20 کتاب عالی برای موفقیت در آزمون آیلتس 2024 + دانلود رایگان
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

20 تا از بهترین کتاب های موفقیت در آزمون آیلتس 2024 + دانلود رایگان

با استفاده از بهترین کتاب برای آیلتس می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به زبان انگلیسی مسلط شوید و در آزمون پیش‌رو نمره قابل‌قبول و مناسبی به‌دست‌آورید. این کتاب کمکتان می‌کند تا تمام مراحل آزمون را به‌خوبی پشت سر بگذارید و بهترین نتیجه را بگیرید. اما آیا کتاب‌های مناسب برای شرکت در آزمون آیلتس را می‌شناسید؟ 

شرکت در آزمون آیلتس یکی از بزرگترین دغدغه‌های بسیاری از افرادی است که می‌خواهند در حوزه زبان انگلیسی مدارک معتبر بین‌المللی بگیرند. آیلتس یکی از بزرگتین آزمون‌ها در همین حوزه است که منابع مختفی از جمله کتاب‌ها برای موفقیت در آن کمکتان می‌کنند. 

اگر بتوانید از کتاب مناسبی در آزمون آیلتس به‌عنوان منبع و کمک‌آموزشی استفاده کنید، در مدت زمان کوتاهی به بسیاری از مفاهیم مسلط شده و آزمون را خیلی راحت، ساده و بدون هیچ مشکلی پشت سر خواهید گذاشت. اکنون ما به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا بیشتر کتاب‌های مناسب در این زمینه را معرفی کنیم.

معرفی بهترین کتاب برای آیلتس

در ادامه لیست 20 کتاب فوق‌العاده عالی و کاربردی را برای آزمون آیلتس می‌آوریم که کافیست از هر یک از آنها در سال 2024 استفاده کنید تا مهارت توان برای شرکت در آزمون چندین برابر افزایش پیدا کند: 

1. The Official Cambridge Guide to IELTS

The Official Cambridge Guide to IELTS

برای آمادگی آزمون آیلتس پیشنهاد می‌دهیم که از کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS استفاده کنید که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج چاپ‌شده است. این کتاب برای افرادی که قصد شرکت در آزمون جنرال و آکادمیک را دارند، بسیار کاربردی بوده و می‌تواند مهارت آنها را افزایش دهد. 

در این کتاب می‌توانید از تمام راهنمایی‌ها و نکته‌های لازم برای موفقیت در امتحان بهره‌مند شوید. همچنین برخی افراد تجربیات خود را درباره موفقیت در آیلتس در The Official Cambridge Guide to IELTS به اشتراک گذاشته‌اند که خواندن آنها کمکتان می‌کند با دقت و عملکرد بهتری پیش بروید. 

با استفاده از The Official Cambridge Guide to IELTS مهارت‌های گرامر، زبانی و واژگان شما تقویت می‌شود؛ این کتاب تست‌ها و مباحث تمام بخش‌های آزمون را نیز دارد، بنابراین به‌عنوان یک منبع کامل و مناسب شناخته می‌شود. 

تمام آزمون‌های این کتاب شامل پاسخنامه تشریحی نیز هستند تا بعداً بتوانید پاسخ‌های خود را با پاسخ‌های درست مقایسه و از آنها برای افزایش آگاهی و اطلاعات خود استفاده کنید. 

2. Barron’s IELTS Superpack

Barron’s IELTS Superpack

انتشارات Barron’s اقدام به تهیه و نشر یک مجموعه کتاب به نام Superpack کرده است که هر کدام از جلد‌های این مجموعه کمکتان می‌کنند تا در مسیر موفقیت در آزمون آیلتس با بینش و آگاهی بیشتری قدم بردارید. در ادامه هر یک از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم: 

