور مداوم در طول مکالمه استفاده می کنند توجه کنید. این به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه از کلمات خاص استفاده کنید یا از عبارات کوتاه خاص استفاده کنید تا شخص را به صحبت وادار کنید و به آنچه که طرف مقابل می گوید علاقه نشان دهید.

علاوه بر این، می‌توانید سایر مهارت‌های ارتباطی را بیاموزید و درک کنید که چگونه افراد از عبارات، جملات یا عبارات عامیانه خاصی برای تشویق دیگران به صحبت کردن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید با مجوز صحبت کردن خود را بهبود ببخشید، به نحوه ارتباط افراد، نحوه واکنش آنها به یکدیگر، نحوه تشویق دیگران به ادامه صحبت، نحوه تعامل با کسی و نحوه ورود آنها به گفتگو توجه کنید. انجام دادن.

6. به عبارات و کلمات انتخاب شده در آنچه می شنوید توجه کنید

می‌توانید از مهارت‌های شنیداری خود برای تمرکز بر انتخاب عبارات و کلماتی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند در یک مکالمه مانند یک زبان مادری به نظر برسید. همانطور که در بالا ذکر شد، ابتدا نحوه صحبت کردن زبان (رسمی یا غیر رسمی، غیر رسمی یا حرفه ای) را مشخص کنید و سپس به کلمات خاص گوش دهید تا موقعیت های مناسب برای استفاده از آن را تعیین کنید.

7. به عبارات و جملات گوش دهید

به کلمات در جملات و عبارات توجه کنید. “جملات” به کلمه ای اطلاق می شود که با کلمات خاص دیگری احاطه شده است تا یک جمله طبیعی و معنی دار را تشکیل دهد. انگلیسی زبانان غیر بومی اغلب با جملاتی که غیرطبیعی به نظر می رسند مشکل دارند، زیرا آنها یک کلمه و یک کلمه دیگر را یاد می گیرند و زمانی که این دو کلمه معمولاً مناسب نیستند، آن را کنار هم قرار می دهند. همانطور که به جملات گوش می دهید، به عباراتی که حدود سه یا چهار کلمه هستند توجه کنید.

8. به حروف ربط و عبارات گوش دهید

یادگیری زبان تعاملی و راهبردهای ارتباطی که افراد بومی هنگام صحبت از آنها استفاده می کنند می تواند به شما در بهبود زبان کمک کند. بسیاری از افراد غیر بومی برای بیان دقیق افکار خود مشکل دارند، در حالی که بومیان از ترکیبات زیادی استفاده می کنند و افکار خود را به عبارات خاصی مرتبط می کنند. گاهی اوقات این عبارات فقط یک ربط هستند، اما گاهی اوقات آنها یک عبارت طولانی هستند که برای یک انگلیسی زبان معنای بسیار واضحی دارد. با گوش دادن به طور خاص برای یادگیری این نوع عبارات در مصاحبه ها، برنامه های گفتگو یا هنگام تعامل با مردم، شروع به درک زبانی خواهید کرد که مردم برای بیان خود در مکالمه استفاده می کنند.

9. به سوالات درست گوش کنید

به سوالاتی که افراد در مکالمات خود می پرسند گوش دهید تا مکالمه انگلیسی خود را بهبود ببخشید. اگر با دقت گوش دهید، متوجه خواهید شد که وقتی افراد سوالی می پرسند صدای خود را در انتهای جمله بلند می کنند. اگر می خواهید مهارت گفتاری خود را بهبود ببخشید، به سوالات توجه کنید. یک پادکست کوتاه گوش کنید و فقط به سوالات توجه کنید و نگران چیز دیگری نباشید! با تمرکز بر سوالاتی که مردم واقعا می پرسند، می توانید مکالمات بهتری به زبان انگلیسی داشته باشید.

هنگام یادگیری یک زبان، ما اغلب روی پاسخ ها تمرکز می کنیم و سوالات درست اغلب کلید ارتباط موثرتر در زبان انگلیسی هستند. یک معلم باتجربه در یک آموزشگاه زبان اروپایی بهترین راه را برای بهبود صحبت کردن خود از طریق گوش دادن که حاصل سالها تجربه تدریس زبان انگلیسی به صورت گسترده و جامع است به شما ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​​​​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30