تفاوت آیلتس و تافل
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

تفاوت بین امتحان آیلتس و تافل

امتحان IELTS  لهجه بریتیش دارد در حالیکه امتحانTOEFL  لهجه امریکن دارد. سیستم نمره دهی در این دو ازمون کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد.

قبولی در امتحان ایلتس ساده تر از امتحان تافل می باشد. امتحان ایلتس به صورت کاملا کاغذی برگزار میگردد اما امتحان تافل به صورت کامپیوتری برگزار میگردد. ایرانیها با امتحان کاغذی راحتتر هستند.در امتحان ایلتس هر مهارت 9 نمره دارد اما در تافل هر مهارت 30 نمره دارد. امتحان IELTS کمی جذابتر است زیرا موضوعات مهارت READING کمی گسترده تر و کابردی تر میباشند. موضوعات READING  در امتحان تافل کمی خشک هستند .

موضوعات بیشتر پیرامون نجوم ، زمین شناسی، محیط زیست، بیماریهای واگیردار، زندگی دریایی، ادبیات، فرهنگ، بلاهای طبیعی،هنر،زیست شناسی، اقتصاد و موضوعاتی از این قبیل میباشند و خیلی برای متقاضیان قابل لمس نیستند اما در ازمون ایلتس موضوعات قابل لمس تر هستند.
در امتحان آیلتس SPEAKING
 رو در رو میباشد در حا لیکه SPEAKING   در امتحان تافل ضبط میگردد و بیشتر متقاضیان دچار استرس شدیدی میشوند و زمان مکالمه کم است.

در امتحان ایلتس در بخش listening  به دانش پژوهان در ابتدای هر بخش فرصت استاندارد داده میشود که سوالات را خوانده و خود را با دنیای سوال اشنا کنند در حالیکه در امتحان تافل سوالات یعد از پخش شدن listening  ظاهر می شوند و این مسئله کار را کمی سخت میکند.
در سه مهارت امتحان تافل مهارت 
listening  نقش بازی میکند اما در امتحان ایلتس فقط یک مهارت مربوط به listening  میشود.در مهارت listening  ایلتس دانش پژوه حتی باید جای خالی پر کند اما در امتحان تافل همه سوالات بیشتر گزین له کار را کمی سخت میکند. در سه مهارت امتحان تافل مهارتlistening  نقش بازی میکند اما در امتحان ایلتس فقط یک مهارت مربوط به listening  میشود.در مهارتlistening  ایلتس دانش پژوه حتی باید جای خالی پر کند اما در امتحان تافل همه سوالات بیشتر گزینه ای هستند.

تکنیک های کاربردی در امتحان آیلتس و تافل

نوع تکنیکهای کاربردی در امتحان ایلتس متفاوت از تکنیکهای موجود در تافل می باشد. این تکنیکها باید در دوره های اموزشی با دقت تدریس شوند. امتحان ایلتسدر دو نوع  برگزار میشود جنرال به هدف مهاجرت و اکادمیک به هدف ادامه تحصیل. حتی بعضی از لغات در این دو نوع ازمون با هم مشترک و بعضی ها با هم متفاوت هستند.در حقیقت، نحوه سنجش توانایی دانش پژوهان در این دو نوع ازمون با هم متفاوت است. در امتحان ایلتس جنرال بیشتر موضوعات آیلتس اجتماعی است در حالیکه در آیلتس اکادمیک همه موضوعات علمی است.

بررسی دقیق تفاوت های دو امتحان بین المللی آیلتس و تافل

یکی از سوال هایی که در کلاس های زبان همواره بسیار مطرح می شود و ذهن اکثر زبان آموزان را درگیر کرده است  این است که در آزمون آیلتس شرکت کنیم یا در آزمون تافل؟به عبارت دیگر منظور اکثر زبان آموزان این است که قبولی در کدام یک از این دو امتحان آیلتس و یا تافل راحت تر می باشد.در این بخش کادر آموزشی مرکز تخصصی زبان هیراد با ارائه مطالب مفیدی در خصوص تفاوت های ساختاری این دو امتحان بین المللی به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی  تفاوت های بین این دو امتحان را تشخیص دهید.

همچنین شایان ذکر است که اگر قصد ادامه تحصیل،مهاجرت کاری و زندگی در کشور های انگلیسی زبان را دارید حتما می بایست در یکی از این دو آزمون بین المللی زبان که سطح دانش زبانی شما را ارزیابی می کنند،شرکت کنید.دو آزمون آیلتس و تافل با یکدیگر کاملا از لحاظ ساختاری و نمره دهی با یکدیگر تفاوت دارند که در ذیل به بررسی دقیق هرکدام از این ها می پردازیم.