  • Barron’s IELTS : در این کتاب 2 آزمون جنرال و 4 آزمون آکادمیک را می‌بینید که مباحث مربوط به آنها نیز در کتاب مطرح شده‌اند. این کتاب فایل‌های صوتی نیز دارد که برای افزایش مهارت شنیداری مکالمه‌تان می‌توانید از آنها استفاده کنید. 
  • IELTS Practice Exams with MP3 CD : در این کتاب 6 امتحان جنرال و 6 امتحان آکادمیک وجود دارد و به‌دلیل داشتن پاسخنامه تشریحی می‌توانید از طریق آن آگاهی‌تان را برای شرکت در آزمون آیلتس افزایش دهید. 
  • IELTS Strategies and Tips : اگر می‌خواهید بدانید که کدام روش‌ها برای پاسخ‌دادن به سؤالات آزمون آیلتس کاربردی و مؤثر هستند، از این کتاب استفاده کنید. در واقع IELTS Strategies and Tips به شما کمک می‌کند تا روش‌هایی مناسب برای پاسخ‌دادن به 4 بخش آزمون آیلتس را بیاموزید. 
  • Essential Words for the IELTS : در این کتاب 600 واژه مختلف و پرکاربرد در آزمون آیلتس را می‌خوانید که برای هر واژه مثال‌ها، تست، تمرین و شکل‌های متنوع کاربرد واژه آورده شده است. با استفاده از Essential Words for the IELTS می‌توانید به‌طور کامل به کلمات پرتکرار آیلتس مسلط شوید و شانس موفقیتتان را تا چندین برابر افزایش دهید.

3. Inside readings

Inside readings

این مجموعه کتاب توسط انتشارات آکسفورد منتشر‌شده و با تمرکز بر لهجه بریتیش کمکتان می‌کند تا شانس موفقیتتان را در آیلتس افزایش دهید.

اگر می‌خواهید مهارت ریدینگ خود را افزایش داده و مطالعه خوبی داشته باشید، بدون‌شک مجموعه کتاب‌های Inside readings بهترین گزینه برایتان خواهند بود. تمرین‌های متعدد این منابع کمکتان می‌کند تا خیلی زود مسیر رشد و پیشرفت را بپیمایید. 

4. Select readings

Select readings

کتاب Select readings دارای 4 سطح مختلف است که در ادامه نام سطوح آن را لیست می‌کنیم: 

  • Elementary
  • Pre-intermediate
  • Intermediate
  • Upper-intermediate

این کتاب با تمرکز به مهارت ریدینگ باعث می‌شود تا دانش‌اندوز‌ها در هر سطح و با هر میزان دانش و مهارتی بتوانند با تقویت مهارت خواندن خود خیلی زود مهارت کافی برای شرکت در آیلتس را به‌دست بیاورند. 

5. Collins Series

Collins Series

اگر می‌خواهید در تمام اسکیل‌های خود مهارت کافی داشته باشید و بهترین نمره را در آزمون آیلتس به‌دست بیاورید، پیشنهاد می‌دهیم که از Collins Series استفاده کنید. این مجموعه کتاب‌ها هر کدام مانند سوخت جت عمل می‌کنند و سرعت یادگیری‌تان را افزایش می‌دهند. 

6. Makkar Series

Makkar Series

Makkar Series نیز یک مجموعه کتاب فوق‌العاده است که هر کدام از جلد‌های آن را می‌توان به‌عنوان بهترین کتاب برای آیلتس به‌شمار آورد. با تهیه این کتاب‌ها و شرکت در کلاس آیلتس فشرده یا معمولی خیلی زود می‌تونید دانش و سطح خود را در زبان انگلیسی ارتقاء دهید و برای آزمون آماده شوید. 

مجموعه Makkar Series توسط خانم ماکار نوشته ‌شده است. از جمله بهترین جلد‌های این منابع می‌توان به اسپیکینگ آن اشاره کرد که با داشتن تمام آزمون‌های قبلی به‌عنوان یک منبع فوق‌العاده عالی برای پاسخ‌دادن به سؤالات آزمون شناخته می‌شود. 

7. Mindset Series

Mindset Series

مجموعه کتاب‌های Mindset Series دارای 4 سطح از A2 تا C1 هستند که به شما در تقویت مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ کمک می‌کنند. نگارش این کتاب به‌گونه‌ای است که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند و برای شرکت در آیلتس آماده شوند؛ بنابراین اگر هنوز مهارت کافی در تست‌زنی و پاسخ به سؤال‌های آیلتس را ندارید، پیشنهاد می‌دهیم که این کتاب را تهیه کرده و گام‌به‌گام طبق آموزش‌های آن پیش بروید تا مهارت کافی به‌دست بیاورید. 

