موارد استفاده آزمون PTE
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

آزمون PTE برای چه مواردی استفاده می شود؟ ( موارد استفاده آزمون PTE )

اگرچه ممکن است شناخته شده ترین آزمون زبان انگلیسی نباشد، آزمون آکادمیک پیرسون انگلیسی (PTE)  می تواند جایگزین مناسبی برای تافل یا آیلتس باشد. اگر قصد شرکت در آزمون PTE   Academic  را دارید، راهنمای سریع ما در این آزمون را بخوانید. به شما مهم ترین موارد استفاده آزمون PTE و مراحل آن را شرح می دهیم.

PTE چیست؟

آزمون پیرسون انگلیسی (PTE) یک آزمون مبتنی بر رایانه است که مهارت های زبان انگلیسی افراد غیر بومی را که قصد دارند برای دوره های دانشگاهی در کشورهای انگلیسی زبان درخواست کنند، ارزیابی می کند.

موارد استفاده آزمون PTE

سه نسخه از آزمون وجود دارد: PTE Academic، General و Young Learners. اگر برای درخواست در یک دوره دانشگاهی در آزمون شرکت می کنید، باید PTE Academic را شرکت کنید. این روش گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن را از طریق رایانه در یک جلسه آزمون سه ساعته ارزیابی می کند. این یک امتحان مبتنی بر کامپیوتر است که بر روی زبان انگلیسی واقعی که در محیط های دانشگاهی استفاده می شود تمرکز دارد و جنبه هایی مانند لهجه ها و زبان آکادمیک را پوشش می دهد.

تفاوت آزمون PTE با دیگر آزمون ها

یک آزمون زبان انگلیسی بسیار جدیدتر از آیلتس و تافل است که در سال 2009 در سراسر جهان راه اندازی شد. این بدان معناست که هنوز به طور گسترده پذیرفته نشده است، اگرچه به طور پیوسته در حال پیشرفت است.

نتایج PTE در پنج روز کاری ارائه می شود که سریعتر از آیلتس و تافل است. نتایج آزمون جزئی‌تر از نتایج آزمون آیلتس است و از مقیاس جهانی انگلیسی به سبک دماسنج استفاده می‌کند تا یک نمای کلی دقیق از مهارت‌های زبان انگلیسی در زمینه‌های مختلف مانند گرامر ارائه کند. محدوده امتیاز کلی 10-90 امتیاز است.

 توسط چه کسی تشخیص داده می شود؟

PTE Academic توسط هزاران دانشگاه در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است که محبوب ترین آنها انگلستان، استرالیا، ایالات متحده و کانادا هستند. شما باید با دانشگاه هایی که قصد دارید درخواست بدهید تماس بگیرید تا بدانید که آیا مدرک PTE Academic را قبول می کنند و چه نمره ای را می خواهند. PTE Academic نیز اکنون برای اهداف ویزا توسط دولت استرالیا پذیرفته شده است.​

مراحل آزمون PTE

آزمون PTE را می توان در بیش از 200 مرکز آزمون در بیش از 50 کشور جهان اخذ کرد. تاریخ دقیق و تعداد جلسات آزمون متفاوت است. لیست کاملی از مراکز آزمون را می‌توانید در وب‌سایت PTE پیدا کنید، جایی که می‌توانید در دسترس بودن مکان‌ها برای جلسات آزمون آینده را نیز بررسی کنید.

قیمت آن چند است؟

هزینه ها معمولا بین 200 تا 300 دلار آمریکا است، اما بسته به مکان متفاوت است. می توانید هزینه های دقیق نزدیکترین مرکز آزمون خود را از طریق وب سایت رسمی بررسی کنید.

آیا می توانم دوباره در آزمون شرکت کنم؟

می‌توانید هر چند بار که بخواهید دوباره امتحان کنید، اگرچه قبل از رزرو آزمون دیگر باید منتظر بمانید تا نمرات خود را از یک آزمون دریافت کنید.

چه مدت باید منتظر نتایج خود باشم؟

حداکثر ظرف مدت پنج روز کاری پس از انجام آزمون، نتایج خود را به صورت آنلاین دریافت خواهید کرد. بنابراین اگر به سرعت نتایج آزمون زبان انگلیسی نیاز دارید، این زمان پاسخگویی سریع یکی از مزایای اصلی شرکت در آزمون PTE Academic است.​

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30