نمونه سوالات آزمون OET
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

سوالات متداول در آزمون OET

سوالات متداولی که همیشه در آزمون OET  بین کادر درمان پرسیده می شود قرار است پاسخ دهیم .آموزشگاه زبان هیراد با تجربه ۶ ساله خود در تدریس دوره آزمون OET این سوالات را برای شما گردآوری کرده است.

نمونه سوالات متداول در آزمون OET با جواب

  1. آیا آزمون OET دانش پزشکی دکترا هم میسنجد؟
    خیر این آزمون در چهار مهارت (اسپینگ ، لیسنینگ ، رایتینگ و ریدینگ) به دنبال این نیست که دانش پزشکی دکترا را بسنجد
    فقط به دنبال این است که بررسی کند که آیا یک پزشک در محیط های متفاوت های بیمارستان میتواند با بیمار و خانواده بیمار مکالمه صحبت کند و یا کاربردی بنویسید و به هیچ عنوان این ازمون به دنبال سنجش دانش پزشکی دکترها ، پرستارها و کادر درمان نیست.
  2. آیا ازمون OET در ایران برگزار می شود؟
    خیر این ازمون در ایران برگزار نمی شود ، افراد برای شرکت در این آزمون باید به کشورهایی مثل عمان، ترکیه، دوبی و…سفر کنند فعلا سازمان سنجش آزمون او ای تی برگزار نمیکند.
  3. آیا آزمون OET برای همه کادر درمان مورد استفاده قرار میگیرد؟
    بله برای تمامی کادر درمان از جمله پرستارها، ماما، متخصص داخلی، دکترای عمومی ،متخصص قلب، رادیولوژیست ،اورلوژیست و متخصص داخلی کلیه و تمام کادر درمان را دربرمیگیرد.
  4. نمره ی A در OET چند است؟
    حداکثر ۵۰۰ امتیاز دارد اما افرادی که از طریق این ازمون مهاجرت کنند باید grade B بگیرند که نمره ای بین ۳۵۰ تا ۴۲۰ میشود که اگر بیشتر از این نمره یعنی ۴۲۰تا۵۰۰ بگیرند grade A میشود. تقریبا همه ی دنیا grade B یعنی نمره ی بین ۳۵۰تا ۴۲۰ را قبول دارند.
  5. آیا در این آزمون چهارمهارت مورد سنجش قرار میگیرند؟
    بله دراین آزمون چهار مهارت (اسپینگ ، لیسنینگ ، رایتینگ و ریدینگ)همزمان مورد سنجش قرار میگیرند.
  6. این آزمون به صورت کاغذی برگزار میشود یا اینترنتی؟
    هم به صورت کاغذی و هم به صورت اینترنتی و انلاین برگزار میشود.
  7. آیا ازمون مصاحبه اسپیکینگ OET در همان روز امتحان اصلی برگزار میشود؟
    اکثر وقت‌ها در همان روز ، بعد از ظهر آزمون اصلی برگزار میشود و بعضی اوقات فردای ازمون و یا روز قبلش برگزار میشود.
  8. آیا در آزمون OET چهارمهارت بین همه کادر درمان مشترک است؟
    خیر مهارت ریدینگ و لیسنینگ دومهارتی هستند که بین همه ی کادر درمان مشترک اند اما مهارت رایتینگ و اسپیکینگ براساس حرفه ی هر فرد به صورت متفاوت در این آزمون مورد سنجش قرار میگیرد.
  9. کدوم از مهارت های OET از همه سختتر است؟
    عمدتا براساس تجربه ، مهارت نوشتاری یا رایتینگ برای متقاضیان شرکت در ازمون از همه سختتر است برای همین به متقاضیان توصیه شده که بیشتر این مهارت را تمرین کنند و بعد از رایتینگ مهارت اسپیکینگ و مکالمه پیرامون موضوعات پزشکی برای کادر درمان سخت می باشد.
  10. آیا در مدت دو ماه میتوانیم برای ازمون OET آماده شویم ؟
    برای افرادی که سطح زبانشان intermediate و pre-intermediate باشد بله می توانند با یک برنامه ریزی منسجم و روزانه مطالعه ۶ تا ۷ ساعت ۲ماهه خودشون را برای این آزمون OET اماده کنند. برای افرادی ک سطح زبانشان ضعیفه و در سطح elementary مقدماتی هستند نمیتوانند در مدت دو ماه برای ازمون اماده شوند و زمان بیشتری تقریبا چهارماه نیاز دارند.
  11. آزمون OET برای چه مدتی معتبر است؟
    از روزی که جواب ازمون ارسال می گردد به مدت دوسال اعتبار دارد و بعد از دوسال expire میشود و دوباره باید امتحان بدید.
  12. ایا موسسه زبان هیراد برای افرادی که سظح زبانشان بسیار ضعیف است برنامه ی خاصی دارد؟
    بله افرادی که سطح زبانشان بسیارضعیف است و در سطح elementary قرار دارند. در هیراد ابتدا باید در دو دوره مکالمه فشرده (که تقریبا 3 ماه طول میکشد)شرکت کرده و سپس زبان عمومی خود را تقویت کرده و سپس وارد دوره های امادگی آزمون OET شود.
  13. ایا آزمونOET از ازمون آیلتس ساده تر است؟
    نه ،هر دوی این ازمون ها جزو ازمون های پیشرفته ی زبان هستند اما بستگی به خود شما و رشته ی شما دارد. برای کادر درمان بدون شک ازمون OET از ازمون آیلتس ساده تر است زیرا دامنه اطلاعاتی که کادر درمان و پزشکان باید یاد بگیرند نسبت به دامنه اطلاعاتی که باید در ازمون آیلتس یاد بگیرند بسیار کمتراست و کادر درمان و پزشکان از ازمون OET خیلی لذت می برند زیرا کاملا مرتبط با رشته تحصیلی انها می باشد و تلاشی که برای این ازمون میکنند بسیار بسیار در محیط کار مفید خواهد بود اما نکاتی که در ازمون آیلتس یاد میگیرند بعد از شرکت در این ازمون مسلما به فراموشی میسپارند و در محیط کارشان مفید نخواهد بود.بنابراین به پزشکان اکیدا توصیه می شود که بعد از پیدایش این ازمون فقط در ازمون OET شرکت کرده و راحت تر به نمره ی قابل قبول دست پیدا کنند.