8. Improve your IELTS Skills Series

Improve your IELTS Skills Series

Improve your IELTS Skills Series را نیز می‌توان به‌عنوان بهترین کتاب آیلتس به‌شمار آورد که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید نمره بین 4.5 تا 6 را ازآن خود کنید. البته Improve your IELTS Skills Series به‌عنوان یک مجموعه کتب نشر شده که 3 جلد مختلف دارد که تمام جلد‌های آن که شامل بخش‌های آزمون است، کمکتان می‌کنند تا مهارت‌های خود را تقویت کنید. 

دانشگاه مک‌میلان ناشر کتاب‌های Improve your IELTS Skills Series است.

در ادامه نام جلد‌های مختلف این مجموعه را می‌آوریم و درباره آنها توضیح می‌دهیم: 

  • Reading for IELTS : اگر قصد درک مطلب دارید از Reading for IELTS استفاده کنید. 
  • Writing for IELTS  : اگر می‌خواهید مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید، Writing for IELTS در این زمینه به شما کمک می‌کند. Writing for IELTS در کنارتان است تا به ایده‌هایی عالی برای نوشتن متن‌های انگلیسی برسید و از واژه‌های درست در جایگاه مناسب استفاده کنید. 
  • Listening & Speaking for IELTS : با استفاده از این منبع می‌توانید مهارت‌های شنیداری و مکالمه خود را تقویت کنید که سوالات مربوط به آنها جزء چالشی‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس شناخته می‌شود. 

9. Ace the IELTS: IELTS General Module – How to Maximize Your Score

Ace the IELTS: IELTS General Module – How to Maximize Your Score

با استفاده از جنرال Ace the IELTS می‌توانید با خلاصه‌ای از ساختار آزمون آیلتس آشنا شوید و انواع سؤال‌های مطرح‌شده در این آزمون را نیز بخوانید. در واقع با استفاده از این منبع شما می‌توانید سطح اطلاعات خود را تا میزان قابل‌توجه‌ای افزایش دهید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور با استفاده از گرامر از هر 4 بخش آزمون آیلتس با موفقیت عبور کنید، این کتاب برایتان مفید و سودمند خواهد بود. 

10. IELTS Advantage Series

IELTS Advantage Series

این مجموعه نیز شامل 3 کتاب برای آمادگی در آزمون آیلتس می‌شود. شما می‌توانید این 3 کتاب را تهیه کرده و در کنار خواندن کتاب داستان انگلیسی برای کودکان، خواندن متن‌های مقالات و روزنامه‌ها، خواندن خبر‌های انگلیسی مختلف و  …مهار‌ت‌های خود را افزایش دهید. البته این مجموعه کتاب فقط مهارت خواندنتان را ارتقا نمی‌دهد، بلکه مطالبی و کاربردی مفید برای 4 بخش آزمون آیلتس را منتشر کرده است. 

اگر از این کتاب‌ها استفاده کنید، با نمره بین 6.5 تا 7 در امتحان موفق می‌شوید. در ادامه اسم جلد‌های مختلف این مجموعه را می‌آوریم و درباره آنها توضیح می‌دهیم: 

  • IELTS Advantage: Writing Skills : ریچارد براون و لوئیس‌ریچاردز نگارش این جلد را بر عهده دارند. با استفاده از این کتاب بعد از مدتی مهارت رایتینگ شما به‌شکل قابل‌توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند. 
  • IELTS Advantage: Reading Skills : اگر می‌خواهید استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلف برای درک مطلب را یاد بگیرید، IELTS Advantage: Reading Skills بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما همچنین با مطالعه این کتاب تکنیک‌هایی برای تندخوانی را یاد می‌گیرید و دایره لغاتتان را افزایش می‌دهید. 
  • IELTS Advantage Listening & Speaking Skills : شما می‌توانید نمونه‌های مختلفی از موضوعات مطرح‌شده در آزمون را در این کتاب بخوانید. 

11. Cambridge Grammar for IELTS

Cambridge Grammar for IELTS

Cambridge Grammar for IELTS را می‌توان به‌عنوان بهترین کتاب برای آیلتس در حوزه گرامر به‌شمار آورد. اگر از این کتاب و تمرین‌های مربوط به آن استفاده کنید، نه‌تنها مهارت گرامر بلکه مهارت شنیداری‌تان نیز تقویت می‌شود. در این منبع تمرین‌هایی در زمینه‌های اسپیکینگ، لیسنینگ و آزمون‌های مختلف جنرال و آکادمیک را نیز می‌بینید که با انجام آنها مهارت تان تقویت می‌شود.

