فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودک و نوجوانان

آیا سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان برای شما چالش برانگیز است؟ مثل هر پدر و مادری، آیا فرزند دلبند شما آرزوی تسلط بر 10 زبان دنیا را دارد؟ یا در جایگاه دیپلماتی که به زبان های مختلف در صحنه بین المللی مسلط است آینده ای را برای او متصور است؟ خبر خوب این است که محققان توانسته اند سن مطلوب را برای یادگیری یک زبان جدید محاسبه کنند.

مناسب ترین گروه سنی کودکان برای یادگیری زبان دوم چه زمانی است؟

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودک همیشه دغدغه والدین بوده است. همه ما قبول داریم که هر چه کودک زودتر شروع به یادگیری زبان کند، بهتر است. برخی از محققان می گویند که مهارت های کسب زبان دوم در سن 6 یا 7 سالگی یا زودتر به اوج خود می رسد. اما میل به یادگیری یک زبان جدید در نوجوانی بیشتر است. با این حال، هر چه سن شما بالاتر می رود، یادگیری زبان دوم در سطح زبان مادری دشوارتر می شود. مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه MIT در ایالات متحده آمریکا انجام شده است نشان می دهد که دوره حساسی در زندگی هر فرد وجود دارد که پس از آن یادگیری یک مهارت جدید (مثلاً یادگیری زبان دوم) دشوارتر می شود.

جزئیات مربوط به بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی، تاثیر سن بر یادگیری زبان دوم

در این مطالعه 670000 نفر از ملیت ها و سنین مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند و توانایی آنها در یادگیری یک زبان جدید از نظر گرامر (گرامر) مشخص شد. یادگیری یک زبان جدید، مدت زمانی که برای آن صرف کرده اند و اکنون چند ساله هستند.
از 670000 شرکت کننده در این مطالعه، حدود 246000 نفر گفتند که در محیطی فقط انگلیسی بزرگ شده اند، در حالی که بقیه دو زبانه یا چند زبانه بودند. در میان شرکت کنندگان، روسی، آلمانی، ترکی، فنلاندی و مجارستانی رایج ترین زبان های غیرانگلیسی بودند. افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی بود از مطالعه حذف شدند، جوانترین آزمودنی ها 10 ساله بودند و اکثریت جامعه آماری این مطالعه 20 تا 30 ساله بودند.

چرا باید آموزش زبان را از 3 تا 4 سالگی به کودک خود شروع کنید؟

مواقعی وجود دارد که شما به عنوان والدین شروع به آموزش زبان دوم به کودک خود می کنید و می گویید “3 سالگی سن مناسبی برای یادگیری است”، ممکن است برای دیگران غیرقابل تصور باشد، مانند یک کودک 3 یا 4 ساله می تواند یاد بگیرد که به زبان دیگری صحبت کند. . زبان، حتی در سنی که آنطور که باید به زبان مادری خود مسلط نیستند! اینجا همه شما را فردی غیرعادی می بینند. امروزه اما یافته های محققان نشان می دهد که این مشکل کاملا متفاوت است. توانایی ذاتی یادگیری در 3-4 سال اول زندگی، یادگیری زبان دوم را بسیار آسان می کند.

مطالعات دانشگاه هاروارد تأیید می کند که اگر زبان دوم را در سنین جوانی یاد بگیرید. خلاقیت، مهارت های تفکر انتقادی و انعطاف پذیری ذهن به طور قابل توجهی افزایش می یابد. محققان بر این باورند که سه سال اول زندگی دوران حساسی در زندگی کودک است و در این دوران پایه های نگرش، تفکر و یادگیری هر فرد با این مفهوم که کودکان توانایی ذاتی برای یادگیری آن را دارند، گذاشته می شود.
تحقیقات نشان می دهد که یادگیری زبان دوم به آسانی یادگیری زبان اول یا مادری کودک است. شاید برخی فکر کنند که این برای یک کودک 3 ساله سنگین است، اما اینطور نیست. توانایی ذاتی برای یادگیری در 3-4 سال اول زندگی یادگیری زبان دوم را بسیار آسان تر می کند.

11 تا 13 سالگی بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

در مطالعه‌ای بر روی 17000 کودک انگلیسی زبان که در حال یادگیری زبان فرانسه بودند، مشخص شد که در سن 11 سالگی که یادگیری زبان را شروع کرده‌اند، در مقایسه با کودکانی که از هشت سالگی شروع به یادگیری زبان کرده‌اند، در امتحان خوب عمل کرده‌اند. . یکی از دلایل آن این است که کودکان در این سنین تحصیلات خود را جدی تری می گیرند و می خواهند این کار را انجام دهند.

علاوه بر این، جوانانی که قبل از 15 سالگی زبان دوم را یاد می گیرند، به راحتی می توانند مانند یک بومی کشور صحبت کنند و صحبت کنند. از سوی دیگر، جوانان بالای 15 سال و همچنین بزرگسالان، سطح یادگیری زبان جدید کمتری نسبت به جوانان دارند. دلیل این امر این است که هیچ مثالی با ذهن کودکان وجود ندارد و این مشکل شرایط را برای یادگیری زودهنگام فراهم می کند.

قبل از 18 سالگی یک زبان جدید یاد بگیرید

حتی پس از 18 سالگی نیز فرد نمی تواند زبان جدیدی را در سطح زبان مادری خود بیاموزد، اما همچنان می تواند این مهارت ها را به سرعت کسب کند. جاش تننبام، یکی از محققان و استادان مغز. علوم شناختی در دانشگاه MIT. وی گفت: تشخیص اینکه این یک مسئله بیولوژیکی است یا یک مشکل فرهنگی/اجتماعی مشکل است، در جوامع اروپایی و آمریکایی معمول است که فرد بعد از 17 یا 18 سالگی خانه را ترک کند و به یک کار تمام وقت بپردازد. شغل یا شغل. در آینده آنها تخصص کسب خواهند کرد. همه این عوامل می توانند بر روند یادگیری انسان تأثیر بگذارند.”

به یاد داشته باشید که اگرچه چالش یادگیری یک زبان جدید برای بزرگسالان دشوارتر است، اما غیرممکن نیست. همانطور که در بالا ذکر شد، مطالعات نشان داده اند که بهترین سن برای یادگیری یک زبان جدید، به عنوان مثال، یادگیری زبان انگلیسی قبل از انجام آن از سن بالا است. از 10. والدین در این راه به راهنمایی و کمک خاصی نیاز دارند، زیرا یادگیری زبان با یادگیری زبان برای بزرگسالان بسیار متفاوت است و به روش ها و روش های خاص خود نیاز دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره آیلتس به کارشناسان هیراد با شماره تلفن های 26413563 و 26412912 تماس حاصل فرمایید.​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30