آزمون آزمایشی ماک آیلتس
فهرست مطالب
Facebook
Twitter
LinkedIn

مدیریت استرس در آزمون اصلی آیلتس با آزمون آزمایشی ماک آیلتس

بیایید در مورد لحظات چالش برانگیز زندگی صحبت کنیم.

برخی از موقعیت های معمولی که افراد فشار زیادی را احساس می کنند چیست؟

برخی از شرایط متداول که افراد احساس تنش و اضطراب می کنند شامل امتحانات مهم است، مانند آزمون رانندگی ، آزمون آیلتس، و همچنین در هنگام سخنرانی در جمع یا اجرای برنامه در مقابل حضار. ناگفته نماند، انجام یک فعالیت خطرناک مانند پریدن از یک سکوی پرش پنج متری به داخل استخر و مانند این ها هم نیز این احساس را در فرد ایجاد می کند. مدیریت استرس در آزمون اصلی آیلتس با آزمون ماک آیلتس را با ما امتحان کنید.

آزمون آزمایشی ماک آیلتس

راه های خوب برای مقابله با این نوع استرس چیست؟

چندین روش موثر برای مدیریت استرس در این نوع موقعیت‌ها وجود دارد، هم تمرین‌های ذهنی و هم فیزیکی، مانند انجام یک ساعت مدیتیشن که به موجب آن تمرکز بر تنفس عمیق و تجسم مثبت است. همچنین نیم ساعت شنا می تواند برای آرام کردن اعصاب بسیار قدرتمند باشد.

در واقع، هر زمان که یک سخنرانی در مقابل مخاطبان زیادی داشته باشید، همیشه می توانید چند ساعت قبل به استخر بروید تا چند دور شنا کنید .

اما اگر سر جلسه آزمون دچار استرس شدید برای مدیریت آن می توانید چند نفس عمیق بکشید و روی دم و بازدم خود تمرکز کنید و یا روی تک تک اعضای بدنتان تمرکز کنید ماهیچه های آن قسمت را آزاد کنید و آن را در ذهن تصور کنید به گونه ای که ذهنتان خالی و آرام شود در تمام مدت آزمون بخاطر داشته باشید که کلی موفقیت در آزمون آیلتس علاوه بر اطلاعات علمی بالا تمرکز ، سرعت عمل و اعتماد به نفس بالا هست و تمام آزمون دهندگان در آزمون خود غلط دارند پس اگر احساس کردید که غلط دارید و یا مفهوم جمله ای را متوجه نمی شوید خود را نبازید در آزمون اسپیکینگ نیز وقتی کلمه یا جمله ای را اشتباه می گویید و در همان لحظه متوجه آن می شوید به سرعت آن را اصلاح کنید و تمرکز خود را از دست ندهید این امر اتفاقی عادی است.

مدیریت استرس با آزمون آزمایشی ماک آیلتس

دررابطه با کارهایی که برای کاهش استرس قبل از آزمون آیلتس می توان انجام داد شرکت در یک آزمون ماک ( آزمون آزمایشی ) است این آزمون می تواند شمارا کامل برای امتحان اصلی آماده کند تا خود را بطور کامل محک بزنید و با قرار گرفتن در محیط شبیه سازی شده آزمون در روز آزمون اصلی با آشناییت بیشتری نسبت به سوالات و محیط بر سر جلسه حضور پیدا کنید و باتوجه به هزینه بالا آزمون اصلی ، کار عاقلانه ای نیست که آزمون و خطا را با آزمون اصلی انجام دهیم و می توانیم با هزینه کمی قبل از آزمون ایرادات اصلی خود را شناسایی کنیم و با اعتماد بنفس بالاتری بر سر جلسه آزمون اصلی حضور پیدا کنیم .

