تقویت اسپیکینگ آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

چه طور می توانید نمره اسپیکینگ آیلتس خود را تقویت نمایید ؟ ( 10 نکته طلایی )

تقویت اسپیکینگ آیلتس

تقویت اسپیکینگ آیلتس و اینکه چه طور می توانید نمره اسپیکینگ آیلتس خود را در مدت زمان کوتاهی به 7 و یا بالاتر برسانید ؟ همه را به شما در این مقاله پاسخ می دهیم.

روش های تقویت اسپیکینگ آیلتس:

می توانید با تمرین مستمر و جدی ، تقویت واژگان و مترادف ها، تقویت تلفظ و نظرات و همچنین شرکت در کلاس آیلتس مرکز تخصصی زبان هیراد نمره مهارت اسپیکینگ خود را به 7 و یا بالاتر افزایش دهید.

باید سعی کنید علاوه بر تمرین مستمر اسپیکینگ آیلتس انگلیسی عمومی خود را بهبود بخشید و کلمات و عبارات جدیدی یاد بگیرید. به علاوه باید روان صحبت کردن خود را با تمرین زیاد تقویت کنید. باید از انگلیسی صحبت کردن لذت ببرید و به هیچ وجه تحت فشار نباشید.

کلمات ربط متنوع در تقویت اسپیکینگ آیلتس:

توصیه می شود در اسپیکینگ خود از کلمات ربط متنوع به درستی استفاده کنید تا در اسپیکینگ شما انسجام و پیوستگی لازم صورت گیرد. به علاوه باید نظریات خود را در پارت های دو و سه آیلتس به خوبی سازمان دهی کنید ، تعداد پازها و مکس های خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

اصطلاحات، کلمات و عبارات پرکاربرد در اسپیکینگ آیلتس به جهت کسب نمره 7

تقویت اسپیکینگ آیلتس با تکرار

باید نمونه های اسپیکینگ آیلتس را بلند جلوی آینه چندین بار با خودتان بخوانید و تمرین کنید. قویا توصیه می شود در اسپیکینگ خود ازکلمات، عبارات، قیود، افعال و کالوکیشن های متعدد استفاده کنید تا به اسپیکینگ خود تنوع زیادی دهید. ضمنا باید واضح صحبت کنید تا اگزمینر آیلتس به خوبی نظریات شما را متوجه شود و در نتیجه کاملا قانع شود.

لحن و صدا در IELTS Speaking:

باید در صدای خود احساس تزریق کنید به عبارت دیگر با احساس و از موضع قدرت صحبت کنید. در ضمن، لازم است آهنگ جملات و استرس کلمات را به کمک استاد آیلتس خود در مرکز تخصصی زبان هیراد تا حد ممکن تقویت کنید. اگر می خواهید در اسپیکینگ آیلتس حتما نمره 7 بگیرید لازم است باید اشتباهات کمی در اسپیکینگ خود داشته باشید.

اعتماد به نفس در IELTS Speaking:

شایان ذکر است که باید اعتماد به نفس خود را برای IELTS Speaking با تمرین و تقویت مهارتتان تا حد ممکن افزایش دهید. به علاوه نباید حاشیه روید و هر آنچه سوال از شما می خواهد عینا باید پاسخ دهید.

10 نکته برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

بخش اسپیکینگ آیلتس چیست؟

قبل از پرداختن به هر نکته، ارزش آن را دارد که سه بخش اصلی بخش speaking آیلتس را مرور کنیم.

    بخش اول – اینجا جایی است که به سؤالات مربوط به خود و خانواده خود پاسخ می دهید.

    بخش دوم – در اینجا، شما یک سخنرانی یک تا دو دقیقه ای در مورد موضوعی که توسط ممتحن به شما ارائه شده است، ایراد خواهید کرد.

    بخش سوم – شما و ممتحن اکنون بحث طولانی تری در مورد موضوع ارائه شده در قسمت دوم خواهید داشت.

