آیلتس و OET
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

شباهت و تفاوت آزمون آیلتس و OET

در هر دو آزمون آیلتس و OET باید توانایی لازم برای موفقیت را داشته باشید. این دو آزمون بین‌المللی از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار هستند. حال این سوال پیش می‌آید، کدام آزمون راحت‌تر است؟ مجله هیراد در اینجا به شباهت و تفاوت‌های این دو آزمون می‌پردازد.

شباهت‌ها

این دو تست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تاثیر بسزایی در مهاجرت فرد دارد. در هر دو آزمون آیلتس و OET چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن ارزیابی می‌شود و برای هر یک از این مهارت‌ها نمره‌ای لحاظ می‌گردد که مجموع آن تاثیر در موفقیت فرد دارد.

تفاوت‌ها

تفاوت شماره یک: محتوا

اصلی تفاوت در آزمون آیلتس و آزمون OET محتوای درونی آن می‌باشد. در آزمون IELTS ارزیابی براساس موضوعات متنوع شکل می‌گیرد در صورتیکه این امر در آزمون OET متفاوت است و تنها در چهارچوب پرشکی و کادر درمان ارزیابی صورت می‌پذیرد. پس بنابراین اگر عضو انجمن کادر درمان هستید باید در آزمون OET شرکت کنید.

تفاوت شماره دو: هزینه و محل برگزاری

آیلتس بسیار ارزان‌تر از OET است و در مکان‌های بیشتری آزمون IELTS انجام می‌پذیرد و همچنین تاریخ آزمون آیلتس بیشتر است.

تفاوت شماره سه: آماده‌سازی

آموزش زبان انگلیسی تاثیر مثبتی در هر دو آزمون دارد، چرا که فرد باید از سطح خوبی برای آزمون آیلتس و OET برخوردار باشد. اما در مهارت هر دو آزمون تفاوت‌های اساسی وجود دارد، پس آماده‌سازی بر هر آزمون متفاوت با دیگری است.

شما باید در هر یک از این دو آزمون بین‌المللی تلاش و سرمایه‌گذاری مشخصی را داشته باشید تا به خروجی مطلوب برسید. هر ساله 3 میلیون داوطلب در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند این در حالیست که آزمون OET در سال تنها 25000 پذیرنده دارد. این بدین معناست که آزمون آیلتس گزینه‌های آمادگی به مراتب بیشتری دارد.

شباهت و تفاوت آزمون آیلتس و OET

تفاوت شماره چهار: پذیرش

آیلتس به عنوان “استاندار طلا” در نظر گرفته می‌شود و در همه جا مورد قبول می‌باشد. اما آزمون OET بعلت تخصصی بودن تنها در ارگان‌ها و نهادهای مربوطه مورد پذیرش است. چنانچه عضو کادر درمان نیستید و برای ادامه تحصیل مهاجرت می‌کنید، آزمون آیلتس انتخاب مناسبی برای شما می‌باشد.

تفاوت شماره پنجم: آزمون مجدد

یکی از ناامید کننده‌ترین نکات در آزمون آیلتس اینست که اگر یکی از چهار مهارت را از دست بدهید، باید هر چهار مهارت را مجدد امتحان دهید، این امر برای کسانی که برای تحصیل مهاجرت می‌کنند، ناخوشایند است. بزرگ‌ترین مزیت آزمون OET اینست که فقط مهارتی که موفق نشدید را مجددا امتحان می‌دهید.

موسسه معتبر هیراد علاوه بر آموزش زبان انگلیسی به صورت تخصصی هر دو آزمون آیلتس و OET را به صورت کلاس آنلاین زبان تدریس می‌کند و با توجه به شرایط ویژه کلاس آنلاین زبان می‌تواند اثربخشی بالایی در کسب موفقیت فرد داشته باشد. جهت مشاوره رایگان با شماره‌های مندرج در سایت تماس به عمل آورید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30