  • اگر افراد از شرایط سخت زندگی فرار کنند، چه عواقبی ممکن است داشته باشد؟

هنگامی که افراد از شرایط چالش برانگیز در زندگی خود اجتناب می کنند، پیامدهای نامطلوب زیادی مانند عدم توسعه، از نظر اجتماعی، اقتصادی و آموزشی وجود دارد. این به این دلیل است که بسیاری از دستاوردهای بزرگ در زندگی مستلزم آن است که مردم از مناطق امن خود خارج شوند و خطراتی را متحمل شوند، مانند تصمیم برای مهاجرت و یا شرکت در همین ازمون های آزمایشی قبل از آزمون اصلی شاید با خود فکر کنید که کار عاقلانه تر این است که این استرس را تنها یکبار و بر سر آزمون اصلی تحمل کنید و یا با دیدن نتیجه آزمون ماک اگر که بد باشد روحیه خود را ببازید و اعتماد به نفس خود را بیشتر از دست دهید اما این کار پیامد های زیادی را در بر خواهد داشت.

شما می توانید با حضور در این آزمون قبل از آزمون اصلی حتی اگر نتیجه بدی را به دست آوردید آگاه باشید که آمادگی شرکت در آزمون اصلی را فعلا ندارید و بهتر است برروی تقویت زبان خود و آمادگی برای آزمون آیلتس بیشتر کار کنید.

البته این بار تمام نقاط ضعف خود را شناسایی کرد اید و راحت تر از پس آن برمی آیید اما اگر به یکباره در آزمون اصلی شرکت کنید و نتیجه مطلوب را به دست نیاورید نه تنها متحمل هزینه گزاف و سنگینی شده اید بلکه اعتماد به نفس و انگیزه خود را تا مدت ها از دست می دهید.

ماک تست آیلتس(IELTS Mock Test)

بهترین روش ها برای مدیریت استرس آزمون آیلتس

  • مردم چگونه می توانند خود را برای بخش های چالش برانگیز زندگی آماده کنند؟

یکی از بهترین راه‌ها برای آماده شدن برای موقعیت‌های کاری در زندگی، تمرین و تسلط بر نفس است. این امر هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی از طریق روش هایی که قبلاً ذکر کردیم، مانند آزمون و خطا قبل از آزمون اصلی ، کنترل برروی تنفس، کنترل برروی تک تک اعضای بدن و تجسم آنها و…، به دست می آید.

مطمئناً بدن سالم به قول معروف یک ذهن سالم است. بنابراین، زمانی که افراد هر روز نیم ساعت دویدن را انجام می دهند، نه تنها استرس را از خود دور می کنند، بلکه برای مقابله با چالش های روز، چه آزمون رانندگی یا مصاحبه شغلی یا یک آزمون مهم، قدرت ذهنی ایجاد می کنند.

به یاد داشته باشید که کلید موفقیت تنها اطلاعات و خواندن مکرر نیست بلکه باید به سلامت بدن و روان خود نیز اهمیت بدهید تا با آرامش کامل بر سر جلسه حضور پیدا کنید تحقیقات نشان داده اند که افرادی با اطلاعات کمتر اما روحیه و آرامش بیشتر در امتحان ها عملکرد بهتری از خود به جا می گذارند و افرادی با اطلاعات بیشتر اما استرس و اعتماد به نفس کمتر نتیجه نامطلوب تری را به جا می گذارند.​

روش های کنترل استرس آزمون آیلتس

  • دانش آموز خوبی باشید

اگر استرس امتحان شما به دلیل این واقعیت است که به خوبی آماده نشده اید، تنها یک راه حل وجود دارد. شما باید کارهای مورد نیاز را انجام دهید. با خودتان صادق باشید و بفهمید که چقدر باید مطالعه کنید و آماده شوید. دانش آموزان تنبل یا بی انگیزه هرگز در آزمون آیلتس خوب عمل نمی کنند.

  • نگرش مثبت داشته باشید

دانش آموزان زیادی را می بینیم که انتظارات بدی از خود دارند. آنها در ذهن خود تصمیم می گیرند که حتی قبل از اینکه در آزمون شرکت کنند، مردود خواهند شد. اگر نگرش مثبتی دارید، به احتمال زیاد آرام می شوید و خوب عمل می کنید. مثبت بودن واقعاً به کنترل استرس امتحان آیلتس کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشید.