حالا بیایید به نکات برتر برای تقویت عملکرد شما در بخش speaking آزمون آیلتس نگاه کنیم.

  • سعی کنید آرامش داشته باشید!

اکثر زبان آموزان موافق هستند که صحبت کردن چالش برانگیزترین مهارت برای تسلط است. شما باید جملات بدون خطا بسازید، به واژگان مناسب و تلفظ مناسب فکر کنید، از ترجمه مستقیم از زبان مادری خود اجتناب کنید، پیام درست را منتقل کنید، از لحن مناسب استفاده کنید و ایده های خود را به شیوه ای سازمان یافته به هم متصل کنید. کمی طاقت فرساست!

با توجه به ذهن شما، آرامش دادن آسان نخواهد بود، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که ممتحن بر روی اشتباهات شما تمرکز نمی کند، بلکه بر جنبه های مثبت گفتار شما تمرکز می کند. او آنجاست تا ببیند شما چه کارهایی می توانید انجام دهید، نه کارهایی که نمی توانید انجام دهید، و تمام تلاش خود را می کند تا شما احساس راحتی کنید. مکالمه را به عنوان یک گفتگوی کوتاه با یک دوست در نظر بگیرید. همه چیز در مورد ارتباط است، کاری که هر روز به انجام آن عادت دارید.

همچنین، به یاد داشته باشید که از نظر دانش خود در مورد موضوعات خاص مورد ارزیابی قرار نمی گیرید. موضوعات speaking آیلتس بر اساس زندگی، تجربیات و نظرات شماست. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود در مورد حیوان خانگی خود، شهر خود، بهترین دوست یا شغل خود صحبت کنید. بیشتر مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند، پس فقط آرام باشید و بهترین خود باشید. هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد!

اهمیت زمان و پاسخ شما برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

  • پاسخ های خود را گسترش دهید

صحبت طولانی فرصتی برای نشان دادن میزان تسلط شماست. عادت کنید برای پاسخ های خود دلیل بیاورید. اگر ممتحن مدام می پرسد «چرا؟»، پس شما به اندازه کافی توضیح نمی دهید. تسلط یکی از چهار معیار ارزیابی آیلتس است و برای اینکه روان به نظر برسید، باید جریان گفتار خوبی داشته باشید. پس از زیاده گویی نترسید.

به این نمونه پاسخ ها نگاه کنید تا تفاوت بین گوینده روان و غیر مسلط را ببینید.

جواب جواب بهتر
Examiner: What is your favourite pet animal? 

Candidate: My favourite pet animal is a cat. 

Examiner: Why?

Candidate: Because they are cute. 

Examiner: What is your favourite pet animal? 

Candidate: My favourite pet animal is a cat. I have always found myself drawn
to cats because of their independent nature. Unlike dogs, cats are low maintenance.
They don’t require a lot of space and they are cheap to feed. We can leave them alone
at home all day and they don’t panic or get lonely. They also make great company for
us because they are beautiful, purring, intelligent pets that love and entertain us every day.

  • از یک دقیقه خود نهایت استفاده را ببرید

در بخش دوم از بخش سخنرانی، جایی که شما در مورد یک موضوع خاص صحبت خواهید کرد، ممتحن یک دقیقه به شما فرصت می دهد تا سخنرانی خود را آماده کنید. از این زمان عاقلانه استفاده کنید!

