۱۰-راهکار-ساده-برای-گسترش-دایره-لغات-ضروری-آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

۱۰ راهکار ساده برای گسترش دایره لغات ضروری آیلتس

کلمات کلیدی آیلتس می توانند در آزمون آیلتس بسیار مهم باشند. هیچ بخش خاصی در آزمون آیلتس برای تست واژگان وجود ندارد. اما در واقع کلمات در هر قسمت از این تحلیل می شوند. در بخش های  Listening، Writing، Speaking، Reading  و Comprehension  باید کلمات کلیدی آیلتس و نحوه تلفظ و نوشتن صحیح آنها را بدانید.

چگونه لغات مهم آیلتس را یاد بگیریم؟

یک نکته مهم در قسمت اسپیکینگ و رایتینگ است که حدود 20 تا 30 درصد امتیاز شما به دقت و تنوع کلماتی که استفاده می کنید بستگی دارد. این دلیل ممکن است برای بهبود دایره لغات خود کافی باشد. این موضوع می تواند کمک زیادی به بالا بردن نمره کل کند.

جستجو برای کلمات جدید

بسیاری از معلمان ممکن است از شما بخواهند که روزنامه ها و مجلات بیشتری بخوانید یا زمان بیشتری را صرف تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم کنید تا واژگان مهم آیلتس را یاد بگیرید. اما مهمترین چیز این است که هنگام انجام این کارها کلمات جدید و گاهی اوقات سخت پیدا کنید. بسیاری از مردم نیازی به یادگیری کلمات دشوار نمی بینند و آنها را در زندگی بی فایده می دانند. اما سعی کنید خواندن و گوش دادن به کلمات دشوار را به عادت تبدیل کنید، معنی آنها را بیابید و سعی کنید از آنها در ارتباطات و نوشتن خود استفاده کنید. اگر سعی کنید تلفظ صحیح و ریشه یک کلمه جدید را بیابید، درک معنای آن برای شما آسان تر خواهد شد.

یک دفترچه لغات برای آزمون پایه آیلتس آماده کنید

در نگاه اول، این بسیار زیاد و تکراری به نظر می رسد، اما قطعا به شما در یادگیری بهتر کلمات کمک می کند. علاوه بر این، زمانی که امتحان نزدیک می شود، دفترچه ای پر از کلمات زیادی دارید که می توانید آن را جستجو کنید و معنای کلمه مورد نظر خود را سریعتر پیدا کنید. یا آنچه را که آموخته اید مرور کنید.

تمرین کنید اما در استفاده از یک کلمه زیاده روی نکنید

اکنون که کتاب لغات ضروری آیلتس را دارید یا از نرم افزارهای مطالعه استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از این کلمات در دنیای واقعی استفاده کنید. برای تقویت بخش بحث می توانید از موضوعاتی استفاده کنید که در دوره های امتحانی قبلی از دانش آموزان پرسیده شده است. سعی کنید با استفاده از کلماتی که یاد گرفته اید، ۱ یا ۲ دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کنید. در مورد موضوع نوشتن نباید جملات پیچیده بنویسید، بلکه در عین حال از کلمات خاص و پیچیده استفاده کنید. مهمترین چیز این است که در استفاده از یک کلمه زیاده روی نکنید و سعی کنید از جملات و کلمات مشابه استفاده کنید. بنابراین اگر می خواهید واژگان آیلتس را یاد بگیرید، کافی است چند بار آن را تمرین کنید و سپس به سراغ همان لیست لغات بروید.

سعی کنید لغات را یاد بگیرید و نرم افزار را تمرین کنید

امروزه همه افراد گوشی هوشمند دارند و می توانند از هزاران ابزار یادگیری زبان در فروشگاه های اپلیکیشن استفاده کنند. برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان کرده اند، برنامه ماگوش را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر کلمات جدید، شامل تمرین ها، تعاریف و مترادف هایی است که به شما کمک زیادی می کند.

از یوتیوب استفاده کنید

همه ما از یوتیوب برای سرگرمی استفاده می کنیم، اما خبر خوب این است که هزاران کانال آموزش زبان انگلیسی در این پلتفرم وجود دارد. یادگیری 2000 کلمه جدید مورد نیاز برای آزمون آیلتس قطعا کار آسانی نیست. از طرف دیگر، اگر همه این کلمات را یاد بگیرید و نتوانید از آنها در گفتار و نوشتن استفاده کنید، وقت خود را تلف کرده اید. بهترین کار این است که 100 تا 200 کلمه آیلتس را که باید یاد بگیرید یادداشت کنید. سپس معنای آن، نحوه استفاده از آن در یک جمله و ترجمه آن را در بین ویدیوهای YouTube جستجو کنید.

حفظ نکن، یاد بگیر

شماره تلفن برای حفظ کردن است، نه کلمات. گاهی اوقات هر کلمه چندین معنی متفاوت دارد. ما می توانیم یک کلمه را در جملات مختلف به کار ببریم، اما هیچ یک از آنها معنی یکسانی ندارند.

۱۰-راهکار-ساده-برای-گسترش-دایره-لغات-آیلتس

روزنامه و مجلات بخوانید

مطالعه یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان و ارتقای سطح گفتاری و نوشتاری آیلتس است. در حین مطالعه، زیر کلمات کلیدی که نمی دانید خط بکشید و به جایگاه آنها در جمله توجه کنید. یادگیری این کلمات به شما کمک می کند تا در مورد موضوعات مختلف بنویسید. این کلمات را در یک مجله بنویسید و سعی کنید یک یا دو بار در هفته آنها را مرور کنید.

من به دیکشنری نیاز دارم

یکی از رایج ترین راه ها برای یادگیری زبان و گسترش واژگان پایه آیلتس، همراه داشتن یک دیکشنری جیبی است. شما می توانید واژگان را به 2 روش یاد بگیرید. اولین روش این است که وقتی یک کلمه جدید به میان می آید به سرعت به دنبال معنی آن بگردید و روش دوم مطالعه و یادگیری معنای کلمات از ابتدای کتاب است.

فایل های صوتی و تصویری را فراموش نکنید

بهترین راه برای یادگیری محل استفاده از یک کلمه، گوش دادن به آن است. برای این منظور می توانید از فایل های صوتی و تصویری آموزشی استفاده کنید. یا می‌توانید فایل‌های صوتی (مانند پادکست) یا ویدیوهایی را با موضوعات مورد علاقه خود انتخاب کنید تا در حین یادگیری خسته نشوید.

از اصطلاحات استفاده کنید

استفاده از کلمات انگلیسی در گفتار بسیار مفید و موثر است. اما در نوشته های خود از آن استفاده نکنید. به خصوص اگر در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت می کنید.

گسترش واژگان محلی کار آسانی نیست، چه رسد به واژگان آیلتس! همه ما تعداد محدودی از کلمات را می شناسیم و به راحتی می توان از همان کلمات در مکالمه استفاده کرد. اما چاره ای جز کسب نمره بهتر در یکی از مهم ترین امتحانات زندگی مان نداریم. پس از همین امروز شروع کنید؛ این امر تنها با مطالعه و تمرین مداوم امکان پذیر است.

شماره تماس های آکادمی هیراد: 26413563 – 26412912

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30