فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

چطور زبان انگلیسی کنکور را ۱۰۰% بزنیم؟

 آزمون زبان انگلیسی برای بسیاری از داوطلبان به کابوس تبدیل شده است و به جای وقت گذاشتن در این درس، ترجیح می دهند در طول سال وقت و انرژی خود را صرف دوره های تخصصی کنند. این دیدگاه اشتباهی است، زیرا اگر می خواهید در امتحان نمره خوبی کسب کنید، باید در تمام دروس به درصد بالایی از سوالات پاسخ دهید. فراموش نکنید که خالی گذاشتن قسمت انگلیسی کنکور در جواب تست به معنای رد شدن از درس با 2 عامل است. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه مطالعه این متن کنکور اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

سوالات امتحانی به زبان انگلیسی

درس زبان کنکور شامل 25 سوال در 4 قسمت می باشد. تست های اول 6 و 7 مربوط به واژگان، تست های 3 و 4 مربوط به گرامر، 5 تست بعدی مربوط به تست کلوز و 8 تا 10 آخر مربوط به ریدینگ می باشد. زمان پاسخگویی به این 25 سوال 20 دقیقه است، بنابراین برای پاسخ به هر سوال کمتر از 1 دقیقه فرصت دارید. بنابراین برای اینکه بتوان به درصد زیادی از سوالات پاسخ صحیح داد، رعایت اصول خاصی ضروری است. لازم به ذکر است تمامی سوالات زبان انگلیسی در کنکور از کتاب های درسی 2 سال آخر تحصیلی تهیه شده و از منبع دیگری استفاده نشده است.

روش صحیح مطالعه زبان انگلیسی برای شرکت در کنکور

یک برنامه خوب برای کنکوری ها این است که روزانه نیم ساعت یا هر روز یک ساعت مطالعه کنند. همانطور که می دانید زبان کنکور از چهار قسمت (واژگان، گرامر، پایان و ریدینگ) تشکیل شده است، پس با توجه به بودجه زبان انگلیسی سال کنکور خود تصمیم بگیرید که چه مدت زمان مطالعه هر قسمت را داشته باشید.

روش صحیح مطالعه واژگان امتحانی

مهمترین مهارتی که در کنکور به آن نیاز دارید، گستردگی دایره لغات شماست. زیرا برای پاسخ به سوالاتی غیر از واژگان باید به فرهنگ لغت خود مراجعه کنید. پس سعی کنید کلمات جدید یاد بگیرید و کلمات قدیمی را هر روز اصلاح کنید. یکی از بهترین راه ها برای یادگیری لغات استفاده از روش جعبه لایتنر است. در زیر نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند لغات انگلیسی را برای امتحان بهتر یاد بگیرید:

  • هنگام یادگیری یک کلمه جدید، مترادف و متضاد آن را یاد بگیرید.
  • با استفاده از روش لایتنر باکس، کلمات جدید را در یک بازه زمانی تکرار کنید، آنها ملکه ذهن شما خواهند شد.
  • اگر معنایی فراتر از ضرب المثل ها وجود دارد، آن را یاد بگیرید.
  • سعی کنید کلمات سخت را در وسط متن یاد بگیرید، به این ترتیب وقتی متن را به خاطر می آورید، می توانید معانی کلمات را نیز به خاطر بسپارید.
  • یادگیری عبارات و اصطلاحات را فراموش نکنید، آنها معنای متفاوتی با کلمات تشکیل دهنده دارند.

روش صحیح یادگیری گرامر کنکور

برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کافی است اصول اولیه را یاد بگیرید و از آن برای ساختن جملات استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر یادگیری گرامر، می توانید دایره لغات خود را نیز تست کنید. سعی کنید در آزمون سال قبل شرکت کنید تا با سوالات کنکور در قسمت گرامر آشنا شوید. در اینجا چند نکته برای یادگیری بهتر گرامر انگلیسی وجود دارد:

سعی کنید گرامر هر درس را در زندگی روزمره خود به کار ببرید تا قوانین برای همیشه در حافظه شما بماند.
گرامر هر درس را به زبان خود در یک دفترچه خلاصه کنید و سپس جملات مثالی را با همان گرامر بنویسید. سعی کنید جملات را خودتان بنویسید و آنها را از جای دیگری کپی نکنید، زیرا با حفظ کردن جمله به راحتی گرامر مربوطه را به خاطر خواهید آورد.

روش تمرین صحیح قسمت متن کلوز کنکور زبان انگلیسی

سوالات این بخش در واقع ترکیبی از واژگان، گرامر و درک مطلب هستند. همانطور که می بینید تسلط بر واژگان و گرامر در این قسمت ضروری است. سوال Cloze Text بر نحوه استفاده از دو کلمه مرتبط با یکدیگر یا Collocation تمرکز دارد. در اینجا چند نکته برای پاسخگویی بهتر به این بخش وجود دارد:

برای پاسخ دادن به Cloze Text، باید افعال و حروف اضافه آنها را به خوبی یاد بگیرید.

ابتدا سوال را مستقل از گزینه ها بخوانید و مفهوم کلی آن را بفهمید سپس با توجه به گزینه های موجود و کلمات

قبل و بعد از نقطه چین گزینه صحیح را انتخاب کنید.

با درک مفهوم کلی و ارتباط بدنه جمله با گزینه های موجود می توانید گزینه صحیح را انتخاب کنید.

سوال را کلمه به کلمه ترجمه نکنید، سعی کنید معنی آن را بفهمید.

روش صحیح تمرین و پاسخگویی به سوالات ریدینگ انگلیسی در کنکور

در این قسمت به طور میانگین 290 کلمه وجود دارد که از این تعداد حدود 11 کلمه جدید هستند. بنابراین در این بخش مهارت لغات و واژگان جدید ضروری است. خواندن متن بخش معمولاً از بخشی به قسمت دیگر یا از بخشی به کل است. هر پاراگراف ایده متفاوتی را ارائه می دهد، بنابراین خواندن کل متن مهم است. برای تمرین این قسمت کافی است هر روز حداقل یک مفهوم یادگیری از تست های سال های قبل را بخوانید و گاهی بخشی از یک کتاب داستان کوتاه را بخوانید، به این ترتیب در یادگیری و درک مفاهیم انگلیسی مشکلی نخواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30