اگر با موضوع آشنا نیستید وحشت نکنید. شما می توانید داستانی بسازید، یا خود را به جای دیگران بگذارید و داستان را از دیدگاه او تعریف کنید. به عنوان مثال، اگر لازم است در مورد یک رویداد ورزشی که در آن شرکت کرده اید صحبت کنید، و طرفدار ورزش نیستید، می توانید خود را به جای دوستی که طرفدار ورزش است قرار دهید و در مورد تجربه آنها طوری صحبت کنید که گویی این تجربه شما بوده است. هیچ جواب درست و غلطی وجود ندارد؛ شما فقط بر اساس مهارت های گفتاری خود ارزیابی می شوید. نکاتی که انتظار می‌رود پوشش دهید روی یک کارت نشانه نمایش داده می‌شوند، بنابراین توصیه می‌کنم از یک دقیقه خود برای نوشتن سریع کلمات کلیدی (جملات طولانی مدت) روی کاغذ یادداشت خود استفاده کنید تا در صورت گیر کردن به آن مراجعه کنید. در صورتی که چیزهای لازم برای گفتن تمام شد، می توانید نکات اضافی اضافه کنید. برای یک نمره روانی رضایت بخش، باید بدون مکث زیاد ادامه دهید، بنابراین این یادداشت ها مفید خواهند بود.

لحن مناسب و داشتن اعتماد به نفس در تقویت اسپیکینگ آیلتس

  • حفظ نکنید

سوالات بخش speaking از یک الگوی رایج پیروی می کنند. در بخش اول، از شما در مورد موضوعات شخصی، مانند زادگاه، شغل یا سرگرمی‌هایتان سؤال می‌شود. بخش دوم بر تجربیات شما متمرکز است، بنابراین می توانید یک مکان، شخص یا شی را توصیف کنید. بخش سوم بحث در مورد نظرات شما در رابطه با موضوع قسمت دوم است. در حالی که مطمئناً تجهیز خود به واژگان مرتبط و عبارات و ترکیب‌بندی‌های رایج (گروه‌بندی کلمات رایج) نتیجه می‌دهد، مهم است که از به خاطر سپردن تکه‌های بزرگ گفتار خودداری کنید. ممتحن برای شناسایی پاسخ های حفظ شده آموزش دیده است و بابت آن از شما نمره کسر می کنند.

در عوض، مطالعه واژگان موضوعی را با گروه بندی کلمات در دسته بندی ها، مانند ورزش یا فیلم، توصیه می کنم. این رویکرد همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا دایره لغات خود را برای سایر بخش‌های آزمون آیلتس بهبود بخشید. هرچه دایره لغات شما گسترده‌تر باشد، امتیاز شما بهتر است.

  • لبخند بزنید و خودتان باشید

در روز امتحان، یکی از بزرگ‌ترین راه‌هایی که دانش‌آموزان نمره خود را خراب می‌کنند، عصبی بودن است. وقتی دانش آموزان عصبی هستند، مانند یک ربات صحبت می کنند. این مسئله منجر به نمره 5 برای speaking می شود. اگر نمره 7 یا بالاتر برای speaking می خواهید، لبخند بزنید و از احساسات در صدای خود استفاده کنید. قرار دادن احساسات در صدایتان به بالا و پایین شدن صدای شما کمک می کند که به آن لحن صدا می گویند و به شما کمک می کند بر کلمات و اطلاعات مهم تاکید کنید. این چیزی است که ممتحن می خواهد بشنود. همچنین، وقتی لبخند می‌زنید، آرام می‌شوید، که به ممتحن نیز کمک می‌کند تا آرام شود.

  • واضح و با سرعت طبیعی صحبت کنید

سعی کنید در صحبت خود عجله نکنید. تند تند صحبت کردن نمره تسلط شما را بهبود نمی بخشد و می تواند منجر به اشتباهات بیشتر شود. در عوض، آرام بمانید، واضح صحبت کنید و سرعت طبیعی خود را حفظ کنید. و نگران لهجه خود نباشید؛ همه لهجه ها در آزمون آیلتس پذیرفته می شوند. فقط مطمئن شوید که کلمات خود را به درستی تلفظ می کنید.

مهم ترین و کاربردی ترین نکات برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

  • به زبان انگلیسی فکر کنید

فکر کردن به زبان مادری و سپس تلاش برای صحبت کردن به زبان انگلیسی در واقع یک فرآیند ترجمه است. سعی کنید از ترجمه خودداری کنید زیرا این روش مؤثری برای مکالمه نیست، احتمال اشتباهات گرامری شما بیشتر است و ممکن است در مورد اینکه فوراً عبارات و کلمات مورد نیاز خود را مطرح نکنید استرس داشته باشید. ترجمه در ذهن شما روش موثری برای صحبت کردن به زبان انگلیسی نیست.

