مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی ( چرا ترکی استانبولی یاد بگیریم ؟ )

تقریباً 75 میلیون نفر ترکی را به عنوان زبان اول خود صحبت می کنند که آن را به یکی از 15 زبان اول رایج در جهان تبدیل می کند. 15 میلیون نفر دیگر ترکی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. علاوه بر ترکیه، مردم ترک زبان در بالکان، قفقاز و اروپای غربی زندگی می کنند. بزرگترین جامعه مهاجر ترک در آلمان زندگی می کند، جایی که ترکی دومین زبان رایج پس از آلمانی است.​ در این مقاله به شما مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی را توضیح می دهیم.

مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی

تخته پرشی برای یادگیری زبان های مرتبط

از آنجایی که آنها با هم مرتبط هستند، مطالعه ترکی پایه محکمی برای یادگیری سایر زبانهای ترکی مدرن مانند قزاقی، قرقیزی، تاتاری، ازبکی و اویغوری ایجاد می کند. در حالی که این زبان ها ممکن است عجیب به نظر برسند، اما زبان هایی هستند که در مناطق دارای اهمیت استراتژیک مانند قفقاز، بالکان، چین و اتحاد جماهیر شوروی سابق صحبت می شوند. به همین دلیل می توانند زبان های بسیار مفیدی برای یادگیری باشند.

ترکیه و گفتگوی جهانی

جمهوری ترکیه کشوری با اهمیت ژئوپلیتیکی است که از نظر استراتژیک (از نظر جغرافیایی و فرهنگی) به اروپای شرقی، آسیای مرکزی و خاورمیانه مرتبط است. این کشور شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان با طبقه متوسط ​​مصرف کننده رو به رشد است. با افزایش نفوذ اقتصادی و سیاسی ترکیه، زبان ترکی و دانش ترکیه دارایی های ارزشمندی است که شرکت ها، سازمان های غیردولتی، سازمان های دولتی و موسسات تحقیقاتی فعال در منطقه به دنبال آن هستند.

فرصت های شغلی

فرصت‌های شغلی متعددی در بخش‌هایی مانند فناوری، امنیت سایبری، انرژی، مهمان‌نوازی، امور مالی، قانون، تجارت و دولت وجود دارد. برای کسانی که علاقه مند به اشتغال در بخش دولتی هستند، دولت ایالات متحده ترکی را به عنوان یک زبان مهم تعیین کرده است و به طور فعال برای نقش‌هایی در زمینه‌های دیپلماسی، اطلاعاتی و نظامی استخدام می‌کند، همچنین مجموعه‌ای از بورسیه‌ها را برای دانشجویانی که زبان را دنبال می‌کنند ارائه می‌کند.

توصیه می شود حتما از مقاله جذابیت های زبان ترکی استانبولی دیدن نمایید.

دلایل یادگیری زبان ترکی استانبولی

ترکیه و مهد تمدن

دانستن زبان ترکی می تواند دارایی خاصی برای دانشجویان مردم شناسی، باستان شناسی و تاریخ باشد. ترکیب مهارت های زبان ترکی با این مطالعات فرصت های تحقیقاتی هیجان انگیزی را به وجود می آورد. آناتولی، قلمرو ترکیه مدرن، مهد تمدن بشری است که برخی از بزرگترین مکان‌های باستان‌شناسی جهان از جمله ویرانه‌های قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشری شناخته شده، شهر تروا، کشتی نوح، و استانبول (تنها شهر جهان که در دو قاره واقع شده) را در خود جای داده است. آرشیوهای ترکیه امروزه حجم عظیمی از اسناد و اطلاعات تاریخی مربوط به تمدن های هیتی، آشوری، هلنیستی، ایرانی، رومی، بیزانسی، اسلامی و عثمانی-ترکی را ارائه می دهند.

در ترکیه، انگلیسی کافی نیست

تسلط به زبان انگلیسی در ترکیه گسترده نیست و تعداد کمی از ترک ها دارای گذرنامه هستند (تنها 10 درصد از جمعیت) یا به خارج از کشور سفر می کنند. علاوه بر این، رسانه های خارجی و زبان انگلیسی در ترکیه به اندازه همسایگان اروپایی کوچکتر آن همه جا حضور ندارند. در حالی که جمعیت فزاینده ای از فارغ التحصیلان انگلیسی عالی صحبت می کنند، درک زبان ترکی به شما مزیت قابل توجهی در انجام تجارت با ترکیه و تعامل با شهروندان آن می دهد.

در میان جمعیت ایستادگی کنید

مهارت های زبان ترکی به طور جدی دارایی منحصر به فرد است. در سال 2013، تنها 716 دانشجو در برنامه زبان ترکی ثبت نام کردند. در حالی که این تعداد دو برابر از دهه قبل است، زبان های ترکی می توانند بلیط مطمئنی برای بسیاری از مشاغل هیجان انگیز باشند.

آموزش زبان ترکی استانبولی

اهمیت یادگیری زبان ترکی استانبولی

زبانی منحصر به فرد و سرراست

در حالی که ترکی می تواند یکی از چالش برانگیزترین زبان ها برای یادگیری باشد، اما ویژگی های زیادی دارد که آن را سرگرم کننده و جالب می کند.

ترکی یک زبان چسبنده است، به این معنی که ذرات جدیدی به انتهای یک شکل پایه اضافه می شوند تا کلمات جدید تولید کنند. ترکی نیز یک زبان آوایی است و یادگیری الفبا برای تلفظ صحیح کلمات کافی است. هیچ کمک تلفظی در کنار کلمه وجود ندارد زیرا هر حرف در هر کلمه یکسان تلفظ می شود. برای همه شما که قانون شکن هستید، متاسفم – به سختی می توانید استثناهایی را در ترکی پیدا کنید: تقریباً همه کلمات از قوانین سختگیرانه پیروی می کنند.

در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های زبان ترکی با بروز ترین مواد آموزشی و بهره مندی از تدریس اساتید حرفه ای و مجرب با لهجه native برگزار میشود.

علاقه مندان میتوانند از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاوران آموزشی این مرکز تماس حاصل کرده و از مشاوره رایگان بهره مند شوند.

همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی آنلاین و حضوری/ گروهی و خصوصی مطلع شوید.

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30