تقویت چهار مهارت در آزمون OET
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

نکاتی برای تقویت چهار مهارت در آزمون OET

تقویت چهار مهارت در آزمون OET

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات کلیدی هر مهارت در آزمون OET آشنا شده و آنها را تقویت کنید. ما در این مقاله موثرترین روش ها برای تقویت چهار مهارت در آزمون OET را می گوییم. با رعایت این نکات شما 100% در این آزمون موفق خواهید شد.

تقویت مهارت اسپیکینگ در آزمون OET

 بسیاری از داوطلبین، ضبط کردن صحبت خود را مفید می دانند، شاید از یک دوست یا همکار بخواهند که در بازی های نقش نمونه از وب سایت OET شرکت کند.

برای بررسی عملکرد خود می توانید ضبط را دوباره پخش کنید:

  • آیا با سرعت معقولی ارتباط موثر برقرار کردید؟
  • آیا توضیحات و برنامه های شما برای بیمار روشن بود؟
  • آیا اشتباهات زبان درک پیام شما را دشوار کرده است؟
  • آیا به آنچه که بیمار به شما گفت گوش دادید و به درستی پاسخ دادید؟

این فرآیند به شناسایی و اولویت بندی بخش هایی که باید روی آنها کار کرد کمک می کند.

طیف وسیعی از عبارات را برای برقراری ارتباط مؤثر در موقعیت‌های رایج ایجاد کنید، مانند توضیح دادن، متقاعد کردن و اطمینان دادن (explaining, persuading, and reassuring). می‌توانید از پس‌زمینه حرفه‌ای خود استفاده کنید تا عبارات را در اولویت قرار دهید. بسیاری از مردم یادگیری عبارات و عبارات رایج را به عنوان تکه‌هایی از واژگان مفید می‌دانند و از تکرار برای حفظ کامل آنها استفاده می‌کنند. این امر نیاز به تفکر در مورد دستور زبان در حین صحبت کاهش را می دهد و استفاده صحیح و طبیعی از عبارات را آسان تر می کند. بخش Speaking شامل سه دقیقه زمان آماده سازی قبل از هر مکالمه است. داوطلبینی که از زمان آماده سازی کامل استفاده می کنند، سود می برند زیرا به آنها اجازه می دهد تا برنامه ریزی کنند که چه چیزی بگویند و چگونه آن را به طور مؤثر سازماندهی کنند. هنگامی که کارت نقش را می خوانید، به دستورالعمل های کار با دقت نگاه کنید و به زبانی فکر کنید که به شما کمک می کند تا آن ها را تا حد امکان به طور موثر اجرا کنید. ایفای نقش ها و معیارهای ارزیابی به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهند همانطور که در زمینه حرفه ای خود با بیمار ارتباط برقرار می کنید صحبت کنید. می‌توانید سؤال کنید، به پاسخ‌های بیمار گوش دهید و در صورت لزوم سؤالات بعدی را بپرسید. می‌توانید مراحلی را در نظر بگیرید که در آن بررسی می‌کنید که بیمار شما را درک کرده است، و می‌توانید از او دعوت کنید تا سؤال بپرسد یا نظر بدهد. هیچ جریمه ای برای مکث کوتاه برای انتخاب کلمات خود به همان روشی که ممکن است در یک مشاوره واقعی انجام دهید، وجود ندارد.

