تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری در چیست؟ 
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری در چیست؟ 

آزمون آیلتس به‌عنوان یکی از مهمترین انواع امتحانات بین‌المللی قابلیت اجرا به‌صورت کامپیوتری و کتبی را دارد. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این آزمون دچار تردید هستند و دقیقاً نمی‌دانند که هر کدام از این امتحانات چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و از چه مزیت‌ها و ویژگی‌هایی برخوردارند. 

آزمون آیلتس طی حدود 40 سال متوالی در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود و بدیهی است که در طی این سال‌ها دستخوش تغییرات مختلفی شود. از تغییرات در سؤال‌ها گرفته تا تغییراتی در شیوه برگزاری ارائه آزمون، باعث می‌شود نگرانی‌هایی در شرکت‌کنندگان به‌وجود بیاید. 

هم‌اکنون در انواع دوره آیلتس و کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری مطرح شده و شیوه شرکت در هر کدام از این آزمون‌ها توضیح داده می‌شود تا کاربران مشکلی در این زمینه نداشته باشند و برای شرکت در امتحان آماده شوند. 

اگر شما نیز نمی‌دانید که تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری چیست و این 2 چه تفاوت‌ها و ویژگی‌هایی دارند، ما اکنون به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا پاسخ این سؤال را دهیم و درباره هر یک از این امتحانات اطلاعاتی کامل و دقیق را در اختیارتان بگذاریم. 

آزمون کتبی آیلتس چیست؟ 

آزمون کتبی آیلتس چیست؟ 

برای درک تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری در ابتدا باید درباره هر یک از این امتحانات توضیحاتی را در اختیارتان بگذاریم. امتحانات کتبی مرسوم ترین نوع آیلتس هستند که طی آن حدود 100 یا 200 نفر در محلی خاص آماده می‌شوند و در آزمون شرکت می‌کنند. شباهت آیلتس کاغذی به کنکور سراسری بسیار زیاد است و افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، استرسشان برای حضور در این امتحان به‌حداقل می‌رسد. 

در تست‌های کاغذی تمامی داوطلبان باید با مداد‌های HB به سؤالات پاسخ دهند، چون سیستم‌های تصحیح نمره فقط قابلیت بررسی پاسخ‌ها با همین مداد‌ها را دارند. در این روش یک برگه پاسخنامه نیز در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد تا پاسخ‌ها را روی آن بنویسد و در انتها به مراقب تحویل دهد. 

از‌آنجا‌که اغلب شما بار‌ها در طول دوران مدرسه و دانشگاه آزمون‌های کاغذی را پشت سر گذاشته‌اید، قطعاً شرکت در این آزمون کتبی نگرانی زیادی برایتان به‌بار نمی‌آورد. همچنین در این آزمون نیازی نیست که مهارت‌های کامپیوتری خود را بالا ببرید و به‌روش سنتی امکان پاسخ‌دهی به تمام سوالات را خواهید داشت. علاوه‌براین تمام ابزار‌های شما در طول برگزاری این امتحان فقط مداد، تراش و پاک‌کن است و نیاز به هیچ ابزار دیگری ندارید. 

آزمون کامپیوتری آیلتس چیست؟ 

آزمون کامپیوتری آیلتس چیست؟ 

آیلتس کامپیوتری برای اولین‌بار در سال 2016 برگزار شد و بسیاری از داوطلبان در 20 کشور مختلف دنیا این فرصت را پیدا کردند تا برای بار اول به‌صورت نوین و با استفاده از فناوری‌های جدید به سؤالات پاسخ دهند. در واقع در این شیوه تمامی سؤال‌های در صفحه‌نمایش کامپیوتر در معرض دید کاربر قرار می‌گیرند و او باید با استفاده از موس و کیبورد به تمامی آنها پاسخ دهد. این روش مزیت‌های زیادی نسبت به مدل کتبی دارد، به‌همین‌دلیل همواره در تمام دنیا افراد زیادی تمایل به استفاده از آن هستند.

آیلتس کامپیوتری به 2 صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود که در روش حضوری سیستم‌های کامپیوتری در محلی مشخص قرار دارند و داوطلب باید با نشستن پای این سیستم‌ها به سوالات پاسخ دهد. در آیلتس‌های غیرحضوری نیز او می‌تواند در هر محل و موقعیتی قرار بگیرد و به سؤال‌ها بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی پاسخ دهد. شما می‌توانید در آزمون‌های جنرال و آکادمیک بدون هیچ مشکلی در آیلتس به‌صورت کامپیوتری شرکت داشته باشید. 