  • قبل از امتحان استراحت کنید

اگر چند ماه است که برای آزمون آیلتس آماده شده اید، احتمالاً در روز قبل از امتحان چیز جدیدی یاد نخواهید گرفت. استراحت کنید، ورزش کنید، فیلم تماشا کنید یا هر کاری که به امتحان مرتبط نیست انجام دهید. همچنین مطمئن شوید که شب قبل از امتحان خوب بخوابید.

  • روحیه خوبی داشته باشید

یکی دیگر از راه های کنترل استرس امتحان آیلتس، داشتن روحیه خوب قبل از امتحان است. به موقع در امتحان شرکت کنید و روی این تمرکز کنید که چقدر فکر می کنید می توانید موفق شوید. یک صبحانه سالم بخورید و با یک دوست گپ بزنید. روی این که امتحان چقدر ممکن است سخت باشد تمرکز نکنید، فقط روی اینکه چقدر خوب انجام خواهید داد. در کلاس آیلتس هیراد شرکت کنید.

روش های موثر کنترل استرس آزمون آیلتس

  • به موسیقی گوش دهید و استراحت کنید

گوش دادن به موسیقی نشاط آور ممکن است به شما کمک کند بر روی افکار مثبت تمرکز کنید و نه مشکلاتی که ممکن است در طول امتحان رخ دهند یا نباشند. ذهن خود را از امتحان دور کنید و به چیزی آرامش بخش یا مثبت فکر کنید. جویدن آدامس ممکن است به بهبود تمرکز حین امتحان کمک کند.

  • درک کنید که نمی توانید شکست بخورید

بسیاری از دانش‌آموزانی که نمی‌توانند استرس امتحان آیلتس را کنترل کنند نگران این هستند که اگر شکست بخورند چه اتفاقی می‌افتد. حقیقت این است که شما نمی توانید شکست بخورید. اگر نمره مورد نیاز را به دست نیاوردید، می توانید دوباره امتحان کنید. تنها راهی که می توانید شکست بخورید تسلیم شدن است. هر امتحانی که شرکت می کنید گامی به سوی موفقیت است.

  • عصبی بودن را در طول امتحان آیلتس تمرین کنید

تقریباً همه دانش‌آموزان در طول آزمون آیلتس به نوعی استرس امتحان را تجربه می‌کنند. برخی از دانش آموزان استرس امتحان آیلتس را بهتر از دیگران کنترل می کنند. سعی کنید تمرین آیلتس را در مکانی ناآشنا برای شبیه سازی اتاق امتحان انجام دهید. انجام وظایف امتحانی در یک مکان شلوغ یا پر سر و صدا به شما کمک می کند تا حواس پرتی و تمرکز را نادیده بگیرید. کارهای امتحانی را زمانی انجام دهید که احساس خوبی ندارید یا زمانی که واقعاً خسته هستید، این تمرین برای این است که خود را مجبور به تمرکز و عملکرد خوب کنید.

وقتی نتیجه آیلتس خود را دریافت کردید، آن را تجزیه و تحلیل کنید و کارهایی را که باید دفعه بعد انجام دهید تا به اندازه کافی پیشرفت کنید تا نمره مورد نیاز خود را به دست آورید، انجام دهید. تسلیم نشوید، به آماده شدن ادامه دهید، به تمرین ادامه دهید و مثبت باشید.

هر دانش آموزی متفاوت است، وقت بگذارید تا بفهمید چه چیزی به شما در کنترل استرس امتحان آیلتس کمک می کند و سپس انجام آن را تمرین کنید. هر چه بیشتر تمرین کنید و بیشتر در امتحان شرکت کنید کمتر استرس خواهید داشت.

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما دراین زمینه می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

 

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30

Leave your thought here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوران ما در مرکز زبان هیراد هم اکنون آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارتباط در واتس اپ: کارشناسان آنلاین

ساعت کاری این بخش: 9 الی 20:30