یادگیری زبان آلمانی
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

10 دلیل برای یادگیری زبان آلمانی ( چرا زبان آلمانی یاد بگیریم ؟)

هر کسی که شجاعانه تلاش کرده زبان آلمانی را بیاموزد، احتمالاً با مارک تواین موافق است که زمانی اظهار داشت: «پیش از این هرگز نمی دانستم ابدیت برای چه ساخته شده است. برای اینکه به برخی از ما فرصتی برای یادگیری آلمانی بدهد.» ما به شما 10 دلیل برای یادگیری زبان آلمانی را می گوییم که مشتاقانه این زبان را فرا بگیرید.

من دروغ نمی گویم، یادگیری آلمانی دشوار است (آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا زبان مادری انیشتین بود؟) اگرچه سطح دشواری ممکن است تحت شرایطی مانند زبان مادری و نزدیکی روزمره شما با آن باشد. به عنوان مثال، حتی دو ساعت درس آلمانی در هفته، ممکن است شما را به یک سفر بی پایان هدایت کند تا زمانی که آن را به طور موثر یاد بگیرید، منظورم این است که بتوانید یک مکالمه منظم داشته باشید! به هر حال، غیرقابل انکار است که این زبان قدرتمند است، زیرا این زبان بیشترین صحبت کنندگان را در اروپا دارد! پس چرا آن را یاد نگیریم؟

یادگیری زبان آلمانی

مشاغل آلمانی زبانان در اروپا در سال های اخیر افزایش یافته است. اگر می خواهید در آلمان تجارت کنید، باید آلمانی صحبت کنید، در غیر این صورت هیچ تجارتی وجود نخواهد داشت. این مقاله به شما یک ایده کلی از فوق العادگی و شگفت انگیز بودن زبان آلمانی می دهد.

  • الفبای آلمانی یک حرف صامت بیشتر از انگلیسی دارد

به عنوان مثال، آلمانی و انگلیسی از الفبای رومی استفاده می کنند، اما آلمانی حاوی یک صامت اضافی “ß” است و به آن “scharfes s” می گویند که به معنای واقعی کلمه به معنای “s تیز” است. حرف “ß” درست مانند s معمولی تلفظ می شود.

مثال: beißen = گاز گرفتن; draußen = بیرون; Gruß=  سلام

  • انگلیسی و آلمانی 60 درصد واژگان مشترک دارند

اگر انگلیسی زبان مادری شماست و قبلا با آلمانی در ارتباط بوده اید، کلمات مشابه زیادی پیدا کرده اید. برای نام بردن از چند مورد، کلماتی مانند arrogant, loyal, triumphant, gold و hunger در هر دو زبان معنی یکسانی دارند.

با کلیک بر روی>>>>> آموزش زبان آلمانی مرکز زبان هیراد<<<<< را مشاهده نمایید

دلایل یادگیری زبان آلمانی

  • آلمانی در تمام شش قاره صحبت می شود

در اروپا، آلمانی به عنوان زبان مادری جمعیتی حدود 100 میلیون نفر، رایج ترین زبان است و در اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین و بلژیک زبان رسمی است. همچنین زبان یک اقلیت شناخته شده در روسیه و قزاقستان و حتی نامیبیا و بخش جنوبی برزیل است. اقلیت های آلمانی زبان قابل توجهی نیز در استرالیا، آفریقای جنوبی، بولیوی، پاراگوئه و آرژانتین یافت می شوند.

  • اول هر اسم با حرف بزرگ شروع می شود

آلمانی برای حرف اول اسم از حروف بزرگ استفاده می کند. محققان اخیراً می خواستند این قانون را لغو کنند، اما متوجه شدند که قرار دادن حروف بزرگ در واقع خواندن را بسیار سریعتر و آسان تر می کند. به عنوان مثال:

Trauben، Birnen und Bananen sind meine Lieblingsfrüchte.

انگور، گلابی و موز میوه های مورد علاقه من هستند.