این نکته را در نظر بگیرید که حتی در آیلتس کاغذی تمام امتحان به‌صورت کتبی نیست و بخش‌هایی از آن مثل اسپیکینگ به‌صورت رودررو انجام می‌شود؛ از‌این‌رو در آیلتس کامپیوتری نیز نمی‌توان چنین انتظاری را داشت و آزمون به‌صورت رودررو گرفته خواهد شد.
اگر این امتحان را به‌صورت غیرحضوری انجام دهید، بخش اسپیکینگ به‌واسطه تماس ویدیویی اجرا می‌شود که البته این امکان فقط در آزمون آکادمیک قابل‌اجرا است. 

معمولاً بسیاری از مراکز آموزشی سعی می‌کنند تا با برگزاری آزمون آزمایشی آیلتس نیز داوطلبان را برای امتحانات رایانه‌ای آماده کنند و استرس‌های آنها را از بین ببرند. 

بررسی تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری

برای اینکه متوجه تفاوت آیلتس کامپیوتری و آیلتس کاغذی شوید، در ادامه درباره تفاوت‌های این امتحانات با یکدیگر صحبت می‌کنیم: 

زمان برگزاری امتحانات

یکی از انواع تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری در زمان برگزاری آنهاست. در واقع شما می‌توانید در تمام روز‌های هفته و 3 بار در روز در این امتحان شرکت کنید. در صورتی که در روش کتبی محدودیت‌هایی وجود دارد و شما فقط امکان شرکت در امتحان را در برخی از روز‌های سال خواهید داشت. علاوه‌براین شما امکان شرکت در آزمون کتبی را فقط برای 48 روز در تمام طول سال دارید. 

زمان اعلام نتایج

زمان اعلام نتایج آزمون‌های کامپیوتری بسیار سریعتر از امتحانات کتبی است و نتایج داوطلبین معمولاً طی 3 تا 5 روز به‌دست آنها می‌رسد؛ در‌حالی‌که داوطلبان در امتحانات کتبی باید حدود 13 روز برای دریافت نتایج منتظر بمانند. 

قالب سؤالات

یکی از بارزترین تفاوت‌های این آزمون‌ها با یکدیگر نحوه شرکت در آنهاست. در واقع شما باید پاسخ‌های مربوط به تست‌های رایانه‌ای را در بخش‌های رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ با استفاده از موس و کیبورد دهید، درصورتی‌که در روش کتبی امکان ارائه پاسخ‌ها فقط به‌واسطه مداد وجود دارد. 

بررسی شباهت آزمون آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری

بررسی شباهت آزمون آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری

علاوه‌بر درک تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری باید درباره شباهت‌های این امتحانات نیز با یکدیگر نکته‌هایی را بدانید تا با آگاهی کامل در هنگام ثبت‌نام مناسبترین و بهترین روش را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از شباهت‌های مختلف روش‌های کتبی و رایانه‌ای را با یکدیگر می‌آوریم: 

  • تعداد سوالات و محتوای آزمون در هر یک از این امتحانات کاملاً شبیه به یکدیگر است و فرقی ندارد. فرآیند برگزاری امتحان در بخش‌های لیسنینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ نیز با یکدیگر فرقی نمی‌کند. 
  • در هر یک از‌این‌روش‌ها امکان شرکت در آزمون‌های جنرال و آکادمیک وجود دارد. 
  • هر 2 این امتحانات به‌یک‌اندازه اعتبار دارند و اعتبار هیچ‌یک نسبت به دیگری بالاتر نیست. 
  • شیوه ثبت‌نام هر 2 این امتحانات به یک شکل است و کاربران می‌توانند به‌صورت حضوری یا اینترنتی مراحل ثبت‌نامشان را پشت سر بگذرانند، فقط با این تفاوت که باید در زمان ثبت‌نام نوع آزمون خود را مشخص کنند. 
  • بخش اسپیکینگ در هر 2 این روش‌ها به‌صورت رودررو و جداگانه برگزار می‌شود. 