تقویت مهارت ریدینگ در آزمون OET

  1. مهارت های خود را در خارج از زمینه های آزمون توسعه دهید

مهارت های خواندن در سطح مورد نیاز برای OET درجه B با خواندن منظم و گسترده توسعه می یابد. ایده خوبی است که با طیف وسیعی از زبان ها و انواع متن آشنا شوید، نه فقط آنهایی که در مورد آماده سازی آزمون استفاده می شوند. شما می توانید مطالعه خود را در حین پیگیری زمینه های مورد علاقه حرفه ای خود گسترش دهید. علاوه بر متون تخصصی که در محل کار و هنگام مطالعه می خوانید، متونی را در نظر بگیرید که مورد علاقه عموم اشخاص باهوش هستند. وب سایت های امور جاری و مجلات علم و سلامت منابع خوبی برای این موارد هستند. اینها به شما تمرین خوبی در شناسایی و پیروی از خط استدلال و نگرش نویسنده می دهد، که مهارتی متفاوت از انتخاب محتوای واقعی است. تمرکز بر پاراگراف ها یا بخش های کوتاه یک راه مفید برای توسعه مهارت های خواندن شما است. در پایان هر پاراگراف که می خوانید مکث کنید و دو سوال از خود بپرسید: نویسنده در این پاراگراف چه نکته اصلی را بیان می کند (یعنی می توانید آن را در یک جمله خلاصه کنید)؟ نویسنده می خواهد در این پاراگراف به چه چیزی دست یابد (مثلاً متقاعد کردن، انتقاد کردن، نتیجه گیری)؟ به یاد داشته باشید که حتی اگر تک تک کلمات را نفهمید و حتی اگر ابتدا کل متن را نخوانده باشید، می توانید یک پاراگراف را به وضوح درک کنید.

  1. از مهارت های مناسب برای هر قسمت از بخش Reading استفاده کنید

بخش Reading به گونه ای طراحی شده است که باید در زمان مناسب از مهارت های خواندن درست استفاده کنید. بخش A در مورد جمع آوری اطلاعات از متون مختلف است، بنابراین شما باید آماده باشید تا از یک متن به متن دیگر بپرید. هرچه سریعتر بتوانید قسمتی از متن مورد نیاز خود را پیدا کنید، زمان بیشتری برای اطمینان از درک صحیح آن دارید. از نظر بسیاری از داوطلبان یافتن اینکه چه اطلاعاتی را باید جمع آوری کنند و به چه ترتیبی ابتدا به سؤالات نگاه کنند مفید است. این کار می تواند زمان زیادی را ذخیره کند. روش دیگر برای تعیین متن مورد نیاز برای هر بخش از خلاصه، جستجوی نام افراد، نام درمان ها/شرایط، نام کشورها/مناطق، تاریخ ها یا اعداد است. اینها به راحتی قابل انتخاب هستند و بنابراین می توانند به شما کمک کنند کارآمد کار کنید. برای تمرین این مهارت به مواد تمرین تستی نیاز ندارید. اگر کتاب‌های درسی یا دفترچه‌ای دارید که شامل نکات خلاصه در پایان هر فصل است، می‌توانید برای خود یک محدودیت زمانی تعیین کنید تا بخش‌هایی از فصلی را که خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کند پیدا کنید. (حتی می توانید برای این تمرین از شاخص استفاده کنید.) در حین کار به انواع کلمات و عباراتی که به شما کمک می کنند توجه کنید.

بخش های مهم در ریدینگ آزمون OET

بخش B در مورد درک اصل (ایده اصلی) یک متن کوتاه در محل کار است. شما باید بهترین گزینه را از بین 3 گزینه انتخاب کنید که نشان دهنده محتوای متن است. همه گزینه های پاسخ ممکن است ذکر شوند، بنابراین مهم است که بررسی کنید که کدام یک به طور کامل پوشش داده شده است. هر سوال یک عبارت متنی دارد که می تواند شامل نوع متنی باشد که باید بخوانید. این اطلاعات مفیدی است که به شما کمک می کند تجربیات قبلی از خواندن انواع متن مشابه، نحوه سازماندهی آنها و ارائه اطلاعات را به خاطر بیاورید.