12. Cambridge Vocabulary for IELTS

Cambridge Vocabulary for IELTS

اگر به‌دنبال یک کتاب لغت عالی برای آزمون آیلتس می‌گردید، ما Cambridge Vocabulary for IELTS را پیشنهاد می‌دهیم که توسط انتشارات کمبریج منتشر‌شده و شامل لغات پیشرفته است که قطعاً با یادگیری آنها بهتر می‌توانید آزمون آیلتس را پشت سر بگذارید. شما در این کتاب فقط با واژگان جدید آشنا نمی‌شوید، بلکه استراتژی‌ها و روش‌هایی را می‌آموزید که از طریق آنها می‌توانید خود، واژگانی جدید بسازید. 

13. New Insight into IELTS

New Insight into IELTS

انتشارات کمبریج در زمینه نشر کتاب‌های مربوط به آزمون آیلتس جزء موفق ترین انتشارات است که این‌بار با کتاب New Insight into IELTS New Insight into IELTS توانسته کمک زیادی به داوطلبان کند. تمرین‌ها و تست‌هایی که در این کتاب گنجانده شده‌اند، هرکدام به‌نحوی به شما کمک می‌کنند تا وقتتان برای آزمون بالاتر برود. تمرین‌های جامع این منبع در واقع دستیارتان تا آمادگی برای شرکت در امتحان خواهند بود. 

با استفاده New Insight into IELTS نه‌تنها می‌توانید روش‌ها و تکنیک‌های شرکت در آزمون را بیاموزید، بلکه مهارت‌های زبانی خود را نیز ارتقا خواهید داد. 

New Insight into IELTS را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین منابع خودخوان آیلتس نیز به‌شمار آورد که تمام داوطلبان آزمون‌های جنرال و آکادمیک می‌توانند از آن استفاده کنند. 

14. IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook Combo

IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook Combo
IELTS Recent Actual Test

در IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook Combo 5 کتاب مختلف قرار گرفته است که تمام 4 مهارت مورد نیاز برای آیلتس را در بر می‌گیرند. لیسنینگ این این کتاب شامل 48 قسمت و پرسشنامه، ریدینگ 36 متن با تمرین و پاسخ، اسپیکینگ 50 قسمت در 2 بخش با فایل‌های صوتی نمونه، رایتینگ 60 گزارش و 60 مقاله می‌شود. همین کتاب به‌تنهایی کافی است تا مهارتتان را در آزمون تا حد قابل‌توجه‌ای بالاتر ببرد. 

15. Focus on IELTS Foundation

Focus on IELTS Foundation

انتشارات پیرسون اقدام به نشر کتابی با نام Focus on IELTS Foundation کرد که این منبع هم‌اکنون به‌عنوان بهترین کتاب برای آیلتس شناخته می‌شود. Focus on IELTS Foundation مباحث مختلفی در حوزه گرامر و واژگان دارد و با مطالب مختلف خود مهارت‌های شما را در 4 زمینه مختلف آیلتس افزایش می‌دهد. 

16. Check your English Vocabulary for IELTS

اگر به‌دنبال بهترین کتاب لغت برای آیلتس می‌گردید، Check your English Vocabulary for IELTS گزینه‌ای مناسب است؛ چون لغات و واژگان را در داخل جمله‌ها به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. این کتاب برای داوطلبان آزمون‌های جنرال آکادمیک نیز مناسب است و حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این منبع همچنین برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان را دارند، بسیار به‌کار می‌آید. 

17. Mometrix IELTS Book for General Training and Academic 2022

آیا به آموزش‌های ویدیویی علاقه‌مند هستند؟ پس Mometrix IELTS Book for General Training and Academic 2022 را تهیه کنید که فایل‌های آموزشی ویدیویی مختلفی در ضمیمه‌های آن قرار دارد که کمکتان می‌کنند مهارت تان را ارتقا دهید. فایل‌های ویدیویی این کتاب 4 مهارت مختلف آیلتس را پشتیبانی کرده و توانایی‌های شما را نیز در هر یک از آنها بیشتر می‌کنند.