در عوض سعی کنید به انگلیسی فکر کنید. برای مثال زمانی که به روز خود فکر می کنید با استفاده از زبان انگلیسی تمرین کنید. همچنین هنگامی که واژگان جدیدی را یاد می گیرید، به جای جستجوی کلمه در زبان مادری خود، به دنبال معنای انگلیسی آن باشید. وقتی به انگلیسی فکر می کنید متوجه خواهید شد که صحبت کردن به زبان انگلیسی آسان تر است.

  • تسلیم نشوید

سه مورد متداول وجود دارد که ممکن است در آنها احساس تسلیم شدن داشته باشید. تنها چیزی که می توانم بگویم این است: تسلیم نشو!

اولین مورد زمانی است که نمی توانید کلمه دقیق مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر این اتفاق افتاد، از هر گونه مکث طولانی خودداری کنید و سعی کنید به تعبیر دیگری بپردازید یا به دنبال راه های دیگری بگردید که منظورتان را توضیح دهید.

مورد دوم زمانی است که شما با موضوعی آشنا نیستید یا در مورد موضوعی نظری ندارید. اگر این اتفاق افتاد، از خلاقیت خود برای پاسخ دادن به سوال استفاده کنید. قرار دادن خود به جای کسی که این موقعیت را تجربه کرده است به شما کمک می کند سریعتر ایده بگیرید.

سومین مورد زمانی است که شما سوال ممتحن را متوجه نمی شوید. اگر این اتفاق بیفتد، همیشه می‌توانید توضیح بخواهید (اما سعی کنید از پرسیدن سوالات زیاد خودداری کنید).

تکرار و تمرین برای موفقیت در اسپیکینگ آیلتس

  • خودتان را ضبط کنید

اگر فرصت تمرین با یک انگلیسی زبان را ندارید، هنوز هم می توانید با تمرین به تنهایی به موفقیت های زیادی برسید. چگونه؟ با ثبت جلسات تمرین و ارزیابی خود بر اساس چهار معیار ارزیابی آیلتس: تسلط، منبع واژگانی (محدوده واژگان شما)، دامنه و دقت گرامری و تلفظ.

برای شناسایی نقاط ضعف خود به ضبط خود بروید. آیا می توانستید از واژگان بهتری استفاده کنید؟ چقدر مسلط بودید؟ آیا می توانستید از ساختارهای پیچیده تری استفاده کنید؟ تلفظتان چطور بود؟ روی کاستی های خود کار کنید تا زمانی که ضبط بهتری تولید کنید.

  • بدانید چه انتظاری دارید

اگر برای اولین بار در آزمون آیلتس شرکت می کنید، به آشنایی با فرمت و معیارهای نمره دهی کمک می کند. دانستن اینکه چه انتظاری دارید واقعا به آرامش اعصاب شما کمک می کند.

توصیه می کنم قبل از شرکت در آزمون پاسخ سوالات زیر را بدانید:

چه مدت است؟

چند قسمت هست؟

از من انتظار می رود در هر قسمت چه کاری انجام دهم؟

معیارهای درجه بندی چیست؟

در مرکز تخصصی زبان هیراد دوره های چهارمهارت آیلتس با حضور اساتید مجرب و با تجربه بصورت گروهی و خصوصی، حضوری و آنلاین، متناسب با شرایط متقاضیان برگزار میشود. همچنین پکیج های متنوعی با توجه به زمان و نیاز افراد طراحی و اجرا می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره رایگان با موسسه تماس حاصل فرمایید یا از طریق واتساپ به شماره 09123341513 با مشاورین ما در تماس باشید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.

                      خوشحال خواهیم  در صورتی که این مقاله را دوست داشتید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30