  14. چرا خیلی از افراد در این ازمون با شکست مواجه می شوند؟
    این یک ازمون جامع و کامل است و مختص کادر درمان می باشد و نیاز به امادگی قابل توجه در چهارمهارت دارد. متاسفانه بعضی از متقاضیان شرکت کننده در این ازمون بدون امادگی کامل و نسبی در این ازمون ثبت نام میکنند و نمره قبولی کسب نمی کنند.
  15. چطوری می توانیم در اولین ازمون OET نمره قابل قبول را کسب کنیم؟
    برای موفقیت در ازمون اول OET باید به نکات زیر توجه کنید:
    1)با ساختار این ازمون کاملا اشنا شوید.و سعی کنید با این ازمون رابطه بسیار خوبی برقرار کنید.
    2)طرح درس مطالعه در منزل داشته باشید.و هر روز را بر روی یک مهارت کار کنید.
    3)سعی کنید چهار مهارت خود را بالا ببرید و به پادکست های مرتبط با موقعیت های پزشکی هرروز گوش کنید.
    4)نترسید و تست های شبیه سازی شده ی ازمون را کامل حل کنید.
    5)درس ها را هر روز دوره کنید.
    6)به اندازه کافی استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید تا بتوانید با تمرکز بالا درس بخوانید
    7) از اینترنت کتاب راهنمای OET را دانلود کنید
    8)از اساتید حرفه ای برای امادگی هرچه سریعتر برای شرکت در این ازمون استفاده کنید اساتیدی که هم تسلط روی زبان پزشکی داشته باشند هم مهارت تدریس انگلیسی قوی داشته باشند که بتوانند نقطه ضعف های شما را در انگلیسی مرتفع سازند.
  16. چند بار می توانم در ازمون OET شرکت کنم؟
    برای شرکت در ازمون OET هیچ محدودیتی ندارد.و معمولا این ازمون در هر مرکز دوبار در ماه برگزار می شود بنابراین شما می توانید به دفعات متعددی در این ازمون شرکت کنید. اما بهتر است اگر بار اول نمره ی قابل قبول را نیاوردید صبر کنید و مهارت های خود را بالا برده و سپس در این ازمون شرکت کنید زیرا هزینه ازمون در برابر ازمون ایتلس بیشتر است.
  17. چگونه به مواد اموزشی معتبر به جهت تقویت چهارمهارت در ازمون OET را بدست اوریم؟
    توصیه میشود به مراکز معتبری که در هرکشوری این ازمون را اموزش می دهند مراجعه کرده و از انها درخواست کنید که مواد اموزشی منسجم و کاملی را در اختیار شما قرار دهند.زیرا مدیران اموزشی به راحتی میتوانند این اطلاعات را سازمان دهی کرده و با سازمادهی خاصی ارائه کنند خیلی از دانش پژوهان اشتباهن فکر میکنند که می توانند مطالب را در ازمون OET سازمان دهی کنند اما نمی توانند این مسئله منجر به شکست نهایی در این ازمون میگردد. زیرا افرادی که مهارت تدریس و مدیریت اموزشی دارند به راحتی می توانند متریال را طبقه بندی کرده و فقط به شما مترهایی را معرفی کنند که برای هدفشان نیاز است به هیچ عنوان نیاز نیست که همه مترهای دنیا را شما مطالعه کنید.
  18. اگر در یک مهارت در ازمون OET نمره قابل قبول را کسب نکنیم چه اتفاقی می افتد؟
    بعضی از مراکز جذب کادر درمان در سراسر دنیا انتظار دارند فرد شرکت کننده در این ازمون در چهار مهارت همزمان نمره قابل قبول را کسب کند اما اگر در یکی از مهارت ها نمره قابل قبولی کسب نکند باید مجددا این ازمون را کامل بدهد و در چهار مهارت شرکت کند.شاید در اینده قانونی تصویب گردد که اگر فردی در یک مهارت نمره نیاورد فقط در همان مهارت مجددا شرکت کند و لازم نباشد که چهارمهارت را دوباره امتحان دهد.
  19. پایین ترین نمره در OET چیست؟
    در ازمون OET تقریبا نمره ی زیر 350 نمره قابل قبولی نیست و مسلما شرکت هایی که در سراسر دنیا جذب نیروی کادر درمان انجام می دهند و فرد متقاضی باید این ازمون را دوباره انجام دهد.
