تفاوت آزمون تافل و آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

تفاوت آزمون تافل و آیلتس در چیست؟

تفاوت آزمون تافل و آیلتس

تفاوت آزمون تافل و آیلتس و اینکه کدامیک برای شما مناسب می باشد ، موردی است که بسیاری از داوطلبین از ما می پرسند. این سوال ذهن بسیاری را به خودشان گرم کرده است. ما با توضیح کامل ، تفاوت این دو آزمون مهم را به شما شرح می دهیم.

بررسی آزمون آیلتس و تافل:

آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود در حالی که آزمون تافل توسط سازمان ETS که یک سازمان آمریکایی در نیوجرسی است ارائه می شود .

لهجه در ازمون آیلتس و تافل:

در آزمون تافل لهجه عمدتا آمریکایی شمالی است اما در آزمون آیلتس لهجه عمدتا بریتیش و یا بریتانیایی و یا حتی استرالیایی که کمی غلیظ است .

هزینه آزمون tolimo در سال 1400 چقدر است؟

بررسی سنجش دانش آموزان در دو آزمون تافل و آیلتس:

نوع سنجش دانش متقاضیان در این دو آزمون باهم کاملا متفاوت است در آزمون آیلتس در بخش لیسنینگ قبل از شروع هر بخش یک زمان استاندارد به متقاضی داده می شود که سوالات را از قبل بخواند اما در آزمون تافل اول لیسنینگ پخش می شود و بعد سوال ها ظاهر می شوند .

تفاوت های اساسی آزمون تافل و آیلتس:

آزمون تافل و آیلتس دارای تفائت های اساسی و مهمی می باشند که ما در ادامه آن ها را با هم بررسی می کنیم:

مهارت اسپیکینگ در آزمون تافل و آیلتس:

در آزمون آیلتس مهارت اسپیکینگ عمدتا در قالب مصاحبه رودررو صورت می گیرد اما در آزمون تافل مهارت اسپیکینگ از طریق کامپیوتر انجام می شود و مصاحبه رودررو ندارد .

هردو آزمون به اندازه خود سخت هستند و تکنیک های کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند اما در بحث دامنه لغوی مشترکات زیادی با یکدیگر دارند.

 اگر متقاضیان زبان عمومی قوی داشته باشند می توانند در هردو آزمون موفق شوند.

دامنه موضوعات در آزمون تافل و آیلتس:

آزمون آیلتس آزمونی است که در آن دامنه موضوعات بیشتری مطرح می شود اما در آزمون تافل دامنه موضوعات مطرح شده خیلی محدودتر است.

در آزمون آیلتس متن ها با موضوعاتی کمی جذاب تر مطرح می شوند اما در آزمون تافل موضوعات بیشتر پیرامون زمین شناسی ، روانشناسی ، زلزله ، حوادث غیر طبیعی ، نجوم ، بیماری های واگیردار و … می باشد.

در آزمون آیلتس به ویژه آزمون آیلتس آکادمیک هر موضوعی می تواند ظاهر شود  تفاوت این دو آزمون بسیار زیاد است و می توانیم در این مقاله به تفاوت های دیگر هم اشاره کنیم .

نحوه برگزاری آزمون Toefl و IELTS:

آزمون آیلتس درحال حاضر هم اینترنتی برگزار می شود و هم کاغذی اما آزمون تافل فقط اینترنتی برگزار می شود و بصورت کاغذی آن دیگر برگزار نمی شود .

تفاوت مصاحبه در آزمون Toefl و IELTS:

آزمون آیلتس درحال حاضر هم اینترنتی برگزار می شود و هم کاغذی ، اما آزمون تافل فقط اینترنتی برگزار می شود و بصورت کاغذی آن دیگر برگزار نمی شود .

در آزمون آیلتس مصاحبه رودرو می باشد اما در بخش کاغذی آزمون تافل دو قسمت وجود دارد بنام قسمت مستقل و قسمت ترکیبی که یعنی مهارت های دیگر هم مانند مهارت لیسنینگ و درک مطلب درگیر می باشند یعنی به شرکت کننده یک متن داده می شود که باید آن را بخواند و یک لیسنینگ داده می شود که باید به آن گوش کند و از این دو قسمت یک سوال پرسیده می شود که باید براساس اطلاعات موجود در لیسنینگ و ریدینگ به آن پاسخ دهد بنابراین مهارت های لیسنینگ و درک مطلب نیز در کسب نمره اسپیکینگ تاثیر گذار هستند اما در مصاحبه آیلتس لیسنینگ و ریدینگ داده نمی شود و مصاحبه تنها بصورت شفاهی صورت می گیرد .

رایتینگ در آزمون Toefl  و IELTS:

در آزمون تافل در قسمت رایتینگ هم مجددا یک متن ریدینگ و یک متن لیسنینگ داده می شود و سپس سوالی پرسیده می شود که فرد شرکت کننده باید براساس اطلاعات ریدینگ و لیسنینگ درباره این سوال مقاله ای را بنویسد لازم به ذکر است که در آزمون تافل IBT تاکید برروی لیسنیینگ باید زیاد باشد .

 این دو آزمون هردو نسبتا آزمون های سختی هستند و کسب نمره خوب در آن ها نیاز به تقویت زبان عمومی و آشنایی با مهارت ها دارد .

تافل و آیلتس در مرکز زبان هیراد:

مرکز تخصصی زبان هیراد کلاس های آمادگی این دو آزمون را بصورت حرفه ای هم آنلاین و هم حضوری ، هم خصوصی و هم گروهی برگزار می کند و برای تقویت زبان عمومی شما نیز برنامه بسیار کوتاه مدت و خاصی را طراحی کرده است .

                      خوشحال خواهیم  در صورتی که این مقاله را دوست داشتید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30