  • کلمات می توانند فوق العاده طولانی شوند

آلمانی توانایی ایجاد کلمات مرکب را دارد، به این معنی که شما می توانید یک کلمه طولانی را با ادغام یک یا چند کلمه با هم بسازید. برای مثال کلمه ای مانند

Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

یا

Donaudampfschifffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunterbeamtengesellschaft.

  • آلمانی سه جنسیت دارد

درست متوجه شدید، اسم ها باید جنسیت داشته باشند. بنابراین، مذکر، مؤنث، و خنثی با حروف تعریفی مانند der، die، das  نشان داده می شوند.

Der Vater = پدر

Die Mutter = مادر

Das Kind = کودک

واقعیت جالب:

 das Mädchen = دختر خنثی است، نه زنانه!

نکات یادگیری زبان آلمانی

  • انحرافات آلمانی

در حالی که زبان‌های ژرمنی از انحراف استفاده نمی‌کنند، اما آلمانی از آن استفاده می‌کند. اگرچه در زبان‌های لاتین این چیزی است، به دلایلی آلمانی نیز آن را پذیرفته است.

خوشبختانه، تنها چهار مورد در آلمانی وجود دارد، در حالی که لاتین دارای شش مورد است.

به عنوان مثال کلمه گنج=  Schatz را در نظر بگیرید.

اسمی:  der Schatz

جنسیت: des Schatzes

تاریخ: dem Schatz

مضارع: den Schatz

  • دوستان دروغین خنده دار زیادی با انگلیسی دارد

اگرچه آلمانی و انگلیسی ارتباط نزدیکی با هم دارند، اما برخی از کلمات فریبنده وجود دارد که به این معنی است که بهتر است قبل از اینکه چیزی اشتباه بگویید، دو بار بررسی کنید.

bad = evil but Bad = bathroom

boot = shoe but Boot = boat

gift = present but Gift = poison

آزمون های آیلتس 2022 ( بر روی عکس کلیک کنید )

  • توجه به انتها لازم است

ترتیب کلمات در آلمانی نسبتاً سفت و سخت است. شما باید هر یک از کلمات را بخوانید یا گوش دهید تا معنای آن را درک کنید. بسته به ماهیت جمله، یک کلمه مهم، مانند یک فعل، در انتهای آن قرار می گیرد.

مثال:

Sie kommt heute nicht، weil sie krank ist.

امروز نمی آید، چون مریض است.

  • آلمانی می تواند بسیار ظریف باشد

زیبایی زبان آلمانی در این است که گوینده را قادر می سازد تا یک ایده را در عمیق ترین پیچیدگی خود تنها با یک کلمه بیان کند. زبان های دیگر ممکن است به یک جمله کامل برای همان معنی نیاز داشته باشند. موارد زیر ترجمه کلمه به کلمه در فارسی ندارند:

sich vergegenwärtigen – برای تازه کردن یک ایده گذشته و اعمال ارزش آن در زمان حال

mitdenken – فکر کردن فعالانه در یک کار گروهی برای یک هدف مشترک

Sprachkrise – ناتوانی معنوی در بیان خود از طریق زبان، که اغلب به هنرمندان اشاره دارد

 

زبان آلمانی ارزش یادگیری دارد زیرا بسیار انعطاف پذیر، کاربردی و رسا است. از پیچیدگی آن دلسرد نشوید، نیازی به یادگیری کامل آن ندارید، اما با تمرین کافی، دانش زبان شما به افق های بعدی گسترش خواهد یافت.

در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های کامل زبان آلمانی در تمامی سطوح با مجرب ترین اساتید و بهترین مواد آموزشی بصورت گروهی و خصوصی، حضوری و آنلاین برگزار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاورین ما در ارتباط باشید یا با شماره تلفن های 02126709719 و 02126709719 تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از جدیدترین دوره های آموزشی پیج اینستاگرام @hiradenglish و سایت hiradenglish.com را دنبال کنید.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30