1)بررسی دقیق تمامی نکات ضرروی در خصوص آزمون بین المللی آیلتس

IELTS:International English Language Testing System

**آزمون آیلتس که برگرفته از سرواژگان بالا به معنای نظام بین المللی ارزش یابی سطح زبان انگلیسی می باشد که در سراسر جهان همواره برگزار می شود.لازم به ذکر است که این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان ،شورای فرهنگی بریتانیا و سازمان IDP است استرالیا برگزار می شود و آزمونی بریتانیایی محسوب می شود که هم ردیف با آزمون آمریکایی تافل می باشد.

**در آزمون آیلتس چهار مهارت اصلی زبانی زبان آموزان که عبارتند از Listening (شنیداری)، Reading (خواندن)، Writing ( نوشتار) و Speaking (مکالمه و صحبت کردن) به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای افزایش مهارت خود در زبان و کسب نمره قبولی حتما در دوره آیلتس شرکت کنید.

**این آزمون آیلتس سطح دانش زبان انگلیسی افراد را به دقت مورد بررسی قرار می دهد.در آزمون آیلتس شما با طیف وسعی از سوالات مختلف از جمله سوالات چند کلمه ای/پرکردن جاهای خالی/و پاسخ های کوتاه مواجه هستید.

**آزمون بین المللی آیلتس در بیش از ده هزار موسسه در 140 کشور دنیا پذیرفته می شود.

**توجه کنید که آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک و جنرال دسته بندی می شود که هر کدام ازاین ها بایکدیگر متفاوت هستند.آیلتس آکادمیک برای آن دسته از افرادی است که قصد ادامه تحصیل در کشور های خارجی را دارند در حالیکه آزمون آیلتس جنرال را افرادی که می خواهند برای مهاجرت کاری و  زندگی به خارج ازکشور بروند بایستی بگذرانند.

**آیلتس آکادمیک و جنرال در بخش سوالات Writing (نوشتاری) و Reading (خواندن متون) با یکدیگر تفاوت دارند.

**  همانطورکه در نکته قبلی ذکرشد بخش مهارت نوشتاری یاهمان Writing آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت در Task 1می باشد.درآزمون آیلتس جنرال در Task 1از افراد خواسته می شود تا یک نامه بنویسند که این نامه می تواند رسمی و غیررسمی و یا دوستانه باشد.که هرکدام سبک نوشتاری خاص خود را دارد.به عبارت دیگر واژگان و عباراتی که در هرکدام از این نامه هابه کارمی برید وتشخیص اینکه چه نوع نامه ای می بایست بنویسید از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

در آزمون آیلتس آکادمیک در Task 1 Writing از افراد خواسته می شود تا یک نمودار یا شکلی را تجزیه و تحلیل کنند.به عبارت دیگر داوطلبان باید اطلاعات داده شده تصویر،جدول و یانمودارهارا در Task 1 در قالب یک گزارش بنویسند.به خاطر داشته باشید برای هردوی این آزمون ها چه جنرال و چه آکادمیک برای Task 1 مهارت نوشتاری یا همان Writing تمامی داوطلبان می بایست طی مدت زمان بیست دقیقه حداقل 150 کلمه بنویسند و 40دقیقه از زمان یک ساعته آزمون خود را به Task 2 اختصاص دهند. بنابرین اگر خواستار کسب نمره ای عالی هستید می بایست با سبک نوشتار هرکدام از این آزمون ها آشنا باشید و مدیریت زمان داشته باشید تا بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سربگذارید.

**در ارتباط با بخش Reading آزمون آیلتس جنرال مخاطب متون آن افراد غیر متخصص هستند و سوالات از مجلات/روزنامه ها/جزوات و کتاب ها انتخاب می شوند.اما در آزمون آیلتس آکادمیک متون جنبه علمی دارند و مخاطب آن افراد متخصص می باشند برای همین است که افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند می بایست تا در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند.

**مدت زمان آزمون آیلتس دو ساعت و چهل وپنج دقیقه می باشد که در ذیل زمان مشخص شده برای هر مهارت به دقت بیان می شود:
مهارت شنیداری :در مدت زمان 30 دقیقه
مهارت خواندن :در مدت زمان 60 دقیقه
مهارت نوشتاری: در مدت زمان 60 دقیقه
مهارت مکالمه : در مدت زمان 11الی 15 دقیقه
**در مدت زمان معلوم که در قسمت پیشین بیان شد برای مهارت شنیداری می بایست به 40 سوال در چهار بخش پاسخ دهید.
در مهارت خواندن چه جنرال و چه آکادمیک بایست به 40 سوال پاسخ دهید.در این بخش به شما سه متن داده می شود.
در مهارت نوشتاری نیز تمامی نکاتبطور کامل در قسمت های پیشین ذکر شد.

