IELTS Listening
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

مهارت شنیداری آیلتس IELTS Listening

نکات کاربردی درباره مهارت شنیداری آزمون آیلتس (IELTS Listening)

فرمت آزمون شنیداری آیلتس (IELTS Listening):

مدت سنجش IELTS Listening مهارت شنیداری آیلتس  30 دقیقه است .بخش Listening  آزمون آیلتس (IELTS Listening)  برای هر دو نسخه (آکادمیک و جنرال) یکسان است. در مهارت Listening آزمون آیلتس 4 بخش وجود دارد.در بخش سنجش مهارت شنیداری آیلتس(IELTS Listeningشما فقط یک بار فرصت خواهید داشت که به صدای ضبط شده گوش دهید .در صدای ضبط شده از گویندگان مختلفی با لهجه های گوناگونی استفاده شده است از گویندگان بومی و انگلیسی زبان گرفته تا افرادی که زبان مادریشان زبانی غیر از زبان انگلیسی است.

بخش نخست مهارت شنیداری آزمون آیلتس (IELTS Listening):

بخش نخست Listening  آیلتس از یک مکالمه بین دونفر تشکیل شده است که در مورد یک مسئله اجتماعی روزمره با هم به گفتگو می پردازند.

بخش دوم مهارت شنیداری آیلتس (IELTS Listening):

دربخش دوم مهارت شنیداری آیلتس یا همان Listening آیلتس یک مونو لوگ یا تک گویی برای شما پخش خواهد شد .که گوینده در مورد موضوع های روزمره و اجتماعی سخن خواهد گفت به عنوان مثال امکانات محلی یا در مورد تدارک یک وعده غذایی در یک گردهمایی .

بخش سوم مهارت شنیداری آیلتس (IELTS Listening) :

در بخش سوم مهارت شنیداری آیلتس (IELTS Listening) برای شما یک مکالمه گروهی که در آن تاچهار نفر در زمینه آموزشی یا تحصیلی به مباحثه می پردازند پخش خواهد شد . به عنوان مثال ؛ مکالمه یک معلم و دانش آموز که در مورد تکالیف مدرسه با هم مکالمه می کنند یا یک گروه که برای یک پروژه در حال برنامه ریزی هستند.

بخش چهارم مهارت Listening  آزمون آیلتس (IELTS Listening) :

بخش چهارم مهارت Listening آزمون آیلتس (IELTS Listening) شامل یک گفتگو است مثلاً در مورد یک سخنرانی دانشگاهی .

نکات کاربردی پیرامون مهارت Listening آیلتس (IELTS Listening) :

  •  در آغاز هر بخش پیش از این که صدا پخش شود ، سوالات آن بخش را با دقت بخوانید این امر به شما کمک خواهد کرد که گفتگوهای پخش شده را به سادگی دنبال کنید و پاسخ ها به سادگی برای شما نمایان گردد.
  •  عاقلانه و منطقی است که پس از پایان هر بخش کمی آینده نگر باشید و پرسش های بخش های بعدی را مطالعه نمایید و برای بخش بعدی آمادگی بیشتری داشته باشید، این بهتر است تا آنکه برای بخش نهایی استرس داشته باشید.
  • گاهی اوقات فهرستی از انتخاب ها را در اختیار خواهید داشت تا از بین پاسخ ها انتخاب نمایید .
  • مراقب محدوده نت برداری و یادداشت از آنچه که می شنوید باشید ! هرگز بیشتر از دو لغت یادداشت نکنید . نوشتن بیشتر از دو لغت بدان معنا است که شما هیچ نمره ای در این بخش دریافت نخواهید کرد حتی اگر برخی از پاسخ ها صحیح بوده باشد.
  • سعی کنید واژه های کلیدی و مترادف های آنها را ( واژه های هم معنی یا با معنایی نزدیک به آن لغت ) با دقت شنیده و دریافت کنید این به شما کمک خواهد کرد تا پاسخ صحیح را تشخیص دهید . به عنوان مثال امکان دارد شما در صدای ضبظ شده ای که به آن گوش می دهید ، بشنوید: He like going to gym and playing football.

در پاسخ نامه شما این می تواند اینگونه نمایان شود : He is an active person

امکان دارد از شما خواسته شود لغاتی که در صدای ضبط شده برای شما هجی شده است را بنویسید ، برای این که این کار را به خوبی انجام دهید ، شما باید الفبای انگلیسی را به خوبی بشناسید و بدانید که هر یک از تک واژها (حرف ها) چه نوع تلفظی دارد . برای مثال حرف W تلفظش دابل یو (“double – u”) است .

  • در صدای ضبط شده ، به لغاتی که مراحل مختلف سوال نمایان می سازد با دقت توجه نمایید . به عنوان مثال :

 “firstly” , “my next point” , “to sum up”

این واژه ها می توانند به شما کمک کنند که بفهمید به کدام سوال رسیده اید .

  • همزمان با این که به سوالات گوش می دهید روی گزینه هایی که صحیح نیست خط بکشید . این عمل به شما کمک می کند که پاسخ صحیح را راحتر بیابید .
  • اگر پاسخ سوالات یک تاریخ میلادی باشد و شما می خواهید یکی از تاریخ ها را به عنوان پاسخ به سوال مذکور بنویسید به خاطر داشته باشید چندین روش برای نوشتن تاریخ میلادی وجود دارد به عنوان مثال :بیست و هفتم ماه می را می توانید به طرق زیر بنویسید و همگی آنها صحیح است .  

27th may

May 27

27 may

  •  اگر پرسش هایی وجود داشته باشد که نمی توانید به آنها پاسخ بدهید آنها را رها کنید و به سول بعدی بپردازید . این امر به شما کمک خواهد کرد که انرژی مثبت و آرامش خود را حفظ کنید اگر در پایان زمان اضافه آوردید باز گردید و به پرسش های باقی مانده پاسخ دهید .
  •  پس از اتمام آخرین سوال پخش شده شما زمان خواهید داشت که پاسخ ها را از دفترچه Listening  به پاسخنامه منتقل کنید ، سعی کنید از فرصت یاد شده برای انتقال پاسخ ها به پاسخنامه استفاده نمایید و از انتقال پاسخ ها در بینابین مراحل  Section های آزمون جداً پرهیز نمایید چون امکان دارد اطلاعات بسیار مهمی را در مورد  بخش های بعدی سوال از دست بدهید ، با کمی شکیبایی فرصت دهید تا بخش چهارم (Section) نیز پایان یابد آنوقت با خیال آسوده پاسخ ها را منتقل کنید .

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30