در این کتاب نکته‌ها و استراتژی‌های مختلفی نیز وجود دارد که شما را برای حضور در آزمون آماده‌تر می‌کنند. ویدیو‌های آموزشی نیز کمکتان خواهند کرد تا برای مباحث سخت تر و پیچیده‌تر آماده شوید. 

18. IELTS Trainer

IELTS Trainer

2 جلد کتاب IELTS Trainer که توسط انتشارات کمبریج منتشر‌شده، مباحث آزمون جنرال آکادمیک را در خود جای داده‌اند و شامل 6 آزمون آزمایشی مختلف می‌شوند. در این کتاب تمرین‌های مختلفی نیز وجود دارد که در حوزه گرامر، واژگان و رایتینگ هستند. این منبع شامل یک پاسخنامه نیز می‌شود که در آن مدل‌هایی را برای رایتینگ می‌بینید که با بررسی و یادگیری‌شان قطعاً تسلطتان بر آزمون بیشتر می‌شود. 

19. IELTS Practice Tests Plus 2

IELTS Practice Tests Plus 2

یکی از انواع کتاب‌های خودآموز برای شرکت در آزمون آیلتس، IELTS Practice Tests Plus 2 است که شامل آزمون‌های جنرال و آکادمیک می‌شود و 4 آزمون مختلف را در دل خود جای می‌دهد. در هر یک از این آزمون‌ها می‌توانید نکته‌ها و مفاهیم مختلفی را برای افزایش توانایی‌هایتان در امتحان فرا بگیرید. 

این کتاب پاسخنامه‌ای مناسب دارد و با حاشیه‌نویسی‌های مختلف کمکتان می‌کند تا مطالب و مفاهیم را بهتر یاد بگیرید. 

20. Simone Braverman’s Target Band 7

Simone Braverman’s Target Band 7

آیا می‌خواهید نمره‌های بسیار خوبی در آزمون آکادمیک آیلتس بگیرید، پس Simone Braverman’s Target Band 7 را تهیه کنید و از مفاهیم و مطالب آن بهره‌مند شوید. این کتاب استراتژی‌های کاربردی خیلی خوبی را آموزش می‌دهد که با به‌کارگیری آنها بدون‌شک احتمال موفقیتتان تا چندین‌برابر در آیلتس بیشتر می‌شود. 

Simone Braverman’s Target Band 7 را می‌توان به‌عنوان بهترین کتاب آیلتس نیز معرفی کرد، چون نویسنده سعی می‌کند برای تمام مشکلاتی که داوطلبان با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، راهکار‌هایی طلایی و نتیجه بخش ارائه دهد.

بهترین کتاب برای آیلتس کدام است؟ 

برای اینکه بهترین کتاب برای شرکت در آیلتس را بشناسید، پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا مشکلات و نواقص خود را در درک و یادگیری مفاهیم بیابید. همانطور که می‌دانید، در آزمون آیلتس در رابطه با 4 مهارت مختلف از شما آزمون گرفته می‌شود. شما باید به‌خوبی خود را کندوکاو کنید تا متوجه شوید در کدام یک از این مهارت‌ها نقص دارید. 

بعد از شناخت نقص، کافیست از بین لیست کتاب‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، کتابی متناسب با مشکلتان را بیابید و با استفاده از آن مهارت‌هایتان را ارتقا دهید. به این نکته توجه داشته باشید که تهیه چند کتاب به‌صورت همزمان شاید حتی باعث حواس‌پرتی‌تان شود؛ بنابراین مرتبطترین منبع را تهیه کرده و مطابق با آموزش‌های آن پیش بروید؛ سپس بعد از اتمام مطالب مفاهیم آن، به‌سراغ منابع دیگر بروید. 

بهترین کتاب برای آیلتس، دستیار شما در یادگیری

بهترین کتاب برای آیلتس دستیار شما در یادگیری است و مهارت‌های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندنی‌تان را ارتقا می‌دهد و کمکتان می‌کند تا به گرامر به‌خوبی مسلط و با سطح خوبی در آزمون آماده شوید. به‌کمک این منابع در مدت زمان کوتاهی مهارت‌هایتان ارتقا پیدا می‌کند و به‌همین‌دلیل می‌تونید گوی سبقت را نسبت به سایر دانش‌اندوزان دیگر بربایید؛ بنابراین قدرت این کتاب‌ها را دست‌کم نگیرید و همین‌حالا یکی از آنها را متناسب با مشکلتان تهیه کنید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30