بخش C درباره درک چگونگی تبدیل معنا به خط استدلال یا اطلاعات در متون طولانی تر است. برای درک نگرش یا نظر نویسنده در نقاط مختلف متن باید از مهارت های استنتاج استفاده کنید. شما همچنین درک خود را از مرجع (به عنوان مثال، آن، آن، آنها) و ویژگی های واژگانی در متون و نحوه کمک آنها به معنی نشان خواهید داد. این احتمال وجود دارد که شما تک تک کلمات متن را نمی‌دانید یا متوجه نمی‌شوید و باید راهبردهایی را برای استنباط معنا یا تحمل چنین ابهامی ایجاد کنید. خواندن انواع متن به عنوان بخشی از تمرین منظم شما به این امر کمک می کند، مشروط بر اینکه مطمئن شوید محتوایی بالاتر از سطح خواندن فعلی شما وجود دارد. در قسمت C شما 4 گزینه برای انتخاب دارید و مانند قسمت B باید بهترین نمایش محتوای متن را به عنوان پاسخ خود انتخاب کنید.

  1. کار خود را بررسی کنید

اگرچه پاسخ سریع به هر سوال مهم است، اما همچنین مهم است که چند دقیقه برای بررسی پاسخ‌های خود وقت بگذارید. در قسمت A، مطمئن شوید که املای کلمه(های) پاسخ را دقیقاً از متن کپی کرده اید. این بخشی از ارزیابی را تشکیل می دهد و شما نمی خواهید به دلیل املای ضعیف نمره های خود را بی دلیل از دست بدهید. در قسمت های B و C باید بتوانید شواهدی را در متون پیدا کنید که صحت پاسخ شما را ثابت می کند و همچنین دلیل نادرست بودن گزینه های دیگر را نیز ثابت می کند. دلایلی که ممکن است یک پاسخ نادرست باشد شامل تنها بخشی از پاسخ است که در متن پوشش داده شده است، متن چیزی متفاوت یا مخالف پاسخ را بیان می کند و غیره.

  1. دفترچه سوالات را به درستی تکمیل کنید

در قسمت A ، پاسخ های خود را مستقیماً در خط ارائه شده برای هر سؤال بنویسید. طول خط باید برای نوشتن پاسخ صحیح کافی باشد. بخش‌های B و C دارای علامت‌گذاری کامپیوتری هستند، بنابراین ضروری است هنگام وارد کردن پاسخ‌های خود، دستورالعمل‌های ارائه شده در صفحه اول دفترچه سوالات را دنبال کنید. شما باید دایره ای را که حاوی پاسخ A ،B  یا C انتخابی خود است با استفاده از یک مداد 2B پر کنید. تا جایی که می توانید سریع کار کنید، کل دایره از جمله حرف را با مداد خود سایه بزنید تا بتواند به وضوح توسط کامپیوتر خوانده شود. اگر می خواهید پاسخ خود را تغییر دهید، آن را پاک کنید و دایره پاسخی را که اکنون می خواهید انتخاب کنید پر کنید.

انواع آزمون های زبان فرانسه ( تقویت زبان فرانسه )

نکات مهم تقویت چهار مهارت در آزمون OET

در بالا به شما تقویت دو مهارت اسپیکینگ و ریدینگ در آزمون او ای تی گفته شد که توصیه می شود همه آن ها را با دقت انجام دهید و تمرین نمایید. حال به شما نکات کلیدی دو مهارت دیگر در این آزمون را به صورت واضح می گوییم.

تقویت مهارت لیسنینگ در آزمون OET

  1. مهارت های خود را در خارج از زمینه های آزمون توسعه دهید

مهارت های گوش دادن در سطح مورد نیاز برای OET درجه B با گوش دادن منظم به طیف وسیعی از گفتار، با سرعت طبیعی، از سخنرانان مختلف در زمینه های مختلف، توسعه می یابد. تمرین گوش دادن خود را به موارد آماده سازی تست محدود نکنید: با گوش دادن به برنامه ها در رادیو و سخنرانی های آنلاین، توانایی خود را در برخورد با محتوای جدید و صداهای ناآشنا گسترش دهید. سعی کنید به منابعی گوش دهید که در آن سخنران دیدگاه خود را بیان می کند. این کار به شما تمرین خوبی را در شناسایی و دنبال کردن خط استدلال و نگرش سخنران می دهد، که مهارتی متفاوت از انتخاب محتوای واقعی است.