آزمون کتبی یا کامپیوتری، کدام یک را انتخاب کنم؟ 

با درک شباهت و تفاوت آیلتس کتبی و آیلتس کامپیوتری حتماً این سؤال برایتان پیش‌آمده است که کدام یک از انواع این امتحانات برای شما بهتر هستند؟ این کاملاً به سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد. اگر به‌صورت روزانه از اینترنتی، رایانه و فضای مجازی استفاده می‌کنید و بیشتر از قلم و کاغذ با موس، کیبورد و مانیتور‌های کامپیوتری سروکار دارید، روش‌های کامپیوتری را انتخاب کنید. در‌غیر‌این‌صورت پیشنهاد می‌دهیم با شرکت در روش کتبی آزمون را پشت سر بگذرانید. 

بسیاری از افراد با وجود پیشرفت فناوری و گسترش تکنولوژی هنوز امکان کار با کامپیوتر را ندارند و به‌خوبی با موس و کیبورد کار نمی‌کنند. این افراد برای اینکه در طی امتحان دچار حواس‌پرتی نشوند، بهتر است که در آزمون کتبی شرکت کنند تا تمام تمرکزشان فقط درگیر سؤال‌ها و پاسخ‌دادن به آنها باشد. 

اینکه آیا برای شرکت در آیلتس عجله‌ای دارید یا نه نیز در انتخاب روش آزمون تأثیر می‌گذارد. کسانی که قصد دارند هرچه سریعتر در امتحانات شرکت کرده و زودتر نتایجشان را متوجه شوند، می‌توانند در آزمون‌های کامپیوتری شرکت کنند که به تعداد بیشتری برگزار می‌شود. 

آزمون کامپیوتری آیلتس به چه کسانی پیشنهاد می شود؟ 

آزمون کامپیوتری آیلتس به چه کسانی پیشنهاد می شود؟ 

برخی افراد دست‌خط خوبی در زبان انگلیسی ندارند و به‌همین‌دلیل نگران هستند تا مبادا ممتحنین به‌خوبی پاسخ‌های آنها را بررسی نکنند یا متوجه پاسخ‌های آنها نشوند. در چنین مواقعی آنها کافیست در آزمون‌های کامپیوتری شرکت کنند و تمام نگرانی‌هایشان را از بین ببرند. البته شما باید از قبل روی تایپ سریع خود کار کنید تا مبادا در حین آزمون زمانی را به‌دلیل کند بودن سرعت تایپ تان از دست بدهید. 

برخی افراد نیز اجتماع‌گریز هستند و تمایلی به حضور در جمع و محل‌های برگزاری امتحان را ندارند که آنها نیز می‌توانند با شرکت در آزمون‌های کامپیوتری تمام تمرکزشان را فقط صرف امتحان کرده و بهترین نتیجه را بگیرند. 

کسانی که تحمل استرس انتظار برای آزمون اسپیکینگ را ندارند نیز می‌توانند در امتحانات رایانه‌ای شرکت کنند. در واقع در این روش امتحان آزمون اسپیکینگ و سایر امتحانات در یک روز برگزار می‌شوند، بنابراین نیازی به تحمل استرس تا روز برگزاری آزمون را نخواهید داشت. 

آزمون آیلتس کاغذی و کامپیوتری، امتحاناتی با متد‌های مختلف

آزمون‌های آیلتس کامپیوتری و کاغذی امتحاناتی با متد‌ها و روش‌های مختلف هستند که هم‌اکنون در سراسر جهان برگزار می‌شوند. با اینکه روش کتبی ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، اما هم‌اکنون بسیاری از مردم تمایل به شرکت در امتحان‌های کامپیوتری را به‌دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت بیشتر آن دارند. شما نیز می‌توانید ابتدا شرایطتان را به‌طور کامل بسنجید و سپس بر اساس نیازتان اقدام به شرکت در یکی از این آزمون‌ها کنید. 

با درک تفاوت آیلتس کاغذی و آیلتس کامپیوتری و همچنین بررسی شباهت‌های آنها می‌توانید در امتحانی کاملاً مطابق با سلیقه و علاقه‌تان شرکت کنید. در واقع برخی افراد تمرکز بیشتری در حین کار با کامپیوتر دارند و برخی نیز با کاغذ و قلم بهتر ارتباط می‌گیرند، برای همین هر کدام از آنها می‌توانند در آزمونی متناسب با ویژگی‌های شخصیتی خود شرکت کنند و بهترین نمره‌ها و نتایج را بگیرند. برای اینکه متوجه شوید کدام از این آزمون‌ها برای شما مناسب است، حتی امکان دریافت مشاوره از کارشناس‌های حرفه‌ای آیلتس را نیز دارید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30