آزمون های زبان آلمانی
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

آشنایی با آزمون های زبان آلمانی ، مدارک زبان آلمانی

اگر به دنبال تحصیل و یا کار در کشورهای آلمان، اتریش یا لیختن اشتاین هستید، یادگیری زبان آلمانی ضروری بنظر میرسد. همچنین در برخی نقاط سوئیس نیز زبان آلمانی رواج دارد. مسلما مطمئن ترین و رسمی ترین راه برای ارائه دانش زبانی خود ارائه یک مدرک معتبر زبان است. همانطورکه برای زبان انگلیسی آزمون های متعددی وجود دارد، برای زبان آلمانی هم در ایران 3 نوع آزمون برگزار می شود. ​

آزمون های زبان آلمانی

  • آزمون Test DaF (Test Deutsch als Fremdsprache)

این آزمون از سال 2001 توسط موسسه TestDaF، هاگن (آلمان) برگزار می شود. سطوح آزمون از سطح B2 تا C1 می باشد و هزینه آن از 125-175 یورو است. مدرک این آزمون بصورت مادام العمر اعتبار دارد و تاریخ انتقضا ندارد. اگر متقاضی تحصیل به زبان آلمانی هستید این مدرک برای شما مناسب است؛ همچنین میتوانید از این مدرک برای فعالیت در یک شغل دانشگاهی استفاده کنید.

  • آزمون ÖSD (Österreichisches Sprachdiplom)

این آزمون که با نام دیپلم زبان آلمانی اتریشی نیز شناخته میشود دارای دو بخش کتبی و شفاهی است که داوطلب می‌تواند همزمان در هر دو بخش یا هر بخش از آزمون را در زمان های متفاوت، ثبت نام و شرکت نماید.آزمون ÖSD شامل سطوح A1 تا C2 می باشد. مدرک این آزمون برای هم برای کار و هم برای تحصیل در کشور آلمان مناسب است. هزینه آن از 140-200 یورو می باشد و برای هر سطح بطور پلکانی افزایش می یابد.

 آزمون OET برای ایرانیاننزدیک ترین کشور های برگزارکننده آزمون OET برای ایرانیان

آزمون های زبان آلمانی گوته و DSH

  • آزمون‌های موسسه (گوته) Goethe

این موسسه برای هریک از سطوح B1، C1 و C2 آزمون های جداگانه ای برگزار میکند که اعتبار همه آن ها مادام العمر بوده و تاریخ انقضا ندارند. آزمون های گوته از 4 بخش خوانداری، نوشتاری، شنیداری و گفتاری تشکیل شده اند و حداقل نمره قبولی در این آزمون ها کسب 60 نمره از 100 نمره کل آزمون می باشد.

سطح B1 به دانشجویان امکان شرکت در یک دوره آمادگی (Studienkolleg) برای تأیید صلاحیت پذیرش در دانشگاه‌های آلمان را می‌دهد. همچنین به عنوان مدرک دانش متوسط زبان آلمانی برای کارفرمایان بسیار پذیرفته شده‌است.

سطح C1 برای آمادگی تحصیل در یک دانشگاه آلمانی زبان در سطح کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی و مدرک دانش پیشرفته زبان آلمانی برای اهداف کاریابی ایده‌آل است.

سطح C2 این آزمون امکان پذیرش در دانشگاه‌های آلمانی زبان یا دیگر موسسات تحصیلات تکمیلی را به دانشجویان خارجی می‌دهد و به عنوان گواهینامه مهارت‌های لازم برای تدریس آلمانی شناخته می‌شود.

مدرک معتبر دیگری که برای زبان آلمانی وجود دارد مدرک DSH است که فقط در آلمان برگزار می شود.

  • DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)

این آزمون که توسط دانشگاه های آلمان برگزار میشود از آزمون TestDaF قدیمی تر است و از سال 1996 در حال برگزاری است. سطوح آزمون مانند آزمون TestDaF بوده و هزینه آن از 100-150 یورو می باشد. مدرک این آزمون بصورت مادام العمر اعتبار دارد و تاریخ انتقضا ندارد. مدرک آزمون DSH برای تحصیل در دانشگاه های آلمان مناسب است و لازم به ذکر است که این مدرک برای ورود به بازار کار آلمان نیز کاملا مناسب است.

در موسسه تخصصی زبان هیراد برای تمامی سطوح زبان آلمانی دوره های گروهی و خصوصی با مجرب ترین اساتید برگزار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت موسسه به آدرس www.hiradenglish.com و پیج اینستاگرام به آدرس @hiradenglish از جدید ترین دوره های آموزشی مطلع شوید.​

                           خوشحال خواهیم شد این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.​​

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30