**بخش مهارت مکالمه که به صورت رودر رو صورت می گیردح مدت زمان آن 11 الی 15 دقیقه می باشد و شامل سه بخش است. در بخش اول در داوطلب باید در مدت زمان 4 الی 5 دقیقه به سوالات عمومی و شخصی در مورد محل زندگی، شغل، وضعیت خانوادگی و علائقش پاسخ دهد.
در بخش دوم به مدت یک الی دو دقیقه  داوطلب می بایست در مورد موضوعی که در اختیارش قرار داده می شود صحبت کند. قبل از شروع داوطلب به مدت یک دقیقه میتواند در مورد موضوع فکر کرده و مطالب خود را یاداشت نماید. پس از این مدت ممکن است به یک یا دو سوال در مورد همان موضوع هم پاسخ دهد.
در بخش سوم به مدت ۴ الی ۵ دقیقه با مصاحبه کننده در ادامه موضوعی که در بخش دوم به آن پرداخته صحبت می کند.

**توجه داشته باشید که امتحان آیلتس چه آکادمیک و چه جنرال در دو نوبت برگزار می شود.ابتدا به سوالات شنیداری سپس به سوالات خواندن و بعد به سوالات نوشتاری می بایست پاسخ دهید.و دریک نوبت دیگر می بایست برای مهارت مکالمه خود را آماده کنید.

تاریخ و زمان برگزاری امتحان مکالمه دوازده روز قبل به داوطلب اعلام می شود.بخاطر داشته باشید تا از مداد برای پاسخگویی به سوالات در تمامی بخش ها استفاده کنید.

**نکته بعدی در ارتباط با آزمون آیلتس سطح نمره دهی آن می باشد.نمره کلی آزمون آیلتس از 9 می باشد. در هر مهارت نمره شما از 9 سنجیده می شود.و در کل میانگین نمره شما در تمام چهار مهارت که هر کدام نیز از 9 هستند محاسبه می شود.
پس از بررسی کامل آزمون آیلتس اکنون نوبت به بررسی آزمون تافل می باشد:

2)بررسی دقیق تمام نکات ضروری در خصوص آزمون بین المللی تافل

**آزمون تافل برگرفته از سر واژه های زیر می باشد:

TOEFL: Test Of English As A Foreign Language

تافل به معنای آزمون ارزیابی انگلیسی به عنوان زبان خارجی می باشد.

**آزمون تافل توسط موسسه آمریکایی ETS در بیش از 130 کشور جهان در 900 دانشگاه پذیرفته می شود.

شما می توانید دوره تافل را در مجموعه زبان هیراد توسط اساتید خبره آموزش دیده و نمره مورد نظر خود را در سریع ترین زمان ممکن کسب کنید.

مدرک آیلتس بهتر است یا تافل؟

هر دو مدرک آیلتس و تافل برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی طراحی شده‌اند و ممکن است برای مهاجرت، تحصیل یا کار در کشورهایی که انگلیسی زبان رسمی آن‌ها است، مورد استفاده قرار گیرند.

به طور کلی، آیلتس بیشتر در کشورهای اروپایی و استرالیا مورد قبول است، در حالی که تافل بیشتر در آمریکا و کانادا مورد قبول است. با این حال، باید توجه داشت که هر دو مدرک مورد قبول بسیاری از موسسات آموزشی و کارفرمایان در سراسر جهان هستند و هر کدام از آن‌ها برای موارد مختلفی مناسب هستند.

در آیلتس، هر چهار مهارت شنیداری، خواندن، نوشتاری و صحبت کردن ارزیابی می‌شود و سطح زبان انگلیسی شما بر اساس نمراتی که به هر یک از این مهارت‌ها در آزمون آیلتس می‌گیرید، تعیین می‌شود. در عوض، در تافل، سه مهارت شنیداری، خواندن و نوشتاری ارزیابی می‌شود و مهارت صحبت کردن در بخش جداگانه‌ای به نام Speaking تست می‌شود.

با توجه به مواردی که برای شما مهم هستند، می‌توانید بین دو مدرک انتخاب کنید. برای مثال، اگر برای تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند، انگلستان یا اروپایی تلاش می‌کنید، آیلتس ممکن است بهترین گزینه باشد. از طرف دیگر، اگر قصد تحصیل یا کار در آمریکا یا کانادا را دارید، تافل ممکن است برای شما مناسب باشد. همچنین، اگر تسلط بر مهارت صحبت کردن برای شما بسیار مهم است، تافل مناسب‌تر است زیرا در این آزمون، به صورت مستقیم مهارت صحبت کردن شما ارزیابی می‌شود.