  20. چند درصد از افرادی که در ازمون OET شرکت می کنند قبول می شوند؟
    تقریبا بر اساس گزارشات در سال 2020 هفتادو پنج درصد افرادی که در این ازمون شرکت می کنند نمره ی قبولی کسب می کنند به شرط این که در دوره های امادگی این ازمون شرکت کرده و به مدت سه یا چهار ماه با انسجام و برنامه ریزی دقیق خود را برای این ازمون اماده کنند.
  21. چه تعداد سوال را باید در ازمون OET درست بزنیم تا grade B بگیریم؟
    عمدتا در هر چهارمهارت 42 سوال به شما داده می شود که تقریبا 30تا از 42تا سوال را درست بزنید میتوانید grade B بگیرید.
  22. ایا محدودیت سنی برای ازمون OET وجود دارد ؟
    نه به هیچ عنوان محدودیت سنی در این ازمون وجود ندارد و همه کادر درمان میتوانند شرکت کنند.
  23. نمره ی C plus در ازمون OET چه می باشد؟
    درواقع نمره ی تقریبا خوبی است که به افرادی داده می شود که نمره ای بین 300 تا 340 بگیرند و C به افرادی داده میشود که نمره ای بین 200 تا 290 بگیرند اما بر اساس معیار های سازمانی که شما در ان قصد شروع به فعالیت دارید باید نمره ی مورد نظر خود را کسب کنید بعضی از سازمان ها نمره ی C , C plus  را قبول ندارند.
  24. چه تعدادی می توانم در رایتینگ OET اشتباه داشته باشم؟
    به هیچ عنوان در ازمون OET معیاری وجود ندارد که چه تعداد میتوانید غلط های گرامری و حتی تلفظی داشته باشید بنابراین تعداد اشتباهات مشخصی که بتوانند روی نمره ی شما تاثیر بگذارند اصلا مد نظر قرار داده نمی شود.
  25. حداقل نمره در ازمون OET چیست؟
    حداقل نمره در ازمون OET در سال 2022 ، 350 برای سه مهارت (لیسنینگ-اسپیکینگ و ریدینگ) می باشد و حداقل امتیاز 300 برای مهارت رایتینگ می باشد
  26. آیا ریدینگ OET سخت است؟
    به هر حال ازمون OET یک ازمون استاندارد سطح پیشرفته ی زبان انگلیسی می باشد.بنابراین اصلا نباید این سوال را بپرسید که سخت است یا اسان، بلکه باید فقط به فکر برنامه ریزی باشید تا بتوانید در این ازمون در چهارمهارت نمره ی قابل قبول را در مدت زمان کمی کسب نمایید.
  27. چند بار OET در سال برگزار می شود؟
    در سال 2022 طبق گزارشات بدست اماده تقریبا هر مرکز ماهی دوبار این ازمون را برگزار میکند.
  28. ایا می توانیم در منزل اسپیکینگ OET را تقویت کنیم؟
    بله میتوانید اما باید ابتدا در کلاس های امادگی OET شرکت کنید تا اساتید مربوطه روش برخورد این ازمون را به شما تدریس کند تلفظ پزشکان و کادر درمان به شدت ضعیف است تلفظ ها کاملا ارتقا و بهبود یابد و بعد می توانید دامنه کلمات شما در واقع در زمینه اسپیکینگ تقویت شود و لغت ها پر کاربرد در مکالمه ی پزشکی برای کاملا شما تدریس شود و با این ازمون اشنا شوید سپس می توانید با یک شریک اسپیکینگ صحبت کنید یا در خانه با خودتان بلند صحبت کنید جلوی اینه قرار بگیرید و با اینه صحبت کنید و کارت های اشاره را دوره کرده وسپس یک نتیجه گیری با خود داشته باشید.
  29. ایا تلفظ کلمات در مهارت رایتینگ بسیار مهم است؟
    خیر کاملا مخالف با ازمون ایتلس میباشد و تلفظ کلمات در مهارت رایتینگ خیلی مهم نیست اما به این معنی نیست که شما  همه ی لغات را اشتباه بنوسید باید روی دیکته ی کلمات کار کنید.

امیدواریم از سوالات متداول در ازمون OET استفاده کرده باشید و برایتان کاربردی باشند،اگر هرگونه سوالی درمورد دوره OET و شرکت در کلاس های OET دارید میتوانید با شماره های : 02126412912 – 02126709719 – 02126413563 تماس حاصل فرمایید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30