سطح بندی زبان فرانسه
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

راهنمای کامل سطح بندی زبان فرانسه ، معرفی سطوح زبان فرانسه

سطح بندی زبان فرانسه

سطح بندی زبان فرانسه مانند تمام زبان های زنده دنیا براساس استاندارد بین المللی سطح بندی علمی زبان فرانسه (CEFR) طبقه بندی شده است .

سطح مقدماتی زبان فرانسه

سطح A1 : در این سطح متقاضی می تواند کلمات و عبارات ساده را در خواندن درک کند و حتی قدرت فهم کلمات و عبارات ساده در حین شنیدن را داشته باشد. متقاضی می تواند جملات ساده و کوتاه بنویسد، خود را معرفی نماید و در موقعیت های بسیار ساده شروع به صحبت کردن کند ، سطح A1 سطح مقدماتی است .

سطح A2 : انتظار می رود متقاضی در این سطح بتواند منوی رستوران ها و بروشورهای تبلیغاتی و تابلوهای آدرس را خوانده و درک کند، حتی در فهمیدن لغات و اصطلاحات پرکاربرد در زمینه هایی مثل خانواده ، محیط کار و خرید قابلیت خود را ارتقاء دهد. فرد متقاضی توانایی نوشتن نامه های کوتاه و ساده غیر رسمی را دارد و می تواند پیرامون موقعیت های ساده روزمره مثل خانواده ، تحصیل و محیط کار صحبت و مکالمه داشته باشد، سطح A2 سطح مقدماتی است.

سطح بندی زبان ترکی استانبولی ( تعیین سطح زبان ترکی استانبولی )

سطح متوسط زبان فرانسه 

سطح B1 : این سطح متوسط است و از متقاضی انتظار می رود بتواند اتفاقات پیرامونی خود را توصیف کند و قدرت شنیدن و درک مفهوم اصلی در یک گفتار آشنا را پیدا کند؛ مثلا اخبار را بطور نسبی متوجه شود. در مهارت نوشتن باید بتواند یک متن ساده در مورد موضوعات اجتماعی ساده را بنو یسد و در مسافرت مانند سفر به فرانسه باید بتواند نیازهای اصلی خود را برطرف کند و حتی مکالمه پیرامون علایق شخصی، سرگرمی، رستوران و محیط کار را بخوبی انجام دهد.

سطح B2 : سطح متوسط است. بعد از پایان سطح B2 افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند می توانند کاملا در موقعیت های متفاوت اجتماعی نیازهای خود را در 4 مهارت برطرف کنند. این سطح متقاضی را قادر می سازد متون ادبی و توصیفی را در حین مطالعه کاملا درک کند، می تواند در کنفرانس و یا یک سخنرانی رسمی با موضوعات آشنا نکات مهم و کلیدی را براساس مهارت شنیداری خود درک کند. در مهارت نوشتاری این توانایی را پیدا می کند که به نامه نگاری رسمی و غیر رسمی پرداخته و بتواند درباره موضوعات مورد علاقه خود بنویسد و حتی به نوشتن یک گزارش توصیفی درباره کارش نیز بخوبی بپردازد. در این سطح افراد به راحتی در کشور فرانسه در صحنه های متفاوت اجتماعی می توانند اظهار نظر کنند و حتی پیرامون محاسن و معایب چیزی صحبت کنند.

سطح پیشرفته زبان فرانسه

سطح C1 : سطح پیشرفته است که در آن متقاضی می تواند متون پیچیده ادبی، فلسفی و علمی را در هنگام مطالعه کاملا درک کند. مهارت شنیداری در انتهای این سطح در حدی است که فرد کاملا اطلاعات مهم خبری را در رادیو و تلویزیون پیرامون موضوعات روز درک کند. متقاضی می تواند یک متن پیچیده تر و حتی یک نامه رسمی با رعایت کامل اصول آن بنویسد و در مهارت مکالمه نیاز های خود را کاملا درک کند و در سفر به فرانسه تقریبا مانند یک فرد بومی صحبت کند.

سطح C2 : سطح C2 بالاترین سطح است که فرد به راحتی می تواند درک کاملی در حین خواندن متون پیشرفته و پیچیده را به زبان فرانسه داشته باشد. مهارت شنیداری به حدی است که متقاضی قدرت درک متن های پیچیده تر را به طور کامل داشته باشد. در مهارت نوشتن باید توانایی به کارگیری دامنه وسیعی از واژگان و ساختارهای زبانی پیشرفته را در زمینه ها و موضوعات گوناگون داشته باشد و در مهارت اسپیکینگ کاملا روان صحبت کرده و بتواند به گفتگو پیرامون موضوعات آشنا و نا آشنا با ایده پردازی کامل پرداخته و به ارائه ادله کافی درباره آن بحث بپردازند.

زبان فرانسه در آموزشگاه زبان هیراد

مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های زبان فرانسه را با بهترین کادر آموزشی هم بصورت خصوصی و هم بصورت گروهی برگزار می کند و در این مرکز روی کتاب (( alter ago )) کار می گردد اما در کلاسهای خصوصی دانش پژوه می تواند روی کتاب مدنظر خود کار کند .

برای مشاوره رایگان می توانید با شماره واتس اپ 09123341513 که مشاورین آموزشی این مرکز هستند تماس حاصل فرمائید.

                      خوشحال خواهیم  در صورتی که این مقاله را دوست داشتید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30