به هر حال، مهمترین نکته این است که برای آزمون دادن به هر دو مدرک، باید به مطالعه و آماده‌سازی مناسب انجام دهید و با تمرین و تلاش، برای کسب نمره‌ی بهتر در آزمون تلاش کنید. همچنین، باید به نکاتی مانند زمان‌بندی آزمون، شیوه‌ی سوالات و روش‌های مطالعه و آماده‌سازی برای هر دو مدرک مسلط شوید. در نهایت، برای انتخاب بهترین مدرک برای خود، بهتر است با مشاوران تحصیلی و کاری مربوط به کشورهایی که قصد ورود به آن‌ها را دارید، مشورت کنید.

انواع آزمون تافل

  1. TOEFL IBT
  2. TOEFL  PBT

آزمون TOEFL IBT که همان آزمون Internet Based TOEFL است از طریق اینترنتی و توسط کامپیوتر ویا لپتاپ صورت می گیرد در حالیکه TOEFL PBT یا همان Paper based TOEFL است که از طریق کاغذی صورت می گیرد.البته امروزه امتحان اینترنتی تافل جای خود را به امتحان کاغذی داده است و اکنون در ایران فقط امتحان تافل به صورت اینترنتی برگزار می شود.وشکل کاغذی آن منسوخ شده است.

**در این آزمون نیز مانند آزمون آیلتس تمامی چهار مهارت اصلی ارزیابی می شود.
**سطح نمره دهی آزمون تافل اینترنتی از 120نمره می باشد که نمره هر مهارت از 30 حساب می شود.ولی در آزمون قدیمی کاغذی نمره داوطلب از 310تا 677 محاسبه می شد.
**سوالات آزمون تافل به طور کامل به صورت سوالات چهار گزینه ای طرح می شود.

**از آنجایی که سوالات آزمون تافل به شکل سوالات چهار گزینه ای می باشد آزمون تافل بیش از آنکه به دانش زبانی متکی باشد مهارت های دیگری از جمله مدیریت زمان و سرعت عمل دانش داوطلبان و قدرت تجزیه و تحلیل آن ها را نیز می سنجد.
**آزمون تافل 4ساعت طول می کشد.

**برای هر کدام از مهارت ها مدت زمان تعیین شده به صورت زیر است
مهارت شنیداری:60 الی 90 دقیقه
مهارت خواندن: 60 الی 80 دقیقه
مهارت مکالمه :20 دقیقه
مهارت نوشتاری:50 دقیقه
در کل امتحان در مدت زمان 240 دقیقه معادل 4 ساعت برگزار می شود.

**در بخش اول نوشتار امتحان تافل داوطلب می بایست یک متن کوتاهی را در مورد موضوعی مشخص بخواند سپس به یک سخنرانی دو الی چهار دقیقه ای گوش دهد و حدود 300 الی 350 کلمه مرتبط با سوالی که از او پرسیده می شود بنویسد.در بخش دوم امتحان نیزبایستی مقاله کوتاهی حدودا 150 تا 225 کلمه بنویسد.

**در ارتباط با مهارت شنیداری می بایست به گزیده ای از سخنرانی های دانشگاه گوش کنید یادداشت برداری کنید و سپس به سوالات پاسخ دهید.

**در ارتباط با مهارت خواندن نیز بایستی به سوالات چهار گزینه ای که در سه یا پنج بخش تقسیم می شود پاسخ دهید.

** در ارتباط با مهارت مکالمه می بایست به سوااتی که در شش بخش از شما پرسیده می شود،ازطریق میکروفن پاسخ دهید.سوالات بخش یک و دو عموما به سوالات INDEPENDENT یا سوالات مستقل معروفند و سوالاتی مرتبط با نظر داوطلب در مورد مسائل روزانه هستند.اما سوالات چهار بخش دیگر سوالات INTEGRATED یا سوالات ترکیبی هستند.

**در آزمون تافل گروهی متشکل از 6 داور آزمون شما رابررسی می کنند.

**مطلب آخر این است که توصیه می شود اگر که دستخط خوبی دارید و لهجه های متنوع زبان انگلیسی را به خوبی تشخصی می دهید و از مکالمه حضوری هراسی ندارید در آزمون آیلتس شرکت کنید.
اما اگر امتحان دادن با کامپیوتر برای شما راحت تر است و از مکالمه حضوری و رو در رو می ترسید در آزمون تافل بهتر است شرکت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به آموزشگاه زبان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​​​​​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30