  1. از مهارت های مناسب برای هر قسمت از بخش Listening استفاده کنید

بخش A (مشاوره با بیمار/حرفه ای) در مورد جمع آوری اطلاعات خاص، معمولاً از بیمار است. شما می توانید اطلاعات را دقیقاً همانطور که در ضبط می شنوید بنویسید. لازم نیست برای اطمینان از کامل بودن دستور زبان خود وقت بگذارید. اغلب، کلمات دستوری مانند مقالات یا حروف اضافه در پاسخ کلید به عنوان بخش غیر ضروری پاسخ ارائه می شود. ارزیابان OET برای پذیرش اشتباهات کوچک گرامری و املایی آموزش دیده اند.

بخش B (ارتباطات در محل کار) در مورد درک اصل (ایده اصلی) ارتباط بین دو همکار مراقبت های بهداشتی، یک متخصص مراقبت های بهداشتی و بیمارشان یا توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی با گروهی از همکاران است. شما باید بهترین گزینه را از بین 3 گزینه انتخاب کنید که نشان دهنده محتوای ارتباط است. همه گزینه های پاسخ ممکن است ذکر شوند، بنابراین مهم است که بررسی کنید که کدام یک به طور کامل پوشش داده شده است.

بخش C (ارائه مراقبت بهداشتی/مصاحبه) شامل دو نوع اصلی Listening است: درک معنای مستقیم و درک معنای استنباط شده. برای سؤالاتی در مورد معنای مستقیم؛ برای مثال از شما در مورد ایده اصلی گوینده سؤال می شود. سوالات در مورد معنای استنباط شده ممکن است بر نگرش گوینده متمرکز شود. مانند قسمت B، برای پاسخ به هر سوال باید از بین 3 گزینه بهترین گزینه را انتخاب کنید. در قسمت C باید درک عمیق تری از معنای آنچه گفته شده است به جای ایده اصلی نشان دهید.

برای تمام قسمت های آزمون، از مکث های موجود در ضبط استفاده کنید تا دفترچه سوالات را با دقت بخوانید. این کار به شما کمک می کند تا آنچه را که باید گوش دهید شناسایی کنید. به خاطر داشته باشید که برای پاسخ صحیح ممکن است نیازی به درک هر کلمه ای که می شنوید نباشد. در سوالات چند گزینه ای، مراقب باشید که گزینه ای را فقط به این دلیل که کلمه یا عبارتی از آن در ضبط می شنوید انتخاب نکنید. به کل معنای آنچه گفته شده فکر کنید و آن را با نزدیکترین گزینه مطابقت دهید. در قسمت A که باید اطلاعات را به عنوان تکمیل یادداشت کنید، به کلماتی گوش دهید که ساختار صحبت های گوینده را نشان می دهد. این شامل نام‌ها یا اصطلاحاتی است که با عنوان‌های صفحه مطابقت دارند. اینها به شما کمک می کند تا از طریق اطلاعات موجود در صفحه پاسخ هایی را انتخاب کنید که منطقی باشند.

اهیمت زمان و دقت بالا در لیسنینگ آزمون OET

  1. زمان خود را در بخش Listening مدیریت کنید

در آزمون فقط یک بار صدای ضبط شده را می شنوید، بنابراین مهم است که پاسخ های خود را در حین گوش دادن بنویسید. اما به یاد داشته باشید که پس از آن پاسخ های خود را بررسی کنید. بین هر سوال استراحت کوتاهی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید و همچنین یک دوره 2 دقیقه ای در پایان آزمون فرعی وجود دارد. از این زمان برای بررسی اینکه به هر سوال به وضوح پاسخ داده اید و پاسخ های قسمت A را به صورت خوانا نوشته اید، استفاده کنید.

