فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

چگونه از شکست در آیلتس جلوگیری کنیم؟

7 روش که می تواند در سال 2020 شما را در آزمون آیلتس با شکست مواجه کند

چگونه از این شکست جلوگیری کنیم ؟

ممکن شما دانش پژوه محترم در دام بیافتید و به امتیاز آیلتس لطمه بزنید .

تمرین همیشه باعث بهبود نمره در آزمون آیلتس نمی شود . بعضی از دانش پژوهان مداوماٌ تمرین   می کنند اما نتیجه مناسبی نمی گیرند . دلیل این است که تمرین تنها یک بخشی از آمادگی برای آزمون آیلتس است بعضی از دانش پژوهان مکرراٌ اشتباهات خود را تکرار می کنند اما بهتر است که به فکر یادگیری باشند و از کمک اساتید حرفه ای استفاده کنند و اشتباهات خود را ریشه کن کنند تمرین مداوم بدون گرفتن فیدبک خیلی موثر نیست . بلکه دانش پژوه فقط زمان زیادی را هدر می کند .

ابتدا دانش خود را افزایش دهید و سپس به تمرین بپزدازید . باید راه درست انجام تمرین را هم بیاموزید . زیرا شما طبیعی است که اشتباهاتی انجام دهید . باید از خودتان فیدبک بگیرید و سپس نقاط ضعف را برطرف کنید . نکته بعدی این است که دانش پژوهان فکر می کنند با استفاده از لغات سطح بالا در writing  و speaking  می توانند حتماٌ نمره قابل قبولی کسب کنند اما این یک باور غلط است . دانش پژوهان  باید بدانند که استفاده صحیح از لغات ، درک لغات و دقت در استفاده از لغات برای کسی که امتیاز می دهد اولویت اصلی است . استفاده از لغت سطح بالا ، اگر دقیق نباشد به نمره کمکی نمی کند .

Examiner انتظار دارد که شرکت کننده در آزمون آیلتس به سوالات speaking و writing شفاف توضیح دهد . شفافیت در پاسخ به سوالات از استفاده از واژگان سطح بالا خیلی مهمتر است . باید لغاتی که استفاده می کنید نسبت به درستی آن لغات و دیکته آنها ابتدا اطمینان حاصل کنید .

بنابراین باید هرروز لغات جدیدی یاد بگیرید اما درست از آنها استفاده کنید . باید به گرامر ، دیکته کلمات ، کالوکیشنهای مرسوم و معانی لغات توجه کنید . بعضی از دانش پژوهان دامنه لغات خوبی دارند اما نمی توانند از آنها در جایگاه مناسب استفاده کنند . لغت 25 درصد از کل نمره شما را         در بر می گیرد . نکته مهم دیگر این است که باید به دنبال یک استاد حرفه ای آیلتس باشید و به همه اساتید اطمینان نکنید . بعضی از اساتید دانش عمومی زبان عالی دارند اما اساتید خوبی برای آیلتس نیستند و اطلاعات زیادی به دانش پژوهان می دهند که قسمت اعظمی از آن ها برای آمادگی در این آزمون مناسب نیستند . به دنبال کارشناس حرفه ای آزمون آیلتس باشید . اگر استادی به شما       می گوید که در طول دو هفته شما را برای این آزمون آماده می کنم ، این ادعا کاملاٌ نادرست است و فقط وقت شما تلف می شود . هیچ استادی  نمی توانند تضمین کنند که شما نمره بالای 7 می گیرید زیرا عوامل متعددی در این زمینه نقش بازی می کنند . اساتید حرفه ای به هیچ عنوان همچین ادعایی نمی کنند و به آن می خندند . اگر فکر کنید ، راه های جادویی وجود دارد ، فقط در خیال به سر می برید . انتخاب راه درست شما را به هدف می رساند . اساتید حرفه ای مسلماٌ دریافتی های بیشتری دارند ، اما از راه منطقی و صحیح شما را به هدف می رسانند .

بعضی از موسسات اساتید ارزان قیمتی را استخدام می کنند که اصلاٌ به بهبود وضعیت دانش پژوه کمک نمی کند بلکه شرایط را برای او بدتر می کند . آمادگی دانش پژوهان برای کسب امتیاز بالای 7 در مهارت های writing و speaking سخت تر از دو مهارت دیگر می باشد . نکته مهم بعدی این است که 50 درصد نمره writing شما گرامر و استفاده از واژگان است . آشنایی با تکنیک های آیلتس به هیچ عنوان شما را به نمره 7 نمی رساند بلکه تقویت زبان عمومی می تواند شما را به این امتیاز برساند . اگر سطح زبان خود را تقویت کنید ، مسلماٌ بهترین فرصت را برای گرفتن امتیاز بالای 7 خواهید داشت . در مهارت speaking تلفظ ، گرامر و لغات نقش مهمی را بازی می کنند . باید شما ابتدا نقطه ضعف های شخصی خود را شناسایی کرده و برطرف کنید . دانستن راهکار ها و تکنیک های آزمون آیلتس صرفاٌ شما را به نمره 7 نمیرسانند .

نکته مهم دیگر این است که شما باید به طور فشرده خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید و مدت زمان استانداردی برای تقویت هر بخش وجود دارد . تقویت گرامر 1 تا 12 ماه طول می کشد . تقویت دامنه لغت 3 تا 18 ماه طول می کشد تقویت تلفظ 3 تا 24 ماه طول می کشد  و تقویت writing 1 تا 6 ماه طول می کشد . در نتیجه ، انتخاب یک استاد حرفه ای هم زمان و هم پول شما را ذخیره می کند . نکته مهم بعدی این است که امتحان آیلتس یک امتحان حفظی نیست بلکه باید آنرا درک کرد. گرامر ، ابراز عقیده ، ایده پردازی و توسعه موضوع ، پرفریزینگ همه و همه قابل حفظ کردن نیستند و نیاز به مهارت شناختی دارد ( cognitive skill ) استفاده صحیح از لغات متفاوت از حفظ کردن لغات می باشد . باید خلاقیت ذهنی در همه مهارت ها را نشان دهید و حفظ کردن یک سری عبارات منطقی نیست . نباید به این امتحان ، به عنوان یک امتحان حفطی نگاه کنید .

اگر به همه نکات فوق در آمادگی آزمون آیلتس توجه کنید به راحتی به امتیاز بالای 7 دست پیدا         می کنید . به عنوان مثال اگر فردی به دکتر بگوید من حامله هستم لطفاٌ بچه ام را در 3 ماهگی به دنیا بیاور ، این حرف کاملاٌ غیر منطقی است . جنین باید بعد از 9 ماه به دنیا بیاید تا سیر تکاملی خود را طی کرده باشد . کسب امتیاز عالی در آزمون آیلتس نیاز به یک سیر تکاملی دارد . اگر شما به اساتید این جمله را بگویید به شما می خندند بنابراین بهتر است منطقی رفتار کنید .

 با این تفکر مسلماٌ در این آزمون موفق نمی شوید .

( دپارتمان آیلتس مرکز زبان هیراد ) 

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30