  1. دفترچه سوالات را به درستی تکمیل کنید

در قسمت A، پاسخ‌های خود را مستقیماً روی خطوط ارائه شده برای دو پاسخ در دفترچه سؤال بنویسید. طول خط باید برای نوشتن پاسخ صحیح کافی باشد. بخش‌های B و C دارای علامت‌گذاری کامپیوتری هستند، بنابراین ضروری است هنگام وارد کردن پاسخ‌های خود، دستورالعمل‌های ارائه شده در صفحه اول دفترچه سوالات را دنبال کنید. شما باید دایره ای را که حاوی پاسخ A،B  یا C انتخابی خود است با استفاده از یک مداد 2B پر کنید. تا جایی که می توانید سریع کار کنید، کل دایره از جمله حرف را با مداد سایه بزنید تا بتواند به وضوح توسط کامپیوتر خوانده شود. اگر می خواهید پاسخ خود را تغییر دهید، آن را پاک کنید و دایره پاسخی را که اکنون می خواهید انتخاب کنید پر کنید.

تقویت مهارت رایتینگ در آزمون OET

داوطلبان قوی می توانند ارتباطات کتبی خود را با سناریوهای مختلف و مخاطبانی که در آزمون با آنها مواجه می شوند تطبیق دهند. این شامل توجه دقیق به هدف نامه خود و یادداشت های موردی خاص در وظیفه ای است که در روز به شما داده می شود. داوطلبانی که یا کسانی که بر تکنیک هایی تکیه می کنند که برای وظایف دیگر کارآمد هستند، تمایل دارند در آزمون به طور کامل از پتانسیل خود استفاده نکنند.

نوشته شما با توجه به اینکه خواننده مورد نظر چقدر کارآمد و مؤثر می تواند اطلاعات لازم را از نامه شما متوجه شود، ارزیابی می شود. زبانی که استفاده می کنید، نحوه اولویت بندی اطلاعات و ساختار نامه شما باید این را در نظر بگیرد. داوطلبانی که برای بررسی کارهای کتبی خود در آزمون وقت می گذارند، در موقعیت خوبی برای تصحیح خطاهای قابل اجتناب هستند. یک چک لیست ذهنی از انواع خطاهایی که تمایل به انجام آنها دارید (مانند اشکال مفعول نادرست یا توافق فاعل و فعل) تهیه کنید و کار خود را به طور خاص برای آنها تصحیح کنید. تکالیف Writing  آزمون به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهند از دانش زبان خود استفاده کنید که اغلب در زمینه های حرفه ای بهداشت رخ می دهد. بنابراین ارزش آن را دارد که به طور مرتب عبارات رایج را مرور کنید تا مطمئن شوید که می توانید آنها را به درستی و با دقت بنویسید.OET Writing  توانایی تولید نامه ای را که برای موقعیتی که وظیفه تعیین شده مناسب است را آزمایش می کند. لازم نیست همه چیز را از یادداشت های پرونده تکرار کنید یا گزارش زمانی ارائه کنید. برای انتخاب و سازماندهی اطلاعات به گونه ای آماده باشید که خواننده را به طور مناسب و مؤثر آگاه کند. یک چک لیست کوتاه از سوالات تهیه کنید تا به شما کمک کند تا قبل از شروع نوشتن یک کار خاص را تجزیه و تحلیل کنید. هدف از سوالات کمک به شما در اولویت بندی نکات مهم از یادداشت های پرونده و سازماندهی موثر اطلاعات در نامه است. سوالاتی که داوطلبین پرسیدن آنها را مفید می دانند عبارتند از:

  • خواننده مورد نظر کیست؟
  • کارهای اصلی که از خواننده می خواهم انجام دهد چیست؟
  • خواننده چه چیزی را باید بداند؟

پس از پایان نوشتن، مطالبی را که نوشته اید از دیدگاه خواننده هدف دوباره بخوانید. از خود بپرسید که آیا واضح است که چه کاری باید انجام دهید؟ اگر واضح نیست، بررسی کنید که همه موارد مربوطه را در یادداشت های پرونده گنجانده اید.

مرکز تخصصی زبان هیراد با مجرب ترین کادر آموزشی در کوتاه ترین مدت زمان دوره های آمادگی آزمون OET را بصورت حضوری و آنلاین در سرتاسر دنیا برگزار میکند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30